הרשמה

ביקורת: Demon's Souls - אתה חייב למות עליי

שמואל שיחק באחד המשחקים הכי מצופים לשנת 2020 וחזר אלינו חבול, מוכה, אבל גם עם הרשמים שלו מהמשחק!

  • Playstation 5
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 12/11/2020

אם הצלחתם להשיג PS5 בהשקה, ולא קניתם את Demon's Souls, אתם מבזבזים את הזמן שלכם. מדובר במשחק חובה לקונסולה ומשחק השקה מדהים ל-PS5.

עותק סיקור סופק לנו על ידי ישפאר ישראל

"...ו-Demon's Souls [ל-PS5] הולך להעלות את כמות האנשים שאני מכיר שסיימו את המשחק הזה חוץ ממני ליותר מאפס"

מאז הפעם שכתבתי את המשפט הזה בכתבת "למה ה-Xbox Game Pass הוא היריב האמיתי של ה-PS5", כבר יצא לי להכיר עוד שני אנשים ששיחקו במשחק המקורי, אבל עדיין לא סיימו אותו ואני חושב שזה בדיוק הסיפור של Demon's Souls, המשחק משנת 2009 של חברת FromSoftware. רוב האנשים ששיחקו ונהנו ממשחקים בז'אנר ה-SoulsBorne כמו Dark Souls, Bloodborne וממש לאחרונה Sekiro: Shadows Die Twice, לא זכו לשחק במשחק שהתחיל את הכל, אי שם ב-2009.

אז איזו דרך טובה יותר יש לנו לפתוח את דור הקונסולות הבא של סוני, מרימייק מלא של אחד המשחקים הכי חשובים בהיסטוריה של ה-PS3 ואולי בהיסטוריית הגיימינג באופן כללי? המשימה ליצור את הרימייק הזה הוטלה על Bluepoint Games שיצרו את אחד הרימייקים הכי מדהימים על ה-PS4, הרימייק ל-Shadow of the Colussus כמובן. אז האם המשימה שלהם הסתיימה בהצלחה? האם מדובר ברימייק נאמן למקור וכזה שאתם חייבים לשחק על ה-PS5 שלכם?

Boletaria, חזרתי.

Demon's Souls עוקב אחרי הסיפור של לוחם - מחסל השדים - שצריך לחסל את היישות שחזרה לאיים על הממלכה, על ידי חיסול השדים שמרכיבים אותה. הבמה של המשחק, הממלכה של Boletaria, תמיד הייתה ידועה באווירה המדכאת והמלנכולית שלה, עם העולמות האפורים, האולמות המדכאים והמסדרונות האפלים שלה. Boletaria היא ממלכה במצוקה וזה מתבטא בצורה נהדרת הן בסיפור של המשחק והן בעיצוב האמנותי שלו. המפתחים של המשחק החליטו לא לקחת סיכונים מיותרים ולא לשנות את הסיפור של המשחק יותר מדי. במקום זאת ההתמקדות של המפתחים בסטודיו בבעלות סוני הייתה בשחזור מאפס של האזורים השונים במשחק והבאתם לקונסולה החדשה של סוני. בעוד שחלק מהאפרוריות של המשחק המקורי נעלמה כתוצאה מכך, העבודה שנעשתה מצד Bluepoint Games להביא את העולם של Demon's Souls המקורי לקונסולת ה-PS5 היא מהממת.

כל אזור במשחק שוחזר בצורה מהממת: מהשערים האייקונים של הממלכה, ללכלוך והבוץ של Valley of Defilement ועד למחילות המלחיצות שמובילות לקרב האכזרי מול ה-Flamelurker. כל אויב במשחק שוחזר בצורה נפלאה, כל בוס נראה פשוט מדהים ומאיים, כל דמות במשחק נראית נהדר והאפקטים השונים, בין אם קסמים, אש שעוטפת אתכם או פיצוצים כאלה ואחרים קיבלו את הכבוד הראוי להם. המשחק גם מנצל בצורה נהדרת את היכולות של ה-PS5, בכך שהוא נותן לנו משחק שאני באמת לא רואה איך יכול להתקיים על ה-PS4, מבלי להוריד מהאיכות הגרפית שלו. ההתמקדות ב-PS5 גם מביאה לנו שני מצבי גרפיקה שונים: 4K מלא ב-30 פריימים לשנייה ו-4K דינאמי ב-60 פריימים לשנייה.

אני בחור של ביצועים אז שיחקתי על 60 פריימים לשנייה ובעוד שהמשחק אכן נראה טיפה פחות טוב, העובדה שאפשר לשחק משחק Souls בצורה כל-כך חלקה ושהמשחק עדיין ייראה מדהים היא לא מובנת מאליה. חשוב לי לציין כי הביצועים לא היו מושלמים בכל רגע נתון כשהיו לי רגעים מעטים בהם הביצועים ירדו טיפה (בעיקר עם הרבה אפקטים על המסך). רגעים נדירים, כן, אבל עדיין חשוב היה לי לציין את זה. עוד משהו שחשוב לי לציין הוא הפסקול האדיר של המשחק, שעושה הפעם שימוש במקהלה ותזמורת שלמה כדי להביא את המנגינות שכתב שונסקה קידה לרימייק המודרני הזה. המנגינות השונות, בעיקר אלו של הבוסים, נותנות עוד בוסט לאפיות ולגרנדיוזיות של המשחק הענק הזה.

עוד בגזרת הסאונד, הרבה מהמדובבים חזרו לדובב את הדמויות מלפני 11 שנים ותודה לאל אני סוף סוף מבין מה אנשים אומרים במשחק הזה. בכלל, כל הצלילים במשחק נהדרים, בין אם מדובר בדיבוב של הדמויות השונות כמו שציינתי קודם, או קולות כמו הנפת חרב, צרחות ונהמות מרחוק, גחלים לוחשות ועוד. בעוד שהשימוש בAdaptive Triggers הוא מינימלי, ה-Haptic Feedback על השלט נהדר ומאפשר לכם להרגיש את המכות של החרב שלכם, את רעידות האדמה והאש ששורפת את האזור מסביבכם.

נופל וקם, נופל וקם

המשחקיות נשארה כשהייתה ב-2009: בתחילת המשחק אתם תבחרו את הדמות שלכם, יחד עם קלאס שאיתו תתחילו את המשחק. לאחר המוות הראשון שלכם (והמחייב שלכם) אתם תגיעו ל-Nexus, האזור שיתפקד כ-Hub שלכם וממנו תוכלו להגיע לכל אחד מהאזורים השונים במשחק. כיאה למשחק ה-Souls הראשון, הוא לא הולך לרחם עליכם בשום צורה. אם כבר, בזכות הגרפיקה המשופרת והעובדה שהרימייק מנצל טוב יותר אלמנטים גרפיים כמו צללים ואזורים חשוכים, היו לי יותר מקרים בהם אויבים מסוימים הפתיעו אותי מאחורי פינות וחדרים חשוכים.

אבל גם עם ההפתעות החדשות הללו, זה מדהים עד כמה המשחק נאמן למקור ולא זז ממנו בשום צורה: יכלתי להשתמש נטו בזיכרון שלי מהתקופה ששיחקתי במשחק ב-2012 כדי להצליח להשיג אביזרים מסוימים, חולשות של בוסים ואויבים או השלבים השונים להצלת NPC-ים מסוימים בעולם של Boletaria (עוד קונספט נהדר שהיה ל-Demon's Souls, כל מיני סודות ומשימות צדדיות שיכלתם לעשות). אני תמיד נקרע בין שתי האסכולות השונות של רימייקים: זאת שטוענת שרימייק טוב צריך גם לחדש ולהביא לנו עוד דברים חדשים ומעניינים והשנייה שגורסת כי רימיייק צריך להביא את היצירה הישנה לעולם החדש בצורה הכי נאמנה למקור. Bluepoint Games בבירור הלכו על האופציה השנייה ואניי חושב שזה משחק לטובתם כאן.

כמו שכבר ציינתי קודם, הרבה אנשים לא זכו לחוות את המשחק הראשון בעולם ה-Souls, ובשביל רבים תהייה זו החוויה הראשונה שלהם עם המשחק. אז בשביל אותם אנשים חשוב מאוד לציין כי Demon's Souls שונה מהמשחקים שאנשים מכירים בהרבה מובנים: העובדה שהשחקנים צריכים להשיג מוצרים שירפאו אותם בניגוד לשימוש ב-Estus Flasks, היכולת לבחור לשחק בכל אזור של הממלכה בכל שלב שהם יבחרו ובכך לתת לעצמם כמה רגעי מנוחה אחרי שהם נכשלים באותו הבוס שוב ושוב ועוד. אפילו הנושא של הבוסים חשוב כאן, כי Bluepoint Games שוב השאירו את הרוח של Demon's Souls בחיים, כשהחברה בוחרת להתייחס לבוסים של המשחק בדיוק כמו שהמשחק המקורי התייחס אליהם: חידות שצריך לפתור.

לא כל הבוסים במשחק הם כאלה, אבל חלק לא קטן מהבוסים השונים הם משחקים של הבנה של "איך מנצחים אותם" ופחות עניין של "לזכור את כל התנועות והמתקפות של כל בוס". דוגמא מצוינת לכך היא הבוס הראשון במשחק, ה-Phalanx - מבנה אדיר של המון יצורים קטנים עם מגינים עליהם. שום מתקפה פיזית לא תעבוד עליהם, אבל אם תתחילו להפציץ אותם בפצצות אש, הם יתחילו להתפזר ולאפשר לכם להכות אותם בנקודה החשופה והכואבת. אני לא אחשוף כאן עוד בוסים ועוד טקטיקות, אבל Demon's Souls תמיד הצטיין במובן הזה וזה כיף לראות את המשחק מחזיר את השילוב הזה בין יכולות המשחק של השחקן לבין יכולות פתרון הבעיות שלו תחת לחץ.

אבל גם שחקנים וותיקים יוכלו להיות מופתעים במשחק הזה, בעיקר בזכות הנשקים החדשים שהמשחק יציג לשחקן, בניית השחקן המשופרת שמאפשרת קאסטומיזציה רבה יותר של הדמות שלכם (המשחק מאפשר לכם להסתובב בעולם בלי קסדה, אל תדאגו), אנימציות משופרות וחדשות, אופציית ה-Fractured World שתגרום לעולם להיות הפוך ובכל תשנה במקצת את כל מה שאתם זוכרים ומכירים וכמובן ה-Photo Mode האדיר של המשחק שיאפשר לכם לצלם תמונות משעשעות, מגניבות ומרהיבות של העולם של המשחק. חלק גדול מהתמונות בביקורת הזו נלקחו על ידי ה-Photo Mode שגם מאפשר לכם לעצור את המשחק - משהו שלא באמת היה קיים לפני כן במשחקי Souls באופן כללי.

אלמנט המולטיפלייר נשמר כאן בצורה מלאה, כשתוכלו לפלוש למשחקים של שחקנים אחרים (בין אם כדי לעזור או כדי להילחם בם) ולהשאיר הודעות שיעזרו או יכשילו שחקנים אחרים. זה כמובן אומר ששחקנים גם יכולים לפלוש למשחק שלכם, או להיות מזומנים אליו כדי לעזור לכם בבוסים (דבר שיכול מאוד לעזור, אגב). אם השחקנים שמצטרפים אליכם הם אחלה חבר'ה תוכלו להשתמש ב-Photo Mode של המשחק כדי לצלם איתם תמונות נהדרות, למרות ששימו לב שהמשחק לא יעצור כשתפתחו את המוד הזה עם שחקנים אחרים. אגב, אם לפני הבוס הראשון אתם רואים הודעה על הרצפה שאומרת "Try Fire"', זה אני - מוזמנים לתת לי Appraisal, אני רק מנסה לעזור.

השורה התחתונה

אשפי הרימייקים עשו זאת שוב: Demon's Souls הוא פשוט רימייק פנומנלי, עם זיקה אמיתית למשחק המקורי עליו הוא מבוסס, שיפורים למשחקיות ול-UI, גרפיקה עוצרת נשימה על ה-PS5, פסקול מדהים והתוספת של Photo Mode שמאפשרת לכם לצלם תמונות מפחידות, משעשעות ומגניבות מהמשחק החדש. אבל שימו שנייה את כל זה בצד: מה ש-Demon's Souls עושה בצורה הכי טובה הוא להזכיר לאנשים שלפני שכולם התמוגגו על Dark Souls 3 ולפני ש-Sekiro זכה בפרס משחק השנה בטקס ב-2019, היה לנו כאן משחק אחד, משחק שהתחיל את הכל. משחק שהיה קריפי כמו Dark Souls המקורי, גרנדיוזי כמו Dark Souls 3, מפחיד ומאיים כמו Bloodborne וכמו כל הסדרה הזאת: אפי לחלוטין.

Bluepoint Games לקחו את אחד המשחקים הכי חשובים בהיסטוריה של משחקי התפקידים בשני העשורים האחרונים ונתנו לו מתיחת פנים שלא רק שהיא מצליחה להביא אותו לשנת 2020 בצורה מופלאה, היא גם מחזירה אותו לטופ של משחקי ה-Souls ומשחקי ה-RPG באופן כללי. כמו Breath of the Wild על ה-Nintendo Switch, אני יודע כמה שנוי במחלוקת הציון שאני עומד לתת, בעיקר אם קראתם את כל הביקורת וראיתם את הדברים הקטנים שהפריע לי, אבל זה הקטע - אלה דברים קטנים. החוויה כולה פשוט זועקת: אם הצלחתם להשיג PS5 בהשקה, ולא קניתם את Demon's Souls, אתם מבזבזים את הזמן שלכם. מדובר במשחק חובה לקונסולה ומשחק השקה מדהים ל-PS5.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

10
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • גרפיקה מדהימה על ה-PS5
  • פסקול נהדר ואפי
  • המשחקיות מחזירה לקדמת הבמה את משחקי ה-Souls
  • שימוש נהדר באפקטים קוליים וה-Haptic Feedback
  • מוד הביצועים נותן חווית משחק חלקה
  • Photo Mode מלא באופציות משעשעות
  • אנימציות חדשות ודיבוב מחודש ומצוין

הרע

  • נפילות ביצועים קלות (אך נדירות)

והדרקון

  • רק שלא ישים לב אליי.
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:24 15.11.2020 | Megalodon Megalodon

    אחלה, שמח שנהנית, אבל - "אם הצלחתם להשיג PS5 בהשקה, ולא קניתם את Demon's Souls, אתם מבזבזים את הזמן שלכם. מדובר במשחק חובה לקונסולה ומשחק השקה מדהים ל-PS5."

    לא. ממש לא. בכלל בהחלט ובאופן סופי לא, לא ושוב - לא. די. תפסיקו כבר לכפות עלינו את הדבר הזה, אני לא מתחבר, לא כיף לי, לא זורם לי, לא רוצה, וזה לא הופך אותי ללא-גיימר אם אני לא רואה את בגדי המלך החדשים האלה, חלאס. לא רוצה git gud, יש לי כבר עבודה. רוצה להנות.

  2. 2

    16:49 16.11.2020 | WarFox89 WarFox89

    משחק אגדי, אין הרבה מה להוסיף מעבר. אבל עדיין זה לא המשחק שיגרום להפוך להיות איכר. עוד לא נולד משחק כזה למען האמת.

  3. 3

    20:55 16.11.2020 | sahars sahars

    במהשך למה שMegalodon רשם, תמיד תהיתי לעצמי איך נכנסים למשחקי souls. ניסיתי את בלאדבורן, גם את סקירו ואני באמת אחד שמסתדר בכל דבר אחר שהוא משחק אבל בשניהם פשוט נשברתי בשלב מסוים. איך אמורים לשחק בזה? צריך לעקוב אחרי מדריכים באינטרנט, או שמדובר במלחמת התשה מתמשכת למזוכיסטים? אני זוכר שבבלאדבורן בשלב מסוים פתחתי צינוק שהייתי חייב לעבור דרכו והייתי כ"כ outpowerd בידי הבוס שפשוט ויתרתי. יש איזה סוד, משהו שאני מחמיץ?

  4. 4

    21:31 16.11.2020 | elad9219 elad9219

    sahars מסכים.
    אני בכללי מאוד פתוח כמעט לכל המשחקים והסגנונות, גם זה כיף שיש אתגר במשחקים, אבל יש גבול.
    כשמשחק הוא יותר מדי קשה ואתה שובר את הראש על כל משימה ובוס ובא לך לשבור את הג'ויסטיק, זה כבר ממש לא כיף. כל המטרה של המשחק לדעתי הולכת לאיבוד. במצבים כאלה מרוב העצבים שזה מביא לי, הייתי במציאות הורג את הבוס הזה באותו רגע ובלי שום נשק.

  5. 5

    19:17 17.11.2020 | WarFox89 WarFox89

    ז'אנר ה-SoulsBorne ידוע כז'אנר של משחקים למזוכיסטים ואנשים שאוהבים לעשות לעצמם את הגיהנום ועל הדרך נהנים מזה ...
    קהל יעד מאוד ספציפי...

  6. 6

       | פורסם ע"י