הרשמה

ביקורת: WWE 2K Battlegrounds - מנגינה חדשה

אתם מוכנים לראמבל? כי גיא מביא לכם את הביקורת שלו ל-2K Battlegrounds!

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 17/09/2020

גיא נכנס לזירה ויצא פצוע ומדמם, ובצוואה שלו השאיר לנו את הביקורת ל-2K Battlegrounds

בואו נהיה כנים, אחרי הכישלון הלא ייאמן של WWE 2K20, לאף אחד מאיתנו לא היו ציפיות לכותר הבא בסדרת משחקי סימולטור ההיאבקות מבית 2K. כאשר חברת הענק הבינה שבקצב הזה אין יותר מדי תקווה לסדרה, היא החליטה לקחת הפסקה של שנה מהוצאת משחקים חדשים בסדרה, כדי לוודא שהיא משיקה אותו בצורה הטובה ביותר. אם נקבל 2K22 או משהו אחר, זה לא משנה כרגע, כי אנחנו פה בשביל לדבר על 2K Battlegrounds, כותר ספין-אוף שבא למלא לנו את החלל החסר של סימולטור היאבקות עם משחק שהוא ההפך הגמור מהמילה סימולטור. ותנו לי להגיד לכם כבר מעכשיו, נהניתי ממנו הרבה יותר מכל הכותרים הקודמים, למרות הבעיות הברורות שלו.

אלימות מצוירת

למקרה שלא הייתי ברור, לא מדובר בתחליף ל-WWE 2K21. אם אתם מחפשים משחק היאבקות ריאליסטי שמדמה כמה שיותר את מה שאתם רואים על הבמה, האופציה הכי טובה שלכם היא 2K19. כאן, Battlegrounds הולך לכיוון ארקיידי לחלוטין, והדבר הראשון שתשימו לב אליו הוא שלמתאבקים יהיו ראשים ענקיים וגוף לא פרופורציונלי. החלטה קצת מוזרה ובוודאות לא כולם יהיו בעדה, אבל זה לא מפריע לעובדה שהמשחק הזה הוא פשוט כיף. בניגוד למשחקים הסטנדרטיים של WWE, האקשן כאן מהיר יותר, מצוייר יותר, ומוגזם הרבה יותר. קחו לדוגמה את מתקפת החניקה של ה-Undertaker. בכל משחק אחר הוא היה חונק את היריב, מרים אותו באוויר ומטיח אותו לרצפה. כאן, הוא עושה אותו דבר, רק שהוא קופץ לשמיים ומרסק אותו אל תוך הזירה, מה שגורם להדף ענק שמעיף את כל האויבים שבזירה אל האוויר. 

אתם יכולים להשליך את האויבים שלכם לצד השני של הזירה, להפעיל מתקפות מיוחדות שמעיפות אותם לשמיים כאילו אתם סון-גוקו, ולהשתמש בסביבה שלכם כדי לבצע דבריים הזויים ביותר כמו לזרוק את היריב אל תוך מלתעות של תנין שבסך הכל רצה ליהנות מקרב היאבקות איכותי, או להיתלות על הליקופטר שמצלם את הקרב מהאוויר ולנחות למטה עם מכה חזקה ביותר. אתם אפילו יכולים להרים מכונית ולמעוך את היריב שלכם איתה. אין שום דבר רציני לגבי המשחק הזה, הוא יודע את זה, והוא מתעל את זה בצורה הטובה ביותר.

עוד דבר שמבדיל את המשחק הזה מקודמיו הוא הפשטות שלו. במשחקים הקודמים, לא יכולתם לחלום על להיכנס לקרב ולהתחיל להילחם בלי לדעת את כל התפיסות המיוחדות, איך מתחמקים, איך מרתקים את היריב וכו'. וגם אם כן ידעתם, היה קשה מאוד ליישם את זה אלא אם כן השקעתם זמן והתאמנתם, משהו שלא לכל גיימר. ב-Battlegrounds, כל פעולה מסתכמת לכפתור אחד בלבד. יש לנו כפתור אחד שמיועד לבעיטות, אחד לאגרופים, אחד לתפיסה ועוד.

מדובר בגישה שונה לחלוטין מבעבר, ואחת שמתקבלת בברכה, בעיקר אם כל מה שאתם רוצים מהמשחק הזה הוא הנאה בלי יותר מדי מחשבה. אלו מכם שדוגלים בריאליזם כנראה לא יהנו מאיך שהמשחק מתייחס לקרבות, אבל ישמחו לדעת שלמרות שהוא נוטש כל מה שמסובך במערכת הקרב, זה לא אומר שאין לכם רשימה ארוכה של קומבואים ללמוד. המשחק מצליח לשלב את הפשטות שמאפשרת לכל אחד להיכנס ולשחק איך ומתי שבא לו, ואת העומק שמתגמל את השחקנים שישקיעו את הזמן ללמוד. רק אל תשימו אותם אחד נגד השני, זה יגמר בשלט שבור. 

כל הדמויות מחולקות לקלאסים שונים, כל אחד וההתמחות שלו. יש את ה-Powerhouse שמתמקד במתקפות כבדות שעושות נזק רב אך יזוז באיטיות יותר ויסבול ממד Stamina נמוך למדי, ה-Technicians שמתמחים בזריקות, תפיסות וריתוק היריב, אך לוקים בחסר כשזה מגיע לנזק שיגרמו עם אגרופים או בעיטות, וה-High-Flyers שתוקפים בזריזות וגורמים לנזק מוגבר ממתקפות מהחבלים של הזירה. בתחילת הקרב תוכלו לבצע מתקפות בסיסיות בלבד, וככל שתפגעו ביריב או תחסמו מתקפות שלו, כך תמלאו מהר יותר את מד המתקפות המיוחדות שלכם. ברגע שהוא יתמלא, תוכלו לבצע מתקפות Signature או Finishing Moves שיביאו לניצחון מהיר ומספק יותר.

לצערי, חלק מהמתקפות האייקוניות של מתאבקים מוכרים פשוט לא קיימות במשחק: אתם לא יכולים לבצע את מתקפת ה-619 של Rey Mysterio או את ה-Phenomenal Forearm של AJ Styles, מתקפות שכל מעריץ היאבקות מכיר ואוהב והיה רוצה לראות אותן מתורגמות לסטייל המיוחד והמוגזם של Battlegrounds. כמו כן, לחלק מהדמויות יהיו את אותן מתקפות מיוחדות כמו Jumping Uppercut או Spinning Powerslam. הן נראות טוב, אבל ברגע שאתם רואים 4 דמויות שונות עושות אותן, אתם יכולים להבין שלא נעשתה יותר מדי השקעה להטמיע את המתקפות המיוחדות של כל מתאבק אך תוך המשחק. 

קריירה? יש. טורנירים? יש. שיעמום? לא בבית ספרנו.

כיאה למשחק היאבקות, Battlegrounds מפוצץ במצבי משחק שונים שישאירו אתכם עסוקים שעות ארוכות. אחד על אחד, צמדים, כלוב, Royal Rumble ועוד. אמנם לא תמצאו פה מגוון עצום כמו בשאר כותרי WWE, אבל המשחק עושה עבודה טובה בלבנות אישיות משל עצמו ומספק ספינים מסוימים לחלק ממצבי המשחק על מנת לתת להם את הטאץ' האישי שלו. קחו לדוגמה את מצב ה-Steel Cage - בכל משחק אחר המטרה היא לטפס להיות הראשון שמטפס החוצה מהכלוב ונוגע בקרקע שמחוץ לזירה. ב-Battlegrounds, הרעיון נשאר אותו דבר, רק שלפני שתוכלו להתחיל לטפס על הכלוב תצטרכו לאסוף כמות מסוימת של כסף שיופיע בזירה במהלך הקרב. ברגע שאספת מספיק תוכלו להתחיל לטפס, אך תצטרכו לתזמן את זה כמו שצריך מכיוון שהכלוב יעביר זרם חשמלי שיפיל אתכם אחרי זמן מסוים. 

מצב משחק חדש לחלוטין בסדרה הוא King of The Battleground, מצב באטל רויאל בלתי פוסק בו המטרה שלכם היא להישאר בזירה כמה שרק אפשר. אי אפשר באמת לנצח פה, כי בואו נודה, מתישהו יעיפו אתכם החוצה, אבל ככל שתשרדו יותר זמן בזירה, כך הפרס יהיה גדול יותר. וכשאני אומר פרס אני מתכוון לכסף, ניסיון, ותהילת עולם. לצערי, מצבי משחק אהובים כמו Ladder ו-Hell in a Cell לא כלולים במשחק, אבל אפשר רק לקוות שהם יתווספו בעדכון כלשהו בעתיד הקרוב. את רוב מצבי המשחק תוכלו לשחק אונליין עם חבר או עם שחקן אקראי, או אופליין. למקרה שאתם תוהים אז כן, Battlegrounds הוא אחלה משחק למסיבה. לא שעשיתי מסיבה בזמן קורונה חלילה, מה פתאום. לשמחתי לא נתקלתי בשום בעיות חיבור או לאגים מסוימים כששיחקתי אונליין, הכל עבד באופן מהיר ונטול תקלות.

מצב ה-Career מאפשר לכם לתפוס שליטה על מספר דמויות שמתחילות את דרכן בסצינת ההיאבקות, ובמקום סצינות מעבר שיספרו את עלילותיהם, הקמפיין מסופר דרך דפי קומיקס, החלטה מעניינת ואחת שלא הפריעה לי כלל. הכתיבה עשויה טוב, יש הומור איכותי פה ושם והאומנות שמוצגת בקומיקס מצויינת בעיניי. ככל שתתקדמו בעלילה תוכלו להשיג מתקפות מיוחדות למתאבק בו אתם משתמשים לצד מפות חדשות ובסופו של דבר - דמויות חדשות. זה מביא אותי לדבר על הדבר הכי כואב במשחק הזה - מיקרו-רכישות.

הנה נעמי חזרה (וואה וואה)

בתור התחלה, יש לכם כמות מאוד מצומצמת של דמויות שאתם יכולים לשחק בהם בתחילת המשחק, כאשר כל דמות שתרצו להשיג תעלה סכום מסוים של WWE Bucks, הכסף של המשחק. מחיר של דמויות נע בין 3000 עבור הפחות מוכרים עד 12,000 עבור האגדיים והמפורסמים יותר כמו Triple H או Ronda Rousey. את הכסף אתם מרוויחים דרך ניצחון בקרבות, השלמת אתגרים או עליית רמות, אבל הבעיה מתחילה כשאתם מרוויחים כמה מאות בודדים בכל פעם, מה שהופך את תהליך השגת הדמויות לאיטי ומשעמם מאוד. מה הפיתרון של 2K? ניחשתם נכון, מיקרו-רכישות!

אותו דבר תקף לגבי מערכת בניית הדמויות. גם כאן היא קיימת, אמנם לא עם אותו עומק של שאר המשחקים, אבל יש מגוון נחמד של חפצים קוסמטיים שאתם יכולים לשים על הדמות שבניתם. לא תצליחו ליצור את הג'וקר או את דארת' ויידר, אבל כן תצליחו ליצור דמות שתרגיש, פחות או יותר, ייחודית. אם תרצו באמת לגרום לה להרגיש מיוחדת, תוכלו לשים עליה את החפצים הקוסמטיים השווים יותר, רק שהם נעולים מאחורי חומת תשלום, החלטה שגוררת את כל המשחק והחוויה למטה. ההחלטה הזאת באה מהסיבה הברורה ש-Battlegrounds לא נמכר במחיר מלא, אלא ב-39$, ו-2K מחפשת להחזיר את הכסף הזה דרך מיקרו-רכישות שמאטות מאוד את קצב ההתקדמות במשחק.

עוד דבר שהפריע לחוויה הם הבעיות הטכניות של המשחק (למה אני לא מופתע). רואים שהמשחק הזה לא עבר יותר מדי בדיקות כבר מהרגע הראשון, כאשר תשימו לב שהפריימים נופלים משמעותית בכל קרב שמכיל יותר משני מתאבקים. חוויתי מספר רב של קריסות במהלך המשחק, ה-AI של מתאבקים במצב Tag-Team פשוט מחריד ובכללי הוא סובל מהרבה מאוד באגים כמו מתקפות שלא נוחתות כמו שצריך, תקיעות במקום בלי יכולת לזוז ועוד. הוא אמנם לא מפוצץ באגים כמו 2K20, אבל הוא עדיין סובל מהם.

השורה התחתונה

WWE 2K Battlegrounds הוא המשחק שאתם הולכים אליו כשאתם רוצים משהו כיפי בלי שום מחשבה מאחוריו. הוא יספק לכם שעות של קרבות מהנים, עלילה כיפית והומוריסטית, מגוון רחב של מצבי משחק ישנים וחדשים ויציג את הלוחמים האהובים עם גוף ננסי וראש ענקי. הבאגים השונים ומערכת המיקרו-רכישות הן מקל בגלגלים של המשחק הזה, והוא היה מתפקד הרבה יותר טוב עם עוד קצת זמן בתנור, והרבה פחות תאוות בצע. למרות הבעיות האלו, Battlegrounds הוא חוויה מהנה ביותר שלא תאכזב מעריצי היאבקות, בעיקר אחרי האכזבה של שנה שעברה.

7.5
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4

הטוב

  • המשחק פשוט כיף
  • אווירה ארקיידית מרעננת
  • עלילה מהנה והומוריסטית
  • מגוון מצבי משחק

הרע

  • המון באגים
  • מיקרו-רכישות
  • מערכת בניית דמויות מוגבלת
  • מחסור במתקפות אייקוניות

וג'ון סינה

  • לא רואים אותו
גיא דהן - עורך תוכן

גיא דהן - עורך תוכן

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י