הרשמה

ה-Xbox Series X חזק יותר מה-PS5? זה לא משנה.

כוח הסוס גורם למשחקים להיראות טוב, אבל מה שחשובה היא ספריית המשחקים שלה.

בפעם האלף, שמואל מנסה להבהיר את הנקודה החשובה לגבי החשיבות של משחקים לקונסולה ולא הכוח שלה.

אז, שמועה חדשה רצה לה ברחבי האינטרנט ביומיים האחרונים, שמועה שקשורה למנוע הגרפי של שתי קונסוולות הדור הבא של מיקרוסופט וסוני, ה-Xbox Series X וה-PS5 בהתאמה. לפי ההדלפה הזו, שכביכול מגיעה הישר מבדיקות מעבדה של AMD עצמה, נותנת לנו הצצה ליכולות של הקונסולות השונות ברמת כמות ה-Teraflops של המנועים הגרפים שלהם. בלי להיכנס ליותר מידי פרטים (בעיקר כי האנשים הנהדרים ב-Digital Foundry סיכמו את כל ההדלפה הזו בצורה יפה מאוד יחד עם רפרנסים להדלפות קודמות מתחילת השנה, אני אניח את הוידאו בהמשך הכתבה), ה-Xbox Series X ככל הנראה יגיע עם כרטיס גרפי עם 12TF או קרוב לכך, בעוד שה-PS5 יגיע עם כרטיס גרפי עם 9.2TF או קרוב לכך.

חשוב לציין ששני הפרטים הללו הם ספקולציות על הדלפות/שמועות, ויחד עם עוד פרטים אחרים מההדלפה החדשה המסקנה המתבקשת היא - אם ההדלפה אכן נכונה והמסקנות שנסיק ממנה יהיו נכונות, הרי שה-PS5 חלש יותר מה-Xbox Series X. אבל, עם כל הכבוד לכוח סוס, ומנועים גרפיים, ומהירות שעון ו-Teraflops חשוב לזכור משהו אחד מאוד חשוב:

זה לא משנה.

כן, זה לא משנה כמה כוחות סוס יש מתחת למכסה המנוע של הקונסולה האהובה עליכם, זה לא משנה שהיא מסוגלת להריץ משחק בפלט של עד 8K, וזה לא משנה למי יש יותר Terflop-ים על המנוע הגרפי. מי שחשובים הם המשחקים האקסקלוסיבים של הקונסולה.

בשנים האחרונות, ה-Xbox One חווה תקופה לא פשוטה. יש יגידו, תקופה רעה. נכון, מיקרוסופט עצמה מכרה לא מעט יחידות של ה-Xbox One (כ-47 מיליון מהן), אבל בסופו של יום הקונסולה פשוט הפסידה את דור הקונסולות האחרון ל-PS4, כשהאחרון מוכר יותר מפי 2 יותר יחידות (עומד על יותר מ-100 מיליון יחידות). הסיבה הגדולה לכך לפי דעתי היא העובדה שמבחינת המשחקים האקסקלוסיבים של ה-Xbox One, למיקרוסופט פשוט לא היה מה להציע לשחקנים שלה: סדרת משחקי Halo נמצאת בצניחה אדירה ברמת קמפיין השחקן היחיד מאז Halo 3 המצוין, Crackdown 3 הוא בדיחה בכל מובן של המילה, Gears of War לא חידש בשום צורה משמעותית כבר יותר מעשור וחברת Rare (שקנייתה הייתה הבשורה האדירה של מיקרוסופט בתחילת העשור) לא סיפקה משחק טוב משמעותי חוץ מ-Sea of Thieves.


אחד האקסקלוסיבים הטובים הבודדים של הקונסולה.

נכון, ל-Xbox One היו הצלחות כמו Cuphead, Ori and the Blind Forest, Killer Instinct, Sunset Overdrive וסדרת Forza המהממת, אבל השניים הראשונים הגיעו גם ל-Nintendo Switch, ו-Forza ו-Killer Instinct נחתו גם על המחשב האישי ובכך ביטלו את הצורך שלי בקונסולה עצמה. נסתכל על סוני לשם השוואה: לסוני היו משחקים אקסקלוסיבים מטורפים כמו God of War, Bloodborne, Persona 5, Shadow of the Colossus Remastered, Uncharted 4, Horizon Zero Dawn ועוד המון משחקים שלא רק שהם פשוט משוגעים אחד אחד, אפשר למצוא אותם רק על הקונסולה החדשה של סוני. ה-Xbox One לצערי הרב נהייתה הקונסולה שאתה קונה פשוט כי לחברים שלך יש Xbox One ויודעים מה? גם זה מאבד מהכוח שלו עם העלייה המטאורית של פיצ'ר ה-Crossplay בין כלל הקונסולות ל-PC במשחקים גדולים כמו Fortnite ו-Call of Duty: Modern Warfare.

עדיין לא משוכנעים? אולי פיסת המידע הבאה תעזור לשכנע אתכם: ה-Xbox One שוחרר לעולם בסוף שנת 2013, קיבל שלוש גרסאות שונות (ה-Xbox One, Xbox One S וה-Xbox One X), ומכר כ-47 מיליון יחידות. קונסולת ה-Nintendo Switch של נינטנדו יצאה בתחילת 2017, קיבלה עוד גרסה אחרי יותר משנתיים (ה-Switch Lite) ומכרה למעלה מ-41 מיליון יחידות. נכון שזה כנראה קשור לעובדה שמדובר בקונסולה היברידית, אבל חלק גדול מזה גם קשור למשחקים האקסקלוסיבים המדהימים שלה: Super Smash Bros. Ultimate, Breath of the Wild והצמד של משחקי Pokemon Sword ו-Shield הניעו לבד קנייה של קונסולות נוספות, פשוט כי אנשים הבינו שאם הם רוצים לשחק במשחקים הללו הם חייבים לקנות את הקונסולה של נינטנדו.

זה לא היה אירוע חיובי עבור ה-Xbox One.

אבל זה באמת לא חשוב אם שיכנעתי אתכם בנושא החשיבות של משחקים אקסקלוסיביים, כי מיקרוסופט בעצמם הבינו את הנושא הזה. פיל ספנסר, סגן נשיא חטיבת הגיימינג של מיקרוסופט והמנהל של מותג ה-Xbox שלה עשה לילות כימים כדי לגרום לכך שיותר ויותר סטודיואים ומפתחי משחקים יגיעו לעבוד אקסקלוסיבית עבור מיקרוסופט ויצרו משחקים אקסקלוסיבים עבור ה-Xbox Series X, ואת התוצאות של הנושא אנחנו כבר רואים בעצמנו: משחק ההמשך הסופר מצופה ל-Hellblade יגיע ככל הנראה באופן אקסקלוסיבי לקונסולת ה-Xbox Series X (וגם למחשב האישי, אז זה חצי נכון), זאת בנוסף למשחק חדש ומסקרן של Halo שאולי אשכרה יהיה יותר טוב מ-Halo 5 כשאני בטוח שבהמשך עוד ועוד משחקים חדשים ונהדרים יוכרזו ויהיו אקסקלוסיביים לקונסולה של Xbox. העבודה של מיקרוסופט תהייה קשה, אין בזה ספק בכלל - הרי גם לסוני וגם לנינטנדו יש כבר המון מותגים מבוססים שהן יכולות להישען עליהם - אבל הצעדים שמיקרוסופט עושה הם נכונים ובוודאות ירימו את Xbox לרמה חדשה.

אני אסיים את כל טור הדעה המאוד מפתיע הזה (באמת לא ציפיתי לחפור כל-כך הרבה), בראייה קצרה לעתיד: הדור השמיני של הקונסולות היה הדור של סוני, וככה היא גם נכנסת לדור התשיעי - כחברת המשחקים השולטת, עם המשחקים הכי טובים וזוכי הפרסים. לא קיבלנו הרבה מידע על משחקים אקסקלוסיבים שסוני מפתחת ל-PS5, אבל אני מניח שנקבל בקרוב עוד מידע לגבי הנושא הזה יחד עם פרטים חדשים על הקונסולה עצמה. אני לא יודע איך הדור הזה יסתיים, ומי יהיה בסופו של דבר "המנצח" שלו, אבל דבר אחד בטוח: אם מיקרוסופט תשקיע במשחקים שלה בדור התשיעי והמחיר של ה-Xbox Series X וה-PS4 עצמן יהיה יחסית דומה, אז כנראה שבפעם הראשונה מאז הדור השביעי נקבל קרב אמיתי במספרי המכירות של כל קונסולה וקרב אמיתי על הכיסים (והלבבות) של כולנו.

...אלא אם כן ה-Switch יעשה להם Wii ופשוט יחסל אותם במכירות. 

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    08:15 01.01.2020 | nakiii nakiii

    וודאי שמה שחשוב זה התוכן, הקונסולות בנחיתות קבועה מהpc ואם יש איזה שהיא סיבה שאני מצטער שאין לי קונסולה זה האקסלוסיבים של סוני..
    נראה שהדור הבא הבא יהיה רק בסטרימינג לא כח עיבוד. העולם הטכנולוגי בטירוף. מנועי חשמל מחליפים מנועי בעירה, רוחב פס מחליף כח עיבוד גראפי.. אין לדעת מה יהיה עוד חמש שנים

  2. 2

    11:24 02.01.2020 | WarFox89 WarFox89

    תאמת לא אכפת לי ממש מקונסולות וכל המשחקים האקסקלוסיביים שלהם. מה שכן מעניין אותי דווקא זה שהם יתחילו להתקדם מבחינת חומרה וכוח סוס ומכיוון שרוב המשחקים היום יוצאים לכל הפלטפורמות, הקונוסלות מחזיקות בביצים את ה-PC ולא נותנות לנו להתקדם במשך דורות שלמים. אם לא הקונסולות המשחקים במחשב כבר היו היום מגיעים לרמה מטורפת אחרת לגמרי.

  3. 3

    13:22 04.01.2020 | siegfried siegfried

    עד כמה שאני מסכים איתך (ואני מסכים עם כל מילה כמעט), קשה מאוד לשווק קונסולה בחיתוליה לפי כמות המשחקים ה"איכותיים" שיצאו לה יום אחד, מה שמוביל אותנו לפרמטר החשוב ביותר בשחרור קונסולה לקהל הרחב: שיווק ופרסום.

    כמו שתעדיף לקנות בגדים ושעונים שנלבשו על ידי מייקל לואיס וסנדי בר, ככה גם הקונסולות מראות לעולם כמה הם חזקות וכמה התמונה בהם חדה ומדוייקת. נכון, זה רדוד ומטופש, אבל זה מוכר טוב ואין (כמעט) דרך אחרת לעשות את זה כראוי.
    נינטנדו חטאה בזה בעצמה כשקראה לקונסולה שלה על שם מספר הפאקינג ביטים של המעבד שלה, והיא מכרה כמו לחמניות חמות.
    ולעומתה הדרימקאסט שיווקה את עצמה פחות או יותר רק לפי המשחקים המעולים והגימיקים שבה, סופה היה כישלון מהדהד ועצוב.

  4. 4

       | פורסם ע"י