הרשמה

ביקורת: HyperX Alloy Origins

ה-Alloy Origins של HyperX הגיעה לידיים של אור. מה הוא חשב על המקלדת של החברה?

עם איכות בנייה מצוינת ומעט מאוד חסרונות אמיתיים, אין לי באמת שום סיבה לא להמליץ על המקלדת הזו.

סקירת המקלדת התאפשרה באדיבות HyperX

אז, ה-HyperX Alloy Origins. למקלדת עם ההייפ הגדול מאוד מאחוריה יצא שם לא רע בכלל כשהיא יצאה או אז בתחילת 2020, ותודות ל-HyperX, גם אני זכיתי להתנסות איתה לא מעט בימים האחרונים. אז האם ההייפ מוצדק? האם המקלדת הזו באמת תהייה שווה את הכסף שלכם? או שמא הדבר הכי טוב במקלדת הזו היה המשלוח הסופר מהיר שלה? (אבל ברצינות, לקבל הודעה בחמישי שהמקלדת תגיע ביום ראשון ולקבל אותה יום למחרת היה ממש מגניב).

מה באריזה?

אז כבר מהסתכלות על האריזה אני מבין שמדובר במקלדת גיימינג מהשורה הראשונה, בין הלוגואים שניתן למצוא על האריזה, אפשר למצוא את הלוגו של Rainbow Six Pro League לצד הלוגואים של Cloud9 ושל Natus Vincere, שתי קבוצות Esports (שבין היתר משתתפות ב-Pro League של Rainbow Six). הקופסא עצמה מינימליסטית למדי והכילה את המקלדת עצמה, כבל USB Type-C ומספר דפים כאשר אחד מהם בירך אותי ב-"כל הכבוד על הצטרפותך למשפחת HyperX!".

המקלדת עצמה

ברגע שהרמתי את הקופסא עצמה, היא קל לשים לב שהיא יחסית כבדה, בייחוד ביחס למקלדות אחרות שעברו אצלי. המשקל הגדול יותר (קילו וקצת למי שתהה) כנראה קשור לאיכות הבניה המאוד גבוהה של המקלדת. ה-HyperX Alloy Origins מרגישה מאוד סולידית ביחס ללא מעט מקלדות גיימינג אחרות שנמצאות בשוק כיום, זאת מאחר והמקלדת עשויה מאלומיניום באיכות ש-HyperX מגדירה כ-"איכות של כלי טיס". באופן דיי אירוני, המקלדת עצמה יחסית קטנה וקומפקטית אף על פי שהיא מקלדת מלאה. היא השתלבה לי טוב בסידור של השולחן בזכות העובדה הזאת ומכך אתם יכולים להסיק שהיא תתאים גם לשולחנות יחסית קטנים או מבולגנים. המקלדת יכולה לשבת ב-3 זוויות שונות בעזרת המעמדים שלה: 3 מעלות, 7 מעלות ו-11 מעלות.

המקלדת אומנם לא מגיעה עם מקשי מדיה מיוחדים או מקשי מאקרו, אבל היא כן מקבלת את הקיצורים הסטנדרטים של כפתור ה-Function שנותנים שליטה במדיה, עוצמת הווליום של המחשב, שינוי פרופיל הצבעים של המקלדת (מבין שלושה שניתן לשמור על המקלדת עצמה, אגיע לכך בהמשך הכתבה) והפעלת מצב הגיימינג שלה. על המקלדת ניתן למצוא גם את האינדיקטורים עבור NumLock, Caps-Lock ו-Gaming Mode, כאשר באופן מסתורי, האינדיקטור ל-Scroll-Lock לא קיים (מה שגם מעלה את השאלה, האם הכפתור באמת נחוץ על המקלדת בכלל?).

המקלדת הזאת גם מכילה את הסוויצ'ים החדשים של HyperX, ה-Aqua Switches, אחת מתוך שתי האפשרויות החדשות של HyperX בנוסף ל-HyperX Red הלינארי. הסוויץ' הוא טקטילי וקליקי, ובאיכות גבוהה מזאת של ה-CHERRY MX הישנים ש-HyperX השתמשו בהם בעבר. הסוויצ'ים מספקים פידבק לכל הקלקה, ככה שהסיכוי לבצע הקלדות מוטעות (או ""Misclicks) בגלל לחיצה קלה מדי על הכפתור הלא נכון, נמוכה יותר.

כמו שהזכרתי קודם לכן, ה-HyperX Alloy Origins, כמו הרבה מקלדות גיימינג בעשור האחרון, מגיעה עם תאורת RGB שניתנת לשינוי בעזרת תוכנה במחשב. המקלדת מסוגלת גם לשמור עד 3 הגדרות (presets) של צבעים שניתנים לשינוי בכל רגע על המקלדת עצמה ללא הצורך בתוכנה שתרוץ ברקע. זה נותן לשחקן חופש לסדר את התאורה כמו שהוא ירצה ומאפשר להתאים את המקלדת לסט-אפ שלכם (רוצים קומבו אדום לחלוטין של נורות במחשב ובמקלדת? אל תדאגו, זה אפשרי גם כאן).

התוכנה המיועדת לעבודה נקראית NGENUITY וניתנת להורדה כרגע רק דרך החנות של מיקרוסופט. התוכנה עצמה נוחה וקלה לשימוש, אם כי החוסר יכולת שלה להיות מצומצמת ל-System tray, משפיעה על הנוחות שבלצמצם את החלון מאחר והוא עדיין תופס מקום ב-Taskbar של מערכת ההפעלה. מעבר לכך, כאשר מכינים preset כלשהו, התוכנה מאפשרת לכם אפשר לקשר אותו למשחק מסוים או תוכנה אחרת - אבל NGENUITY חייב לרוץ ברקע על מנת שהשינוי יתרחש. ההנחה שלי היא כי הדבר נועד לחסוך זמן של החלפת הגדרות כאשר מריצים משחק מסויים, אבל העובדה ש-NGENUITY חייב לרוץ ברקע טיפה מפריעה לכל החוויה הזו להיות טובה כמו שהחברים ב-HyperX היו רוצים שהיא תהייה.

השורה התחתונה

אבל בסופו של יום, ה-HyperX Alloy Origins היא מקלדת גיימינג נהדרת. היא אומנם לא עמוסה בפיצ'רים, אבל היא מספקת בדיוק את כל מה שגיימר צריך. איכות בנייה של המקלדת היא מהטובות שיצא לי להיתקל בהן, המקלדת עצמה קומפקטית וניידת למדי (גם עם המשקל היחסית כבד שלה), ועם מעט מאוד חסרונות אמיתיים, ומחיר יחסית נוח (106$ דרך Amazon - נכון ליום כתיבת הביקורת, לא הצלחתי למצוא אפשרות קנייה בארץ), אני לא רואה שום סיבה לא להמליץ על המקלדת הזו לאנשים שרוצים מקלדת טובה שתשרת את צרכי הגיימינג שלהם.

9.5
מתוך 10

הטוב

  • איכות בנייה סולידית
  • קטנה וקומפקטית לנשיאה
  • הסוויצ'ים מספקים איכות הקלדה מרבית
  • NGENUITY תוכנה קלה ונוחה לשימוש...

הרע

  • ...אבל עדיין בשלבי בטא וחסרת מספר פיצ'רים
  • כפתור ה-Scroll lock פשוט מיותר

ה-RGB

  • I'm blinded by the lights!
אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י