הרשמה

ביקורת: PS5

הביקורת המלאה של Vgames כאן! בואו לקרוא מה חשבנו על הקונסולה החדשה של סוני!

הגודל המאסיבי והאחסון הקטן פשוט לא מצליחים להכתים את הפלא הטכנולוגי שהוא ה-PS5. עם משחקים נהדרים ופיצ'רים מיוחדים אפשר להכריז - הדור הבא הגיע לסוני.

עותק סיקור סופק לנו הודות לישפאר ישראל, תודה רבה!

כמה חיכיתי לרגע הזה. תודות לישפאר ישראל שבחרנו בנו מבין באמת מעט מאוד יוצרי תוכן ומשפיענים בארץ, זכיתי לבדוק את הקונסולה החדשה של סוני במהלך השבוע וחצי האחרונים כמעט בכל סיטואציה. בין היתר שיחקתי בה המון משחקים ודאגתי לכם לביקורת של לא אחד, אלא שני משחקים שונים שמגיעים אליה. אתם באמת לא מבינים כמה זמן חיכיתי עד לרגע בו אני אוכל לשתף עוד אנשים ולכתוב את הביקורת הזו והנה היא כאן: הביקורת המלאה של אתר Vgames לקונסולת ה-PS5.

הביקורת תחולק לתתי נושאים, בדיוק כמו בכתבת הרשמים הראשוניים שלי על הקונסולה. אני הולך לדבר על איך הקונסולה יושבת על השידה והמזנון שלי בבית, לדבר על הפיצ'רים החדשים שלה בתחום שיתוף תמונות וסטרימינג, ה-UI החדש שהיא מציגה לנו, על איך משחקי ה-PS5 ששיחקתי מנצלים את החומרה החדשה וכמובן, איך יכולת התאימות לאחור של ה-PS5 משפיעה על משחקי PS4 בהקשרי זמני טעינה וביצועים. אז בלי להתעכב יותר מדי, הנה הביקורת שלי ל-PS5!

קישורים מהירים לכתבה:

1. עיצוב וגודל הקונסולה
2. ה-UI וחווית המשתמש
3. פיצ'רים חדשים ב-PS5
4. משחקי השקה ותאימות לאחור
5. זמני טעינה וביצועים של משחקי PS4
6. השורה התחתונה

שמואל והמפלץ שלו

ה-PS5 ענקי. עכשיו, זה לא אומר שהוא מכוער, דווקא להיפך: כמו שכתבתי בכתבת הרשמים הראשוניים שלי, אני מאוד אוהב את העיצוב של הקונסולה. הטיטאן הלבן של סוני גורם לו להיראות כמו מכשיר שאתה רוצה שיהיה לך בבית - מכשיר שכשאתה מארח או מגיע הביתה הוא כאילו מזמין אותך לשחק בו. אחד מהחברים הטובים שלי אמר שהיא "נראית כאילו עיצבו אותה במילאנו" ואני מסכים איתו לגמרי. מהצד השני, בעוד שאני אוהב את העיצוב אני מודע לכך שהרבה מאיתנו כבר לא ילדים ואנחנו רוצים קונסולה שתשב לנו על השידה ליד הקונסולות הנוספות ותיראה יחסית סולידית ונעימה לעין.

כן, זה נחמד כשיש לך פיסת גיימינג משוגעת על יד הטלוויזיה, אבל כשאני מסתכל על הקונסולה הזו לצד ה-Nintendo Switch וה-PS4 Pro, ה-PS5 פשוט נראה לא במקום - כאילו הוא צריך לשבת לבדו על השידה כדי שהוא יוכל יקבל את מלוא תשומת הלב כל הזמן. המצב לא יותר טוב כשקונסולה יושבת במצב אופקי - אפילו יותר גרוע. כשהקונסולה עומדת היא אולי בולטת אבל היא לפחות לא תופסת כל כך הרבה מקום על השידה/מזנון שלכם. במצב אופקי אתם מקבלים בלוק בגודל של 40 ס"מ על 26 ס"מ שתתקשו למצוא לו מקום סביר ליד הטלוויזיה. גם במצב האופקי הקונסולה גדולה מאוד (פי 1.5 מה-PS4 Pro), אבל זה פחות נורא מהרוחב של הקונסולה, אז אם המזנון שלכם עמוק מספיק כנראה שלא תצטרכו לדאוג לגבי הגובה של הקונסולה במזנון שלכם.

כמו שכבר כתבתי ברשמים הראשוניים שלי, רוב החיבורים של ה-PS5 נמצאים בצד האחורי שלו, שזה נחמד - בייחוד בהתחשב בעובדה שהוא מספיק גדול גם ככה ואני לא הייתי רוצה לראות יותר מדי כבלים יוצאים מהצד הקדמי שלו. ל-PS5 יש שני חיבורי USB בצד הקדמי שלו, חיבור USB רגיל וחיבור מסוג Type C. כל חיבורי ה-USB של הקונסולה (למעט חיבור ה-USB הרגיל מקדימה) הם בדירוג SuperSpeed מה שמאפשר להם להגיע לקצבים של עד 10 ג'יגה-ביט בשנייה, שזה ממש טוב לאנשים כמוני שיעבירו תמונות וסרטונים לכונן USB חיצוני באופן דיי קבוע בשביל ביקורות.

בנוסף, בואו נענה על השאלה שכולם שואלים: האם הקונסולה רועשת? התשובה לכך היא: לא. הקונסולה הייתה דיי שקטה גם אחרי כמה שעות של משחק ב-Miles Morales. האם אפשר לומר שימי מטוסי הסילון חלפו? נצטרך לראות בעוד כשנה/שנתיים כשהקונסולה תתחיל לצבור יותר אבק ולעבוד יותר, אבל בינתיים הקונסולה שקטה מאוד ולא מתחממת יותר מדי - המאוורר העצום של סוני יחד עם ה-Heatsink המאסיבי עושים את עבודתם נאמנה.

הקונסולה הלבנה של סוני משתלבת יפה עם השלט הלבן של סוני, וכמו שכתבתי בכתבת הרשמים הראשוניים, שלט ה-DualSense מדהים. בניגוד למיקרוסופט שלא הייתה צריכה לשנות כמעט כלום עם השלט החדש שלה כי הוא היה עד כדי כך טוב, סוני הבינה שהיא חייבת לשנות את העיצוב של ה-DualShock למשהו שיזכיר יותר את השלט של ה-Xbox One ואת שלט ה-Pro של ה-Nintendo Switch. מבחינת העיצוב, השלט החדש פוגע בול: הוא נוח להחזקה, יושב טוב בכפות הידיים והמשקל הנוסף פשוט תורם לתחושת היציבות בידיים שלי, בעיקר כשאני משתמש ביכולות ה-Motion Control שלו. הוא גם מצליח לעשות את כל זה מבלי להיות גדול בהרבה משלט ה-Dualshock 4 של ה-PS4.

הטקסטורה של השלט עצמו חלקה כולה ונעימה למגע עד שמגיעים לחלק האחורי של השלט, שהוא מחוספס יותר לטובת אחיזה יותר טובה בידיים (אגב, החספוס הזה הוא סימונים של עיגול, ריבוע, משולש ואיקס. לא שמים לב לזה כי זה סופר קטן, אבל זה טאץ' דיי חמוד), העיצוב הלבן גם לצערי הרב אומר שהוא מתלכלך יותר בקלות אז שימו לב לזה ותדאגו לנקות את השלט בצורה יחסית תכופה. מבחינת פיצ'רים, השלט כולל את ה-Adaptive Triggers שעוזרים לשפר את חווית המשחק של השחקן ותאמינו לי כשאני אומר את זה - לא חוויתי שום דבר כזהבגיימינג בחיי. השלטים מגיבים בצורה אמינה לטאצ'ים חלשים וחזקים, מאמצת את האצבע שלכם כדי לדמות מאמץ במשחק (כמו לדוגמא, הפעלת מדחפים בחללית או עייפות של השחקן שלכם ב-NBA 2K). זה באמת מדהים ואני רק מחכה לראות איך מפתחים ינצלו את היכולת הזו בהמשך.

ה-Haptic Feedback גם מצוין ובמשחקים שמאפשרים אותו יכול לתת פידבק יותר אמין לדברים שקורים על המשחק, כמו לדוגמא, חוש העכביש של ספיידר-מן. השלט גם מכיל רמקול חזק בהרבה מזה של ה-DualShock 4 ולראשונה גם מיקרופון מובנה בשלט שאפשר להדליק ולכבות. המיקרופון עובד כמו שצריך - לא משהו מדהים אבל האופציה לא לחבר כלום לטלוויזיה ועדיין לדבר עם חברים שלכם דרך השלט עצמו היא מבורכת. מה שכן, השלט מכיל גם חיבור לאוזניות 3.5mm, אז אתם יכולים גם לוותר על האופציה הזו אם בא לכם. בסך הכל השלט החדש של סוני הוא פשוט שיחוק של ממש. יציב, מעוצב טוב, מלא בפיצ'רים נהדרים ומשתלב יפה עם הקונסולה. אורך החיים של השלט גם טוב והוא החזיק לי בקלות במשך סשנים ארוכים של גיימינג. לסיכום, אני יותר ממרוצה ממנו.

חווית משתמש חדשה

אז מצאתם מקום על השידה, חיברתם את הקונסולה לחשמל ולטלוויזיה והדלקתם את המכשיר. מה שנגלה לעיניכם הוא מסך הכניסה של ה-PS5 ואם יש משהו שסוני יודעים לעשות נכון זה להמם אתכם כבר במסך הפתיחה. מסך הפתיחה של ה-PS5 פשוט זועק יוקרה ורצינות: אם ב-PS4 קיבלנו את הצבע הכחול והסרטים הלבנים על מסך הפתיחה, ה-PS5 בוחר ללכת על צבע שחור ואלגנטי, יחד עד נצנוצי זהב ותאורה לבנה וכמעט מלכותית.

לאחר מסך הפתיחה והגדרת המשתמש שלכם אתם תגיעו למסך הראשי של הקונסולה ובעוד שאני אגיע לחלק בו אני מדבר על היכולות של ה-SSD והקונסולה עצמה כשאני אדבר על יכולות התאימות לאחור של הקונסולה, אני יכול לומר כבר מעכשיו שהכל ב-PS5 מהיר בהרבה מה-PS4: המעבר בין המשחקים השונים הוא מהיר, כניסה להגדרות ויציאה מהן מהירה ומעבר בין משחקים מתרחש במהירות הבזק. בנוסף, ה-UI נותן למשחקים את המקום שלהם בענק ומשלב באותו המסך גם את ה-Hub של המשחק, עם פרטים נוספים עליו, תמונות שצילמתם ומוכנות לשיתוף, DLC שתוכלו לקנות ועוד.

משהו נוסף שאפשר לקרוא לו "מהיר יותר", הוא המעבר בין רשתות על ה-PS5. לא עוד הגדרות מחדש כל פעם שאתם מעבירים את הקונסולה בין רשתות שונות: מעכשיו הקונסולה תדע להתחבר לרשת שהיא מכירה אם היא באזור שלה. זהו עוד דבר "קטן" אבל משמעותי שהקונסולה החדשה של סוני סוף סוף עושה. אני טוען שזה היה צריך לקרות עוד ב-PS4, אבל עדיף מאוחר מאשר אף פעם. בנוסף, כמות אופציות הנגישות על הקונסולה היא גדולה מאוד שזה דבר נהדר. מהיפוך צבעים והגדלת הטקסט על המסך ועד העברת ה-Voice Chat של שחקנים אחרים לטקסט כדי שאנשים כבדי שמיעה יוכלו לדבר עם חבריהם בצ'אט. חלק מהפיצ'רים לא יעבדו בכל משחק, אבל זה נהדר לראות את סוני עושה צעדים רבים יותר לקראת אנשים שהם כבדי ראייה, שמיעה או אתגר פיזי אחר.

לחיצה על לחצן ה-PS על שלט ה-DualSense החדש תציג לכם את אחד השינויים הגדולים יותר של ה-PS5: לא עוד חזרה למסך הראשי בלחיצה על הכפתור - עכשיו נפתח פס קטן בתחתית המסך עם כל מיני פיצ'רים קטנים שניתן לקבל מהם מידע על המשחק ועל דברים שקורים עם הקונסולה מבלי שנצטרך לצאת החוצה כדי לבדוק דברים כמו מצב ההורדות שלכם כרגע, או משחקים אחרים שאתם יכולים לעבור אליהם מבלי לחזור לתפריט הראשי. זה פיצ'ר נהדר בעיני, למרות שה-PS5 מרגיל אותנו לצורת תפעולה שונה, אז אם כבר התרגלתם לצורה אחת של עבודה מול ה-PS4, תצטרכו לפתח הרגלים חדשים.

לעבור בין פעילויות מהר (כשזה עובד)

בסרטון ה-UI של ה-PS5 שסוני שחררה ראינו את פיצ'ר "הקלפים" החדש שלה. בפשטות: כחלק מפס הבקרה בתחתית המסך תוכלו גם למצוא קלפי פעילויות. הקלפים הללו מציגים משימות שונות שניתן לעשות במשחק, בין אם מדובר בשלבים שונים, השלמת אתגרי איסוף למיניהם (כמו לדוגמא ב-Marvel's Spider-Man: Miles Morales) ועוד. לחיצה על כל קלף תיקח אתכם ישר לאותה הנקודה במשחק - בלי זמני טעינה ובלי לעבור דרך תפריטים. על הנייר, זהו פיצ'ר מדהים - כזה שעושה שימוש בכונן ה-SSD הסופר מהיר של ה-PS5 כדי לתת לנו חוויה שלא ראינו בעבר... כשזה עובד.

הבעיה היא שלא בכל משחק המעבר הזה בין פעילויות ומשחקים היה כל-כך חלק. במשחק כמו Astro's Playroom המעברים היו מהירים להחריד. זה הזכיר לי את החוויה שחוויתי כשעברתי בין מצב נייח לנייד עם ה-Nintendo Switch שלי לראשונה אי פעם, תחושה של "אני לא מאמין שזה אשכרה עובד כל-כך טוב!". לפני חצי שנייה בחרתי בקלף מפס הבקרה של הקונסולה והנה אני תוך שנייה נמצא בתוך המשחק ובתוך השלב שבחרתי. פשוט מדהים. בנוסף, בשני המשחקים של ה-PS5 שבדקתי גם המעבר בין המשחקים השונים היה מאוד מהיר, כשפונקציית ה-Switcher בפס הבקרה באמת מצדיקה את שמה (בטח כשמדובר במשחקי PS5). מצד שני, פיצ'ר קלפי הפעילות ב-Marvel's Spider-Man: Miles Morales לא עבד הכי טוב.

היו פעמים שבהם בחרתי קלף עם פעילות של המשחק, והקונסולה לא הצליחה לעמוד בזה כשהיא מציגה לי מסך שחור או נשארה על המסך הקיים. זה לא שהקונסולה עצמה קרסה, עדיין יכלתי לעבור למשחקים אחרים, פשוט הפיצ'ר עצמו לא עבד כמו שצריך באותו הרגע. בגלל שאלו שני המשחקים היחידים שיש לי ל-PS5 (אני מתכוון ל-Astro's Playroom ו-Miles Morales), אז אני לא יודע אם זה ה-PS5 שלא מסוגל להתמודד עם משחק הספיידר-מן החדש, או שמדובר במשחק עצמו שצריך לקבל פאץ' כדי לעבוד כמו שצריך. בכל אופן, זה היה טיפה מבאס, אבל בגלל שזה כן הצליח לי בסיטואציות מסוימות, אני באמת מאמין שהסיבה האפשרית השנייה שציינתי (המשחק עצמו צריך פאץ') היא הסיבה האמיתית לכך שזה קורה, כך שאני מאמין שכש-Demon's Souls ו-Sackboy ייצאו, אני לא אצטרך להיתקל בחוויה הזו.

מכאן לפיצ'ר יותר חיובי ואחד שעבד לי 100 אחוז מהפעמים: סרטוני ההדרכה של סוני למשחקי ה-PS5. השתמשתי בסרטוני ההדרכה גם ב-Astro's Playroom וגם ב-Miles Morales והם פשוט עבדו מצוין. ב-Astro's Playroom העזרה הזאת גם איפשרה לי להשיג את כל מה שאפשר להשיג במשחק, אז זה רק מראה לכם כמה יעיל הפיצ'ר הנהדר הזה. עוד פיצ'ר מעניין שרציתי לבדוק אבל לא יכלתי הוא הסטרימינג לחברים שמשחקים כרגע. כשאוכל, אבדוק את הנושא כי זה נשמע כמו פיצ'ר ממש מסקרן. מה שכן אופציית צילום הסרטונים והתמונות חוזרת והיא עובדת מהר בהרבה וטוב בהרבה. אגב, אתם סוף סוף תוכלו לבחור מה יהיה אורך הסרטון שהרגע צילמתם. רוצים לצלם את ההריגה המשוגעת שלכם או הקאמבק הפסיכי שלכם במשחק הלחימה החדש? צלמו רק את ה-30 שניות האחרונות במקום את העשר דקות או 15 דקות האחרונות ואז סתם תבזבזו מקום על הקונסולה.

הקונסולה גם מוכנה לשידורים חיים באופן מובנה, בכך שהיא מאפשרת לכם לשדר לחלוטין דרך הסוני שלכם יחד עם צ'אט שירוץ ברקע, האפשרות לצלם את עצמכם בעזרת ה-HD Camera של ה-PS5 (שלא קיבלנו) ואפילו לכלול את ה-Voice Chat של החברים שלכם בשידור. סוני הולכת כאן לכיוון אנשים שרוצים לשדר גיימינג אבל אין בידיהם מחשב מספיק טוב לכך או כסף להוציא על כך. זה נחמד, אבל צריך לבדוק איך זה עובד - כרגע הכל בתיאוריה עד שתהייה בידיי ה-HD Camera.

עוד משהו חדש שיצא לי להתנסות איתו הוא מנוע ה-Tempest, טכנולוגיית ה-3D Audio החדשה של סוני. באופן מאוד מפתיע - היא עובדת יותר טוב ממה שחשבתי שהיא תעבוד. במשחקים כמו Astro's Playroom אני יכלתי לשמוע דברים שקורים "מאחוריי", אבל בפועל הפיצ'ר הזה פשוט שיפר את החוויה שלי ב-Miles Morales ברגע שהדלקתי אותו: אני יכלתי להבין דיי בקלות איפה כל האויבים שלי נמצאים, מי צועק אליי כרגע מהעיר ניו יורק ועוד.

ה-PS5 גם מאפשר לכם להגדיר את רמת ה-3D כדי שתותאם לאוזן שלכם דרך מסך ההגדרות של הקונסולה ובהתחשב בעובדה שהאוזן שלי הרגישה את ההבדל בין הדרגות השונות, אני מפציר בכם ללכת למסך ההגדרות ולבחור את ההגדרה שמתאימה לכם. אגב, בעתיד סוני אמרה שהיא תנסה להרחיב את התמיכה לטלוויזיות תומכות עצמן - אני בחור של אוזניות איכותיות אבל שוב, כרגיל - זה נחמד שסוני חושבים על אנשים שמעדיפים להקשיב דרך הטלוויזיה שלהם.

משחקי השקה ותאימות לאחור

אז בואו רגע נסתכל על המשחקים שאיתן תגיע הקונסולה החדשה של סוני. אני אפריד בחלק הזה של הביקורת בין משחקי PS5 שיגיעו בהשקת הקונסולה לבין משחקי PS4 בתאימות לאחור. בגזרת ה-PS5 אין ספק בכלל שסוני פשוט יורה עלינו בתותחים כבדים. אפילו כבדים מאוד. אני אתמקד כאן במשחקים אקסקלוסיביים לקונסולה של סוני, למרות שהרשימה אמורה לכלול גם משחקים כמו Assassin's Creed Valhalla, Watch Dogs Legion, MK11 Ultimate, Devil May Cry 5 Special Edition ועוד. הנה ליין אפ ההשקה האקסקלוסיבי של סוני:

  • Astro's Playroom
  • Bugsnax *
  • Demon's Souls
  • Godfall *
  • Marvel's Spider-Man: Miles Morales
  • Marvel's Spider-Man: Remastered
  • The Pathless*
  • Sackboy: A Big Adventure

*מגיע גם ל-PC

כפי שניתן לראות מדובר ברשימת משחקים נהדרת לדור הבא, כשלפחות מבחינת החוויות החדשות לרוכש, אנחנו מקבלים כאן יופי של רשימת משחקים. את Astro's Playroom אתם תקבלו חינם יחד עם כל קונסולת PS5, ומהביקורת שלי (לכו לקרוא אותה אחר-כך!) אפשר להסיק שמדובר ביופי של משחק לקבל עם הקונסולה כדי להציג את היכולות שלה - בין אם יכולות ה-SSD המטורפות או שלט ה-DualSense והפיצ'רים הנהדרים שלו. זה נכון שחלק מהמשחקים הללו מגיעים גם למחשב האישי, אבל המשחקים הגדולים באמת של יום ההשקה: Miles Morales ו-Demon's Souls הם אקסקלוסיביים לסוני, כש-Demon's Souls אפילו לא חושב לנחות על ה-PS4.

אם כבר הזכרנו את ה-PS4, אז כדי להתמודד עם אנשים שקפצו ישר ל-PS5 או לחילופין, שחקני סוני שרוצים לקבל משהו שדומה לשירות ה-Xbox Game Pass הפנומנלי של מיקרוסופט, סוני מציעה את שירות ה-PS Plus Collection, שמכיל 20 משחקים מצוינים מתקופת ה-PS4. זה כולל משחקים כמו God of War, Uncharted 4, Bloodborne ואפילו משחקי צד שלישי כמו Final Fantasy XV Royal Edition. זהו שירות מצוין, כן, אבל סוני עדיין צריכה לתת לצרכנים שלה משהו שלפחות יתחרה בצורה ראויה ב-Game Pass המצוין. לחילופין, היא יכולה לחזק את שירות ה-PS Now שלה, או להגדיל את קולקציית המשחקים ב-PS Plus Collection בחינם כל כמה זמן ולהוסיף משחקים גדולים אחרים כמו את Ghost of Tsushima בעוד שנה או שנתיים.

בכלל, זה נראה שסוני הלכה כאן על איכות לעומת כמות. כמות המשחקים שאפשר לשחק בהשקה לא גדולה כמו אצל הקונסולה של המתחרה, עם שירות ה-Game Pass והתאימות לאחור הבאמת פסיכית שלה, אבל גם אם הכמות קטנה יותר, כל משחק שסוני בחרה להביא לנו הוא משחק מצוין ששווה לשחק אותו וזה בלי להזכיר את ליין אפ ההשקה הנהדר שלה עם המשחקים האקסקלוסיביים שמגיעים אליה. ולכל מי שמתלונן לגבי כמות המשחקים המועטה, אני אגיד: The Legend of Zelda: Breath of the Wild. או במילים אחרות, זה יותר עניין של איזה משחקים מגיעים מאשר כמה.

מחכים פחות, משחקים יותר

כמו שאמרתי קודם, אחד הדברים החשובים ששיווקו לנו בדור הבא הוא כונן ה-SSD של הקונסולה. עכשיו בואו כבר נענה על השאלה שליטרלי כולם שאלו אותי: כן, לקונסולה יש רק 667 ג'יגה של מקום פנוי בפועל. זה אומר שאתם תצטרכו להתמודד עם מחיקה יחסית תכופה של משחקים, בעיקר אם אתם אוהבים לשמור כמה שיותר משחקים אהובים על הקונסולה שלכם בבת אחת. אני מתחיל לתהות מה יהיה עם משחקים כמו Call of Duty: Modern Warfare שהגיעו לרמה של יותר מ-150 ג'יגה באיזשהו שלב על ה-PS4 Pro שלי. אתם יכולים להשתמש בכונן חיצוני, אבל המלצה שלי - תעשו את זה רק עם משחקי ה-PS4 שאתם רוצים לשחק על ה-PS5 ותשמרו את האחסון של ה-PS5 אך רק בשביל המשחקים של ה-PS5.

אבל במקרה ואתם כן בוחרים להשתמש רק באחסון של ה-PS5 כדי לשחק את המשחקים שלכם, בין אם מדובר במשחקי ה-PS4 הישנים שלכם או משחקי ה-PS5 החדשים והנוצצים שלכם, אני שמח לבשר שאתם תרגישו בשינוי יחסית משמעותי באזור שאולי הכי כואב לגיימרים כיום: זמני הטעינה. לצורך הביקורת הזו בדקתי כמה משחקים על ה-PS4 Pro על שמירות מסוימות ודאגתי לבדוק את אותם המשחקים על ה-PS5 עם אותן השמירות בדיוק, בשביל ליצור מבחן מייצג ואמין. יש משחקים שהיו ידועים כמשחקים עם זמני טעינה ארוכים אבל השתפרו בהרבה כמו למשל Bloodborne שאותו השמטתי בבדיקה שלי. כל הבדיקות הן בשניות כמובן.

Marvel's Avengers

נתחיל קודם כל עם המשחק של Square Enix ו-Crystal Dynamics. עד שגרסת הדור הבא של המשחק תגיע אלינו אנחנו נצטרך להסתפק בגרסת הדור הקודם. כדי לבדוק את המשחק הזה בחרתי להיכנס למוד ה-Avenger's Initiative שתמיד היה לוקח לי זמן על ה-PS4 Pro וכניסה לאותה המשימה על שתי הקונסולות.

בדיקה:
PS4
PS5
כניסה ל-Avengers Initiative
1:08
0:34
טעינת משימה
1:00
0:18


God of War

גם המשחק של אל המלחמה אמור לקבל פאץ׳ לתמיכה בקונסולת הדור הבא החדשה והנוצצת. אבל עד שזה יקרה, אמרתי לעצמי שיהיה נחמד לבדוק את זמני טעינת השמירות של God of War. בחרתי להתמקד בטעינת שמירה ובמנגנון ה-Fast Travel הידוע לשמצה של המשחק, מכיוון שטעינת משחק חדש לוקחת זמן קצר על שתי הקונסולות השונות.

בדיקה:
PS4
PS5
טעינת שמירה
0:29
0:18
Fast Travel
0:44
0:28


Uncharted 4

אחד מהמשחקים הכי טובים על ה-PS4 ואחד שיופיע באוסף המשחקים של ה-PS Plus Collection. הייתי שמח אם המשחק היה מקבל מוד לדור הבא שמעלה את הביצועים ל-60 פריימים לשנייה, אבל אני מבין שזה יהיה קשה מאוד. בחרתי לבדוק כאן גם טעינת משחק חדש וגם טעינה של שמירה חדשה (של השלב באפריקה למקרה ותהיתם).

בדיקה:
PS4
PS5
פתיחת משחק חדש
0:29
0:13
טעינת שמירה
0:47
0:27


Destiny 2

גם אחרי פאץ' וחבילת הרחבה, זמני הטעינה של Destiny 2 עדיין ארוכים מאוד על ה-PS4. בבדיקה הזאת טענתי את המשחק ונכנסתי למשימה הראשונה של Shadowkeep. למי מכם שלא ידע, Destiny 2 גם יקבל פאץ' של 60 פריימים לשנייה על ה-PS5, שזה כבר אירוע חיובי במיוחד.

בדיקה:
PS4
PS5
טעינת משחק
2:10
0:32
טעינת משימה
0:44
0:37


The Last of Us Part 2

אני משמיט את The Last of Us Remastered בגלל סיבות ברורות. את המשחק השני (יצירת מופת בעיניי) בדקתי בטעינת משחק חדש מאפס וטעינת שמירה. כמו עם המשחק הקודם גם אני מקווה שהמשחק יקבל פאץ' של 60 פריימים לשנייה.

בדיקה:
PS4
PS5
פתיחת משחק חדש
0:30
0:17
טעינת שמירה
1:18
0:30


Assassin's Creed Odyssey

אנחנו נמצאים כמה ימים לפני היציאה של Assassin's Creed Valhalla, אבל חשבתי שיהיה נחמד לבדוק את המשחק הקודם בסדרה - בין היתר כי הוא אחד ממשחקי ה-AAA היחידים שלי שמגיעים בדיסק פיזי. בדקתי Fast Travel מצד אחד של המפה לצד השני.

בדיקה:
PS4
PS5
Fast Travel
1:23
0:30


Horizon Zero Dawn

זכרתי של-Horizon Zero Dawn הייתה בעיה של זמני טעינה, אז היה נחמד לבדוק איך ה-PS5 מצליח להתמודד עם הבעיה הזו. כמו עם ACO, גם את המשחק הזה בדקתי בשני תחומים: Fast Travel וטעינה של שמירה במשחק.

בדיקה:
PS4
PS5
טעינת שמירה
1:07
0:27
Fast Travel
0:32
0:11

    

השתדלתי באמת לא לחפור יותר מדי עם הבדיקות שכן אפשר להיכנס באמת לעומק שלהן ולהתחיל לבדוק עשרות משחקים, אבל רציתי לתת דוגמא קטנה לאיך העובדה הפשוטה שהכונן עובר מ-HDD ל-SSD יכולה לשפר פלאים את חווית המשחק שלנו כגיימרים.

בנוסף, כל המשחקים בלי יוצא מן הכלל זוכים לביצועים יותר טובים. לא במובן של קפיצות מ-30 ל-60 בכל משחק, אלא שכל משחק שיש בו מוד ביצועים כלשהו מגיע עכשיו ל-60 פריימים לשנייה בלי מאמץ בכלל ולרוב נשאר באזור הזה. משחקים כמו God of War וכמו שכבר תיארתי לעצמי, Marvel's Avengers, נהנים מביצועים הרבה יותר טובים ויציבים על ה-PS5. אפילו משחק כמו Horizon Zero Dawn שמוד הביצועים שלו נועד לשמירה בצורה יותר יציבה על 30 פריימים לשנייה כבר לא צריך אותו כדי לשמור על הביצועים הללו.

השורה התחתונה

ה-PS5 לא מושלם, אבל האמת שהוא לא רחוק משם. הפיצ'רים החדשים שלו מגניבים, העיצוב שלו עתידני ומיוחד, הוא משפר את הביצועים של משחקי PS4 בצורה מורגשת ונראית לעין והדרך בה משחקי PS5 מצליחים לנצל את ה-SSD הסופר מהיר שלו כדי לתת לנו חוויה שליטרלי מוציאה את זמני הטעינה מהמשוואה היא ללא ספק Game Changer של ממש. השלט החדש של סוני נותן חווית משחק יוצאת מגדר הרגיל ובנוסף, ואולי הכי חשוב, יש לה יופי של משחקי השקה בדמות Marvel's Spider-Man: Miles Morales, Astro's Playroom, Demon's Souls, Godfall, Sackboy: A Big Adventure, אז גם אם אתם הולכים לקנות את הקונסולה ביום ההשקה, אתם כבר תזכו לראות משחקים חדשים והרפתקאות חדשות שתנצלנה את היכולות של ה-PS5.

האם הגודל שלו ירתיע חלק מהקונים? אני בטוח, ואני גם חושב שאנחנו נראה גרסה רזה יותר בשנתיים הקרובות. תוסיפו לכך את העובדה שחלק מהפיצ'רים של ה-PS5 לא עובדים בצורה חלקה ושגודל האחסון של הקונסולה בפועל הוא קטן, ואנחנו רואים שה-PS5 צריך עוד כיוונונים קלים שאפשר וצריך לפתור בהמשך. אבל גם במצבו הנוכחי, ה-PS5 היא קונסולה שבאה פשוט לחסל את ה-PS4. ובעיניי? יש לה סיכוי לא רע לעשות את זה, בעיקר אם מחשיבים את המחיר היחסית הוגן שלה (גם בארץ) ואת העובדה שתוכלו להשיג גרסה זולה יותר, אם ספריית המשחקים שלכם דיגיטלית גם ככה. אני יודע שלא יצא לבדוק אביזרים נוספים כמו המצלמה החדשה, אבל גם בלי הדברים הללו אני יכול לומר דיי בביטחון: זוז הצידה, PS4 - יש שריף חדש בעיר הזאת.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10

הטוב

  • קפיצה טכנולוגית משמעותית מה-PS4
  • כונן ה-SSD והעיצוב החדש משפרים את חווית המשתמש
  • שלט ה-DualSense הוא שיחוק של סוני
  • ליין השקה קטן אך מאוד איכותי
  • שיפור בזמני הטעינה וביצועים של משחקי PS4
  • עיצוב מרשים...

הרע

  • ...אבל הקונסולה עדיין גדולה מדי
  • מקום קטן מאוד באחסון של הקונסולה
  • חלק מהפיצ'רים החדשים מקרטעים

וההשקה

  • עכשיו רק נותר לחכות ל-Demon's Souls.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:56 06.11.2020 | ohadcal ohadcal

    לא שהיה לי ספק בכלל שאקנה את הקונסולה, אבל תמיד כיף לקרוא עוד ביקורת שלך :)
    לא יכול לחכות לרגילה (מניח שאלו החיים שלי עכשיו XD) בסוף שנה, לקנות ולשחק
    דרך אגב שואל כי אני באמת לא מבין בדברים האלה, הכבל hdmi הוא אותו כבל של הps4? זה יהיה סיפור רציני להוריד את הטלוויזיה בשביל לחבר את זה יחסוך לי פשוט להחליף את הכבלים בין שתי הקונסולות

  2. 2

    18:31 06.11.2020 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    לא, זה כבל מתאים ל-HDMI 2.1, שונה מה-PS4.

  3. 3

    21:55 06.11.2020 | WarFox89 WarFox89

    חוסר ביטחון עצמי קלאסי

  4. 4

    13:36 07.11.2020 | Likemike Likemike

    תודה על הביקורת המפורטת.

    עכשיו לשאלה שלי, לא הצלחתי להבין משהו, נכון הקונסולה הולכת לתמוך במשחקים של ps4 , אך לצורך העניין הספרייה הדיגיטלית שלי עוברת עם המשתמש ps שלי ל סוני החדש, זה מה שלא הצלחתי להבין, ויש אנשים כמוני שיש להם ספרייה ענקית, וגם קנו לאחרונה משחקים, האם יש לך מושג לגבי זה?

  5. 5

    16:52 07.11.2020 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    כל הספרייה שלך מה-PS4 תיתמך על ה-PS5. אתה יכול לגשת לספריית המשחקים שלך על ה-PS5 ואתה תראה את כל המשחקים שלך מה-PS4, גם משחקים שיצאו לפני שבועיים כמו Watch Dogs Legion :)

  6. 6

    21:37 09.11.2020 | elad9219 elad9219

    לא מצליח להבין את הקטע הזה שמדברים על הזמן על זמני הטעינה.
    אז לוקח 20 שניות פחות לטעון איזה משחק או Fast Travel, כמה זמן בסוף זה בפועל? איזה שטויות זה. בקונסולה חדשה מדברים על הגרפיקה וקצב הרענון המשופרים, העיצוב, הביצועים, חיבורים וכו'. אבל מה הקטע הזה שבכל מקום מדברים על זמני הטעינה? זאת סיבה לשלם 2,000 שקל לקונסולה חדשה, כדי שייקח 20 שניות פחות של טעינה?!

  7. 7

    23:08 09.11.2020 | natanel261 natanel261

    elad9219 העניין זה לא שאתה מדליק משחק הוא נטען תוך 20 שניות פחות (משהו שאני דווקא חושב שהוא ממש טוב, לא פעם מצאתי את עצמי מחכה אפילו 2 דקות עד שמשחק היה נטען) אלא זה שבתוך המשחק הוא "יטעין" את המפה מהר יותר, אלא דברים שהרבה פעמים אתה בתור שחקן מרגיש שזה חלק מהמשחק אבל בעצם המפתחים הכניסו את זה במקום "loading screen" (נגיד שאתה עולה במעלית, אז אתה בעצם עולה עד שהמקום נטען), הדוגמא הכי טובה זה המשחק החדש של Ratchet

  8. 8

    23:27 11.11.2020 | elad9219 elad9219

    natanel261 אני מבין מה אתה מתכוון, אבל עדיין נראה לי די מוגזם, לא משהו שישפר משמעותית את חווית המשחק, מקסימום ייתן לך בפועל עוד איזה 2-3 דקות ליהנות מהחיים במקום הזמן ה''ארוך'' הזה שנשרף.

    מדברים על הנושא הזה יותר מדי וזה נראה לי קצת מצחיק. תדברו על המפרט החזק, הגרפיקה המשופרת, FPS גבוה יותר, עיצוב חדש, לא חסר דברים. הנושא הזה נראה לי שולי ביותר. טוב שלא מדברים על זה שהמכשיר נראה יותר יפה מבפנים אם אתה מפרק אותו.

  9. 9

    15:17 12.11.2020 | WarFox89 WarFox89

    אלעד, הנושא הזה אולי נראה לך שולי ביותר אבל זה לא אומר שזה לא חשוב לאחרים. זמני טעינה מהירים יותר זה שיפור "איכות חיים", ואי אפשר להתעלם מזה לגמרי.
    כמובן שזה לא הפיצ'ר החשוב ביותר שהוא ה"מוכר קונסולה", אבל אם לוקחים את זה כחלק בלתי נפרד של מכלול כל הפיצ'רים החדשים כמו איכות גרפיקה טובה יותר, קצב רענון גבוה יותר, כוח עיבוד חזק יותר וכו' אז הכל ביחד הוא מה שנותן את "חווית הדור הבא" אם אתה מבין למה אני מתכוון.

  10. 10

    23:25 12.11.2020 | elad9219 elad9219

    WarFox89 לא אומר להתעלם מזה לגמרי, אבל זה בטח לא נתון שאמורים להתייחס אליו כל הזמן כמו שמתייחסים לגרפיקה, קצב רענון, ביצועים, ג'ויסטיק, עיצוב וכו'.
    בטח לא לעשות מזה כמו שעושים בפועל. אמרתי, אם היית אומר שבמשחקים אתה מבזבז חצי שעה של זמני טעינה כל פעם וזה ירד לדקה ורבע אז סבבה, הייתי מבין. אבל לחסוך 20 שניות של שמירה שאתה טוען פעם או פעמיים ביום, או fast travel (שאני אישית לא משתמש בזה כמעט אף פעם, פוגע לדעתי בחוויית המשחק שאתה פשוט ''מדלג'' ממקום למקום) מדי פעם.

  11. 11

       | פורסם ע"י