הרשמה

כל הפרטים שידועים לנו על ה-Xbox Series X

כל מה שידוע לנו כרגע על קונסולת הדור הבא של מיקרוסופט

כונן SSD? יש. תאימות לאחור? יש. מה עוד יהיה אפשר למצוא בקונסולה החדשה?

מלחמה. מלחמה אף פעם לא משתנה. אני מתכוון למלחמת הקונסולות כמובן, ועכשיו עם ההכרזה של ה-Xbox Series X, רשמית יש לנו את שמות שני התותחים הכבדים של הדור הבא: ה-PS5 מול ה-Xbox Series X. ההכרזה הרשמית ל-PS5 נמצאת ממש מעבר לפינה (פברואר הקרוב), אבל ה-Series X הוכרז אתמול (שישי) בטקס פרסי הגיימינג. אז מה אנחנו יודעים על הקונסולה הזו חוץ מהעובדה ש-Hellblade 2 יגיע אליה?

תודות לאתר הגיימינג Gamespot שעשה ראיון אקסקלוסיבי עם מיקרוסופט, יש לנו המון פרטים חדשים לגבי ה-Series X. נתחיל ממימדי הקונסולה: רוחבה יהיה גדול כמעט כמו שלט אקסבוקס רגיל, והיא תהייה בגובה של בערך שלושה שלטים. כפי שהבדיחות והממים לא הפסיקו לציין, את הקונסולה יהיה ניתן להעמיד ולהשכיב בלי שימוש במעמד מיוחד. לפי פיל ספנסר, האחראי על Xbox במיקרוסופט, אחת המטרות בעיצוב הייתה "לגרום לקונסולה להיעלם במרחב הבידור של הבית", בעזרת העובדה שהיא שקטה יותר בזכות העיצוב המדובר.

השם של הקונסולה, Series X, נבע מהרצון של ספנסר והצוות שלו לקצת יותר "חופש" בנתינת שמות למוצרים בעתיד שיוכלו להיות מזוהים באופן יותר טוב עם החברה. השלט של הקונסולה שהזכרתי קודם לכן בהקשרי הגודל שלה גם קיבל תוספת חדשה בדמות כפתור שיתוף ייעודי (בדיוק כמו ב-PS4) שיאפשר לשחקנים לשתף רגעים מהמשחק בלחיצת כפתור. לאלו מכם עם מכשירי Xbox One - אל דאגה, השלטים שלכם יוכלו להתממשק מול ה-Series X (וגם ההפך, למקרה שתהיתם). המפתחים של הקונסולה ב-Xbox גם עבדו מאוד קשה על שיפור זמן התגובה של השלטים האלחוטיים שלהם. אני מניח שזה נובע בעיקר מהעובדה שהקונסולות החדשות אמורות לתמוך גם בביצועים מעבר ל-60 פריימים לשנייה.

עכשיו נתייחס לחלק הגדול ביותר של הקונסולה, הביצועים שלה. זה המפרט המלא של המכשיר:

  • מעבד: AMD Ryzen Zen 2 CPU
  • מעבד גרפי AMD Navi-based GPU (כ-12 TFLOPs)
  • זיכרון: GDDR6 SDRAM
  • אחסון: NVMe SSD 
  • רזולוציה מקסימלית: 8K
  • קצב ריענון מקסימלי: 120Hz

אלו הרבה מספרים ואותיות באנגלית אבל אם לסכם את שני הדברים החשובים ביותר מהמפרט הזה, הדבר הראשון יהיה המעבד הגרפי שכולל בתוכו כוח סוס מאוד מרשים עם 12 טרה-פלופים, פי 2 יותר מאשר ה-Xbox One X. זה אומר שהקונסולה תוכל לבצע הרבה יותר חישובים בשנייה מאשר ה-Xbox One X, מה שיאפשר לה להריץ דברים ברזולוציה גבוהה יותר או יותר חשוב - יותר פריימים לשנייה. הדבר השני הוא האחסון של הקונסולה שכיאה לדור הנוכחי יהיה מסוג SSD. כל אלה מאיתנו עם מחשבים אישיים כבר מכירים את היתרונות של SSD על פני HDD, אבל לאלו שלא - אחסון מסוג SSD מהיר בהרבה מאחסון מסוג HDD מכיוון שהוא לא כולל בו שום חלקים פיזיים או מכניים שצריכים לזוז (אתם יכולים לחשוב על HDD בתור דיסק שהמחשב צריך לקרוא ממנו). 

כבר ראינו עד כמה SSD יכול לשנות את כל התמונה בהצגה הפרטית של סוני, בה היא הראיתה כמה יותר מהר נתונים נטענים למסך ב-PS5 מאשר ב-PS4 בעזרת משחק הוידאו ספיידר-מן. כתבנו על זה כתבה מוקדם יותר השנה, תוכלו לקרוא אותה כאן. נצטרך לחכות לעוד פרטים לגבי כמות האחסון בקונסולה וכמות הזיכרון שהיא מכילה אבל אלו כבר נתונים נהדרים.

לגבי המשחקים שיהיו על ה-Series X: אנחנו כבר יודעים ש-Hellblade 2 יגיע למכשיר ובעוד שהמשחק של Ninja Theory נראה מדהים, אנחנו לא יודעים מתי הוא יצא, ועל עוד משחקים שנמצאים בפיתוח (חוץ מ-Halo Infinite). אבל לא לדאוג, גם אנחנו וגם פיל ספנסר יודעים ש-E3 2020 מגיע עוד חצי שנה וזו תהייה הזדמנות מצוינת למיקרוסופט להפציץ בהצגה של משחקים חדשים ל-Series X. לגבי משחקים ישנים, כאן אין שינוי אל מול ה-Xbox One: ה-Series X ידע לתמוך בתאימות לאחור עד תקופת ה-Xbox. מיקרוסופט הובילה את הדרך בנושא הזה וזהו אחד הדברים הכי טובים שהיא הביאה לתחרות בין החברות (עכשיו כשסוני ככל הנראה תוסיף את האופציה הזו ל-PS5).

ושוב, זה העניין הקריטי: מה שהופך קונסולה למוצלחת היא המשחקים שלה, לא הכוח שלה, וזה טוב לראות את מיקרוסופט שמה את כל המשאבים שלה בפיתוח משחקים חדשים לקונסולה. מקווה שב-E3 נקבל הרבה סיבות להתרגש לקראת ה-Xbox Series X שיצא בתקופת החגים של 2020.

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:18 16.12.2019 | WarFox89 WarFox89

    נשמע מעניין. אולי גם אני אהפוך יום אחד לאיכר. מי יודע ...

  2. 2

    10:31 30.12.2019 | shimi166 shimi166

    ידוע אולי מתי הדגם החדש הזה יגיע לארץ? כי הבטחתי לבן שלי את הדגם xbox One X 1TB שמצאנו פה https://www.ivory.co.il/catalog.php?act=cat

  3. 3

    09:54 31.12.2019 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    עוד אין תאריך מדויק, אבל יש חלון יציאה: תקופת החגים של 2020. לרוב זה אומר שהקונסולה תגיע באזור סוף ספטמבר/תחילת נובמבר, בדיוק בזמן לבהלת הקניות שלפני החגים השונים (חנוכה, חג המולד ועוד). גם במקרה של עיכוב, אני חושב שהקונסולה תגיע לארץ באזור דצמבר במקסימום, אבל לא יותר מזה (בעיקר בזכות העובדה שמיקרוסופט ישראל משקיעים במותג פה בארץ).

  4. 4

    11:28 02.01.2020 | WarFox89 WarFox89

    שימי, לדעתי לא כדאי לקנות עכשיו קונסולה לקראת סוף מחזור החיים שלה. היא תהיה רלוונטית לעוד שנה גג. לדעתי עדיף חכה לחנוכה 2020 ותקנה את הדור החדש.

  5. 5

       | פורסם ע"י