הרשמה

ביקורת: Luigi's Mansion 3 - מלון? לואיג'י.

שמואל יצא לחקור את המלון המפחיד ביותר שיש לנינטנדו להציע לו, מה הוא חשב עליו?

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 31/10/2019

הדבר היחיד שבאמת מפחיד במשחק הזה הוא העובדה שהוא גורם לי להפסיק להתגעגע למשחק הראשון

עותק סיקור של המשחק סופק לנו על ידי נינטנדו ישראל, תודה רבה!

Luigi's Mansion 3 הוא בלי צל של ספק אחד המשחקים המצופים ביותר מנינטנדו. המשחק הראשון בסדרה שיצא לפני יותר מ-18 שנה לקונסולת ה-Gamecube היה פורץ דרך מבחינת הפוקוס שהוא שם על אחיו של מריו, וכלל משחקיות נהדרת ואחוזה גדולה לחקור. המשחק השני, Luigi's Mansion: Dark Moon, נחשב בעיניי הרבה מבקרים למשחק הכי טוב בסדרה, אבל בעיניי מדובר במשחק בעייתי - בעיקר בגלל העובדה שהוא מחלק את המשחק לשלבים מוגדרים עם משימות שצריך לעשות שמגבילה את השחקן במקרה והוא פספס דברים שהוא יכל למצוא בשלב. אז בעוד שאני הייתי מאוכזב מ-Dark Moon, רציתי לראות לאיזה כיוון נינטנדו יקחו את הסדרה: האם יהיה מדובר בעוד משחק בסגנון של Dark Moon או האם אנחנו חוזרים למקורות? הופתעתי לגלות שהתשובה לשאלות האלה הייתה כן ולא בו זמנית....

ליל כל הקדושים (של נינטנדו)

הסיפור של המשחק הוא מאוד פשוט ומתנהל כמשחק המשחק ישיר ל-Dark Moon שהזכרתי קודם לכן. לואיג'י וחבריו (מריו, פיץ' - החבורה הרגילה), נוסעים לנופש במלון מפואר לאחר שקיבלו הזמנה מיוחדת להגיע ולהתארח בו. המלון נראה בסדר גמור כלפי חוץ, אבל המשחק לא לוקח הרבה זמן כדי לגלות לנו שרוחות מנהלות את המקום, וביחד עם King Boo (האויב הגדול מהמשחק הקודם), הם מנסים לנקום בלואיג'י על כך שכלא אותם מלכתחילה. מפה העלילה לוקחת אותנו בכל הקומות של המלון כשאנחנו מחפשים את החברים שלנו שהרוחות כלאו בתוך תמונות כדי לשחרר אותם. אני ארחיב יותר על הגרפיקה של המשחק בחלק הבא של הביקורת, אבל אני רק אציין שהעיצוב עצמו של המלון ממש מרשים. כל קומה במלון מלאה בדברים שאפשר לעשות ולחפש, והעיצוב של הקומות והנושא הכללי שלהן יפהפה בעיניי.

בנוסף, הרוחות עצמן בהחלט שוות אזכור, בין היתר כי זה נראה שנינטנדו למדה המון מהבינוניות של המשחק הקודם בסדרה, והפעם נתנה הרבה יותר אישיות, קסם וחן לרוחות שתילחמו נגדן. יש רוח שמתפקדת כמאבטח הפחדן של המלון, רוח של מנקה, רוח של השף ועוד רוח אחת שאחראית לאחד מקרבות הבוסים המעניינים ביותר בסדרת Luigi's Mansion. אם כבר הזכרתי את הקרבות - זהו משחק Luigi's Mansion רגיל לחלוטין בו תסתובבו במלון, תפתרו חידות ותילחמו ברוחות רפאים. המנגנון של הימום הרוחות ואז שאיבתן לא מפסיק להיות כיפי לכשעצמו, אבל עכשיו נינטנדו הוסיפה לנו את היכולת להטיח רוחות מצד לצד כדי להחליש אותן מהר יותר ותסמכו עליי כשאני אומר את זה: בחיי שזה לא נמאס עליי. לתפוס 3 רוחות בבת אחת ופשוט להניף אותן מצד לצד הוא לא רק אירוע מספק אלא קומי מאוד. בנוסף, המשחק מציג לנו דמות חדשה בשם Gooigi - גרסה חלקלקה במיוחד של לואיג'י שחסינה בפני דברים חדים ויכולה לעבור דרך סורגים. Gooigi גם יכול להשתמש בשואב האבק בעצמו, מה שנותן דרור לעוד סוגים של חידות וסודות שהמשחק יכול לתת לכם למצוא במשחק.

בסך הכל, זה נראה שהמשחק עושה המון דברים נכון ברמת המשחקיות. מה שכן, יש לי תלונה מאוד מרכזית בנוגע לשליטה בלואיג'י. יכול להיות שזה יהיה רק אני, אבל העובדה שנינטנדו לא נתנה את האופציה לשנות את השליטה בתזוזה של שואב האבק (ימינה ושמאלה) מאוד מפריעה לי. מקל התזוזה הימני מכוון את לואיג'י נגד ועם כיוון השעון, בעוד שהייתי שמח יותר אם המשחק היה מתפקד כמו "Twin-Stick Shooter" בכך שברגע שאני שואב מקל שמאל מזיז את הדמות ומקל ימין מכוון לאן אני שואב במדויק. כמובן שאחרי כמה שעות במשחק מתרגלים לסגנון השליטה הזה, אבל הייתי שמח לראות לפחות את האופציה לשנות את השליטה כך שהיא תהייה נוחה יותר וידידותית ליותר אנשים. בנוסף, חלק מהחידות לא היו כאלה טריוויאליות לפתרון. לא בקטע שהן לא קשות, אלא יותר במובן של "אוקיי - מה החידה הפעם", או "איך אני מתקדם". אני לא צריך שהמשחק יגיד לי מה לעשות, אלא רק איפה להיות ומה לחפש. בעיקר בהתחלה הייתי מוצא את עצמי מסתובב במפה בחוסר מעש עד שהבנתי מה המשחק רצה שאני אעשה.

סרט אימה/קומדיה/אנימציה

אבל לרוב החוויה הייתה בהחלט מענגת, ובפרט בזכות שתי עובדות מרכזיות: הראשונה היא שהמשחק החליט לשלב את הטוב משני המשחקים הקודמים בסדרה: Luigi's Mansion ו-Dark Moon. בכך אני מתכוון לעובדה שהמשחק עדיין מחלק את המלון לאזורים שונים, ובכך שומר על מבנה מסוים לסיפור והעלילה מצד אחד, אבל גם נותן לשחקן את האופציה לחקור את כל המקומות שהוא כבר הגיע אליהם יותר לעומק ברגע שהוא משיג יכולות חדשות. המשחק מכיל המון הפתעות וסודות, וגם מעודד חזרה לאזורים קודמים עם העובדה שמוחבאים ברחבי המלון גם רוחות מיוחדות וגם תכשיטים שונים שאפשר לאסוף באזורים השונים של המלון. הדבר לא פוגע בעלילה של המשחק בזכות העובדה שהוא מחולק לאזורים, אז אנחנו מקבלים את הטוב משני העולמות.

הדבר השני שתרם לחוויה היא הפרזנטציה של המשחק. Luigi's Mansion 3 הוא משחק שראוי לשבת בקטלוג המשחקים של ה-Nintendo Switch. כל אזור נראה כאילו יצא מסרט CGI מושקע: צבעוני, יפהפה עם אנימציות מצוינות ודאגה לפרטים. כל סצנה דואגת להפיח רוח חיים במשחק, כל קרב נראה כמו סרטון Slapstick משוגע שהרגע יצא מאיזה סרט של דיסני וכל פעם שנכנסים לקומה חדשה זה הרגיש לי כאילו המשחק אמר לי, "בוא תראה איך אני אפתיע אותך עכשיו". גם המוזיקה של המשחק שנעה בין מפחידה למטופשת תורמת ליצור אווירה של סרט אימה לילדים. תוסיפו לכך טאצ'ים קטנים כמו העובדה שלחיצה על אחד ממקשי ה-D-Pad בשלט תגרום ללואיג'י לקרוא למאריו, והאווירה הנהדרת של המשחק הושלמה.

השורה התחתונה

מהרגע שתדליקו את המשחק ועד סופו, דבר אחד יהיה ברור לכם לכל אורך הדרך: מדובר באחד המשחקים הצבעוניים, כיפיים, מלאים בקסם ומשעשעים שיצאו השנה. המשחק לוקח את הטוב משני המשחקים הקודמים ומשלב אותם לחוויה אחת שכמעט ולא הורידה לי את החיוך מהפנים. המשחק לא מושלם בשום צורה, וכן, לעיתים השליטה יכולה להיות מעצבנת (בעיקר כשאי אפשר לשנות אותה כמעט בכלל), אבל הטוב פשוט רומס את הרע במשחק ובסופו של דבר זאת חוויה אמיתית, ואפילו לכל המשפחה.

Luigi's Mansion 3 זמין לקונסולת ה-Nintendo Switch בחנויות והמשווקים המורשים בנוסף לחנות הרשמית של נינטנדו ישראל.

8.5
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • משחקיות כיפית
  • עלילה חמודה ומשעשעת
  • פיצ'רים חדשים לסדרה שמשפרים את חווית המשחק
  • גרפיקה ומוזיקה מצוינים
  • הטוב משני המשחקים הקודמים במשחק אחד

הרע

  • השליטה בלואיג'י יכולה להיות מתסכלת לפעמים
  • חלק מהחידות לא ברורות לשחקן

והכלב

  • אתם יודעים שאתם יכולים ללטף כלב במשחק???
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י