הרשמה

ביקורת: Assassin's Creed Valhalla - הטוב משני העולמות

גל לקחה את אייבור ויצאה לטיול בנורווגיה ואנגליה של המאה ה-9 לספירה. מה היא חשבה על המשחק החדש בסדרת Assassin's Creed?

  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 10/11/2020

גם אם מדובר בעוד משחק בסדרת Assassin's Creed, במקומות בהם Valhalla שונה מקודמיו - הוא שונה לטובה הרבה יותר מאשר לרעה.

עותק סיקור סופק לנו על ידי Ubisoft אירופה, תודה רבה!

מאז Assassin's Creed Origins, הרבה מאוד מהשיח ברשת מתמקד בטיעונים כמו "זה כבר לא אותו המשחק", "תחזירו את הסדרה למה שהיא הייתה" וגם קצת "יוביסופט הרסה את הפרנצ'ייז". אבל אני תמיד הייתי בצד השני, ואני חושבת שהשינויים שיוביסופט עשתה לסדרה הם מבורכים וחכמים. כששיחקתי Assassin's Creed 2 ופגשתי את אציו לראשונה, כמובן שעף לי המוח: המשחק היה חדשני, שונה. פארקורים ברחבי רומא ויחסים קרובים עם לאונרדו דה וינצ'י? מה יש לא לאהוב? אז זהו, שיש הרבה. עם כמה שאהבתי את המשחק ואת כל המשחקים שבאו אחריו (טוב, לא את Unity) אני חייבת לומר שכמו הרבה מאוד דברים - נוסטלגיה סתם גורמת לנו להתגעגע למשהו שכבר לא נמצא שם, אלא לאיך שהוא גרם לנו להרגיש פעם.

לפני שנתיים קניתי בהתלהבות את ה-Ezio Collection, ונחרדתי לגלות שהמשחק פשוט בלתי נסבל - לא ויזואלית, הרימאסטר דווקא הורגש, אבל המכניקה המיושנת שפשוט גרמה לי לתהות ממה כל כך התלהבתי בזמנו. אז אחרי החפירה הזו והסיבות שבגללן אני מאמינה שיוביסופט עשו מה שנכון לפרנצ'ייז, יש לי דווקא חדשות משמחות לכל מי שלא מסכים איתי: ולהאלה מביא אלינו את שני העולמות, החדש והישן. הרבה מאוד אלמנטים מהמשחקים הקודמים חזרו, ונראה שהמפתחים הקשיבו לקהל. בואו נתחיל!

ברוח התקופה

קיבלתי את הקוד לסיקור המשחק הזה בדיוק כשישראל נזכרה שאנחנו בעצם בתחילתו של החורף, והגשם בתל אביב לא הפסיק לרדת במשך כמעט שלושה ימים. כוס תה, ריח של גשם וסאונד של רעמים - כל אלו פשוט הרכיבו את האווירה הטובה ביותר להכנס איתה לתוך העולם של Assassin's Creed Valhalla, שמתחיל בהרים המושלגים של נורווגיה במאה ה-9 לספירה. בהשוואה לקודמו, Odyessy, המשחק הזה מתחיל בצורה קצת איטית. אודיסי זרק אותנו להתנסות ב-Combat כבר ברגע הראשון שלו, כדי להתלהב ממערכת הקרב ששופרה משמעותית. כאן אנחנו מקבלים חוויה הרבה יותר הדרגתית, עליה ארחיב בהמשך.

PS_App_20201112_043521.jpg

הדבר הראשון שאמרתי לעצמי כשקיבלתי מבט טוב על האזור היה: "וואו, אלה הרבה מאוד גוונים של כחול". כל האזור של נורווגיה במשחק מושלג לחלוטין, הררי ומוקף בנהרות ובים הפתוח, כיאה לתקופתם של הוויקינגים. הפסקול המהווה את המשחק, בכל שלב שלו, הוא הפסקול הכי טוב של משחקי Assassin's Creed עד כה בעיניי. למעשה, מעולם לא יצא לי להתלהב משום פסקול של סדרת המשחקים הזו, ונראה שהפעם יוביסופט באו לתת עבודה גם בצד הזה. אם אתם קוראים את הביקורת הזו אתם ודאי יודעים שהמשחק נותן לכם להכנס לנעליו של אייבור (Eivor), גבר או אישה לבחירתכם. תחילה תתנסו בסצנה מהעבר, כשאייבור היההייתה ילדה, ורק לאחר מכן תצטרכו לבחור את המין. בזמן ההווה, אנחנו פוגשים שוב את לילה חסן שעובדת עם שון ורבקה שזכורים לנו עוד מהמשחק הראשון בסדרה. גם כאן, קו העלילה של ההווה לא נרחב כמו שהיה בתקופתו של דזמונד מיילס, אבל ניכר שניסו להרחיב אותו ולעניין אותנו במעט במה שקורה בהווה, לפני שאנחנו נכנסים שוב אל נעליו של הוויקינג המועדף עלינו.

PS_App_20201112_043605.jpg

בהתחלה בחרתי באייבור האישה, ללא התלבטות - ואז החלטתי להשתמש בפיצ'ר החדש במשחק, בו נותנים ל"אנימוס" (המכונה המחברת אותנו לזכרונות של אייבור) לבחור לשנות לנו את מין השחקן מדי פעם. כשעשיתי את זה, שיחקתי עוד שעות שלמות כאישה, וכשהבנתי שזה לא ממש קורה, שיניתי בעצמי לדמותו של אייבור הגבר. לאחר כשעתיים ניסיתי שוב לתת לאנימוס לבחור - והוא החזיר אותי אוטומטית לאייבור האישה לעוד הרבה שעות נוספות. בקיצור: התלהבתי מהפיצ'ר הזה, אבל נראה שהוא לא באמת עובד. רוצים לקפוץ מדי פעם אל מחוזות הג'נדר-פלואיד? עשו זאת בעצמכם ותחליפו מדי פעם לגבר או לאישה כשתרצו, אל תתנו לאנימוס לבחור. הקעקועים, צבע השיער וה-Gear יישמרו לכם בדיוק כפי שהיו (רק שאצל הגבר יתווסף גם זקן אותו אפשר לעצב). 

PS_App_20201112_043549.jpg

ואם כבר הזכרנו את הקעקועים: זו קוסמטיקה חמודה מאוד בעיניי, במיוחד כשיש לכם אפשרות להסתיר את הציוד שלכם ובכך להראות לעולם את גופכם המקועקע. אם אתם רוצים לרסק כמה גולגולות עם שני גרזנים בעוד הוויקינג שלכם מסתובב Topless וחושף ריבועים בבטן, שרוולים בשתי הידיים וקעקוע על הגב & הבטן עצמה - עכשיו אתם יכולים. כאן אנחנו נתקלים בעצם באלמנט שחוזר מהמשחקים המקוריים: זוכרים את הנוצות שאציו היה צריך לרדוף אחריהן? אולי את המכתבים שאיבד בנג'מין פרנקלין ושלח את קונור למצוא כדי להבטיח את הקמת ארה"ב ב-Assassin's Creed 3? אז גם כאן תצטרכו לחזור אל מחוזות הפארקור ולרדוף אחרי דפים מעופפים ברחבי המפה כדי למצוא סקיצות חדשות לקעקועים, שיתעדכנו אוטומטית אצל המקעקע ב-Settlement שלכם בכל פעם שתדברו איתו.

ובגלל שהזכרתי את ה-Settlement (שמעכשיו נקרא לו פשוט 'יישוב'), אין ברירה אלא להתעכב עליו לפני שאזכיר את שאר הדברים שיוביסופט מחזירה אל הפרנצ'ייז, כי כאן דווקא מדובר בפיצ'ר חדש לגמרי. היישוב שלכם הוא המקום בו הכל קורה. כשתתקדמו בסיפור ותעזבו את נורווגיה על מנת למצוא הרפתקאות חדשות באנגליה, תפשטו, בדרככם הוויקינגית, על שטח קטן בלב ממלכת מרסיה, ותהפכו אותו לשלכם. כדי לשדרג את היישוב ולהגיע לפוטנציאל המלא שלו, תזדקקו לאספקת חומרים נדירה. איפה מוצאים את החומרים האלו? כמובן, בפשיטות על יישובים אחרים! אם תהיו בספינה שלכם בעודכם עוברים ליד יישוב שאפשר לכבוש, תוכלו להתחיל פשיטה בלחיצת כפתור. ואם יקרה מצב שתמצאו יישוב כזה (הם מסומנים במפה, לא לדאוג) סתם ככה כשאתם משוטטים בעולם, תוכלו לנשוף בקרן המלחמה שלכם (שמסתבר שאתם סוחבים איתכם לכל מקום), והצוות שלכם יגיע מיד אליכם כדי לעזור לכם בפשיטה. 

לאחר שאספתם מספיק חומרים, תוכלו לשדרג מבנים שונים ביישוב שלכם, החל מאת הבקתה של הנפח ועד למאפייה (!) שתתן לכם בוסט לסקילים בכל פעם שתערכו משתה. אבל שמעו לי, יש דברים שחשוב מאוד לשדרג כבר בהתחלה: את ה-Assassin's Bureau, את ה-Hunter's Hut ואת הבקתה של Valka - מגדת העתידות (נו, בכל זאת ויקינגים). כל אחד מהדברים הללו יפתח בפניכם אופציות חדשות לגמרי במשחק. ה-Assassin's Bureau הוא חיוני במיוחד מכיוון וכל עוד לא תשדרגו אותו, לא תוכלו להתחיל לצוד את כל הטמפלרים, בסגנון כמעט זהה לאיך שזה קרה ב-Odyessy, עם שינויים קלים פה ושם. שני הדברים האחרים, בקתת הציידים והבקתה של ואלקה, יפתחו בפניכם משימות צד חדשות; Legendary Animals במקרה של הציידים ומשימות עם תוכן הרבה יותר מיסטי ואסגארדי במקרה של ואלקה. 

אני בוחרת לא לדבר יותר מדי על העלילה מחשש לספויילרים, אבל כן אגיד דבר חשוב: אם אתם שחקני Assassin's Creed ותיקים, אתם יודעים למה לצפות. יוביסופט מעולם לא ידעו לתת המון עומק לדמויות בפרנצ'ייז הזה בעיניי. מצד שני, העלילה לא משעממת בכלל. כן, היא לא יצירת מופת; זה לא Vikings של ערוץ ההיסטוריה וגם לא The Last Kingdom, אבל היא מספקת את הסחורה: תככים, מזימות, הרבה מסתורין והרבה ראשים נערפים. היא מתקדמת לאט באופן יחסי, אבל כמו כל האלמנטים במשחק - ההדרגתיות משתלמת.

בין רומא ללונדון

כמו שכבר אמרתי, יוביסופט החזירו המון אלמנטים מהמשחקים הקודמים. סצנות המוות הארוכות של הטמפלרים, היכולת להסתובב באזור עוין ולמצוא מקומות לעשות בהם "Blend in" כמו להשתלב בין חבורת שיכורים או לשבת על ספסל עם עוברי אורח, להשתמש ב-Odin's Sight שהוא פשוט שם נוסף של ה-Eagle Vision (מה שבהרבה מקומות קצת מייתר את השימוש בעורב בעיניי) ועוד הרבה דברים קטנים שמגלים בהמשך הדרך והזכירו לי את התקופה שלי עם אציו ברומא. אבל אנחנו באנגליה, ובאנגליה יש גם המון המון דברים חדשים. אז בואו נדבר קצת על משחקיות ומה שמסביב.


מערכת הקרב שודרגה והשתנתה. בהתחלה הרגשתי שזה לא לטובה - היא הייתה איטית ומסורבלת, והייתי צריכה לשים לב ל-Stamina שלי כל הזמן, ללא יכולת להתרפא (הורידו את הריפוי האוטומטי) או אפילו להתחמק, מה שהקשה עליי להנות מהקרבות. אבל מילת המפתח של הביקורת הזו חוזרת שוב - הדרגתיות. ולהאלה מצפה מכם לבנות את יכולת הקרב של השחקן כמעט כמו שתבנו את ההתיישבות שלכם באנגליה. תצטרכו להשיג חומרים שישדרגו את היכולת שלכם להתרפא או יקצרו את המהירות בה ה-Stamina שלכם מתרוקנת. אבל בעיקר תצטרכו להתמודד עם תפריט הסקילים, שהוא פשוט... מבולגן.

העיצוב שלו מרשים מאוד ובהחלט חדשני, אבל הוא מבולגן נורא וקשה לעקוב אחרי העץ שאתם מפתחים. תמצאו שדרוג ל-Range Attack במקום בו היה לפני רגע Melee, או בכלל Stealth, ולא ממש ברור איך אמורים לשים לב; אני יכולה לשער שהמפתחים לא התכוונו שתבחרו באמת סגנון משחק מועדף בין התנגבות ל-ranged combat, כי זה עדיין לא וויצ'ר 3 פה, אבל היה נחמד אם הייתי יכולה לדעת מה הסקיל הבא שאני רוצה לפתח בלי ללכת לאיבוד בתפריט העצום בגודלו.

בכל אופן, לאחר שתמצאו את דרככם בתוך הבלגן, תגלו שלאט לאט שמערכת הקרבות הופכת מסתם מאתגרת למאתגרת אבל כיפית. היא מרגישה הרבה יותר חיה מהמשחקים הקודמים, מלאה באפשרויות, וגם אם יש לכם סט-אפ שאתם אוהבים כמו מגן וגרזן, שני גרזנים או אפילו Battle Star - אני יותר מממליצה לכם לנסות את כל הווריאציות שהמשחק מציג בפניכם. במקום לגרום לנו למצוא נשקים חדשים על כל גופה ולמלא את ה-Inventory, תגלו שזה הרבה יותר נדיר למצוא נשק חדש במקרה הזה, אבל מאוד משתלם. 

אל תתהו למה העורב שלכם כבר לא מסמן אויבים: זה לא במקרה. כמו שאמרתי, ה-Odin's Sight הוא זה שמסמן את האויבים שלכם עכשיו, כמו שקרה במשחקים המקוריים עם ה-Eagle Vision, מה שהופך את העורב שלכם לקצת מיותר. אם בחרתם באופציה של Explorer או Pathfinder ותבקשו מהמשחק לא לגלות לכם כל הזמן איפה המטרה הבאה במשימה אלא לתת לכם את הכיוון הכללי לחקור בו (מה שבעיניי הופך את המשחק לכיפי יותר, כי יש המון דברים לראות בדרך), יהיה לעורב שלכם קצת מה לעשות. אבל מעבר לזה - השילוב בין הישן והחדש פה הוא לצאת קירחים מכאן ומכאן. 

ובהחלט יש מה לחקור בעולם של Assassin's Creed Valhalla. ה-Mini Map הוא באותו הסגנון של שני המשחקים האחרונים בסדרה, ובכל רגע נתון בוודאות תמצאו סימן מעניין שקרוב אליכם ותוכלו לחקור אותו. בין אם זה Collectibles, נשק חדש שצריך להכנס אל תוך מחנה האויב כדי למצוא, משימת צד או כל דבר אחר - תמיד יש מה לעשות בוולהאלה. וכן, לפעמים אפילו יותר מדי. לפעמים לקחתי הפסקה אחרי שעה-שעתיים של משחק כי פשוט לא יכולתי להחליט מאיפה להמשיך, ולא רציתי להרגיש שהמשחק הוא רשימת מטלות שצריך לבצע.

אחד הדברים שאפיינו את שני המשחקים הקודמים בסדרה הוא כמות עצומה של משימות צד. תשמחו לדעת שכאן משימות הצד עברו שינוי שבעיניי עשה להן טוב. הן הפכו להיות מין World Events Mysteries שפשוט תפגשו מדי פעם בצד הדרך, ובמקום לגרום לכם לרכב קילומטרים לצד השני של המפה כדי לדבר עם NPC אחד ולחזור ל-NPC שני, יש להן תוכן מעניין (ואף מצחיק מאוד בחלק מהמקרים), קצר וקולע, שמתאים למשחק ולהרגשה שלכם כוויקינג ברחבי אנגליה, ולא כמו To Do List. יוביסופט בהחלט שינו את הגישה שלהם למשימות צד ושיפרו אותן.

השורה התחתונה

בעוד ש-Assassin's Creed Odyssey די העיף לי את המוח על ההתחלה, Valhalla לא עשה דבר כזה. זו חוויה הרבה יותר הדרגתית שהולכת ומשתפרת כלל שמתקדמים במשחק, חוקרים יותר אזורים ופותרים יותר משימות ופאזלים קטנים שקשורים למיקום של Gear טוב או Book of Knowledge שיתן לנו עוד יכולת קרב מיוחדת. רואים שהיה כאן ניסיון לשלב בין המשחקים המקוריים בסדרה מבלי לוותר על הסגנון החדש, ובעוד במקומות מסוימים זה עובד מצוין, במקומות אחרים זה מעיק ואף מיותר. ולמרות זאת, כמו שהוא סובל מהפאשלות הרגילות של יוביסופט (כמו עלילה בינונית למשל) הוא גם נהנה מהדברים בהם יוביסופט טובה: גרפיקה נהדרת, עולם עצום בגודלו (גם אחרי ששיחקתי 30 שעות הרגשתי שעוד לא ראיתי כלום), שיפור משמעותי מבחינת קרבות ופתיחת אפשרויות חדשות ונהדרות בהוספה של אלמנט ההתיישבות וה-Raids. יש שיאמרו שזה פשוט עוד משחק בסדרת Assassin's Creed והם לא טועים, אבל הם גם לא לגמרי צודקים. במקומות בהם ולהאלה שונה מקודמיו - הוא שונה הרבה יותר לטובה מאשר לרעה. לכו תהיו ויקינגים!

8.5
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4

הטוב

  • גרפיקה מהממת 
  • מערכת קרב משופרת 
  • עולם שהפעם באמת כיף לחקור
  • אלמנט בניית היישוב מוסיף המון למשחק

הרע

  • פיצ'רים מהמשחקים הקודמים לעיתים מעיקים
  • עלילה די בינונית, דמויות לא מפותחות

והחתולה

  • את יודעת שמדובר במשחק בדיוני כשחתול אשכרה מרשה לך להרים אותו וללטף אותו.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    00:02 13.11.2020 | Megalodon Megalodon

    ביקורת טובה מאוד. את מתארת בדיוק את התחושות שלי. המשחק הזה התחיל אצלי צולע. בכנות, אחרי שעה פשוט הפסקתי וחשבתי ששוב בזבזתי כסף על משחק אובררייטד: הקרבות, הסטאמינה, החיים הלא מתחדשים והחוסר בריפוי, כל האפור הזה, המפה המוזרה, הוא מתחיל רע, נקודה. אחרי חמש דקות שבהם בהיתי בדסקטופ שלי בתסכול קצת נרגעתי, התחלתי להשתעמם וניסיתי שוב. אז פתאום הכיף התחיל להגיע. הפשיטות, האוצרות, הסקילים, זה מתחיל ממש להיות משחק שאני רוצה לחזור אליו.

    מה שכן, אני נתקל באמת ביותר מדי באגים. אויבים שלא נמצאים שם, נקודות מפתח תקועות כי הרגתי את הבוס לפני הזמן שהמשחק חשב שאני צריך, דברים כאלה. את הרוב הצלחתי לסדר ע"י קפיצה לנקודת fast travel קרובה שטוענת את המפה שוב ואז מחזירה את מי שצריך לחסל שוב, אבל זה באמת קצת פוגם בחוויה. מין הסתם יתוקן בהקדם, אבל לא היה מזיק למשחק הזה עוד כמה דקות בתנור.

    מה שבטוח שהשועל צודק לגמרי, אם המשחק הזה היה יוצא בזמן שבו סייברפאנק היה יוצא הוא היה מת. מחוסל. קאפוט. יש להם מזל שם ביוביסופט.

  2. 2

    10:02 13.11.2020 | nakiii nakiii

    אני לא מבין מה יוביסופט לא מבינים כשהם נופלים לאותו בור כל פעם מחדש

  3. 3

    21:26 13.11.2020 | sushing sushing

    תגידו תודה שאתם מצליחים לשחק.
    משניה הראשונה המשחק קופא לי כל פעם במסך אחר.
    לפעמים אני אפילו לא מצליח לעבור את מסך הפתיחה ולפעמים אני יכול לשחק כמה דקות.
    ממה שכן הספקתי לשחק, היווני היה בהרבה יותר טוב מבחינת הגראפיקה והכיף.

  4. 4

    18:51 14.11.2020 | nakiii nakiii

    איזה כרטיס מסך ןמעבד יש לך?
    בכללי משחקים של יוביסופט לא אפויים בחצי השנה הראשונה זה ידוע לא תתרגש

  5. 5

    21:38 14.11.2020 | רועי באלוה - עורך תוכן רועי באלוה - עורך תוכן

    נאקי אני לא חושב כמוך, דווקא WD:L עובד לי נהדר גם על כמה מפרטים שונים. לגבי AC:V עוד לא ניסיתי אותו אז אני לא רוצה להגיד שעובד גם, אבל המנוע שלו דומה מאוד לשל WD:L אז אני מצפה שהוא יעבוד גם אחלה

  6. 6

    22:39 14.11.2020 | nakiii nakiii

    סך הכל אני נהנה ממשחקי יוביסופט, ויש לי את כל סדרת ac בספריית יופלאי.

    מה שבטוח זה שמשחקי עולם פתו שלהם בדגש על ac עוברים אופטימיזציה גרועה מאוד למחשב עם ביצועים שערוריתיים..
    וז בלי לדבר על הרגשה שאתה נלחם בקרטון.
    wd 2 עבד לי גרוע ביותר על 980ti את wd1 סיימתי.. משום מה אין לי שום לחץ על wd:l חושב שאקנה אותו בהנחה נדיבה מאוד.. כמו שאני מחכה להנחה הזאת כדי לרכוש את wildlands

  7. 7

    06:53 15.11.2020 | Megalodon Megalodon

    אם כבר מדברים נאקי, אני איתך באופן כללי לגבי איכות האופטימיזציה של יוביסופט, אבל לפי התיאור של sushing נראה שהבעיה אצלו אחרת: התנגשויות או עדכוני דרייברים, עדכוני מערכת הפעלה, תוכנות שמפריעות, זבל ברג'יסטרי שמצריך אולי ניקוי או התקנה מחדש של הווינדוז, דברים כאלה.

    אבל אם הוא מתכוון לביצועים, אז כן, בהחלט יש פה בעיה, מסכים לגמרי. אפילו ה-3080 החדש והנוצץ שלי נאנק עם המשחק הזה, ובאמת שאין סיבה. כאילו, הוא בהחלט נראה נפלא ויזואלית, אבל באמת שאיכות הטקסטורות כאן היא של דור קודם ואין הצדקה לנפילות הביצועים האלה.

  8. 8

    06:56 15.11.2020 | Megalodon Megalodon

    אגב, sushing, זה יכול להיות גם הגדרה בדרייבר של כרטיס המסך שלך, אפשר בקלות לחנוק את כרטיס המסך עם הגדרות מוגזמות, תחזיר הכל להגדרות ברירת מחדל ותנסה שוב.

  9. 9

    11:09 15.11.2020 | nakiii nakiii

    Megalodon תתחדש! אני ממתין ל3080 שלי כמה שבועות אין מלאי.. עם איזה מעבד אתה מריץ?
    אני הפסקתי להתאכזב מיוביסופט.. ככה הם בונים משחקים.
    הצד הטוב הוא שכל המשחקים שלהם זה בדיוק אותו דבר, אתה יודע מה אתה הולך לקבל בלי שום הפתעות.. כמו לאכול נקניקיות

  10. 10

    12:35 15.11.2020 | Megalodon Megalodon (אורח)

    תודה רבה! ישבתי כמו נץ על אתרי החנויות, לא היה פשוט להשיג את הצעצוע היקר הזה.

    דיברתי מהר מדי - השתמשתי ב-Nvidia Experience בשביל לעשות אופטימיזציה להגדרות ו-Valhalla רץ 60 אינץ' ב-4K, אז הכל בסדר והמשחק נראה נהדר. פשוט השתמשתי בהגדרות לא נכונות (טיפ עיקרי, לא להשתמש ב-Resolution Scale בתוך המשחק ;) ). אגב, יש לי מעבד 8700, דומה לביקורת כאן של ויגיימס (זה נבדק ב-8700K, אבל תכלס כמעט אותו מעבד), אבל הוא לא עושה צוואר בקבוק, אני מבסוט.

    לגבי המשחקים של יוביסופט - בהחלט, הגדרת יפה עם הנקניקיות, זה לגמרי Comfort Food. אבל בינתיים אין לי תלונות, זה עובד לי נהדר להעביר את הזמן עד שייצא סייברפאנק, בדיוק מה שהרופא המליץ :)

  11. 11

    12:36 15.11.2020 | Megalodon Megalodon

    התכוונתי ל-60 פריימים, כמובן.

  12. 12

    15:12 15.11.2020 | WarFox89 WarFox89

    LOL הרצת את המשחק על 4K עם Resolution Scale של יותר מ-100% ??! XDDDD
    ובכללי הנה עוד טיפ ממני - אל תקשיב להגדרות המומלצות של Nvidia Experience אין להם מושג מהחיים שלהם. והם כבר ב-4K עסקינן, אני מאוד מקווה ששמת את Anti Aliasing על LOW נכון ??

  13. 13

    19:11 15.11.2020 | Megalodon Megalodon

    לא, שמתי 1080p ב-Resolution Scale של 200%. נאלצתי להוריד ל-170% בשביל לקבל 60 פריימים. הופתעתי לגלות שזה עובד הרבה פחות טוב מ-4K ב-DSR דרך הדרייבר.

    אני חשבתי ש-Nvidia Experience דווקא עשה עבודה מצויינת בתחום הזה כי המשחק נראה כמעט מושלם ב-4K DSR (רזולוציה נמוכה יותר גורמת לפגיעה אצלי בביצועים בגלל המעבד הישן שלי), ובסך הכל מעט מאוד התפשרויות כמו צללים ב-Very High במקום ב-Ultra כשאני גם ככה לא שם לב להבדל.

    לגבי Anti Aliasing, ניסיתי Low וזה באמת לא שינה הרבה מבחינת ביצועים, אבל המשחק נראה הרבה יותר blurry לטעמי. למזלי, ניסיתי עכשיו להעלות ל-Medium AA וזה נראה טוב בהרבה ומתנהג באותה צורה. העזתי קצת יותר והעליתי את כל ההגדרות למקסימום מלבד הצללים, כמו גם ה-Motion Blur וה-Depth of Field המאוסים האלה (שונא אותם!) וזה עדיין 60 חלק מלבד ירידות ל-57 כשאני מזיז במהירות את המצלמה לצורך הבדיקה. באמת שה-Resolution Scale של יוביסופט לא עובד טוב.

  14. 14

    21:19 15.11.2020 | nakiii nakiii

    תסבירו לי מה התועלת להעלות את הscale מעל 100 מה זה נותן אף פעם לא הבנתי..
    אני ממתין בסבלנות למחשב החדש שלי לראות מה 5800x עם 3080 יודעים לעשות על מסך 2k 144hz. משחקים של יוביסופט זה לא המדד

  15. 15

    21:58 15.11.2020 | WarFox89 WarFox89

    Megalodon, מוזר ... בדרך כלל ה-Anti Aliasing משפיע מאוד[!!!] על הביצועים וזה אחד הדברים הכי קריטיים שטורף FPS במשחקים. אם אתה מריץ את המשחק על 4K בדרך כלל מבטלים לגמרי את ה-AA או ששמים אותו על הרמה הכי נמוכה מכיוון שברזולוציה כה גבוה מן הסתם הכל הרבה יותר חד וחלק ולכן אין ממש טעם להחליק קצוות. עצם העובדה שהמשחק מרנדר הרבה יותר פיקסלים כמעט ולא מצריך שום שימוש בטכנולוגיית AA. במקרה שלך זה קצת שונה כי לפי מה שהבנתי את מריץ את המשחק ב-DSR של 4K על מסך של 1080p שזה לא ממש 4K אמיתי אלא "הדמייה" שלו. הכרטיס שלך שולח בקשה למשחק לרנדר אותו ב-4K ואז את התוצאה הסופית של התמונה הוא מחזיר לך למימדים של 1080p. [Down Scale] זאת חווית 4K שהיא ממש לא דומה לדבר האמיתי [מניסיון] ויש עם זה יותר בעיות מיתרונמות. אני אישית לא ממליץ.

    אני מריץ את המשחק ב-1080p על ההגדרות הכי גבוהות ורק את הצללים הורדתי ב-2 רמות [משפר ביצועים מאוד] על כרטיס Rtx 2080S ומעבד i7 9700K בסביבות ה 60-75 FPS
    עם נפילות פה ושם ל-57. המשחק כבד אין מה לעשות. במיוחד באזורים עם הרבה מבנים ובעיר.

    נאקי, scale במשחק זה בעצם משהו שנותן לך לרנדר את המשחק ברזולוצייה יותר גבוה או נמוכה מהמסך שלך. בדרך כלל אם המסך שלך הוא 1080p = 100% לדוגמא ואתה שם את scale על 200% אתה בעצם מרנדר את המשחק ב-4K ואם אתה מוריד את זה לפחות מ-100% לדוגמא, ל-50%, אתה מרנדר את המשחק על 720p. בדרך כלל מעלים את ה-scale ליותר ממאה אם אתה רוצה תמונה יותר חדה על חשבון ביצועים יותר נמוכים או להפך מורידים לפחות ממאה אם אתה רוצה ביצועים יותר טובים על חשבון תמונה פחות טובה וחדה.

  16. 16

    22:26 15.11.2020 | nakiii nakiii

    אתה מכיר מישהו שמשתמש בscale במשחק???? נפילת הfps מורגשת הרבה יותר מחדות התמונה שתבוא לך

  17. 17

    18:19 18.11.2020 | Megalodon Megalodon

    אני בטוח שזה לא כמו 4K Native, אבל ה-DSR דווקא עובד מצויין ונראה ממש טוב - חד ואיכותי והביצועים טובים מאוד. יש לי מסך קעור יפהפה של סמסונג ואני מרוצה מאוד ולא רואה צורך לשדרג כרגע. באמת שזה מעל ומעבר.

    אגב, ה-AA על High כבר והכל עובד מעולה והכרטיס על 68 מעלות במקסימום. מסתבר שהייתי צריך להוריד כמה פרמטרים מ-Ultra ל-High והכל זורם ונראה חד על 60 פריימים קבוע. היה צריך קצת ללמוד לשחק עם ההגדרות ואין שמץ של תלונות יותר. ה-3080 הוא כרטיס מדהים. אגב, ה-Nvidia Experience דווקא עזר לי מאוד להבין מה חשוב ומה פחות מבחינת הגדרות גרפיות ונתן לי base טוב מאוד לשחק איתו. הוא אולי לא פתרון קסמים של קליק וגמרנו, אבל אל תזלזל בו.

  18. 18

       | פורסם ע"י