הרשמה

ביקורת: Red Dead Redemption 2 (גרסת ה-PC) - יופי פראי

שנה לאחר היציאה של המשחק המקורי, שמואל סוף סוף ישב לשחק במשחק המערבונים של Rockstar. אז מה הוא חשב עליו?

  • PC
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 08/12/2019

הפיצ'רים הנוספים והשיפורים הגרפים שתורמים לחוויה בנוסף לאפשרויות הרבות שיש לשחקנים לכוונן את ביצועי המשחק, הופכים את הגרסה הזו למדהימה

הביקורת התאפשרה בעזרת עותק סיקור מעדלי יונייטד, תודה רבה!

Red Dead Redemption 2 יצא ב-26 באוקטובר 2018 וכבש את העולם בסערה עם הפסקול המהמם שלו, הגרפיקה המטורפת, הדמויות הנהדרות, הסיפור הנפלא והפרזנטציה המהממת של המערב הפרוע בתחילת המאה ה-20. כל חברי צוות הכתבים של האתר שיחקו במשחק ולא הפסיקו להלל ולשבח אותו. כל חבר הצוות... חוץ ממני.

אני יודע, בתור מבקר משחקים, גיימר שאוהב משחקי עולם פתוח ומעריץ של המשחק הראשון, זה נראה הזוי שלא שיחקתי ב-Red Dead Redemption 2, אבל כן - זאת האמת. באותה התקופה הייתי טרוד עם ביקורות למשחקים אחרים כמו Assassin's Creed Odyssey הנפלא או גרסת ה-Switch המצוינת של Diablo 3, ואז כבר הגיעה שנת 2019 ויחד איתה משחקים אחרים וביקורות אחרות. אז מבחינתי, ההכרזה על גרסת ה-PC של Red Dead Redemption 2 הייתה לא פחות מהזדמנות פז בשבילי לנצל את הזמן שלי לטובה ולסקר את אחד ממשחקי השנה לשנת 2018 (ואחד ממשחקי העשור שלנו) ולראות איך גרסת ה-PC מתפקדת, האם העבודה על הפורט הייתה טובה מספיק וכמה המשחק שונה מהמשחק על הקונסולות השונות.

אז, מה פספסתי?

כיאה לרוב הביקורות של גרסה נוספת למשחקים שכבר סיקרנו באתר, גם הביקורת הזו תהייה יחסית קצרה, אבל לא לדאוג היא תהייה ממצה לחלוטין. אני לא אעבור כאן על הסיפור של Red Dead Redemption 2, כי גיא כבר כתב ביקורת שלמה ומצוינת למשחק. במקום זה אני אתמקד בכמה דברים אישיים שהיה חשוב לי לציין לגבי המשחק והתחושות שלי לגביו (גילוי נאות, לא סיימתי את המשחק אני עדיין באחד הפרקים המתקדמים): Red Dead Redemption 2 הוא לא משחק עולם פתוח מושלם - The Legend of Zelda: Breath of the Wild טיפה הרס את הקטגוריה והז'אנר הזה עם העולם הפתוח המדהים שלו, אבל הויזואליה של העולם הזה והעובדה שהוא עדיין מרגיש נושם וחי היא מדהימה בעיניי. ההרים המושלגים, השדות הירוקים, חיות הבר שאפשר למצוא בכל פינה, הערים המחוספסות, האנשים בערים עצמן, הלבוש שלהם - כל אלה תורמים בצורה מדהימה לחוויה הזו שהיא RDR2, וכאן גם מתגלה הכוח האמיתי של גרסת ה-PC של המשחק.

הגרפיקה של Red Dead Redemption 2 על הקונסולות הייתה מהממת, בעיקר על ה-Xbox One X, אבל לטובת גרסת ה-PC זה נראה שהמפתחים ב-Rockstar שחררו כל רסן והמשחק נראה פשוט מדהים על ההגדרות הכי גבוהות: התאורה בגרסת ה-PC טובה יותר, כשאורות מתנהגים בצורה יותר ריאליסטית, כולל אורות מהשמש או הירח. גם צללים נראים מדהים על המחשב האישי, כשבהגדרות ה-Ultra אפשר לראות צללים מעצים במרחק וגם הדברים הקטנים יותר כמו טקסטורות של עצמים שונים ובעיקר פרוות קיבלו בוסט רציני לאיכות שלהן על המחשב האישי. העולם של RDR2 היה יפה עוד לפני הגרסה הזו אבל עכשיו הוא אפילו יותר יפה.

עוד מילה טוב ל-Rockstar מגיעה להם על כמות הקאסטומיזציה שהם איפשרו בהגדרות שלהם: מסך ההגדרות הגרפיות שלהם עצום ומאפשר התעסקות בכל פרט גרפי כלשהו כדי לקבל את הביצועים הטובים ביותר על המחשב שלכם. המשחק אפילו מחנך שחקני PC חדשים בכך שההגדרות הדיפולטיביות של Max, Ultra, High וכו' לא קיימות ובמקום זה המשחק מראה לכם על מה הוא שם דגש מבחינת ביצועים או איכות, או במילים אחרות: לקבל ביצועים טובים יותר זאת לא פונקציה של הורדת כל ההגדרות הגרפיות במכה, אלא משחק עם ההגדרות שלכם עד שאתם מקבלים את האיזון בין איך שאתם רוצים שהמשחק יראה ולאיך אתם רוצים שהוא ירוץ (60 פריימים לשנייה ומעלה, כמובן). בסך הכל זה נראה שמהבחינה הזו Rockstar עשו עבודה מצוינת בדאגה לאחד הדברים הכי חשובים בגרסאות PC: האופציה לשחק עם ההגדרות הגרפיות כראות עינינו.

מבחינת שאר האופציות שהגרסה הזו נותנת לשחקנים שלה תוכלו לשחק עם שלט או עם קומבו של עכבר + מקלדת, למרות שההגדרות הדיפולטיביות למקשי המקלדת הם לא אינטואיטיבים בעליל, אז בעיניי שווה לכם לבלות כמה דקות עם המשחק ואז לשנות את המקשים כראות עיניכם.

אבל לא הכל תותים וקרן שמש בגרסה הזו של המשחק, והייתה לה התחלה קשה יחסית: באגים גרפיים וקריסות של המשחק היו אירועים שבשגרה לאנשים ברחבי העולם. עכשיו אני חייב לציין בגילוי נאות נוסף שאני לא חוויתי קריסות של המשחק, בין אם על ה-API של Vulkan או DX12. אני מבין שזה כנראה מזל גדול מהצד שלי, אבל עד שהמחשב החדש לא הגיע גם שיחקתי על הגדרות נמוכות יחסית, אז יש גם את העניין הזה שאולי עזר. מאז שהמשחק יצא ועד לכתיבת הביקורת הזו יצאו כמה וכמה פאצ'ים שעזרו לתקן חלק גדול מהבעיות של המשחק, בעיקר ברמת הקריסות התכופות. ה-API של DX12 עדיין צריך טיפה עבודה: אירועים של Flickering (או ריצוד) של העלים של העצים וגליצ'ים גרפים קלים (בעיקר במעבר סצנות), עדיין קיימים בשימוש ב-API הזה. הוא אמור להיות הבחירה של אנשים עם כרטיסי Nvidia (כמוני לדוגמא), אבל עד שזה יתוקן כדאי לכם לעשות שימוש ב-API של Vulkan עד שיצא הטלאי שיתקן את הבעיות ב-API הזה.

לאלו שכבר קנו את המשחק לאחת הקונסולות אין הרבה סיבות לקנות את המשחק מחדש, אבל כן חשוב לציין שהגרסה ל-PC גם כוללת עוד כל מיני תוספות קטנות כמו סוסים חדשים לקנייה, נשקים חדשים, כמה משימות חדשות ואת האופציה להשתמש ב-Photo Mode נורמלי ללקיחת תמונות מדהימות מהמשחק, מבלי לעשות שימוש במצלמה של ארתור מורגן, אז גם במובן הזה שחקני ה-PC מרוויחים עוד קצת אחרי כל הזמן הזה שהם חיכו.

השורה התחתונה

שנה שלמה עברה מאז שהמשחק יצא עד שסוף סוף שיחקתי בו ואני באמת שמח ששיחקתי בו בצורה הזו. גרסת ה-PC של Red Dead Redemption 2 לא רק שלא נופלת מהגרסאות האחרות על הקונסולות היא (באופן לא מפתיע) משפרת כמעט כל אספקט גרפי של המשחק, מהביצועים ועד איך שהמשחק עצמו נראה ומרגיש. הסיפור הנהדר עדיין עובד מדהים עם הנופים עוצרי הנשימה והקאסטומיזציה שהמשחק מאפשר ברמת ההגדרות שלו היא נהדרת. לגרסת ה-PC הייתה התחלה יחסית קשה עם כל הבאגים, אבל זה נראה שזה מאחורינו, כך שאם אתם כמוני, ובאיזושהי דרך קוסמית יצא מצב שלא שיחקתם עדיין במשחק הזה - זאת הגרסה הטובה ביותר שתוכלו למצוא.

Red Dead Redemption 2 זמין לקנייה למחשב האישי בחנויות הדיגיטליות השונות.

9.5
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • עדיין אותו המשחק המהמם משנת 2018
  • שיפורים גרפיים ניכרים על פני הגרסאות האחרות
  • אפשרות לשחק עם ההגדרות הגרפיות של המשחק
  • הוספה של פיצ'רים כמו Photo Mode היא יותר ממבורכת

הרע

  • עדיין יש באגים ב-API של DirectX 12

וההזוי

  • איך לא שיחקתי במשחק הזה עד עכשיו?!
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י