הרשמה

ביקורת: Daemon X Machina - ביג Mech

שמואל לקח את אהבתו ל-Mechs לשלב הבא עם Daemon X Machina, אז מה הוא חשב על המשחק האקסקלוסיבי לקונסולת ה-Switch

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 13/09/2019

משחק Mecha טוב, שסיפור מסובך יתר על המידה והתחלה איטית מונעים ממנו לממש את הפוטנציאל המלא שלו

הביקורת התאפשרה בזכות עותק סיקור מנינטנדו ישראל! תודה רבה!

הערת מבקר: בעקבות כך שהמשחק יצא היום, עוד לא יצא לי לבחון לעומק את מצב המולטיפלייר שהוא מציע, ברגע שאעשה זאת אעדכן את הביקורת ואת הציון (אם אצטרך).

אחד המשחקים שידע הכי הרבה עליות ומורדות בפיתוח שלו הוא Daemon X Machina לקונסולת ה-Nintendo Switch. המשחק הוצג לראשונה ב-E3 2018 כמשחק אקשן מרהיב עם Mechs ועם הרבה פוטנציאל, אבל ה-Demo הראשון שיצא למשחק בתחילת השנה היה מאכזב למדי: הביצועים היו ירודים, המשחקיות הרגישה לא גמורה והעיצוב הויזואלי של המשחק היה מאוד בנאלי ומשעמם. עברו כמה חודשים מאז (יותר מחצי שנה האמת), ובזמן הזה יצא לי לעקוב אחרי תהליך הפיתוח של המשחק, וזה נראה שהמפתחים של Daemon X Machina באמת הקשיבו למעריצים וניסו לשפר את המשחק עד כמה שרק יכלו. אז, האם מדובר בהצלחה מסחררת,? האם המשחק הצליח לנער את התדמית הרעה שהייתה לו? והכי חשוב: האם אני אוכל לבנות Mech שיהיה דומה ל-Unit-01 מ-Neon Genesis Evangelion? בואו נצא לבדוק!

הטירון הנצחי

לפני שאני מתחיל אני חייב להעיר משהו: יותר מידי משחקים מציגים אותי כטירון. אני יודע שזה תורם לעלילה כי אני אמור להיות חדש והכל, אבל הייתי שמח לראות סוף סוף משחק שמציג אותי כמישהו ממש טוב לשם שינוי. בכל מקרה, הסיפור של Daemon X Machina מתנהל עשרות שנים אל תוך העתיד: בתחילת המשחק אתם מגלים שהירח התנגש בכדור הארץ והוביל להרס חסר תקדים על כוכב הלכת שלנו. בנוסף, ההתנגשות הביאה לעליה בקרינה בשם Femto - קרינה שגרמה לבינה המלאכותית בעולם להתנגד לבני אדם. אנחנו נשחק טייס או טייסת חדשים בקבוצת ה-Outers: טייסי Mechs שבעקבות חשיפה לקרינת ה-Femto, קיבלו יכולות אדירים שעוזרות להם לשמור על האנושות מפני ה-Arms of Immortals (ה-AI - בינה מלאכותית).

במהלך המשחק אנחנו ניחשף להמון מידע שונה לגבי העולם והאנשים שבתוכו: הטייסים השונים מתחלקים לקבוצות שונות כשלכל קבוצה יש דינמיקה שונה, יש לנו פה מערכת היררכית עם דוכסים ומיוחסים כאלה ואחרים וכמובן שאנחנו נחקור ונגלה את כל הנושא של התנגשות הירח בכדור הארץ. אחד הדברים הכי טובים במשחק הוא הדינמיקה בין הקבוצות השונות והאנשים שבתוכו. אני לא אשקר, חלק מהדיאלוגים נופלים על הצד הקיטשי של הספקטרום, אבל הדיבוב עצמו דווקא מצוין, כשהסצנות בין הדמויות לפני ולפעמים תוך כדי קרבות עושים עבודה טובה בביסוס קשר בינך לבין הטייסים בקבוצות השונות. אתה לומד על מי מהם אפשר לסמוך, מי מהם אוהב להילחם, מי מהם מחושב ומי קופץ ישירות לשדה הקרב. הסיפור עצמו דווקא לוקה בחסר. 

אני יודע שהסיפור מאוד פשוט על הנייר, אבל הוא מסתבך ומסתעף, ואנחנו מגלים עוד טוויסט ועוד טוויסט ועוד שחקנים נכנסים לזירה וכשחקן, במיוחד כשהמשחק עובד בתצורה של משימות קצרות יחסית, קשה מאוד לעקוב אחרי הסיפור ולעשות לעצמך בראש איזשהו רצף של אירועים במשחק. בתור חובב אדיר של סדרות ומשחקי Mecha, היה לי מאוד קשה עם הרעיון הזה, כי ברוב המקרים זה מה שמוביל את הסדרה קדימה. הסיפור, ה-Lore, אלו הדברים שאני חיפשתי במשחק ובעוד שהם קיימים (בעיקר אצל הדמויות השונות), הם היו מסוגלים לנהל אותם בצורה טובה יותר.

להיות מוכן לכל תרחיש

החלק השני של המשחק, וזה שמנוהל הרבה יותר טוב, הוא כל נושא הקרבות ובניית הכלי שלכם. כמו שכבר ציינתי קודם, המשחק מחולק למשימות, כאשר לכל משימה יש את היעד שלה והמטרה שלה. המשימות נעות בין קרבות עם המוני AI-ים קטנים שאפשר לחסל בקלות לבין קרבות עם טנקים ענקיים שיקחו לכם מספר לא מבוטל של דקות וכדורים כדי לחסל. מה שיפה במשחק הזה הוא שכל משימה תדרוש מכם ציוד אחר כדי לסיים אותה בצורה הטובה ביותר ו-Daemon X Machina בצורה נהדרת נותן לכם את כל הכלים כדי להילחם באלו שמאיימים על האנושות. המשחק נותן לכם רובי סער, לייזרים, חרבות, חרבות לייזר, רימוני יד, טילים ועוד המון כלי נשק שונים שאתם תוכלו להציב על ה-Mech שלכם. בנוסף, המשחק מאפשר לכם לשים עוד כלי נשק אחד בכתפיים של ה-Mech, כדי לדאוג לכך שתוכלו לשנות את סגנון המשחק שלכם תוך כדי המשימה.


המשחק גם מאפשר לכם לשנות את איך שה-Mech שלכם יראה, כשפיסות ציוד לגוף, ראש והגפיים שלכם ישנו את המראה ואת הכוח שלו. בנוסף, אם תיפגשו ב-Mechs אחרים תוך כדי המשימה ותהרסו אותם, תוכלו לקחת להם פיסת ציוד כלשהי לבחירתכם, במה שנותן לכם עוד סיבה להילחם בכמה שיותר אויבים. אז בעוד שהמשחק מאפשר המון קאסטומיזציה וטאצ'ים אישיים לכלי שלכם, הדרך להשיג את הנשקים היפים באמת יכולה להיות ארוכה מידי. הרגשתי לפעמים שהמשחק לוקח את הזמן בהצגת הנשקים הטובים יותר, כשבחלק גדול של המשחק השתמשתי בנשקים יחסית בסיסיים. התוספות של החנות שמאפשרת לכם לקנות נשקים וחלקי גוף ל-Mech והמפעל שמאפשר לכם לבנות נשקים וציוד אמור לעזור לזרז את העניינים אבל גם כאן המשחק לא עשה עבודה מספיק טובה בהבהרת הדרך להשגת נשקים יותר טובים וציוד יותר טוב. אגב, הדבר נכון גם לטייס שלכם, כשבטאץ' נחמד, גם אותו תוכלו לעצב כראות עיניכם.

אבל כל אלו לא מפריעים לעובדה שהמשחקיות עצמה טובה מאוד. מאז ה-Demo הראשון שיצא לפני כמה חודשים והיה לא טוב בלשון המעטה, המפתחים ב-MARVELOUS עשו עבודה נהדרת, גם מבחינת הביצועים של המשחק ששומרים באופן יותר קבוע על 30 פריימים לשנייה (גם עם הרבה בלגן ברקע), וגם בשליטה הכמעט אבסולוטית שיש לנו על ה-Mechs. אתם יכולים לעוף, לקפוץ, לדאות, לירות ביד ימין או בשמאל ותוך כדי לירות טילים מהגב שלכם ואז בסוף גם להחליף בין המגן שלכם לחרב כדי להתמודד עם אחד מה-Mechs היריבים שלא מפסיק להציק לכם. Daemon X Machina גם משלב אלמנטים של הנעת כוח לחלקים מסוימים בכלי כדי לחזק אותם בשעת הצורך, או לעשות שימוש במבנים ומכוניות כדי לתת לסביבה שלכם לעשות את העבודה ולהילחם למענכם. הבחירה היא שלכם ואצלכם.

אגב, המשחק גם מאפשר לכם להילחם מחוץ ל-Mech, כך שגם אם הכלי שלי נהרס הקרב לא נגמר מבחינתי (וכן, היו משימות שזה קרה בהם, וזה היה אפילו יותר מלחיץ ממה שחשבתי שזה יהיה). הייתי שמח באיזשהו מקום גם לקבל איזשהו מנגנון Lock-On נחמד שיעזור לי להתמקד ביריבים השונים שלי ועוד אופציות להילחם אחד על אחד עם Mechs אחרים, אבל זאת לגמרי גחמה אישית שלא הרסה את ההנאה שלי מהמשחקיות במאומה.

ורק עוד מילה על הגרפיקה והפסקול: רוב הטריילרים, ה-Demo וביקורות הוידאו השונות שבוודאי עלו כבר בזמן האחרון לא יעשו עם המשחק הזה צדק. בדיוק כמו הסיפור והשגת הנשקים, גם המראה של Daemon X Machina מתחיל תפל וחסר חיים ומסתיים מדהים ונהדר. אני יודע שהמשחק לא נראה הכי טוב בהתחלה, וברשמים שלי שעשיתי בזמן הכנת הביקורת אפילו רשמתי את זה לעצמי, אבל תסמכו עליי, המשחק עצמו תופס תאוצה בהמשך והוא באמת אחד המשחקים היותר מרשימים על ה-Switch. הפסקול עצמו שהולחן על ידי ג'ונאיצ'י נאקאטסורו (Junichi Nakatsuru) הוא גם טוב ועובד מעולה עם הקרבות השונים במשחק.

השורה התחתונה

Daemon X Machina לא מתעלה לרמות שהוא היה יכול להתעלות אליהן: הסיפור ארוך למדי, מאוד מפוזר וקשה לעקוב אחריו, למשחק לוקח המון זמן להיכנס לקצב ולתת לכם יותר כלים לבנות את ה-Mech שלכם ולהציג לכם עד כמה הוא יפה. אבל (וזה "אבל" קריטי), בז'אנר של משחקי ה-Mecha מדובר באחד המשחקים היותר טובים שיצאו בשנים האחרונות: האפשרויות השונות לבנות את ה-Mech שלכם ואת עצמכם, השליטה האבסולוטית שאתם מקבלים במשחק והגרפיקה שבעוד שבהתחלה היא אולי תיראה לכם משעממת - בשלבים יותר מאוחרים מציגה לכם את העבודה שהמפתחים עשו כדי להציג לכם עולם הרוס ויפה בו זמנית. תוסיפו לכך דיבוב טוב ומוזיקה מצוינת ואתם מקבלים משחק Mecha טוב מאוד שחובבי הז'אנר יותר מיהנו ממנו.

Daemon X Machina זמין לקונסולת ה-Nintendo Switch ברשתות והמשווקים המורשים, בנוסף לחנות הרשמית של נינטנדו ישראל בתל-אביב

7
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • מנגנון בניית ה-Mech הוא רחב וכיפי למדי
  • קרבות מלאי אנדרנלין
  • דיבוב ודמויות טובות
  • עיצוב עולם יפה

הרע

  • סיפור מסובך יתר על המידה
  • ההתחלה של המשחק איטית ביותר מידי מקומות
  • הייתי שמח לעוד אופציות שונות בקרב

וה-Mecha

  • עוף, Arsenal, עוף!
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י