הרשמה

ביקורת: Fall Guys: Ultimate Knockout - נופל וקם

אחד המשחקים המשוגעים והצבעוניים של השנה הגיע! בואו לקרוא מה חשבנו על Fall Guys!

  • PC
  • PlayStation 4
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 04/08/2020

חלק מהשלבים הם אכן נפילה, אבל למשחק יש בסיס נהדר ופוטנציאל אדיר להמשך הדרך.

2020, עם כל הכבוד לטירוף שמתחולל בעולם ובארץ, היא בינתיים שנה טובה מאוד לגיימינג. אנחנו מקבלים משחקי Single Player רציניים כמו The Last of Us Part 2 ו-Ghost of Tsushima, עם סיפור מרהיב ועלילה מושקעת וחכמה; משחקי AAA מטורפים בדמות Final Fantasy VII Remake ו-Doom Eternal עם גרפיקה משוגעת ופסקול מרהיב וכמובן, בסוף השנה, גם נקבל את קונסולות הדור הבא עם הגרפיקה המטורפת, הצניחה בזמני הטעינה בזכות כונני ה-SSD וכמות הפריימים הגבוהה. ואז מגיעים Mediatonic ו-Devolver Digital וכמו שהם רק יודעים, מכריזים על אחד המשחקים הכי משונים, מוזרים וצבעוניים של השנה בדמות Fall Guys: Ultimate Knockout. למי שלא הכיר, המשחק חינמי למנויי שירות ה-PS Plus בחודש הקרוב, אז אין לכם סיבה לא לנסות אותו בעצמכם, אבל לאנשי ה-PC פה באתר (ויש לא מעט מכם, אני יודע), אני בא לענות על השאלה: האם המשחק שווה את הכסף שלכם?

המירוץ המלכותי

Fall Guys הוא מסוג המשחקים האלה שמגיעים עם מנטרה אחת מאוד ברורה: זהו משחק מכשולים בו אתם מתמודדים מול עוד 59 שחקנים ברחבי העולם במטרה להיות המנצחים הגדולים והאחרונים ששורדים. בפועל נשמע כמו משחק באטל רויאל, ואתם צודקים: זהו אכן משחק כזה, או לפחות מרגיש כך. בכל סשן (או "הופעה" כפי שהמשחק קורא לזה), תצטרכו לעבור בין 4 ל-5 שלבים, כשבכל אחד מהם רק כמות מסוימת של מתמודדים תוכל לעבור לשלב הבא. בשלב הסופי, אם הגעתם אליו, אתם תתחרו באחד מהשלבים הייעודיים לסוף, כשהאחרון שנשאר מנצח וזוכה בכתר של המשחק.

אני חייב לומר שהמשחק הזה סיפק לי זריקת אנדרנלין שלא ציפיתי לה: הרצון הזה להגיע ולעבור לשלב הבא, גורמת לכל שלב במשחק להרגיש הרה גורל. כשיש לך שלב טוב ואתה מסיים מוקדם, אתה טופח לעצמך על השכם וכשאתה בדיוק האחרון שהספיק לעבור לשלב הבא אתה נושם נשימה עמוקה ומודה לבורא עולם שהספקת. יותר מזה, בגלל כל הדברים שציינתי קודם, זה גם גורם לניצחון להרגיש מתוק יותר. את הכתר הראשון שלי השגתי לאחר שבשלב האחרון עשיתי קאמבק היסטרי והצלחתי לנצח את כל השאר. רגע האושר הזה, יחד עם זריקת הדופאמין והאנדרנלין שמקבלים ממנה היא באמת תחושה נהדרת ואני חושב שגם מעבירה טוב מאוד את התחושה של מעבר של מכשולים כאלה בחיים האמיתיים (אם מישהו מנינג'ה ישראל קורא את זה ורוצה לשתף את החוויות שלו הוא מוזמן).

השלבים השונים במשחק לקחו השראה גדולה מסדרת משחקי המכשולים הפופולרית "Wipeout", הן בעיצוב והן במכשולים עצמם. כל השלבים השונים נראים ומרגישים קפיציים, כאילו אנחנו הולכים על המזרנים הללו שרואים בסדרות האלה,. גם הדמויות עצמן שנשחק עוצבו כך שתראינה חמודות, מטופשות ורכות, כך שלא משנה מה קורה להן, זה נראה חמוד יותר מאשר כואב או מחריד. השליטה בהן גם תורמת לתחושה הזו, כשהן מרגישות כמו בובות שמנמנות יותר מאשר מתמודדים אתלטיים: הן לא קופצות גבוה במיוחד, ההליכה שלהן מגושמת והן דיי איטיות, אבל זה חלק מהצ'ארם של Fall Guys ואני מאוד אהבתי את זה. 

בנוסף, גם התלבושות שאפשר להשיג במהלך המשחק, בין אם על ידי זכייה בכתרים ובין אם על ידי קנייה בכסף, תורמות לתחושה המטופשת והכיפית של המשחק (התלבושת של היונה היא האהובה עליי לידע כללי). עיצוב השלבים השונים מבחינת המכשולים עצמם הוא לרוב גם טוב, למרות שכאן יש גם כמה נפילות.

יותר מזל משכל

השלבים השונים מתחלקים לשלושה סוגים עיקריים: שלבי מכשולים קלאסיים, בהם תצטרכו לרוץ, לקפוץ ולהיאחז בדברים כדי להספיק ולעבור לשלב הבא, שלבי עבודה בצוות בהם המתמודדים שנשארו יחולקו לצוותים שצריכים לעבוד אחד עם השני כדי לנצח את הקבוצות האחרות ולעבור לשלב הבא ושלבי הגמר שהזכרתי קודם. כמעט כל שלבי המכשולים כיפיים להחריד. בין אם מדובר בשלב בו כל המתמודדים רצים במעלה שיפוע כשפירות ענקיים נזרקים לעבריהם, שלב בו כל מתמודד צריך למצוא את הדלת הנכונה כדי לעבור בה, או שלב בו כולם עומדים על פלטפורמה אחת כשמכשולים מגיעים מהצד כדי להפיל אתכם - אני נהניתי מרובם המוחלט. השלבים שפחות נהניתי מהם, מתקשרים לסוג השני שציינתי: שלבי עבודת הצוות.

בשלבים האלה השחקנים מתחלקים לקבוצות שונות וצריכים לסיים משימות כאלה ואחרות, כדי להדיח את אחת הקבוצות היריבות. זה יכול להיות משחק כדורגל נגד קבוצה אחרת, משחק בו צריך לתפוס את הזנבות של הקבוצה השנייה, איסוף ביצים ועוד. השלבים הללו יכולים להיות מתסכלים, שכן קשה לעבוד בעבודת צוות עם אנשים במשחק הזה. אין דרך מהירה לומר להם להתרכז במשהו אחד כרגע, או לפצל כוחות כדי לנצח את המשימה ולפעמים היו לי רגעים שאני וחבר היינו ממש מתוסכלים מהעובדה שהצוות שלנו הרס לנו את המשימה ומנע מאיתנו להגיע לשלב הבא. המפתחים יכולים לאזן טיפה את השלבים הללו, אבל בגלל שמדובר בשלבים שאלמנט המזל הוא זה שמשחק בהם ולא היכולות של השחקנים עצמם, לרוב אין באמת מה לעשות עם העניין הזה.

משהו שהם כן יכולים לעשות הוא לשפר את האונליין של המשחק. יותר מדי פעמים המשחק התנתק לי, או שלא יכלתי לגשת לשרתים שלו ולמצוא משחק. אני מודע לעובדה שזה משחק חדש ומאוד פופולרי (בעיקר על ה-PS4), אבל במשחק שכזה חיבור לרשת הוא קריטי. בפעמים השונות שהמשחק לא הצליח לעבוד לי פשוט עזבתי אותו והלכתי לשחק במשהו אחר, שזה נורא למשחק אונליין כי ככה אנשים שוכחים ממשחק כלשהו (כן, אני מסתכל עלייך, Anthem). יחד עם תיקון השרתים, המפתחים גם יוכלו להוסיף שלבים נוספים ומכשולים חדשים מה שגם אומר שבעיניי, כל עוד החיבור לרשת יעבוד בצורה סבירה, למשחק יש פוטנציאל אדיר להמשך הדרך.

תארו לכם סיטואציה שבעוד כחצי שנה Fall Guys מקבל את חבילת השלבים הראשונה או השנייה שלו, עם עוד 3 שלבים משוגעים עם מכשולים מטורפים, שני שלבי גמר חדשים ועוד תלבושת של זיקית פוזלת. אני כבר רואה את רבבות הגיימרים (והסטרימרים, כי בואו נגיד את האמת המשחק הזה מושלם לזה), חוזרים למשחק כדי לראות את השלבים החדשים. כל עוד אלמנט המיקרו רכישות ימשיך להיות יחסית מינורי ולא נצטרך לשלם עוד בשביל תוכן חדש, למשחק הזה יכול להיות עתיד מזהיר ומבטיח.

השורה התחתונה

אם יש מישהו מכם שבאמת חשב שהמשחק הזה לא הולך להיות כיף, אז אתם יכולים להירגע. Fall Guys עושה עבודה מצוינת בליצור אווירה משחקית משוגעת עם שלבים טובים ומצחיקים, אנימציות משעשעות וחמודות, מוזיקה כיפית ורגעי אנדרנלין מרהיבים. עם האופציה של הוספת שלבים נוספים בעתיד, עם אתגרים ומכשולים חדשים העתיד של המשחק נראה מאוד מבטיח. לא הכל טוב - השלבים בהם דרושה עבודת צוות/מזל יכולים להיות מתסכלים בהיעדר חברי קבוצה טובים ויש בעיות עם השרתים, אבל אני באמת צופה למשחק הזה עתיד מזהיר כאחד המשחקים הכי משעשעים ומצחיקים של 2020. ובשנה שכזו, היינו צריכים משחק שכזה.

7
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4

הטוב

  • שלבים משוגעים וכיפיים
  • העיצוב של הדמויות והשלבים חמוד
  • קל ומהיר להיכנס לשלבים ולצאת במקרה ונפסלת
  • אלמנט המיקרו רכישות לא כבד כמו שחשבתי
  • פסקול מטופש וקצבי

הרע

  • חלק מהשלבים המבוססים על מזל/עבודת צוות יכולים להיות מתסכלים
  • בעיות חיבור תכופות לשרתים

והכתר

  • I will be the One!
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י