הרשמה

ביקורת - God of War

אחרי המתנה ארוכה ומלאת ציפיות, רן יצא לחקור את המיתולוגיה הנורדית ביחד עם קרייטוס ובנו אטריוס כדי לבדוק האם עדיין יש משהו אלוהי בסדרת God of War

  • PlayStation 4
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 20/04/2018

המשחק God of War מצטרף ככוכב הראשי לארסנל המשחקים הבלעדיים של סוני ואין ספק שכל גיימר בעולם בעל PS4 פשוט חייב לשחק בו

אם תעירו אותי באמצע הלילה ותשאלו אותי מהן סדרות המשחקים האהובות עליי בכל הזמנים, סיכוי כמעט וודאי ש-God of War תהיה אחת התשובות שאענה (תלוי כמה שעות ישנתי). בשנת 2005, כשיצא המשחק הראשון, מיליוני שחקנים הבינו ש- Santa Monica Studios עלתה על נוסחה מוצלחת מאוד שמספקת לשחקנים חוויה ואתגר מצד אחד, לצד עלילה מרתקת מצד שני. עם זאת, לאורך השנים, הסדרה נצמדה רבות לשורשי ה- Hack and Slash שלה ומאז המשחק האחרון בסדרה, God of War: Ascension, הנוסחה הזו התחילה להרגיש מעט נדושה. בינתיים, המפתחת Santa Monica החליטה שהגיע לבצע כמה שינויים ואכן, הם באים בצרורות.

במשחק החדש, נשחק שוב בתור קרייטוס, משמיד הפנתיאון היווני, אלא שהפעם, הוא אב לבנו אטריוס וחי איתו ביער מבודד ומושלג במידגארד (המימד שבו גרים בני האדם במיתולוגיה הנורדית). קרייטוס מנסה לחיות כמו אדם מן השורה, להשאיר את עברו הנורא מאחוריו ולהסתיר את האמת הקשה מבנו, אותו הוא מחנך ביד קשה, עד שיום אחד, מגיע לביתם אדם מסתורי שהולך לשנות את חייהם במידגארד מן הקצה אל הקצה...

Oh My God of War

God of War הוא גן עדן לשחקני Single Player. הקמפיין שלו אורך כ-30 שעות, העלילה רצופת טוויסטים, מצולמת כ"שוט" אחד ארוך שמצלם תמיד את קרייטוס או את סביבתו הקרובה ומתפתחת לאט-לאט בקצב מושלם. בנוסף, העלילה ב- God of War היא לא פחות מסערת רגשות מטלטלת. מערכת היחסים המיוחדת והדינמית בין קרייטוס המופנם והציני לאטריוס הצעיר והתוסס שנכנס ללב פשוט סוחפת (מזכירה במידה מסוימת את זו של ג'ואל ואלי מ- The Last of Us). בנוסף, ממש מרגש לראות את המהפך שעשה קרייטוס מאדם זועם ואגואיסטי לאדם אכפתי שאוהב את בנו היחיד ודואג לו בכל מצב.

לאורך המשחק, מצאתי את עצמי מנווט הרבה פעמים ממקום למקום בסירה שלי יחד עם אטריוס. כשחשבתי שהפעולה הזו עשויה להיות מונוטונית ואף משעממת גיליתי שטעיתי, שכן אותם רגעים "מתים" כוללים שיחות בין הדמויות, אשר שופכות אור נוסף על הרקע ומערכת היחסים שלהן. הכתיבה והדיבוב של השחקנים ראויים לשבח וכוללים מונולוגים ודיאלוגים שמצליחים למצות את המיטב מכל שיחה, כשהשיא מגיע בצורה של שורות מחץ הומוריסטיות במיוחד שבחיים לא חשבתי שאראה בסדרת God of War.

כשהעולם הנורדי נפתח בפניך...

מבין כל החידושים, השינוי הגדול ביותר הוא עולם המשחק, שכבר לא מתנהל במיתולוגיה היוונית אלא במיתולוגיה הנורדית. Santa Monica ניצלו באופן מדהים כל פרט ופרט במיתולוגיה החדשה בכל אספקט אפשרי, החל מהמימדים השונים בהם ניתן לבקר כמו מידגארד, הלהיים (עולם המתים), אלפהיים (עולם האלפים) ועד לאלים, היצורים והמפלצות שיש למיתולוגיה הנורדית להציע.

מה שגורם לשינוי הזה להיות עוד יותר גדול הוא שזהו משחק ה-God of War הראשון שלא מתנהל בעולם סגור! כן, קראתם נכון. אם חשבתם שעולם חצי פתוח ו-God of War לא הולכים ביחד אתם טועים בענק. המשחק מכיל מפה ומצפן שבאמצעותם תוכלו לנווט ולחקור את העולם הנורדי, להילחם בקרבות אינטנסיביים, לפתור חידות מאתגרות, לחפש Collectibles ולהרוויח שלל נדיר בצורה שמזכירה מעט את משחקי Tomb Raider האחרונים. הפעילויות והתוכן כל כך מגוונים ומהנים עד כדי כך שהם הצליחו להסיט אותי מהעלילה הראשית בפעמים רבות. בנוסף, בגלל שמדובר בעולם פתוח, גם זווית המצלמה השתנתה וניתן לשלוט בה באופן חופשי בניגוד למשחקים הקודמים. כתוצאה מכך, הרגשתי מאוד מאותגר כשהמשחק אילץ אותי לחפש לעומק ולאתר אובייקטים בזוויות העין כדי להרוויח את אותם בונוסים נדירים.

לא רק שעולם המשחק כל כך עשיר ועצום מבחינת תוכן וגודל, הוא גם פשוט מרהיב ביופיו. המשחק נראה פשוט מדהים ובעל רמת פירוט וחדות פשוט יוצאים מן הכלל. כל מקום שתבקרו בו, דמות שתפגשו או מפלצת שבה תילחמו ינקרו לכם את העיניים (לפעמים גם פיזית) וייראו ממש כאילו אפשר לגעת בהם. כמובן שאם יש לכם קונסולת PS4 Pro, תקבלו את הביצועים הגרפיים הטובים ביותר שיש למשחק להציע בתצורת 4K וב- HDR.

Think and Slash

אחת הנקודות שהפכו את סדרת God of War לבלתי נשכחת היא קרבות ה- Hack and Slash האדירים שלה, המלאים בדם, גופות מפורקות והרבה זעם ספרטני, שקיים גם במשחק החדש בלחיצה על L3+R3. הקרבות גדולים, מאתגרים ואכזריים מתמיד. גרזן הלוויתן של קרייטוס, מצליח להוות תחליף מגניב במיוחד ל- Blades of Chaos המיתולוגיות. כמות הקומבואים העשירה שלו היא ענקית ומאפשרת לחסל את האויבים במגוון עצום של דרכים. בנוסף, ניתן גם לזרוק אותו למרחק ולקרוא לו לחזור באלגנטיות לידו של קרייטוס בלחיצת כפתור (ממש כמו מיולניר, הפטיש של ת'ור). בצורה כזו, במקום חילוף מסורבל בין חרבות וקשתות במשחקים הקודמים, מהלכי ה-Melee וה-Ranged מתמזגים לנשק אחד.

גם מתקפות הקסם עברו שינוי לטובה מאוד משמעותי. ממש הופתעתי לגלות שישנן עשרות (!) מתקפות קסם שונות שאותן ניתן גם לשדרג. בכל רגע נתון ניתן להשתמש רק בשתיים (אחת קלה ואחד כבדה) כאשר השחקן תמיד יכול להחליף ביניהן כדי שיתאימו לאויבים בהם הוא נלחם. יותר מזה, מהיום, אחרי שמבצעים מתקפת קסם, יש להמתין פרק זמן מסוים עד שתהיה מוכנה שוב לשימוש, מה שאומר - אין נקודות קסם. מה שאהבתי באפשרות הזו הוא שלאורך המשחק, נדרשתי לחשוב היטב ולבחור את מתקפת הקסם המתאימה בכל קרב ומתי להשתמש בה, יותר מאשר להסתמך על כישורי ה - Button Mashing שלי בלבד.

נקודה נוספת שמאוד אהבתי בקרבות היא האפשרות להילחם בידיים חשופות. אמנם האויבים סופגים פחות נזק, אך במקביל, הם צוברים Stun Damage שמתמלא במד נפרד. רק כאשר מד ה- Stun  מלא, האויבים יהיו חשופים לאותם פינישים אכזריים שמסתיימים בקריעתם לחתיכות. האפשרות הזו מעולה, שכן היא פותחת בפני השחקן אסטרטגיה נוספת להתמודדות עם אויבים במטרה להבין את נקודות התורפה שלהם ובאיזה סוג של נזק להתמקד מול כל אחד מהם. תוסיפו לכך את מגוון המפלצות העצום שבמשחק ואת כמות קרבות הבוס הבלתי מבוטלת ותקבלו נוסחה מושלמת למערכת לחימה שעובדת באופן פנומנלי ומציעה קרבות כל כך אדירים ומתגמלים, שאפילו לא תרגישו בחסרונו של כפתור הקפיצה.

גם אלים קונים בגדים

כדי להפוך את המשחק למעניין עוד יותר, החליטו ב- Santa Monica להוסיף גם מערכת פיתוח דמות עמוקה שמעניקה לשחקן שליטה אבסולוטית על כוחותיו של קרייטוס. לאורך המשחק, קרייטוס יאסוף משאבים וכסף, שבאמצעותם ניתן ליצור כמות בלתי נתפסת של שריונות, לשדרג נשקים ולרכוש שיפורים שונים עבורו ועבור אטריוס בחנויות הפזורות ברחבי העולם (אל דאגה, אין Micro-Transactions). כל אחד מהפריטים שניתן ליצור ישפיע באופן מסויים על ה- Stats של קרייטוס כדוגמת, התקפה, הגנה, חיים, קסם וכו'. רגע, מה? משאבים? נקודות Stat? לא חשבתי שאני מסקר משחק תפקידים...

אבל, מסתבר שהנקודה הזו מוסיפה קסם נוסף. כמו בכל משחק, גם God of War נהיה יותר קשה ככל שמתקדמים בו. כתוצאה מכך, תמיד קיים צורך לשדרג את הנשקים והשריון כדי להתמודד טוב יותר עם האתגרים שיש למשחק להציע (ויש המון כאלה). מערכת ה-Crafting מעוצבת בצורה כל כך נכונה ובכל המשחק לא קיים רגע אחד בו מרגישים שאיסוף המשאבים הופך לחסר משמעות. זאת מכיוון שכל פריט גם ניתן לשדרוג החל משריונות ועד לקמיעות.

אם כבר הזכרתי שדרוגים, קשה מאוד שלא להתעלם מה- Skill Tree העצום. כמות היכולות שאפשר לפתוח עבור קרייטוס פשוט בלתי נתפסת ותחושת התגמול שהרגשתי בכל פעם שצברתי מספיק ניסיון כדי לפתוח Skill חדש ולהתחזק הייתה נפלאה. כמו כן, כל שדרוג הוא משמעותי וגם אחרי שפותחים את ה-Skill Tree כולו, קרייטוס עדיין לא ירגיש יותר מדי Over-Powered.

השורה התחתונה

יש אלוהים! אחרי 5 שנות המתנה, לא רק ש-God of War התברר כמשחק מצוין, הוא גם התעלה על כל הציפיות. כל מערכת במשחק בנויה באופן פשוט נכון, מדויק ועובדת בסינרגיה מושלמת מול מערכות אחרות. הסיפור ארוך, מותח וסוחף, הקרבות סוחטים כל טיפה של אדרנלין והתוספת החדשה של מערכת ה-Crafting היא תוסף פשוט מבריק (איפה היא הייתה כל הזמן הזה?). כמובן שקיימות עוד ^המון^ הפתעות ורגעי OMG שנאלצתי להשמיט מהביקורת כדי להימנע מספוילרים. במשפט אחד לסיכום: God of War מצטרף ככוכב הראשי לארסנל המשחקים הבלעדיים של סוני ואין ספק שכל גיימר בעולם בעל PS4 פשוט חייב לשחק בו.

10
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4 PRO

הטוב

  • סיפור סוחף ומרגש שכתוב בצורה יוצאת מן הכלל
  • קרבות מלאי אדרנלין ומפלצות, מאתגרים ואכזריים שמתעלים על כל משחק אחר בסדרה
  • עולם פתוח כמעט לגמרי שכולל כמות עצומה של חקר ואתגרים
  • מערכת Crafting נפלאה שמצליחה לשלב היטב אלמנטים חדשים המזוהים בעיקר עם משחקי תפקידים
  • גרפיקה עוצרת נשימה

הרע

  • אין

והאלוהים

  • מסתבר שיש כזה והוא מגיע ב-20.4.18

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:49 19.04.2018 | siegfried siegfried

    אז הסבר לי: איך הוא הגיע למיתולוגיה הנורדית?
    או שמא זה ספויילר

  2. 2

    16:01 19.04.2018 | רן רביד רן רביד

    קצת קשה לי לענות על השאלה הזו כאן בפומבי כדי לא לקלקל את החוויה... :)

  3. 3

    16:46 19.04.2018 | zivtheawesome zivtheawesome

    היי, הבנתי שאתם מעלים ציונים לmetacritic, אתם יכולים לעשות את זה בבקשה? god of war כרגע מאוד קרוב ל96 בממוצע אז אולי אתם תצליחו להעלות את זה.
    בכל מקרה אני לא יכול לחכות כבר!! מחר הוא היום!

  4. 4

    17:01 19.04.2018 | רן רביד רן רביד

    היי זיו, אל דאגה. הציון שלנו יעלה למטאקריטיק בקרוב :)

  5. 5

    17:39 19.04.2018 | WarFox89 WarFox89

    בא לי לקנות PS4 בגלל המשחק הזה אבל אני לא אעשה את זה משיקולים עקרוניים :,(
    אחלה ביקורת - תודה!

  6. 6

    20:44 19.04.2018 | 50smet 50smet

    שיקולים עקרוניים??
    זאת קונסולת משחקים!! לא הסכם קואליציוני!

  7. 7

    21:20 19.04.2018 | WarFox89 WarFox89

    יש לי בעיה עקרונית עם משחקים "בלעדיים" שמוחזקים כבני ערובה אצל סוני\מיקרוסופט.
    דווקא מיקרוסופט עובדים על שיפור המצב הזה, ומצעים את רוב הבלעדיים שלהם גם למחשב עכשיו. אבל סוני - בונקר.

  8. 8

    22:02 19.04.2018 | בר הוכמן - כתב תוכן בר הוכמן - כתב תוכן

    זו הדרך שלהם לגרום לך לקנות את הקונסולה ולא להשאר על הPC.
    PCMR!

  9. 9

    23:06 19.04.2018 | elad9219 elad9219

    אין דבר כזה ציון 10!
    10 זה אומר מושלם ב-100%, שאין פגם הכי קטן שיש, וזה לא קיים.
    תראה למשל את אתר הסרטים IMDB- שני הסרטים הכי טובים אי פעם (ויש מיליונים) קיבלו ציון של 9.2. זה שאחריו 9.0.
    זה פשוט לא מקצועי לתת ציון 10 למשהו, וזה לא פעם ראשונה באתר.
    ציון ממוצע למשחק אמור להיות באזור ה-6.5, לא 8.5.
    משחק מדהים אמור להיות באזור ה-8, משחק לא טוב 5.5 ומטה.

  10. 10

    23:46 19.04.2018 | בר הוכמן - כתב תוכן בר הוכמן - כתב תוכן

    לא בהכרח - ציון 10 במשחקים, בניגוד לציונים בבית ספר, משקפים כי למרות החסרונות (אם קיימים) מדובר במשחק Must play שכל החוויה שלו מחייבת לשחק.
    ד"א, שים לב ב-Metacritic כמה אתרים נתנו 10 למשחק (IGN Italia, Dualshockers, Gameplanet, New York Daily News, Yahoo!, Polygon, IGN, wccftechm ועוד המון).
    בעקרון, זה דירוג אישי שמשקף חוויה כללית.

  11. 11

    08:05 20.04.2018 | meathook meathook

    והנקודה הישראלית: הבמאי הסינמטי של המשחק הוא משלנו: דורי ארזי.
    ראו ריאיון: https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5227261,00.html

  12. 12

    08:25 20.04.2018 | siegfried siegfried

    וחוץ מזה elad, הוא כתב שהוא לא מצא חסרונות במשחק הזה, וזו נראית לי סיבה די טובה להביא לו ציון 10. וחוץ מזה, תיקח אתרים כמו מטקריטיק ו imdb בערבון מוגבל. אתה מפספס בגללם הרבה מאוד משחקים וסרטים נהדרים שנדבקו להם ציונים "לא טובים" של 5.5 ומטה.

  13. 13

    10:13 20.04.2018 | lio015 lio015

    צודק למה לחפש בכוח חסרונות אם אין או אם יש אבל המשחק כל כך טוב שאין מה להתייחס אליהם
    דווקא אתרים שסתם מורידים נקודות על סרטים ומשחקים טובים אני פחות את הביקורות שלהם כי הם כבר פחות אמינים

  14. 14

    01:03 21.04.2018 | Or.A Or.A

    הזמנתי את הגרסת אספנים אני כבר מת לשחק אוףף

  15. 15

    17:51 21.04.2018 | pilpel95 pilpel95

    זה קצת פלצני לומר "אין דבר כזה משחק מושלם" ואין דבר כזה ציון 10.. זה לגמרי סובייקטיבי.
    כתבה נפלאה שעשתה לי חשק לקנות PS4 רק בשביל המשחק ! תודה!

  16. 16

    20:26 22.04.2018 | WarFox89 WarFox89

    לאלעד - זאת ההשקפה שלך לגבי איך ציונים אמורים "לעבוד" בביקורות של משחקים אבל בעולם האמיתי זה שונה לגמרי. יש המון משחקים שמקבלים ציון של 10 וכמו שבר רשם זה לא חייב להיות משחק ללא באג אחד - לא קיים בטבע. 10 בדרך כלל משקף ציון של משחק שחייב לנסות או לשחק. בסביבות ה - 8 זה משחק טוב אבל לא "ואוו" ומתחת ל-7 זה בדרך כלל משחקים בינוני מינוס ומתחת ל-6 או -5 זה משחק גרוע. כמובן שאת כל זה צריך לקחת בעירבון מוגבל שאשר אתה מסתכל על ציונים באתרים כמו מטכריטיק זה ציון ממוצע שזה אומר שהוא מורכב מציונים מאוד גבוהים ציונים מאוד נמוכים ציונים בינוניים. לא משנה מה יהיה הציון אתה לא תדע עד כמה המשחק טוב או רע עד שלא תנסה אותו בעצמך.

  17. 17

    05:44 23.04.2018 | siegfried siegfried

    אגיד את זה שוב, הפעם לwarfox: גם אם משחק מקבל ציון של 5, זה לא אומר שצריך להתרחק ממנו כמו מגחלים לוהטות. תאמין או לא אבל נהנתי מאוד מכמה וכמה משחקים עם ציונים שלכאורה אומרים שהמשחק גרוע. גם שיטת הציון שאתה כתבת נשמעת מאוד קטלנית ושרירותית עבור משחקים, וזה מונע ממך מלהכיר דברים חדשים וטיפה לצאת מהזרם.

  18. 18

    12:46 23.04.2018 | RoeyPervo RoeyPervo

    מהימים שאני מתחרט שלא קניתי PS4
    יצאתי צ'יפס אבל XBOX יותר נוח וטובבבב

  19. 19

    20:58 23.04.2018 | WarFox89 WarFox89

    ל-siegfried,
    זה בעיקרון מה שרשמתי ב-2 השורות האחרונות בתגובה שלי ...

  20. 20

       | פורסם ע"י