הרשמה

ביקורת: NBA 2K Playgrounds 2

עכשיו ש-2K לקחה את הזכויות על סדרת פלייגראונדס, האם נקבל את ה-NBA Jam שאנחנו רוצים?

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 4
  • PlayStation 4 PRO
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 16/10/2018

בום שקלקה!

למי שבטעות לא מכיר, NBA Playgrounds זהו היורש הרוחני ל-NBA Jam, משחק כדורסל שכונתי של 2 על 2 שיצא בשנות ה-90 ושרף את מכונות הארקייד עם גרסאות משעשעות של שחקנים מוכרים, דמויות אורח נהדרות (עוד מישהו שיחק כבני הזוג קלינטון?) ומשחקיות פשוט כיפית.

מי שבטעות לא מכיר את הביטוי ״BOOM SHAKALAKA" כדאי שיעזוב את הביקורת.

קיוויתי, באמת קיוויתי שכשמוקדם יותר השנה הזכויות על NBA Playgrounds עברו ל2K נקבל איזה הומאז׳ מוצלח לNBA Jam המיתולוגי. אבל, עם אבל גדול, כנראה שהחבר׳ה ב2K לא קיבלו מספיק זמן והשינויים מהמשחק הקודם כמעט ולא קיימים. בדומה למשחק הקודם, אנחנו מסתמכים פה באופן בלעדי על ״חבילות קלפים״ לפתיחת שחקנים כשהפעם נוסף האלמנט המוכר (והשנוא) ממשחקי NBA 2K, נקודות ה-VC, שאיתם ניתן לקנות גם חפיסות קלפים וגם פריטים קוסמטיים (נעליים, כדורים, חולצות וכו׳). נכון, שבניגוד ל-NBA 2K לא נקבל יתרון ברור שכן להשיג שחקנים טובים טובים אפשר להשיג די בקלות - אבל לא בהכרח את אלה שאנחנו אוהבים.

המשחקיות נותרה בעינה משנה שעברה על הטוב והרע שבה. המשחק עדיין סופר קז׳ואלי על הצד הכיפי שבו. בהתקפה נוכל די בקלות לבצע מהלכי האלי-הופ ודאנקים מהסרטים (ויותר מכך). בהגנה נשארנו עדיין במצב שבו אפשר לנסות לחטוף את הכדור, לנסות לתת בלוק ולדחוף את היריב (כן, חוקי לחלוטין פה). הבעיה היא שעדיין לא ברור איך חוטפים ובמשחק אחד תוכל לנסות לחטוף בדיוק באותה הצורה והתוצאות בד״כ רנדומאליות לחלוטין בלי קשר לפוזיציה של השחקנים והכדור. בלוקים הם בכלל משהו לא מובן ואחרי כמה שעות גם ב-Playgrounds המקורי וגם בהמשכו עדיף כבר לא לתת בלוק וללכת לריבאונד במקום.

פלייגראונדס 2 לוקח איתו את מדד היכולת שמתמלא כל עוד לא השתמשנו בטריקים מלוכלכים (לדחוף שחקנים, למשל) ומתמלא אף יותר מהר לאחר שלשות ודאנקים. ברגע שהוא מלא נקבל Power-up רנדומאלי (כדור שנכנס בטוח מכל מקום במגרש, סופר-כח שלא מוריד את הסטמינה של השחקנים וכל דאנק שווה שלוש נקודות). הפאוור אפים לא באמת מהווים יתרון ברור במשחק (שזה מצוין) אבל כן נותנים בוסט למי שמצליח לשחק כמו שצריך. 

שחקני NBA חדשים נוספו ובאמת שרוסטר השחקנים הוא ענק. הוא לא כולל את מלוא הרוסטרים הנוכחיים (כי זה לא חשוב), אבל כן יש מגוון שחקנים מהליגה הנוכחית ומליגת העבר. זה נחמד שאפשר לשים את דוויט הווארד לשחק עם צ׳אנסי בילאפס או לתת סופר טים של סטפן קרי עם לברון.  אבל לקבל את השחקנים הספציפיים מאותן חפיסות קלפים זה כמעט בלתי אפשרי כשכל חבילה מכילה 3 פריטים שביניהם יכולים, בנוסף לקלף שחקן, גם קלפי קוסטימזציה או VC. אבל גם לקבל שחקן שבטעות לא הכרתי (כמו צ׳אנסי בילאפס שהזכרתי, אל תצלבו אותי!) ולגלות שחקן חדש ואת פועלו זה נחמד.

במקום טור מסביב לעולם שהיווה את הליגה במשחק הקודם, נגלה ליגת NBA כשרה למהדרין, כולל משחקים בין הקבוצות. זה קצת מרגיש כאילו 2K היו צריכים לשנות משהו במשחק שיתן לו לבלוט על המשחק הקודם אז הם דחפו את הליגה במקום הטור הקליל מסביב לעולם. זה טיפה מרגיש כאילו המפתחים ניסו קצת לעשות NBA Jam גרסת הארדקור - שזה קצת מוזר לקחת משחק שהיה נפוץ בארקיידים של שנות התשעים ולהפוך אותו למשחק כבד שאנשים אמורים להתמסר אליו. זה לא NBA 2K וזה לא מה שאני והמעריצים רוצים.

הגרפיקה השתפרה במעט וכעת היא הרבה יותר צבעונית וחיה מה-Playgrounds הקודם. נכון שזה לא מכפר על המשחקיות הלוקה בחסר, אבל לפחות בזה 2K יכולים להתגאות (והם גם מצטיינים בכך). המוזיקה, כרגיל, מצוינת ומתאימה למשחק, אך היא לא התרעננה מהמשחק שעבר וזה מרגיש עצלן. 

השורה התחתונה

אני רציתי לאהוב את NBA 2K Playgrounds 2, לצערי - זה לא יקרה. 2K לא הצליחו להפוך את המשחק לחבילה ראויה. נכון שבישיבה עם חברים זה נחמד לעשות 2 על 2, אבל מהר מאוד מצאתי את עצמי עובר ל-Lethal League Blaze ואפילו חזרה לכותר האם, NBA2K בשביל להעביר כמה שעות עם החברים בסלון. אחד משני דברים קרו: או שנקבע כבר תאריך יציאה והוציאו את מה שיש או שלא באמת בא ל-2K על המשחק הזה והוא נחמד בתור משאבת מזומנים צדדית.

6.5
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4

הטוב

  • רוסטר שחקנים ענק

הרע

  • משחקיות לא ברורה
  • נקודות VC
  • לא באמת מחדש כלום

והבום

  • לא שקלקה
בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י