הרשמה

ביקורת: The Last of Us Part II - שלא ייגמר לעולם

שנים של ציפייה, שתי דחיות וביקורת אחת - בואו לקרוא מה חשבנו על אחד המשחקים המצופים ביותר של דור הקונסולות הנוכחי.

  • PlayStation 4
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 19/06/2020

האלמנטים השונים והנהדרים במשחק יוצרים את יצירת המופת הגדולה ביותר שפותחה בלעדית עבור דור ה-PS4 המתקרב לסופו

תודה ענקית לישפאר, היבואנית הרשמית של סוני בישראל, על קוד הסיקור המוקדם!

3 בדצמבר 2016, אני שקוע בתקופת המבחנים לפני האחרונה של התואר. איפשהו בתת מודע שלי אני נזכר שסוני מתכננת חשיפה מעניינת עבור המעריצים בכנס PSX. באחת ההפסקות החלטתי שהסקרנות ניצחה אותי, נכנסתי לפייסבוק ושם, בעמודים של כל אתרי החדשות, חיכה סרטון החשיפה של כותר ההמשך לאחד המשחקים האהובים עליי ביותר מאז ומתמיד, The Last of Us, עם הכיתוב הקטן אבל הכל כך גדול: Part II.

כמעט ואין שחקן שלא נפל בקסמיו של המשחק הראשון, שנחשב לאחד המשחקים הטובים ביותר שהושקו עבור ה-PS3. הסיפור המרתק של ג'ואל ואלי באמריקה הפוסט-אפוקליפטית, הקרבות האינטנסיביים, ההתגנבויות ומערכת ה-Crafting המגוונת והמאתגרת היו בלתי נשכחות עבור כולנו. ואם זה לא מספיק, The Last of Us Part II מביא בדיוק את אותם תכונות, רק פי כמה וכמה יותר טובות. 

The Last of Us Part II ממשיך 5 שנים לאחר אירועי המשחק הראשון: ג'ואל ואלי בת ה-19 התמקמו והתבססו בהתיישבות שהקים טומי, אחיו של ג'ואל, באזור ג'קסון שבמדינת ויומינג. שם הם הופכים לדמויות מוכרות ומובילות בקהילה באופן שבו מרבית התושבים מוכנים לתת ולהקריב רבים למענם. בשלב מסוים מתרחש אירוע קריטי שגורם לאלי (ולשחקן) לצאת למסע נקמה ברחבי מערב אמריקה מוכת המגפה ו"להרוג כל אחד ואחת מהם", אותו ציטוט הזכור היטב מטריילר ההכרזה.

ולמה מסע? כי אין דרך טובה יותר לתאר את ההתרחשות במשחק הזה. רוב העלילה מתרחשת בסיאטל, אך בנוסף קיימים עשרות סוגים של אזורים ושטחים, החל משכונות מגורים, בתי מלון, בתי ספר ובתי חולים (או מה שנשאר מהם), ועד לכפרים, הרים מושלגים, יערות עבותים ואפילו מקומות אמיתיים. Naughty Dog השקיעו המון כדי לגרום לכל אלה להיראות כמה שיותר מפורטים וקרובים למציאות עד שלפעמים מרגישים כאילו נמצאים יחד עם אלי באותו מקום בו זמנית. הסביבות האלה כל כך גדולות עד שבמקרים רבים המשחק יצייד אתכם בסוס או בסירת מנוע כדי לנוע בקלות יותר, מה שגרם לי להיזכר בשלב הפתוח והגדול של מדגסקר ב- Uncharted 4 המצוין.

מכיוון שבמשחק ההמשך השחקן מגלם את אלי ולא את ג'ואל, גם מערכת התנועה מרגישה מעט שונה. אלי קלילה וזריזה יותר מג'ואל והמפתחים הוסיפו כמה אלמנטים חדשים במובן הזה. כפתור ה-X הופך לכפתור קפיצה, שמאפשר לשחקן לקפוץ מעל בורות ולטפס על אובייקטים מסוימים כמו רכבים או חלקי בניין. השינוי הזה מוסיף עניין כאשר חוקרים מקומות חדשים או כשמחפשים נקודות אסטרטגיות כדי להילחם באויבים מגובה. בחלק מהמקומות, אלי יכולה גם לזרוק חבלים ולהשתמש בהם לטיפוס או להתנדנד מהם כדי להגיע למקומות חדשים. הדבר שהכי עניין אותי בתנועתיות של אלי הוא בעיקר בקרבות פנים אל פנים: השחקן יכול להשתמש בכפתור L1 כדי להתחמק ממתקפות של האויב ואם התזמון שלכם מספיק טוב, יהיה לכם פתח לתקוף את האויב בחזרה ולהביס אותו בקלות (ובאלגנטיות).

ואם כבר מדברים על קרבות, כל אחד מהם מרגיש מיוחד, ייחודי ומהנה יותר מהשני. האויבים מחולקים ל-3 קבוצות: ה-WLF שמזכירים מעין ארגון צבאי קטן, ה-Seraphites שמזכירים קהילה דתית פנאטית שדוגלת בערכים של עולם ישן ואורח חיים כפרי וכמובן, ה-Infected שכוללים את כל אותם אנשים שנדבקו בוירוס והפכו לזומבים רצחניים. בכל אחת מהקבוצות קיימים סוגים שונים של אויבים שמוסיפים לגיוון הגדול של הקרבות, חלק מהאויבים חדשים לגמרי כמו ה-Shambler (זומבי גדול שתוקף מטווח קצר באמצעות חומצה) או כלבי התקיפה של ה-WLF שיכולים לאתר אתכם באמצעות חוש הריח שלהם, מה שמוסיף עוד אלמנט לדאוג לו ויוכל לשנות את איך שהשחקן ניגש לקרבות השונים.

וזה עניין חשוב: ההבדל בין כל אחד מהקרבות הוא הדרך שבה השחקן בוחר לגשת אליהם. לטובת חובבי ההתגנבות, המשחק מוסיף עשביה גבוהה שבה אפשר להתכופף להתחבא (בדומה לזו שב- Uncharted 4) ואם זה לא מספיק, קיימת גם אופציה לזחול בתוך עשביה נמוכה יותר. למרות זאת, השחקן תמיד צריך לתכנן את דרך הפעולה והתזמון הנכון לתקוף או לברוח. למשל, אם תנסו להתחבא מצלף בזחילה בתוך כביש שהופצץ אך מתחתיכם יש שלולית מים, המחבוא הזה יגן עליכם רק זמנית כי בזמן שאתם זוחלים בשלולית, תאבדו אוויר. חובבי יריות וקרבות פנים אל פנים? ישנו מבחר גדול של נשקים החל מצינורות ומצ'טות ועד לגרזני ענק שמוחזקים בשתי ידיים וגורמים לנזק קטלני וכמובן לכלי נשק חמים כמו אקדחים, רובים, קשתות ועוד. 

מה שממש מגניב הוא שכמעט לכל אחד מהנשקים אפשר לייצר תחמושת או כלי עזר מסוים. מתגנבים ונתקעתם בלי חיצים? תוכלו לייצר חיצים רגילים או חיצים מתפוצצים (לארה קרופט, מאחורייך) מהמשאבים שאספתם? אין לכם משאבים לייצר חיצים? תוכלו לייצר משתיקי קול לאקדח שלכם שייהרסו אחרי 3 יריות, מה שמגדיל את הרצון של השחקן לחפש במפה אחרי כמה שיותר משאבים כדי להיות כמה שיותר מוכן לקראת המפגש הבא.

את כל אחד מהנשקים ניתן לשדרג על שולחן השדרוגים המוכר מהמשחק הראשון. כל שדרוג ושיפור יופיע פיזית על גבי כל נשק ובכל פעם שתבחרו לבזבז את ה-Gear שתאספו על שיפור כלשהו תוכלו לראות באנימציה ממש מגניבה איך אלי מרכיבה את התוסף החדש על הנשק, בשונה מהצילום הסטטי מהגב של ג'ואל במשחק הראשון.

אם כבר שדרוגים, גם שדרוגי הדמות היו חלק מרכזי ופשוט יחסית במשחק הראשון וגם כאן, Naughty Dog מוסיפה אלמנט ממש מעניין ל-Skill Tree. בדומה למשחק הראשון, תצטרכו למצוא כדורים (או Supplements) כדי לשדרג חלק מהתכונות של אלי, אלא שב-Part II הנושא הזה מורכב יותר. כדי לפתוח "ענפים" נוספים ב-Skill Tree המגוון, תצטרכו למצוא את אותם Training Manuals שיאפשרו לכם גישה לשיפורים נוספים שיהפכו את האלי שלכם למכונה משומנת וקטלנית. השינוי הזה גורם לשחקן לרצות לחקור כל פינה במשחק כדי חלילה לא לפספס את ה-Manual החמקמק ויחד איתו את כל השדרוגים שהוא כולל, כמו גם לבנות ולפתח את אלי לפי הענפים שהשחקן אוהב יותר ומתחבר אליהם יותר.

אבל החלק המשמעותי ב-The Last of Us Part II הוא העלילה היוצאת מן הכלל והפנומנאלית שלו, שמוכיחה פעם נוספת עד כמה Naughty Dog פשוט אלופים בלספר סיפור. ההתמקדות של העלילה היא בעיקר סביב נקמה וכמה רחוק יכול אדם ללכת כדי להשיג אותה, קבלת האחר והשונה, מהי המשמעות של "מעגל אלימות" וכיצד יכולים מעשים של אדם אחד להשליך על גורל של אדם אחר. כמובן שיש לא מעט סצנות ושלבי פלאשבק שעוזרים לגשר על פער הזמן בין שני המשחקים ולהבין כיצד התפתחו והשתנו הדמויות של אלי וג'ואל לאורך השנים. 

הסיפור המצוין והארוך מאוד שיצרו Naughty Dog (קמפיין של כ-30 שעות בממוצע!) מרגיש כמו בינג' של 2-3 עונות של סדרת טלוויזיה ברמה הגבוהה ביותר ומערכות היחסים והאינטראקציה בין הדמויות משתקפות היטב דרך כישורי המשחק המופלאים של טרוי בייקר (ג'ואל), אשלי ג'ונסון (אלי) ושאר הקאסט המעולה. לבסוף, קשה שלא לציין לטובה את תשומת הלב של Naughty Dog לפרטים הקטנים כמו הבעות הפנים האותנטיות של כל אחד מהדמויות במהלך סצנות קולנועיות ובמהלך המשחקיות עצמה.

בסופו של דבר, הכתיבה העמוקה והמשובחת ורגעי "OMG" שהצלחתי לספור על יותר מעשר אצבעות, הצליחו בקלות לגרום לי לצחוק, לפעמים גם לבכות ובעיקר לתהות באופן פילוסופי על כל המוטיבים שציינתי בפסקה הקודמת. אם כל התחושות האלה נגרמו לי כתוצאה מלשחק במשחק וידאו, אין ספק שמדובר כאן באחת היצירות הכי טובות של עולם הגיימינג בשנים האחרונות (ואולי של השנים הבאות).

השורה התחתונה

The Last of Us Part II מציג את השילוב המושלם בין סרט הוליוודי בעל תקציב שמן ומשחקיות כיפית קלילה וחלקה של חקר ואקשן כאחד. הסיפור הנהדר ייגע לליבם של כל שחקן ושחקנית ולא ישאיר שום עין יבשה, הקרבות מאתגרים, מגוונים ומלאי אקשן והמשחק מעודד את השחקן לחקור כל פינה ולהשתמש רבות ביצירתיות, התגנבות ואלתור. כל אלה יחד יוצרים את יצירת המופת הגדולה ביותר שפותחה בלעדית עבור דור ה-PS4 המתקרב לסופו ואין שום צל של ספק שמדובר במועמד שייכנס בוודאות לטופ 3 של משחק השנה של שנת 2020. חובה עבור כל בעלי ה-PS4 באשר הם!

The Last of Us Part II יושק בלעדית עבור ה-PS4 ב-19.6.

10
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4

הטוב

  • כתיבה יוצאת מן הכלל ועלילה עמוקה ומרגשת
  • קרבות מהנים במיוחד עם מגוון גדול של דרכים להתמודדות איתם
  • מערכת אינטליגנציה מלאכותית חכמה ומפתיעה
  • מערכת Crafting חדשה ומתוחכמת

הרע

  • בשלב מסוים, המשחק מגיע ל-Credits...

והדמעה

  • נראה אתכם לא מזילים אחת לפחות.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:42 12.06.2020 | Slate Slate

    יש ביותר לקקני מזה?
    ביקורת מכורה מראש

  2. 2

    19:46 12.06.2020 | WarFox89 WarFox89

    זה מסוג המשחקים שממש גורמים לי לרצות לקנות קונסולה ...
    :,(

    בכל אופן, אף אחד לא קונה קונסולה בסוף מחזור חייה.

  3. 3

    19:55 12.06.2020 | ohadcal ohadcal

    מאמין שהמשחק יצא גם לפלייסטישן 5, אין באמת סיבה שלא
    שועל אנחנו עוד נראה אותך עם קונטרולר זכור מה אני אומר!
    המשחק הזה גורם אפילו לחברים הארד קור pc הכי ראש בקיר שלי לדבר עליו
    הם ללא ספק עושים פה משהו מיוחד
    ה19 לא יכול לבוא מוקדם מספיק!

  4. 4

    20:06 12.06.2020 | krupchik krupchik

    לדעתי כל משחק , טוב ככל שיהיה , ברגע שמוגבל לפלטפורמה אחת לא יכול לענוד את המספר 10 בביקורת , זה אוטומטי הולך לקטגוריה מתחת של "הרע".

  5. 5

    23:12 12.06.2020 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    מצד שני, אם תסתכל על סוני ונינטנדו (סליחה מראש למיקרוסופט שבדור הזה פשוט לא נכנסו למשוואה), יש דגש חזק ביותר על "System Sellers" - משחקים שכל הכסף וההשקעה הולכת אליהם בשביל שבסופו של דבר הם יגרמו לך ולאנשים אחרים לקנות את הקונסולה עצמה רק כדי לשחק בהם כי הם עד כדי כך טובים: God of War, Breath of the Wild, Uncharted 4, Super Mario Odyssey ועכשיו גם The Last of Us Part II - הם באו לעודד אנשים לקנות את הקונסולה (PS4 או PS5 זה לא כזה משנה להם).

    כשהמשחקים האלה *עד כדי כך טובים*, ברמה כזו שמצריכה את הציון 10 והטייטל של "יצירת מופת שחובה לשחק", זה עושה את העבודה מבחינתם. בכל מקרה, כולנו מקנאים פה ברן ומחכים ל-19 ביוני בעצמנו :)

  6. 6

    12:49 13.06.2020 | krupchik krupchik

    מבין מה שאתה אומר שמואל ועדיין דבק במה שכתבתי למעלה, אין מה לעשות גם אם המשחק טוב מאוד ומדהים הוא עדיין דורש משחקנים שיהיה להם את הפלטפורמה הנכונה כדי להנות מהמשחק, במצב כזה אם אין לך את הקונסולה PS4 במיקרא הזה, אז אפשר להגיד שכדי להנות ממשחק זה תצתרך ליקנות את הקונסולה ואת המשחק עלות מופרכת לכל הדעות לכל משחק טוב ככל שיהיה, ולכן אני אומר שמשחק שמוגבל לפלטפורמה אחת לדעתי לא יכול לקבל את הספרה 10.
    אין מה לעשות זה מינוס שיש להתחשב בו לדעתי, ואני בטוח שיש עוד שדעתם כמוני, זה לא אומר שזה ישנה משהוא אבל אני באמת חושב שצריך להפסיק אם הקטע הזה של האקסלוסיבים למינהם.

  7. 7

    22:29 13.06.2020 | Suha93 Suha93

    Slate
    למי הם מלקקים ולמה אתה חושב שאיכשהו זה יתרום לvgames? אתה חושב Naughty Dog מכירים את האתר הזה ומכריחים אותם לכתוב ביקורת של 10/10?

  8. 8

    06:03 14.06.2020 | krupchik krupchik

    מלקקים .....יתרום לאתר.....מכריחים אותם לכתוב....מאיפו הבאתה את כל השטויות האלה ???

  9. 9

    20:24 14.06.2020 | Suha93 Suha93

    אז איזו עוד סיבה יש שבנאדם ירשום שזו ביקורת לקקנית ומכורה מראש?

  10. 10

    21:15 14.06.2020 | WarFox89 WarFox89

    מחזק את מה שרשם krupchik@.

    שמואל, מה שאמרת זו בדיוק הסיבה שבגללה אני לא קונה וכנראה לא אקנה בזמן הקרוב קונסולה.

    "יש דגש חזק ביותר על "System Sellers" - משחקים שכל הכסף וההשקעה הולכת אליהם בשביל שבסופו של דבר הם יגרמו לך ולאנשים אחרים לקנות את הקונסולה עצמה רק כדי לשחק בהם כי הם עד כדי כך טובים"

    כצרכן חכם, אני מבין שבראש ובראשונה מנסים לדחוף לי כאן קונסולה שאני לא ממש צריך או רוצה. כמו שאמרתי פעם ואני עדיין דבק באותה הדעה-עוד לא נולד המשחק "האקסקלוסיבי" שיגרום לי לקנות קונסולה רק בשבילו. כן זה מבאס ש פה ושם יש משחקים שאני לא יכול לחוות בגלל זה אבל אני גם מבין שלקנות פלטפורמה חדשה רק בכדי להנות ממשחק אחד או שניים זה מיותר. כשאני רוצה לשנות\לשדרג פלטפורמה אני מסתכל על מכלול הגורמים כמו מחיר, יחס של עלות-תועלת, תוכן, זמינות, איכות, נוחות וכו' ... ואחרי שאני בוחן את כל המרכיבים האלה אני תמיד חוזר למסקנה שמחשב גיימינג עוצמתי מספק את כל צרכי הגיימינג שלי גם אם אני לא ישחק במשחק X או Y יש עדיין הרבה מאוד חוויות ייחודיות גם ב-PC שאין אותן אפילו בקונסולות.

  11. 11

    21:20 14.06.2020 | WarFox89 WarFox89

    סליחה אוהד שחכתי להתייחס לתגובה שלך - אולי זה יקרה מתישהו [ואלי לא, חחח] אבל אני וקונטרולר ממש לא מסתדרים ביחד D:

  12. 12

    21:21 14.06.2020 | krupchik krupchik

    תראה לי בבקשה איפו כתבתי שזה "ביקורת לקקנית ומכורה מראש"...... יש פה בעיה אחרת והיא מה שבאמת כתבתי לאומת מה שאתה מבין ומפרש.

  13. 13

    12:12 15.06.2020 | Suha93 Suha93

    krupchik@
    אני לא מבין מה אתה רוצה. לא דיברתי אליך, דיברתי לSlate (התגובה הראשונה)

  14. 14

    15:39 15.06.2020 | krupchik krupchik

    Suha93@
    צודק חשבתי שאתה מתכוון למה שאני כתבתי , סליחה !

  15. 15

       | פורסם ע"י