הרשמה

ביקורת: Rocket Arena - ליגת טיל

שמואל זכה לירות כמה טילים במשחק התחרותי החדש מבית EA! אז מה הוא חשב עליו?

  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 14/07/2020

משחקיות כיפית וקצבית לא מצליחה לממש אפילו חצי מהפוטנציאל של המשחק החדש של EA

עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד - תודה רבה!

עם כל משחקי הסיפור לשחקן יחיד שאנחנו מקבלים בתקופה האחרונה, זה נחמד לראות משחק כמו Rocket Arena מגיע עם מטרה אחת ברורה: להחזיר לעולם את החן והכיף של קרבות טילים בזירות קטנות מתקופת תחילת שנות האלפיים העליזות. אני מניח שהנוער של היום פחות מכיר את הקונספט, אבל פעם משחקים כמו Unreal Tournament ו-Quake שלטו בזירת הגיימינג על המחשב האישי בעזרת המשחקיות הכיפית והמהירה להחריד שלהן, העובדה שגם אם מתתם בקרב אתם חוזרים תוך שנייה אל תוך הבלגן, המפות הנהדרות והנשקים המופלאים. בנוסף, למשחקים הללו הייתה גם לרוב קהילת מודים משובחת, כשהקהילה של Quake גם דאגה להביא לנו את אחד המודים המהנים ביותר: Rocket Arena.

המוד תיקן את אחת הבעיות המרכזיות של ה-Deathmatch הרגיל של Quake, בכך שהוא נתן לכולם להתחיל מנשק מסוים (לרוב ה-Rocket Launcher הנהדר), גם אחרי שהם מתו במשחק וחזרו לחיים. המוד הזה נהייה כל-כך פופולרי שהוא הופיע בעוד משחקים בסדרה ואפילו ב-Unreal Tournament. השנה, אנחנו מקבלים ממשיך רוחני למוד הזה בדמות המשחק Rocket Arena של Final Strike Games. המשחק שהתחיל אצל Nexon (כן, אותם החבר'ה של Maplestory), מצא בית חדש אצל EA ויציאה רשמית לפני כשבועיים. אז האם המשחק של Final Strike Games שווה את הכסף שלכם? האם Rocket Arena חי וקיים?

רוקט אוברווצ'

אז הפורמט של Rocket Arena הוא מאוד פשוט: מדובר במשחק יריות מגוף שלישי של 3 על 3, כשאתם יכולים לבחור דמות מסוימת מבין שלל דמויות שונות ולהילחם בקרבות מסוגים שונים. לדמויות השונות יש נשקים שונים, כשכולם מבוססים בצורה כזאת או אחרת על ה-Rocket Launcher המפורסם: אצל דמות מסוימת אלו יהיו טילים אמיתיים, אצל דמות אחרת יהיה מדובר ברובה שיורה תותחים בקשת ואצל דמות שלישית זה יכול להיות שרביט שיורה חצי אנרגיה. לכל דמות יש גם שתי יכולות מיוחדות שמגיעות יחד עם הנשקים שלהן, היכולות הללו יכולות להיות פשוטות למדי כמו היכולת של Jayto לירות שלשת טילים מהירה עד ליכולות יותר מורכבות כמו היכולת של Mysteen ליצור כפיל של עצמה שירוץ בזירת הקרב. 

כיאה למשחק בחיתוליו, אין איזון בין הדמויות השונות: היכולת של Jayto לדוגמא, נחמדה אבל מאוד לא מדויקת, כשלעומתה היכולת של Blastbeard להדוף ולגרום לנזק רב להמון דמויות ברדיוס מסביבכם הייתה הרבה יותר יעילה. העובדה שהמשחק גם מגביל את הדמויות לקבוצה ולא נותן את האופציה לבחור כל דמות שתרצו, גורם לקרב איתנים בתחילת כל משחק, שמא יקחו את הדמות הטובה יותר ויגרמו לכם להסתדר עם דמות פחות טובה. אני מניח שהמנגנון הזה נועד למנוע קרבות מראה או משחקים בהם יש 4 דמויות שהן אותו הדבר, אבל אם היה כיף יותר לשחק עם דמויות אחרות (או לכל הפחות יותר יעיל, כמו ב-Overwatch), הבעיה הזו הייתה נפתרת מעצמה.

עוד דרך שהמשחק מנסה לפתור את בעיית האיזון היא מנגנון הקומבואים של המשחק: דמויות שונות יכולות לשלב יכולות כדי ליצור קומבואים של ממש ולנצח את היריבים שלהם יותר בקלות. את היכולת של Blastbeard שהזכרתי קודם אפשר לשלב עם היכולת לכבול אנשים למקום של הגיבורה Izell ובכך להשיג הריגות קלות מאוד. זו רק דוגמא אחת מיני רבות שאפשר להגיע אליהן במשחק, והבעיה הכי גדולה כאן היא שבעוד שהמנגנון הזה מאוד חיובי וכיפי - המשחק כמעט ולא מזכיר אותו. 

נכון, יש Tutorial, אבל הוא מסביר רק על איך יורים בנשק, איך מבצעים Rocket Jump וכו'. תהליך הלמידה הוא מאוד בסיסי, ולא מקיף את היכולות השונות של כל דמות. כדי להבין מה כל דמות עושה, על השחקן להיכנס למסך הדמויות לפני שנכנסים למשחק, לבדוק מה הן עושות ומה היכולות המיוחדות שלהן ואז להתנסות איתן במהלך הקרב. זה לא שונה ממשחק כמו Overwatch במובן הזה שאתם צריכים להבין מה כל דמות עושה כדי לשלב בין המתקפות שלכם, אבל בעוד שב-Overwatch יש מנגנונים שנועדו לגרום לכם להבין שהיכולות של החברים שלכם מופעלת וזה הזמן להיכנס לאקשן (הצעקות של הגיבורים האחרים), ב-Rocket Arena, עם כל הבלגן והכאוס אני כמעט לא שם לב למה שמסביבי שהוא לא הדו קרב הספציפי שאני מנהל כרגע.

שגר ושכח

אני יודע שירדתי על המשחק הזה הרבה עד כה, אז אני אציין משהו חשוב: המשחק בבסיסו הוא כיף ומהנה. כשהמשחק נותן לך פשוט לשחק ולירות ביריבים שלך כדי להעיף אותם מהזירה זה נהדר - כשאתם מצליחים ליצור את הקומבו הזה המטורף הזה יחד עם חבר זאת פצצת אדרנלין של ממש וכשאתם מצילים את עצמכם ממוות על ידי שימוש בטילים שלכם כמקפצה, זאת הרגשה כמעט עילאית. למשחק אין המון תוכן להציע: יש 8 מפות שונות במשחק, ו-4 מצבי משחק עיקריים: "Knockout" - מוד ה-Deathmatch הסטנדרטי והכי כיף לפי דעתי; "Mega Rocket" - הגרסה של המשחק ל-Capture the Flag. טילים ינחתו במקומות מסוימים במפה ועל הקבוצה שלכם להשתלט על האזורים הללו; "Treasure Hunt" - המטרה העיקרית במוד הזה היא לצבור כמה שיותר כסף ואחרון חביב: "Rocketball". כן, הם לא התאפקו ועכשיו יש לנו Rocket League ב-Rocket Arena. 

קיים עוד מוד אחד שהוא לא PvP שנקרא "RocketBot Attack" אבל הוא היה כל-כך נשכח שאני לא אתעכב עליו. מצבי המשחק השונים נעים מכיף גדול כמו ה-Knockout וה-Mega Rocket, לנשכחים מאוד כמו ה-Treasure Hunt ו-Rocketball. כמו שציינתי קודם, המשחק עובד הכי טוב כשהוא מתעלם לרגע מהסחות הדעת של מצבי המשחק השונים ומתרכז בפשוט להיות Shooter טוב. כשהוא עושה את זה מדובר במשחק מהנה במיוחד. במילים אחרות - הייתי שמח להשקעה גדולה יותר במפות גדולות יותר, או במצבי משחק אחרים שיותר מתאימים לסגנון המשחק.

הערה לסיום בנוגע לעתיד של המשחק: כרגע יש עשר דמויות שונות לבחור מביניהן, כשלפי המפתחים, בכל עונה של המשחק יגיע גיבור חדש שאיתו נוכל לשחק. הגיבור יגיע בחינם לכל מי שקנה את המשחק, כך שאין לאף אחד מאיתנו יותר מדי סיבות לדאוג לגבי הוצאות נוספות על המשחק מעבר להוצאות קוסמטיות (למי שירצה כמובן). אני מקווה שהעתיד של המשחק (שגם אמור לקבל Season Pass), יתן לנו גם מפות חדשות ומעניינות שינצלו טוב יותר את הדמויות השונות ושיוסיפו Tutorial מעמיק יותר.

השורה התחתונה

איך שלא תסובבו את זה, המקרה של Rocket Arena מאוד דומה לזה של Ninjala. מדובר במשחק תחרותי וכיפי מאוד, דגש חזק מאוד על משחקים מאוד בסיסיים ופשוטים עם מטרות מוגדרות, יכולות שונות לכל דמות שמאפשרת הרבה ניסוי וטעייה ועוד. מצד שני, אין מספיק עומק או תוכן למשחק כדי להצדיק כמות משחקים גדולה, או הישארות לאורך זמן במשחק: את כל מה שהיה למשחק להציע מבחינת משחקיות חוויתי בשעתיים הראשונות של משחק והייתי מאוד מסופק ממה ששיחקתי ממנו. Ninjala סיפק לפחות מצב שחקן יחיד, שגם אם היה קל להחריד, לפחות סיפק תוכן מסוג שונה לשחקן. תוסיפו לכך את בעיות האיזון השונות שיש בין הגיבורים השונים, כמות המפות המוגבלת והעובדה שכמה מהמנגנונים הכי כיפיים במשחק לא מנוצלים כראוי והמשחק לא מצליח לממש את הפוטנציאל שלו. לפחות כרגע.

6.5
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4 PRO

הטוב

  • משחקיות מהנה וכיפית
  • יכולות התזוזה של הדמויות השונות מעלות את רמת האקשן במשחק
  • יכולות מיוחדות ומנגנון קומבואים טוב

הרע

  • ממצה את עצמו מהר מאוד
  • אין מספיק הסברים על מנגנון הקומבואים במשחק
  • חוסר איזון בין הדמויות השונות גורם למירוץ לבחירת הדמויות הטובות יותר
  • עיצוב הזירות יכול לגרום לכאוס של ממש בקרב

והטילים

  • Rocket Barrage, incoming!
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י