הרשמה

ביקורת סרט: Detective Pikachu - דדפול, מכת ברק!

שמואל יצא לראות את פיקאצ'ו פותר תעלומות באחד הסרטים המצופים ביותר לשנת 2019

האם הסרט הזה הוא סופר אפקטיבי או שהוא כמו מתקפות אדמה לפוקימוני ציפור - לא השפיע עליי?

עם כל הכבוד ל-Endgame, והסערה הגדולה שהוא יצר (ועדיין יוצר), תקופת הסרטים של 2019 מלאה בעוד המון סרטים מצוינים לחובבי קומיקס, גיבורי על, פנטזיה וגם משחקי מחשב, עם היציאה הצפויה של הסרט "Detective Pikachu", או פיקאצ'ו הבלש. לפני שאני אתחיל עם הביקורת לסרט, אני חייב לומר שהסיכון שלקחו אולפני Warner Bros. יחד עם Legendary Entertainment בלקיחת סדרה מוכרת כמו פוקימון ובניית סרט שלא כולל חלק מהדמויות המרכזיות בו הוא ממש ראוי לציון. ההתמקדות במשחק יחסית שולי כמו Detective Pikachu שיצא ל-3DS בשנת 2016 ובניית עולם מסביבו היא באמת נהדרת, אבל רק נשאר לנו לענות על השאלה: האם הסיכון הזה השתלם להם?

(לא) רוצה אני להיות גיבור

כפי שכבר ציינתי קודם הסרט מתמקד לא באש קאטצ'אם, לא ברד, גיבור המשחקים הראשונים ואולי מאמן הפוקימונים הכי מוכר מסדרת המשחקים ואפילו לא במשהו דומה אליהם. הסרט עוקב אחרי הסיפור של טים, רואה חשבון בן 21 שחי בעיירה צדדית ולאחר ההיעלמות המסתורית של אביו, הארי, נאלץ להשאיר מאחור את חייו הקודמים כדי להגיע לעיר הגדולה ולנסות ולמצוא אותו. בדרך טים מוצא את הפוקימון השותף של אביו, פיקאצ'ו חכם ומצחיק במיוחד עם חוש בלשי גבוה מאוד וביחד הם יוצאים לפתור את תעלומת ההיעלמות של אביו של טים. 

מבחינת הסיפור וההתנגשות הראשונה עם הציפיות של הצופים מדובר בצעד שהוא צעד מוזר למדי: למה לא פשוט להתמקד במאמני פוקימונים כמו רד ובלו, או באש קאטצ'ם ולתת לכולם פרצוף ושם שהם מכירים? אבל עם ההתקדמות של הסרט הבנתי יותר ויותר שמדובר דווקא ברעיון מעולה: הבנייה של העולם ובייחוד העיצוב של העיר הגדולה בסרט, העיר ראים, בה פוקימונים ובני אדם חיים זה לצד זה גורמת לעולם הפוקימונים להרגיש, לראשונה בחיי, כמו עולם מציאותי ואמיתי הדומה לעולם שלנו. עולם בו אין רק מאמני פוקימונים ואנשים זקנים שנותנים לך מתקפות מיוחדות, אלא גם עורכי דין, שוטרים שונים, כבאים וכן, גם רואי חשבון. זה גם מוביל ליצירה של סיפור מעניין יותר ובוגר יותר, מה שמתברר בסופו של דבר כאליה וקוץ בה.

זה היה נראה לפעמים שהסיפור בעצמו (והסרט בכלליות) לא יודע מה הוא רוצה להיות מבחינת הטון שלו. זה היה ניכר גם מהטריילר שנע בין אירועים אפלים למדי לאירועים משעשעים, ילדותיים וקומיים, ורק התעצם בזמן הסרט עצמו. היו בסרט כמה רגעים בהם הוא התעכב על אירועים קשים בחייו של טים רק כדי לתת לנו בדיחה כמה שורות אחר-כך מה שהוביל לבלבול קל אצלי (למרות שהבדיחה הייתה מצחיקה, אני מודה). בנוסף לכך, העלילה של הסרט היא טיפה בנאלית ומאוד צפויה: היה קל מאוד לראות מי הרעים בסיפור ואת כל הטוויסטים ה"מפתיעים" שהסרט זורק על הצופה לקראת המערכה השלישית של הסרט. הסגל התומך של הסרט גם לא עזר לתחושה הזאת - המשחק של רובם היה יבש מאוד ולא כזה אמין, משהו שיותר התאים לסרט ילדים בינוני. מה שכן, המשחק של שתי הדמויות הראשיות של הסרט (ג'סטיס סמית' בתור טים וראיין ריינולדס בתור פיקאצ'ו) היה פשוט נפלא.

מערכת היחסים בין שני השחקנים הייתה מעולה לאורך כל הסרט - זה הרגיש כמו אדם והפוקימון שלו או שני חברים שמכירים אחד את השני ויש להם כימיה מיוחדת ביניהם. ריינולדס בכלל ראוי לציון מיוחד על העבודה שלו כפיקאצ'ו, כשחובבי דדפול ירגישו ממש בבית עם הביצוע שלו שהוביל לרגעים פשוט נהדרים של צחוק מתפרץ מכמה רגעים בסרט. נכון, הם טיפה נבלעו לצערם גם באירועים מוזרים בכובד שלהם אבל כשהם הגיעו הם הזכירו לנו שזה בכל זאת סרט לכל המשפחה, גם אם לפעמים יש בדיחות שעולות פה ושם שילדים בוודאות לא יבינו, ומחוות שמופנות במיוחד להורים בקהל שיש סיכוי שגדלו על סדרת האנימה המקורית והמשחקים הראשונים בסדרה.

לדור הישן ולדור החדש

מה שבטוח לגבי הסרט הזה הוא האיכות שלו. מדובר באחד הסרטים הכי מושקעים והכי נאמנים למקור שראיתי בחיי. הפוקימונים נראים פשוט מדהים, אני באמת לא צוחק. האמנים של הסרט הצליחו לשלב את עולם הפוקימונים המצויר לרוב יחד עם הריאליזם שהעולם שהם בנו לטובת הסרט הזה באמת דורש. פוקימונים כמו ג'יגליפאף, צ'ארמנדר, סקווירטל ובלבזור כולם נראים נהדר.

אבל הדבר הכי טוב לגבי הסרט הזה בהקשר הזה הוא השימוש בפוקימונים מהמון דורות שונים. הדרך הקלה ביותר של היוצרים הייתה ללכת על הדור הראשון, על הפוקימונים שכולם מכירים: פיקאצ'ו, סקווירטל, גנגר - כולם מכירים אותם, אבל במקום זה הסרט החליט להוסיף פוקימונים כמו גרנינג'ה מדור הפוקימונים השישי, אייפום מהדור השלישי ואפילו פוקימונים ממש לא מוכרים כמו אמולגה מהדור החמישי (משחקי BlackWhite). לצערי לא היה שימוש במספיק פוקימונים שונים במהלך הסרט ולמרות ההופעות של פוקימונים מדורות שונים רוב הסרט עדיין התמקד ברובו בפוקימונים כמו פיקאצ'ו, סאידאק ומיוטו שהם מוכרים וידועים כדי להזיז את העלילה קדימה. אבל עדיין, גם עם זה, ההוספה של פוקימונים מדורות שונים, גם אם לכמה שוטים ובכמה סצנות היא מעולה בעיניי.

השורה התחתונה

Detective Pikachu הוא לא "פוקימון - הסרט", הוא סרט בלשות/הרפתקאה לכל המשפחה בעולם של הפוקימונים ואני חושב שעדיף לו ככה. באופן מפתיע, בעוד שהסיפור מרגיש מאוד בנאלי וצפוי יחד עם שימוש דל בפוקימונים השונים שמופיעים בסרט לקידום שלו, וההופעה של חלק לא קטן מדמויות המשנה היא חלשה מאוד, יצאתי מהסרט דווקא בתחושה טובה. עבודת ה-CGI על הפוקימונים השונים היא פנומנלית, העולם של הסרט בנוי בצורה מדהימה וההופעות של שני השחקנים הראשיים, ובייחוד של ריאן ריינולדס כפיקאצ'ו עושות המון כדי לכפר על הדברים הרעים בסרט. זה סרט קיץ משעשע וכיפי לכל המשפחה שאני שמח לבשר שגם אם הוא נמצא על הצד הבינוני יותר של הספקטרום, הוא לא מושפע מקללת סרטי משחקי המחשב שפגעה בכל כך הרבה אדפטציות בעבר. הסרט הזה מכין את הקרקע בצורה נהדרת למשחקים הבאים בסדרה, Pokemon Sword ו-Pokemon Shield שיוצאים השנה לקונסולת ה-Nintendo Switch ובאמת גרמו לי לרצות ולחזור לעולם הפוקימונים בהקדם האפשרי.

תודה רבה לנינטנדו ישראל על ההזמנה המיוחדת להקרנה הבכורה של הסרט!

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י