הרשמה

6 משחקים לא אלימים מצוינים שתוכלו לשחק כבר עכשיו

לכבוד היציאה המתקרבת של Animal Crossing החדש, שמואל מסכם לנו כמה מהמשחקים הלא אלימים האהובים עליו ביותר!

משחקים יכולים להיות מהנים, מאתגרים וכיפיים גם בלי יריות ופיצוצים (למרות שגם הם כיפיים)

אז Animal Crossing: New Horizons נמצא ממש מעבר לפינה, ואחת השאלות שחוזרות על עצמן שוב ושוב היא "אני לא מכיר את סדדת המשחקים הזו, מה לכל הרוחות עושים במשחק הזה?", כשלאחר התשובה לשאלה הזו בדרך כלל נקבל את השאלה "רגע, אז אין קרבות בכלל? מה כיף בזה?". אז תרשו לי לא להסכים איתכם - משחקים שלא שמים דגש על אלמנט של קרבות ואלימות כללית יכולים להיות כיפיים בדיוק כמו משחקים עם יריות, פיצוצים, חרבות, קשתות ורובים ולפעמים, אפילו הרבה יותר.

למשחקים לא אלימים יש את החן שלהם והטובים שמביניהם יודעים לספק לשחקנים שלהם שעות של הנאה וכיף מבלי להשיג את ההריגה המטורפת ההיא. אז, לקראת היציאה של Animal Crossing: New Horizons ב-20 לחודש, חשבתי לאגד בשבילכם כמה משחקים נהדרים ולא אלימים. עכשיו, חשוב לי רק לציין שני דברים: חלק מהמשחקים ברשימה מכילים סוג של מכניקת קרבות מסוימת, אבל זהו חלק יחסית מינורי בהם ורוב המשחק מעודד סגנון אחר של משחקיות. בנוסף, ברשימה לא יופיעו משחקים שלא שיחקתי בהם, כך שמשחק כמו The Witness, בעוד שהוא ממש טוב, לא יופיע כאן ברשימה. אתם מוזמנים לרשום לי בתגובות כאן או ברשתות החברתיות שלנו (פייסבוק ואינסטגרם), אילו משחקים אתם חושבים שפספסתי וכדאי לי לשחק (ולפני שאתם קופצים: Kentucky Route Zero, Mini Metro ו-Gorogoa נמצאים ברשימה שלי, לא לדאוג).

1. Animal Crossing: New Leaf

 

אם כבר הזכרתי את New Horizons, שווה לציין את אחד המשחקים האהובים עליי בסדרה: Animal Crossing: New Leaf.

המשחק היה המשחק הרביעי בסדרת משחקי Animal Crossing ובעיניי, הוא גם ייצג הכי טוב את מה שהסדרה מאמינה בו: שיתופיות, עבודה קהילתית ועזרה לזולת. במשחק אתם תקבלו את התפקיד של ראש עיירה קטנה ומלאה בחיות שהולכות על שתיים (פחות מוזר ממה שזה נשמע), וכראש עיר מוטלת עליכם אחריות גדולה מאוד על העיר שלכם. המשחקיות של New Leaf (בדומה לשאר הסדרה), מבוססת על עזרה לתושבי העיירה שלכם, דאגה לרווחתם, בנייה של עוד מוסדות כמו בתי קפה, חנויות שונות ועוד. בנוסף, כמו בכל משחק Animal Crossing, תוכלו לבנות את הבית שלכם, לעצב אותו כראות עיניכם ולתת לחברים לבקר בעיירה שלכם.

סדרת Animal Crossing הייתה פופולרית לא למרות העובדה שלא היו בה אלמנטים של קרבות או סכנות שונות, אלה בזכות זאת - הצרות של התושבים בעיירה היו יחסית אמיתיות ומציאותיות ולעזור להם הרגיש טוב - כאילו אתם עוזרים לחברים במצוקה. אנשים ברחבי העולם התאהבו בדמויות כמו Isabelle, Tom Nook, Leif, K.K. Slider ועוד תושבים שפשוט משפרים את החוויה עוד יותר ועזרו לכבוש את הלבבות של מיליונים ברחבי העולם. New Leaf ל-3DS היה, בעיניי לפחות, השיא של סדרת המשחקים הזו - שיא שאני באמת מקווה שישבר עוד החודש.

2. Stardew Valley

בהתחלה רציתי להכניס לרשימה גם את סדרת משחקי Harvest Moon (ובפרט את Friends of Mineral Town), אבל החלטתי ש-Stardew Valley כל-כך שלם וכל-כך מדהים (גם כמה שנים לאחר יציאתו) שהוא יכול להחזיק את משבצת "סימולטור טיפול החווה" בעצמו. למי מכם שלא מכיר את המשחק משנת 2016, ב-Stardew Valley אתם מקבלים את השליטה בחווה של סבכם המנוח ומתחילים לבנות אותה מחדש: לקנות זרעים, לעדור את האדמה, לשתול, להשקות, לקטוף, למכור את התוצרים, לקנות עוד זרעים וכו'. עד כה זה נשמע כמו משחק טיפול בחווה גנרי, אבל Stardew Valley עושה הרבה יותר. 

מהפתיחה המציאותית להפליא שמראה אתכם בקיוביקל קטן במשרד גדול, משוועים למשהו אחר, רגוע יותר ומשמעותי יותר; הבונוסים והסודות השונים שתוכלו למצוא על ידי פעילויות מיוחדות כמו דיג וכרייה במכרות המסתוריות של המשחק; הדגש על בניית הקשרים שלכם עם תושבי עיירת Stardew Valley המקסימים שחייהם הרבה יותר עמוקים ומורכבים ממה שאתם חושבים ועוד המון דוגמאות אחרות ללמה המשחק הזה פשוט מרגש אותי כל פעם מחדש. אם לא שיחקתם במשחק הנהדר הזה, בבקשה - תעשו לעצמכם טובה ופשוט תקנו אותו. הוא שווה כל שקל.

3. Journey

זה מדהים כמה רגש יכול לעבור ממשחק שלא נאמרת בו מילה אחת של דיאלוג (לא על המסך ולא במלל). Journey הוא חוויה מהממת ששמה אתכם בנעליים של דמות מסתורית שצריכה לחצות מדבר ארוך וצחיח כדי להגיע להר שנמצא הרחק באופק. כל היכולות של הדמות שלכם מסתכמות בשירה והיכולת לקפוץ ולדאות באוויר, אבל לפעמים זה כל מה שצריך כדי ליצור משחק שפשוט קל להיטמע בעולם שלו. ההליכה הארוכה, יחד עם הניסיון של השחקן להבין את רזי המדבר הארוך והעולם של המשחק יגרמו לכם לחשוב על המשחק הזה גם שנים לאחר שתסיימו אותו.

ואם כל זה לא יגרום לכם לרצות ולשחק במשחק, אלמנט המולטיפלייר שגורם לכם לשחק יחד עם עוד אדם אנונימי ברשת משפר עוד יותר את החוויה ויגרום לכם לעבוד ביחד כדי להשיג מטרה משותפת מבלי לומר מילה לאדם האחר. Journey רק מזכיר לי את הכוח של משחקי וידאו כמדיה אומנותית בדיוק כמו ציורים, שירים או סרטים, והמשחק של thatgamecompany הוא לא פחות מיצירה אומנותית ומרהיבה להסתכל עליה. בדיוק כמו המשחק הבא ברשימה.

4. Abzu

יצירת אומנות של ממש. אם לא שיחקתם Abzu ויש לכם זיקה לים/אומנות/גרפיקה יפה - אתם לא מבינים בכלל מה אתם מפספסים. בדומה ל-Journey שהזכרתי קודם אין במשחק הזה קרבות של ממש. נכון, יש סכנות פה ושם, בעיקר בסוף המשחק, אבל המשחק כולו מזכיר לי סוג של הרפתקאה של סרט ילדים מושקע של פיקסר או דרימוורקס. העולם של Abzu פשוט יפהפה, כששחייה עם הדגים והדולפינים, בעיקר בחלק הראשון של המשחק מדהימה אותי כל פעם מחדש.

המשחק בונה את הסיפור והעולם שלו בצורה מרהיבה, כשהוא מגלה למי שמשחק עוד ועוד פיסות שקשורות לעולם התת-מימי שאתם חוקרים, הגורמים שהורסים את אותו העולם ואיך ניתן להציל אותו ולהחזיר את החיים לאוקיינוס. המשחק הוא שיעור בעיצוב אומנותי ועיצוב אודיו עם קולות וצלילים נהדרים כש-Giant Squid Studios עשו עבודה פנומנלית על כל המשחק הזה. אני ארחיב עוד יותר את ההמלצה שלי מתחילת הפסקה הקודמת: אתם לא צריכים זיקה לים או לגרפיקה יפה בשביל לאהוב את Abzu - מספיקות עשר דקות מולו.

5. Fez

קשה לי לדבר על FEZ מבלי להזכיר את המפתח הלא סימפטי וגם דיי אלים שלו, שזה אירוני ממש כי המשחק שהוא יצר הוא אחד ממשחקי הפאזל הכי יפים ומעניינים שיצאו בשני העשורים האחרונים. Fez שיצא ב-2012 לקונסולת ה-Xbox 360 (ומאז לכל קונסולה אחרת בערך) הוא משחק שבו הקרב היחיד שלכם הוא נגד המוח שלכם כשאתם מנסים להבין באיזו צורה עליכם לסובב את העולם של המשחק בשביל לפתור את החידה הבאה.

המשחקיות של Fez יצירתית ומעניינת, כשכל חדר חדש במשחק, כל סוד שאתם מצליחים לגלות וכל פתרון של חידה מסוימת מרגיש כמו הצלחה אישית של השחקן. יותר מכמה שהוא מפעיל את המוח ובכך הוא גם משחק נהדר לשחק עם הילדים שלכם או האחים והאחיות הקטנים שלכם, Fez היה פשוט חוויה סופר כיפית מהתחלתו ועד סופו, מה שגורם לי להצטער על כך שלא קיבלנו את המשחק השני שלנו בגלל ריב דבילי בין המפתח של המשחק לבין כתב גיימינג בטוויטר. מזל שעדיין יש לנו את Fez המקורי ליהנות ממנו.

6. Portal 2

ממשחק פאזלים מעניין אחד, למשחק פאזלים מעניין שני. את Portal המקורי ואת משחק ההמשך המצוין שלו אין באמת צורך להציג: מיליוני אנשים ברחבי העולם שיחקו במשחקי החידות המצוינים ששמו אותנו בנעליה של Chell, עכברת המעבדה של Aparture Science, כשהיא פותרת חידה אחרי חידה בעזרת הרובה האייקוני שלה, ה-Portal Gun. המשחק הראשון היה משחק פאזלים נהדר עם סיפור מצוין וחידות נהדרות שגרמו לנו לחשוב מחוץ לקופסה בצורה שמעט מאוד משחקים עשו מאז.

המשחק השני המשיך את הסיפור הנהדר, הוסיף עוד חידות מעניינות והציג לנו דמויות חדשות ומשעשעות. Portal 2 גם הציג לנו משהו ששחקני המשחק הראשון שוועו לו - מוד Co-op. בעזרת המוד הזה, שחקנים לומדים לפתור חידות בשיתוף פעולה, מה שמוסיף עוד נדבך נהדר למשחק (ושעות של צחוק). שני המשחקים נהדרים ומגיע ל-Valve את הזמן והכסף שלכם.

 

חושבים שפספסתי את המשחק הלא אלים האהוב עליכם? תספרו לי בתגובות כאן או בעמודי הפייסבוק והאינסטגרם שלנו!

שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:39 04.03.2020 | ohadcal ohadcal

    רשימה מעולה, לא יכול כבר לחכות לac:nh.
    רק רציתי להגיד בגלל שלא ראיתי על זה כתבה, שfinal fantasy 7 remake demo יצא ואלוהים אדירים זה טוב! אשמח גם לשמוע רשמים ראשוניים אם מישהו מכם שיחק

    וגם! שקלתם פעם להרחיב את האזור של התגובות באתר? אפשרות להגיב לתגובה, אולי מערכת לייקים או משהו בסגנון? נגיד אם אני קורא הודעה של מישהו ובא לי להראות שאני מסכים איתו ואין לי ממש מה להוסיף, זה די חסר.

  2. 2

    22:04 05.03.2020 | WarFox89 WarFox89

    פשוט כיף לקרוא איזה תותח!
    מסכים עם אוהב ד"א לגבי מערכת התגובות [למרות שכרגע אין תגובות בכלל באתר חוץ משנינו XD אבל אני מקווה שזה ישתנה מתישהו].
    Journey לא זמין למחשב נכון ? זה משחק שמעניין אותי כבר די הרבה זמן

  3. 3

    22:04 05.03.2020 | WarFox89 WarFox89

    אוהד*

  4. 4

    22:50 05.03.2020 | ohadcal ohadcal

    אולי מערכת תגובות אינטואטיבית יותר תגרום לעוד אנשים להגיב ?
    ובקשר לjourny, יש לי חדשות טובות ורעות
    הטובות, כן זה על המחשב, הרעות (בשבילך לפחות מהיכרות איתך), רק לאפיק גיימס. גם לios יש אבל לא נראה לי כדאי.
    והלוואי שעוד אנשים יגיבו, אבל להגיב איתך זה חוויה מספקת בשבילי שועל XD

  5. 5

    12:50 06.03.2020 | asafyahavbf asafyahavbf

    warfox89 בדקתי עכשיו ו-journey זמין בepic games

  6. 6

    19:29 06.03.2020 | WarFox89 WarFox89

    אוהד ואסף, תודה. בדיוק עכשיו ראיתי גם שהוא זמין רק באפיק והנה עוד דוגמא מצערת לזה, איך ש-אפיק מחזיקים משחקים שבויים בידיים המטונפות שלהם :,(
    אני לא קונה מאפיק מסיבות עיקרוניות ואידאולוגיות לכן אני אצטרך לוותר עליו לצערי כרגע ...
    אני מקווה שהוא יגיע לסטים או לפלטפורמה אחרה ב-PC מתישהו

  7. 7

    19:29 06.03.2020 | WarFox89 WarFox89

    אחרת*

  8. 8

       | פורסם ע"י