הרשמה

ביקורת: Days Gone - פנצ'ר באופנוע

רן עלה על האופנוע ויצא לחרוש את מדינת אורגון המפוצצת בזומבים (סליחה, Freakers) בעולם הפוסט אפוקליפטי של Days Gone

  • PlayStation 4
  • PlayStation 4 PRO
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 26/04/2019

האם המשחק יכול למלא את הימים שנותרו עד ל-The Last of Us Part 2?

כמו גיימרים רבים, גם לי יש חולשה למשחקים האקסקלוסיביים של סוני. כבר שנים שכל משחק כזה מצליח להתעלות על קודמיו ולסחוף אחריו את עולם הגיימינג כל פעם מחדש. הפעם, ולאחר שנדחה פעמיים, הגיע התור של Days Gone לתפוס את אור הזרקורים. חברת ישפאר, נציגתה הרשמית של סוני בישראל, חימשה אותי בערכת סיקור ייחודית ונדירה ומשם צללתי לעולם הפוסט-אפוקליפטי והמיוחד של Days Gone בדרך למה שנראה כמו עוד חוויה מבטיחה, כשבאותה ההזדמנות אני גם רוצה להודות להם על האפשרות לסקר אותו.

פריק של זומבים

Days Gone מכניס אותנו למציאות שבה העולם כפי שהכרנו אותו השתנה לגמרי כתוצאה ממגיפה מסתורית שהופכת את כל מי שחולה בה לסוג של זומבים (Freakers בשפת המשחק). המלחמה במגיפה נכשלה והעולם הפך לסוג של שממה פראית ומלבד ה-Freakers, נוצרו גם כתות שונות והחברה האנושית חזרה לחיות במחנות כמו בעבר הרחוק. אנחנו מגלמים את דיקון סיינט ג'ון, אופנוען במדינת אורגון שבארה"ב, שמקיים את עצמו מביצוע משימות שונות עבור מנהלי המחנות כמו ציד ראשים, חיסול זומבים, משלוחים שונים וכו'. תוך כדי כך, דיקון מתמודד גם עם המוות של אשתו, שרה, שנהרגה עם פרוץ המגיפה.

עם סיפור הרקע הזה והדמויות הראשוניות שהמשחק מציג בפנינו כמו דיקון וחברו האופנוען עם הפתיל הקצר, בוזר, אי אפשר להתווכח ש-Days Gone נפתח יפה. הכוונה במילה "יפה" היא לא רק מבפנים אלא גם מבחוץ. למה? מכיוון ש-Days Gone נראה פשוט מרהיב והוא אחר המשחקים עם הגרפיקה היפה ביותר ששיחקתי בתקופה האחרונה. כל מקום שאליו הולכים, בין אם מדובר ביערות, הרים, עיירות קטנות או מדבר, נראה עוצר נשימה ומצליח להכניס את השחקן עוד יותר עמוק אל תוך העולם המיוחד שלו. המפה עצומה, מזג האוויר משתנה וקיימת תשומת לב לפרטים הקטנים כמו לדוגמה שלג שנדבק לבגדים. כמובן שקיים הבדל משמעותי בין HD ל-4K. אם מוסיפים לכל אלה גם את סצנות המעבר עם הכוריאוגרפיה המרשימה של השחקנים, הבעות הפנים האותנטיות ואת הדיבוב המושקע מבינים מהר מאוד שהולכת לצפות לנו חוויה מסעירה.

להמציא מחדש את הדו גלגל

מעבר לסיפור שלו ועצם העובדה שהוא משחק בעולם פתוח (ומסוכן), Days Gone מציע המון תוכן ומשימות צד מגוונות כמו השמדת מחנות אויב, טיהור קנים של Freakers, ציד ראשים ועוד. ממשימה למשימה תתניידו על אופנוע ההארלי שלכם, שהוא למעשה הסוס המודרני בהשוואה ל- RDR2. מעבר להתניידות, צריך גם לטפל בו, שזה אומר לדאוג לדלק ולתיקון המנוע. תשומת לב לפרטים האלה היא למעשה אחד האלמנטים האסטרטגיים החשובים במשחק: אם נתקעים בלי דלק או שהמנוע שלכם נהרס, הדבר היחיד שאפשר לעשות הוא לגרור אותו ואם הגעתם לעלייה לא תוכלו לעשות כלום ותצטרכו לחפש דלק. כן, אפילו Fast Travel לוקח בחשבון את מצב הדלק, כך שאם אין לכם מספיק, לא תוכלו להשתמש באפשרות הזו. כמובן שאם צוברים מספיק אמון וכסף במחנות שאליהם מגיעים לאורך הסיפור, תוכלו לקנות גם שדרוגים שונים מבחינת שיפור ביצועים ומבחינה ויזואלית.

בתור משחק הישרדות, ב-Days Gone צריכים להיות מוכנים תמיד לרגע שבו יתקיפו אתכם והסיכוי הוא תמיד גבוה ובלתי צפוי. במרבית המקרים הותקפתי על ידי Freakers (אותם זומבים מעצבנים שהופכים ליותר אגרסיביים בלילה) שמסתובבים חופשי על פני השטח, אבל גם אויבים אנושיים יחפשו לעשות עליכם אמבוש וחיות טרף כמו דובים וזאבים (שחלקם נגועים במגפה) יראו בכם ארוחה משביעה. בשלב מסוים המפגשים האלה מתחילים להעיק מעט מכיוון שאי אפשר לברוח מחלקם, גם אם נוסעים במהירות גבוהה על האופנוע. לדוגמה, צלפים אנושיים יירו בדיקון, יפגעו בו תמיד ויפילו אותו מהאופנוע גם בנסיעה מהירה ורצופת זגזוגים. דוגמה נוספת היא זאבים נגועים (שנקראים Runners) שיכולים לרוץ מהר יותר מהאופנוע שלכם. כמובן שאפשר לירות בהם תוך כדי נהיגה אבל אם אין לכם תחמושת, הקרב מולם הוא בלתי נמנע ולפעמים זה פשוט מעצבן כי להילחם תמיד אפשר, אבל לברוח לא, גם אם אתם הודיני.

אם שמים את כל אלה בצד, אפשר לומר שהקרבות מהנים בסך הכל, הנשקים מאוזנים וכיף לירות בהם. כמות הפריטים וכלי הנשק מגוונת והיא כוללת שני רובים ואקדח עם תחמושות מוגבלות, רימונים, בקבוקי תבערה, פתיונות ומלכודות. כמו ברוב משחקי ההישרדות, את מרבית הפריטים, מלבד תחמושת, אפשר גם ליצור מחומרים שפזורים בשטח. אותם חומרים דווקא לא כל כך נדירים ואם התחמושת נגמרת, תמיד אפשר להשתמש בהם כדי ליצור נשקים מאולתרים כמו אלות בייסבול או גרזנים, אלא שהם יכולים להישבר. המוצא האחרון הוא להשתמש בסכין שלכם, שעושה מעט נזק אבל לא יכולה להישבר. את ה-Skill Tree של המשחק חשוב לציין לטובה. אחרי שצוברים מספיק ניסיון מקבלים Skill Points שאיתם פותחים יכולות חדשות מתוך 3 קטגוריות שונות. היכולות האלו משפרות את חווית המשחק ונותנות הרגשה גדולה מאוד של תגמול, שגרם לי לרצות להמשיך לצבור ניסיון עד לרמה הבאה.

האם אני באמת אשרוד את המשחק הזה?

אני מודה שאת Days Gone היה לי קצת קשה להכיל. אחרי כמה שעות שבהם עשיתי הרבה משימות סיפור ומשימות צד, אפשר לומר שמדובר למעשה בשילוב של משחקי Far Cry ו-Dying Light עם נגיעה בעולם של The Last of Us בשביל האקסקלוסיביות. המשחק מתחיל טוב אך ככל שמתקדמים בו, כך הוא בהדרגתיות מאבד מהיופי שלו. המון משימות, גם משימות חובה וגם משימות צד, מתגלות ככאלה שחוזרות על עצמן לא מעט פעמים ורובן מסתכמות ב"סע לשם, חסל את ההוא, תמצא את ההיא וכו'". לדוגמה: כשרוצים לקנות שדרוג מסוים לאופנוע או נשק באחד המחנות, צריך לצבור כסף ואמון במחנה שמציע את השדרוג למכירה. איך עושים את זה? ניחשתם נכון – מבצעים עוד משימות רפטטיביות ומטלתיות. זה אולי נחמד פעם אחת אבל לעשות את אותה המשימה רק עם שם אחר במשך מספר גדול של פעמים זה כבר הרבה פחות cool.

לא רק המשחקיות נפגעת, אלא גם הסיפור. בתחילת המשחק מצאתי את עצמי דרוך ומחכה לראות כיצד יתפתחו האירועים אבל ריבוי המשימות וההתפתחות הכל כך איטית של הסיפור גרמה לי מהר מאוד לאבד אותו. חשוב לי לציין שהסיפור כולל המון פלאשבקים כדי לעזור לשחקן להבין את הרקע. זה אמנם כלי חשוב, אבל רוב הפלאשבקים האלה הם מאוד פסיביים, כלומר השחקן לא אקטיבי בהם ויכול פשוט להניח את השלט בצד ולהקשיב לדיאלוגים המשמימים של דיקון ושרה במשך 10-15 דקות שלמות מבלי היכולת לדלג עליהם. בשלב מסוים כבר איבדתי עניין בסיפור כמעט לגמרי וכשהאפשרות הייתה זמינה, מצאתי את עצמי מדלג על סצנות ודיאלוגים רק כדי לסיים את המשימות, שבשלב מסוים כבר הפכו למטלה מעצבנת.

השורה התחתונה

Days Gone הוא כמו מסטיק סביר שעטוף באריזה יפייפיה. יש התלהבות עצומה באוויר כשמקבלים אותו וכשפותחים אותו, הוא גם ממש טעים בהתחלה, אבל ככל שממשיכים הטעם הולך לאיבוד. הגרפיקה המצוינת והסיפור שנפתח טוב לא מפצים על עלילה בינונית ומשחקיות שחוזרת על עצמה שוב ושוב. בסופו של דבר, לא מדובר במשחק רע מצד אחד, אבל גם לא במשחק מדהים מצד שני. בינתיים, כמה *ימים עברו* בדרך ל-The Last of Us Part 2?

Days Gone זמין לרכישה לקונסולת ה-PS4 אצל המשווקים המורשים.

6.5
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4 PRO

הטוב

  • גרפיקה עוצרת נשימה
  • מגוון גדול של נשקים ותוכן
  • מערכת שדרוגים ו-Crafting טובות

הרע

  • משחקיות שחוזרת על עצמה
  • משימות שמרגישות יותר כמו מטלה מאשר כיף
  • סיפור שהופך במהירות ממותח למשעמם
  • דיאלוגים וסצנות מעבר גדולים וארוכים מדי

והפוטנציאל

  • כמה שהוא קיים, אבל אוי כמה שהוא לא ממומש...

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    00:33 23.10.2019 | elyasaf302 elyasaf302

    לדעתי, הביקורת לא נכונה, אני דווקא ממש נהנה מהמשחק המשחקיות אמנם חוזרת על עצמה אבל היא כיפיית, גם ב-the last of us המשחקיות חזרה על עצמה, לגבי הסיפור אני חושב שזה עניין של כמה חשוב הסיפור להנאה של המשחק, מבחינתי הסיפור חשוב אבל לא קריטי. אני אהבתי את הגרפיקה, הראליסטיות של כל המשחק ואת המתח מחדש בכל משימה, המשימות אמנם דומות במשחקיות אבל שונות בתכליתן.
    בקיצור, מבחינתי לתת למשחק 8.5, הייתי שמח אם היו מוסיפים יותר משימות שבהם אני צריך לשתף פעולה עם דמות נוספת, להוסיף קצת יותר מגוון של כלי נשקים ואפשריות נוספות לנוע במשחק חוץ מן האופנוע.

  2. 2

       | פורסם ע"י