הרשמה

ביקורת: ROG Swift PG259QNR

הוא קטן, יפה והמהיר ביותר שיש בשוק ועכשיו הוא סוף סוף אצלנו כאן בביקורת! אז מה חשבנו עליו?

השולף המהיר ביותר במערב סוף סוף נפל לזרועותיי, האם קצב ריענון גבוה יותר אומר בהכרח טוב יותר?

המסך סופק לנו על ידי ASUS ישראל, תודה רבה!

פעם בכמה שנים תחום המסכים מקבל בעיטה חזקה שמזניקה ודוחפת אותו קדימה בצורה משמעותית מאוד. אם בעבר הבעיטה הזאת התבטאה במעבר משימוש במסכי CRT שמנים, כבדים ומגושמים למסכי LCD קלילים ובעלי עיצוב נעים, היום היא מתבטאת בשימוש בפאנלים וטכנולוגיות תצוגה יותר מתקדמות כמו OLED ו-AMOLED לצד מגמת העליה הקבועה בקצבי הרענון של מסכי גיימינג. אם עד לפני כמה שנים בודדת מסכים עם קצבי רענון גבוהים היו בעלי קצבים של 120Hz, כשמסכי הקצה התפארו בקצב של 144Hz, היום קצבים אלו נחשבים דיי סטנדרטים בעולם מסכי הגיימינג כשאפילו קונסולות הדור הנוכחי מגיעות היום ל-144FPS. אך חברות החומרה המשיכו לדחוף את קצבי המסכים הרבה מעל ל-200Hz ואפילו 300Hz, אז כשאסוס הציעו לי לקחת לביקורת את מסך ה-360Hz שלהם, לא יכולתי שלא להתרגש והנה הוא, ה-Swift PG259QNR כאן מולי במלוא תפארתו.

I am Speed

כמו כל מסכי הגיימינג של אסוס גם ה-Swift PG259QNR מגיע ארוז בקופסא שחורה שמבחוץ צועקת "גיימינג" בכל הכח אבל שמסתכלים פנימה מגלים כמה היא צועקת רכות וביטחון. בתוך הקופסא יש הרבה ספוגים חזקים ששומרים על המסך וחלקיו שלמים ותקינים. מעל המסך ששוכב בביטחה בין הספוגים מתגלה הרגל הגדולה, החזקה והקלאסית של כל מסכי ROG אך להפתעתי, שמחתי לגלות לצידה גם את ה-ROG Desk Mount Kit שבנוי כמו טנק ומאפשר לכם להצמיד את זרוע המסך לשולחן על ידי הברגה פשוטה או להצמידה לקיר וכך לחסוך במקום על השולחן. פיתרון זה מתאים במיוחד לכאלה שרוצים ליצור סט-אפ כמה שיותר "נקי" ומסודר.

אחרי כשתי דקות של הרכבה פשוטה למדי ניגשתי לקופסא השחורה הגדולה שנמצאת גם היא בין הספוגים ולקחתי ממנה את ספק הכח הקטן של המסך שמונח לצד הניירת, חבילת המדבקות, כבלי HDMI ,DisplayPort וכבל ה-USB 3.0 שיתחבר למחשב וישרת את שני החיבורים הנוספים וטכנולוגיית ה-Reflex שמשולבים במסך. לצד כל חיבורי הוידיאו וה-USB שהזכרתי נמצא גם חיבור אודיו שישמש להעברת סאונד מהמחשב לרמקולים הקטנים והסבירים שנמצאים בגוף המסך. מבחינה טכנית ה-Swift PG259QNR הוא מסך FHD בגודל 24.5 אינץ' שהיה מעט קטן עבורי אך הוא טיפה "מכפר" על כך עם שוליים דקים והאפשרות לסובב את המסך 90 מעלות כך שהוא יכול לשמש גם כמסך מאונך לצד זמן תגובה של 1ms כשכמובן גולת הכותרת שלו הוא קצב הריענון המהיר במיוחד שעומד על כ-360Hz. עובדה שמכניסה אותו בכבוד רב לקבוצה היוקרתית והמצומצמת מאוד של "מסכי הגיימינג המהירים ביותר".

חד כתער

אם להיות כן, אף פעם לא הייתה לי את העין החדה ביותר בכל מה שקשור לצבעים. אני כן יכול להבדיל באופן ברור בין פאנלים שונים ואפילו בין מסכים שונים עם פאנלים זהים, אך אני מאבד את זה לגמרי בכל הנוגע לדיוק הצבעים במסך. בין אם זה כיסוי של 120% או 125% מטווח צבעי sRGB מבחינתי ואני חושב שגם מבחינת רוב האנשים זה בדרך כלל מסתכם ב"הצבעים של המסך נראים טוב מאוד" או משהו בסגנון. לכן שמחתי לגלות בניירת שבקופסאת הכבלים של המסך מסמך שמציג בפירוט את הכיול שהמסך עבר במפעל. כיאה לאחד המסכים מתקדמים שיש ביום, גם ה-Swift PG259QNR הוא בעל פאנל IPS נהדר עם טווחי צפיה רחבים שאינו מחזיר השתקפויות ותומך באופן מלא בתקן HDR10 כשהוא מגיע לבהירות מקסימאלית ומספקת של כ-400 ניטים. המסך מציג תמונה יפייפיה בלי יותר מידי התעסקות. אציין שהייתי שמח אם הצבעים הכהים שלו היו יכולים להיות טיפה יותר עמוקים אבל אפשר כמעו ולפתור את בעיה זאת עם קצת משחק בהגדרות תצוגה של המסך ובחירה באפשרות הכי גבוהה של Dark Boost.

בשונה מבעבר, היום ממש לא קשה למצוא מסכים שנראים טוב ומכסים באופן מלא לגמרי את טווחי הצבעים השונים ואם אתם מחפשים את הצבעים הטובים אתם מבזבזים את הזמן שלכם עם מסכי הגיימינג, בשביל זה יש לאסוס את סדרת מסכי ProArt. הייחוד הגדול של ה-Swift PG259QNR הוא קצב הריענון הלא פחות ממטורף שלו שעומד על כ-360Hz! אני תמיד נוהג לציין את הקרב הקיים שבין רזולוציה לקצב ריענון, וכמו שאפשר לראות עם המסך הזה אסוס בחרה לקחת את הצד של קצב הריענון כשהיא לוקחת אותו לקצה. אני לא אשקר שבפעם הראשונה שהפעלתי את מצב ה-360Hz הרגשתי קצת מוזר, התזוזה של העכבר ומשחקים הרגישו לי קצת בהילוך מהיר אבל מהר מאוד התרגלתי לקצב המהיר והתאהבתי בו. משחק בקצב רענון גבוה כל כך מרגיש הרבה יותר חלק גם מאשר בקצב של 200Hz. יהיו שיגידו ש-360 זה לא נחוץ וש"העין האנושית לא יכולה לראות מעל X פריימים בשניה" ואני אענה להם שכשהם ינסו לשחק בקצב הזה דעתם תשתנה לגמרי.

שאלת מיליון הדולר שתמיד עולה בדיון סביב קצבי ריענון של מסכים היא "האם קצב מהיר יותר משפר את הביצועים בזמן משחק?" אם אנחנו מאמינים ל-Nvidia אז זה נכון אבל לצערי אני רחוק שנות אור משחקני FPS תחרותיים וסביר להניח שגם עם 1,000Hz אני אמשיך להחטיא כל יריה שנייה. אני כן אגיד שהרגשתי שהרבה יותר קל לי להבין ולראות בדיוק מה קורה בשטח גם כאשר היה הרבה בלגן מסביב והמשחק היה הרבה יותר חלק. זה ממש לא ניסוי מדעי מדוייק אבל כששיחקתי ב-360Hz הצלחתי להיות יותר מדויק וקטלני וניצחתי יותר משחקים, אפשר להגיד שזה מזל אבל באופן אישי הרגשתי שהיה לי יותר קל לשחק ולנצח עם קצב הריענון הזה. סביר להניח שכיום מרבית הגיימרים כבר התנסו עם מסכים בקצבי 90 או 120Hz, בין אם זה במסכי מחשב או בטלפונים. עכשיו תחשבו על ההבדל בין מסך בקצב של 30Hz לעומת זה של 90Hz, ההרגשה וההנאה הזאת שמתקבלת מהמסך המהיר יותר היא בדיוק הקסם הכל כך ממכר של ה-Swift PG259QNR. אם נכניס למשוואה גם את זמן התגובה הזריז של המסך קיבלנו כאן את מה שניראה כמו הנוסחא הטובה ביותר כרגע עבור שחקני Esport.

עניין של רפלקסים

אבל לאסוס ול-Swift PG259QNR יש עוד אס בשרוול עבור שחקני Esport וזאת טכנולוגיית Nvidia Reflex שמוטמעת במסך. Reflex היא טכנולוגיה חדשה שפותחה על ידי Nvidia והושקה לצד כרטיסי סדרת RTX 3000. ריפלקס תחלק בצורה חכמה ויעילה את עומס העבודה על פני המעבד וכרטיס המסך על מנת לקצר את זמני הפקת הפריימים בעד כ-80% ובמקרים מסויימים אפילו מעבר לכך. הטכנולוגיה הושקה רק לפני מספר חודשים אך Nvidia לא מפסיקה לשפר אותה כשרק במסיבת העיתונאים של החברה בתערוכת CES קיבלנו הכרזה על עכברים חדשים שתומכים בטכנולוגיה ויעזרו לצמצם אפילו עוד יותר את זמני הפקת הפריימים ולשפר את זמן התגובה. אך ריפלקס לא רק משפרת את הביצועים ומורידה את ה-Latency, לצד אלו היא גם מציגה את כל הנתונים על זמני התגובה של החלקים השונים כך שתוכלו לדעת בדיוק מי מאט אתכם.

אבל Reflex אף פעם לא מגיעה לבד כאשר בכל מסך שהיא תימצה בו נוכל לפגוש גם את טכנולוגיית ה-G-Sync הותיקה והנהדרת. G-Sync נמצאת איתנו כבר כמה שנים טובות ולמרות שהיא עברה כמה מהפכות ושינויים בתקופת הזמן הזאת היא עדיין עושה בדיוק את אותו הדבר- מתאימה את קצב הריענון של המסך ושל כרטיסי המסך על מנת למנוע "קרעים" בתמונה. בעזרת שילוב הכוחות הנהדר בין G-Sync ו-Reflex ה-Swift PG259QNR מציע משחק בקצב פריימים גבוה במיוחד אך הוא עושה את זה בלי פשרות, לא על איכות התמונה ולא על זמני תגובה מהירים, במקרה הזה - ההפך הוא הנכון.

אחרי שחקרתי והבנתי קצת מה היא Reflex הגיע הזמן שלי לנסות אותה. אני אודה שלקח לי קצת זמן (בערך 15 דקות) להבין איך להגדיר בדיוק את התוכנה במחשב ובמסך אך משם הדרך הייתה הרבה יותר פשוטה. אחרי שחיברתי את העכבר והמקלדת שלי לחיבורי ה-USB של המסך, הפעלתי את Apex: Legends וגם את הגדרות הריפלקס שלו. לאחר מכן עברתי להגדרות הריפלקס במסך והתאמתי את הקוביה האפורה שהופיעה לקצה הנשק שלי. בתוך שטח הקוביה הזאת חלק מהקסם של ריפלקס קורה כשהמסך מחשב את זמן התגובה מהלחיצה בעכבר ועד שמופיעה יריה בריבוע האפור. הדבר האחרון שנשאר לי לעשות (אך הוא לא מחייב) זה לפתוח את פאנל ניהול הביצועים של כרטיס המסך כדי לקבל את כל נתוני הביצועים וזמני התגובה של המחשב החל מכמה זמן לוקח לכרטיס לרנדר פריים ומה זמן התגובה הכולל של המחשב והמסך. אציין שהעכבר שבו השתמשתי אינו תומך בריפלקס לכן הנתונים וזמני התגובה שלו לא קיימים.

אגב, עוד משהו שחשוב לי לציין: ל-Swift PG259QNR יש אח הקטן: ה-Swift PG259QN. המסכים כמעט זהים לגמרי אך הבדלים בניהם מתבטאים בכך שהאח הקטן לא מגיע עם ה-ROG Desk Mount Kit והוא אינו תומך בטכנולוגיית Reflex, אז הוא טיפה יותר זול אבל לא מכיל את הפיצ׳ר הנהדר הזה.

הגיע הזמן להתבגר

יש קהל גדול מאוד של גיימרים שאוהבים RGB בכל המוצרים שלהם, החל מלוח האם, לכרטיס המסך או המקלדת ואפילו למסך. למען אמת, אסוס הייתה אחת החברות הראשונות שבחרה לשלב במסכיה תאורת RGB ואף פעם לא הייתה לי בעיה עם זה, אני משתדל שלא להתלונן על RGB ואני דואג להקדיש לפן העיצובי חלק ברוב הביקורות שלי כי אני יודע שזה חשוב לכאלו ואחרים. לרוב אני מתייחס לשילוב של דברים כאלה בחיוב אבל מבחינתי מיצינו כבר את עניין ה-RGB ואפשר להתקדם הלאה. בגב המסך יש לוגו גדול של ROG שיכול להיות מואר ב-RGB ואפילו לעבוד בתיאום לחלקים אחרים במחשב שתומכים ב-Aura Sync. אם אתם מוכרחים לקבל אורות צבעוניים מכל החלקים שלכם אז אתם תשמחו אבל עבורי - בעל מחשב נטול RGB - התאורה בגב המסך הציקה ולעיתים אפילו הסיחה את דעתי. לפעמים, Less is More ואני חושב שעכשיו זאת אחת מהפעמים הללו.

לשמחתי אפשר לבטל את ה-RGB במהירות על ידי כמה קליקים פשוטים בתפריט הגדרות של המסך. בתור מישהו שאוהב לשחק הרבה עם ההגדרות ובכל התפריטים שאפשר, שמחתי לראות שאסוס דבקה בשיטה המוכרת שלה עם מספר כפתורים שונים שכל אחד מהם פותח תפריט אחר כשמעליהם יש כפתור ג'ויסטיקי קטן שבעזרתו מתבצע כל נושא הניווט. דרך ההגדרות אפשר להציג מספר כלי עזר כמו כוונת במרכז המסך או מד FPS, בנוסף לאפשרות לשלוט בהגדרות של הריפלקס, לשחק עם המון הגדרות בהירות, ניגודיות, צבעים והטמפרטורה שלהם או פשוט לבחור מתוך כמה פרופילי צבעים שונים ולהפעיל או לכבות את ה-HDR שניראה טוב יחסית, אם כי לפי דעתי הוא מעט פוטנציאל מבוזבז כשעם עוד קצת אהבה הוא יכל להיראות מעולה.

השורה התחתונה

אסוס היא ממש לא חברה מתחילה והיא לא באה לשחק משחקים עם ה-Swift PG259QNR. למסך יש חסרונות שעבורי הם היו מהותיים כמו רזולוציית ה-FHD שהיא מבחינתי צעד גדול אחורה אחרי כמה שנים שאני עם מסך 4K וגודל קטן של 24.5 אינץ' כשאני רגיל ואוהב לעבוד עם מסכים של 28+ אינץ'. אבל אם אני שם את טענות אלה בצד לרגע, אי אפשר להתעלם מהשיא הטכנולוגי שהמסך הזה מציג. נכון, הצבעים שלו הם לא הכי טובים בעולם, אבל הם גם לא מאוד רחוקים מכך. מצב ה-HDR ניראה טוב, המסך עמוס בטכנולוגיות נהדרות עבור שחקנים בכלל וגיימרים תחרותיים בפרט במיוחד אחרי שמנסים את השילוב הלא פחות מקסום של Reflex עם 360Hz. אם תחליטו להוציא את ה-4,600 ש"ח שה-Swift PG259QNR ידרוש מכם אתם תקבלו מסך קטן, מצוין, מהיר, מוגזם ומטורף בדיוק כמו שאני אוהב, רק תזכרו לקחת בחשבון שלא בטוח שאתם צריכים דווקא אותו.

8.5
מתוך 10

הטוב

  • אריזה, אבזור והרכבה נהדרים
  • צבעים מעולים שכוילו כבר במפעל
  • בעל קצב הריענון הגבוה ביותר
  • עמוס טכנולוגיות עבור גיימרים

הרע

  • רזולוציית FHD
  • שטח מסך קטן יחסית
  • תאורת RGB מעיקה
  • נתח שוק מצומצם מאוד

וההמתנה

  • תעירו אותי כשיהיו מסכי 360Hz 4K
רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י