הרשמה

ביקורת: The Surge 2 - נשמות מתכת

האם עולם עתידני ואפל הוא משהו שהיינו רוצים לראות על הקונסולות שלנו? יצאנו לבדוק!

  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 24/09/2019

The Surge 2 לא מתעלה לרמות אדירות, אבל אי אפשר לקחת ממנו את העובדה שהוא פשוט משחק כיפי.

הביקורת התאפשרה בעזרת קוד סיקור מעדלי יונייטד, תודה רבה!

The Surge 2 בכלל לא היה ברשימת המשחקים שהיה חשוב לי לסקר. אילולא החברים מעדלי יונייטד, לא הייתי טורח לקנות אותו. אני מניח שזה הגיוני בהתחשב בעובדה שהמשחק עבר מתחת לרדאר של הרבה אנשים. אחרי שקיבלתי את עותק הסיקור, התכוונתי להתייחס אליו כאל משחק שהולך למלא לי את הזמן בין Link's Awakening לסיקורים הנרחבים שאני רוצה לעשות על Overwatch ו-The Witcher 3 לקונסולת ה-Switch. אז מיותר לציין שלא הגעתי עם הייפ יוצא מן הכלל למשחק, או איזושהי התרגשות כלפיו. האם The Surge 2, הצליח לשנות את דעתי במהלך המשחק בו? אז אם לקצר, כן - אבל זאת ביקורת רצינית של אתר רציני, אז אני גם אפרט טיפה על המשחק שפותח על ידי היוצרים של Lords of the Fallen.

Souls-Like (כמעט) במלוא מובן המילה

אז אם כבר הזכרנו את Lords of the Fallen, גם The Surge 2 הוא משחק בסגנון סדרת משחקי Souls. אנחנו משחקים אדם שבאופן יפה בנוסף לבחירה של צבע עור, מין ופרצוף גם את ההיסטוריה שלו לפני תחילת המשחק. הסיפור של המשחק עוסק באנושות כמה עשרות שנים טובות אל תוך העתיד, כשהאנושות כמעט נמחקת הודות למגפה טכנולוגית בשם Nanites. במהלך המשחק אנחנו דווקא נחפש דמות מסתורית שקשורה אלינו בשם Athena, כשהמשחק כולו מתרחש באזור העיר Jericho (יריחו, בתכל'ס) - עיר בה חיים חמשת האחוזים האחרונים של בני האדם. במובן המשחקיות, The Surge 2 הוא משחק Souls במלא מובן המילה: הדמות שלנו נלחמת באויבים יחסית קשים, כשמנגנון הלחימה מתבסס על הינעלות על אויב מסוים, התרוצצות סביבו במעגלים והבנה של ההתקפות השונות שלו. כיאה למשחק תפקידים, אתם תפתחו את הדמות שלכם כדי להתחזק. כדי לעלות ברמות, עליכם לנצח אויבים במפה ולהשתמש בנשמות שלה- סליחה, Tech Scraps, כדי לחזק אלמנטים שונים בדמות שלכם. במקרה ומתתם, כל ה-Tech Scraps שאספתם יחכו לכם באזור בו מתתם.

במובן ההתקפי, המפתחים לקחו השראה מ-Sekiro, כשרוב הקרבות מתבססים על הדיפה של מתקפות היריב לטובת מתקפות נגד שלכם. בגלל שמד ה-Stamina שלכם במשחק נגמר דיי מהר, אתם תמצאו את עצמכם נשענים על הדיפות הרבה יותר מאשר התחמקויות או סתם הגנה ממתקפות. משהו חדש שהמשחק עושה בצורה יפה הוא מנגנון הנעילה המדויקת שלו: המשחק מאפשר לכם לבחור איזה חלק בגוף של היריב שלכם תרצו לתקוף. במקרה ועשיתם מספיק נזק לאותו חלק בגוף, תוכלו לכרות אותו ובמקרה ואותו חלק בגוף היה מוגן/עם נשק תוכלו אפילו לקבל את החלק הזה.

המכניקה הזו מביאה מטא-משחק של רווח מול הפסד: אם החלק שאתם תוקפים מוגן, אתם תעשו פחות לאויב שלכם, אבל מצד שני תוכלו בסוף התהליך להשתמש באיבר שכרתתם כדי לבנות ציוד משלכם, או לחילופין, אם אין לכם הרבה חיים, אולי עדיף לכם לוותר על החלק הנחשק לטובת תקיפת אזור לא מוגן. מנגנון המשחק הזה מורגש גם בצורה מעולה בבוסים הנהדרים של המשחק, כשכל בוס חייב אותי להתמקד בחלקים אחרים שלו כדי להצליח לנצח אותו בצורה הטובה ביותר. הבוסים עצמם גם עוצבו בצורה נהדרת, כך שהם מקבלים אקסטרה נקודות ממני על ההשקעה. אני חייב לומר שאני ממש אוהב את זה שמשחקים לוקחים ז'אנר מוכר ונותנים לו טוויסט שהופך את המשחקיות לשונה וכיפית.

הסיפור לעומת זאת? לא משהו ששווה לדבר עליו באריכות. לכל אורך המשחק (אגב, כ-20 שעות - מאוד קצר למשחק תפקידים) הרגשתי שאין כאן דמויות ששוות אזכור מיוחד, אין דיאלוגים חכמים, אין טוויסטים מעניינים ואין רקע מספיק טוב לסיפור. זה נראה שרוב העבודה של המפתחים הלכה על יצירת מערכת קרבות יעילה וטובה, כשבניית הסיפור והדמויות נדחקו הצידה. מי ששיחק משחקי Souls יודע שמה שהופך משחקים כמו Dark Souls, Bloodborne ו-Sekiro לכל-כך זכורים לטובה, הוא לא רק העובדה שהמשחקים קשים להחריד, אלא גם העובדה שהעולם של המשחקים הללו מלא בסיפורים, דמויות מעניינות וסביבה מרתקת שמשתרעת מעבר למשחק עצמו והדמות שלכם. כאן זה מרגיש כאילו כל העולם נבנה סביבנו, שבמשחק ששם דגש על העיר Jericho והאנשים בה - זה טיפה מאכזב.

עתיד בהיר... מידי

אני שיחקתי את המשחק על ה-PS4 Pro, ועל הקונסולות החזקות יותר יש אפשרות בחירה בין מצב ביצועים למצב רזולוציה, כשאני בחרתי במצב הביצועים בשביל 60 פריימים לשנייה. זה לא נראה שהמשחק נפגע מזה יותר מידי, למרות שאני חייב להזהיר אתכם שבתצורה הזו המשחק לא מפעיל שום סוג של V-Sync או מנגנון AA בצורה גבוהה, אז המשחק יכול להיראות טיפה מחוספס לעיתים. לי היה חשוב לראות שהמשחק שומר על 60 פריימים לשנייה ושהפקודות שאני מבצע יראו וירגישו חלקות וזה אכן המצב כך שאני שמח ממצב המשחק הזה.

משהו שמאוד מאוד הפריע לי עם המשחק הוא העיצוב של העולם והבחירה הגרפית של המפתחים להגביר את הבהירות ל-100 אחוזים. העולם של המשחק נע בין אזורים מיוערים שמשלבים בין טכנולוגיה של בני אנוש לעיצוב של אמא אדמה ל...עיר עתידנית שנראית כאילו היא יצאה מספר מדע בדיוני זול משנות ה-80. חלק מהמקומות במשחק באמת נראים משעממים ודלים בפרטים לעומת מקומות אחרים, וזה לא עוזר כשיש חלקים אחרים במשחק שנראים פשוט נהדר. בנוסף, העובדה שכל המשחק בהיר להחריד (בייחוד באזורים הראשונים של המשחק), גורמת לו להיות לא נעים בעיניים. מצאתי את עצמי מוריד את הבהירות במשחק כבר בשעה הראשונה שלי כי זה היה פשוט בלתי נסבל. 

שלא תבינו לא נכון, המשחק עצמו נראה טוב: הדמויות, הגרפיקה הכללית והאנימציה של המשחק נהדרים כולם, אבל בעיצוב של המשחק אני חושב שיכלה להיות עבודה טובה יותר. גם בנושא המוזיקה המשחק דווקא נמצא על הצד הנשכח של הספקטרום, אבל לפחות כאן המוזיקה במשחק מתאימה לאווירת המדע-בדיוני/דיסטופיה שהמשחק מנסה ליצור, כך שאולי אני לא אקשיב לרצועות מהפסקול בזמן הקרוב, אבל מהצד השני, המוזיקה כן תרמה לאווירה - בייחוד בקרבות הבוסים.

השורה התחתונה

אז נכון, המשחק קצר מאוד יחסית למשחקי תפקידים אחרים, ונכון - ההתחלה יכולה להיות מאוד מרגיזה ולא ברורה. אבל בשיא הכנות, כשהמשחק נכנס לגרוב שלו - הוא באמת נכנס לגרוב שלו: הקרבות מרתקים וכיפיים, תהליך בניית ומציאת הנשקים הוא מעולה, והמוזיקה (גם אם נשכחת) עושה את העבודה במשחק. The Surge 2 לא מתעלה לרמות מיוחדות, הוא לא מועמד ישיר לתואר של משחק השנה, והוא גם לא המשחק הכי טוב על הקונסולות השנה, אבל הוא בהחלט אחד המשחקים הכי כיפיים ששיחקתי בחודש האחרון. אם אתם מתים לנסות משחק בסגנון של Dark Souls אבל אתם יותר אנשים של קרבות ופחות של בניית הסיפור, The Surge 2 יהיה המשחק שלכם.

The Surge 2 זמין לרכישה על קונסולות ה-PS4, Xbox One והמחשב האישי ברשתות והמשווקים המורשים.

7.5
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4 PRO

הטוב

  • מערכת קרבות כיפיית ומהנה
  • מנגנון הנעילה על חלק הגוף של האויבים משפרת את המשחק
  • ביצועים נהדרים על ה-PS4 Pro

הרע

  • סיפור שלא מתרומם לשום מקום
  • עיצוב עולם וגרפיקה מוזרים

והחליפה

  • הקרבות עם פסלי ה-Gaia נהדרים במיוחד
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:20 10.10.2019 | nakiii nakiii

    שמואל תסביר לי איך אין שום מילה באתר על rdr2 לpc.. איך פספסתם את זה. אגב הדרישות מערכת נמוכות באופן מחשיד

  2. 2

    00:31 11.10.2019 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    היי נאקייי, לא היה לנו זמן לעשות על זה אייטם שלם פה באתר (בכל זאת, כולנו אנשים עם עבודות מחוץ ל-Vgames שעושים את מה שאנחנו עושים פה בהתנדבות), אבל תאמין לי שאנחנו מתרגשים בדיוק כמו כל הקהילה של האתר והעולם.
    רשמנו על זה אייטם בעמוד הפייסבוק שלנו, ואני מתכוון לתת למשחק נפח גדול מאוד בכתבה משחקי החודש הבא שלי. בנוסף, ננסה לעדכן בעוד חדשות (כמו דרישות המערכת) לכשיהיו בנושא בנוסף לביקורת על גרסת ה-PC (בתקווה).

    תודה על הדאגה!

  3. 3

       | פורסם ע"י