האם גם שנה לאחר היציאה יש ל-Injustice 2 מה להציע?
כמעט שנה עברה מאז ההשקה והביקורת שלנו ל-Injustice 2 ולאחרונה, Warner Bros השיקה גרסא "אגדית" של משחק המכות המכילה את כל ה-DLCים שיצאו עד היום.
מה השתנה בשנה האחרונה?
אמנם פסח עבר לא מזמן, אך כדאי תמיד שנשאל מה נשתנה שהיה שווה להשיק גרסא חדשה למשחק. אז נוספו 10 דמויות חדשות לרפרטואר המרשים שכבר היה קיים במשחק:
- Sub-Zero - כן, אותו הסאב זירו ממורטאל קומבאט (המפתחת היא אותה המפתחת של MK)
- Raiden - ממשיכים בדמויות מ-MK
- Enchantress - דמות מהקומיקסים של DC
- The Atom
- Red Hood
- Darkseid - אני חושב שכל חובב קומיקס קל שבקלים מכיר את ה-Villan הזה.
- Starfire - מי שלא מכיר יכיר בסדרה הקרובה של ה-Teen Titans
- Hellboy - דמות מהקומיקסים של Dark Horse Comics. תזכרו אותה בעיקר משני הסרטים שנעשו באותו השם באמצע שנות האלפיים.
- TMNT - כל ארבעת צבי הנינג'ה. כן, הם גם פה בחגיגה.
- Braniac - נבל-העל של המשחק.
על זה, רוכשי הלג'נדרי מקבלים גם שישה סקינים מיוחדים:
- Reverse Flash Premiere Skin
- John Stewart Premier
- Power-Girl Premiere Skin
- Black Lightning
- Black Manta
- Grid Premiere Skin
או בקיצור - כל הטוב שרוכשי הגרסה המקורית צריכים לקנות בעצמם.
אבל חוץ מזה, אנחנו מכירים שהיום המשחקים נוטים לכיוון של Game as Service - אם כך, מה השתנה בכל השאר?
סה"כ NetherRealm Studios עשו עבודה טובה עם עדכונים חודשיים למשחק. למעט ה-DLCים, הם תיקנו המון באגים. למעשה, כמות הבאגים במשחק עד היום היא ענקית (לפחות ע"פ ה-Patch notes וכמות הבאגים שהם מתקנים כל חודש) ולמרות זאת - לא נתקלתי בבאג משמעותי במשחק. למעשה, אני לא זוכר בכלל שנתקלתי בבאגים במשחק כולו.
תיקוני-איזון עדיין נעשים, פעולה מאוד הגיונית בהתחשב בכמות הפסיכית של דמויות שנוספו למשחק. כל עדכון משנים חוזק התקפות, מתקנים Exploits (נקודות שאפשר לנצל בהן את המערכת, כמו מתקפה שאי אפשר לעשות לה Counter) ומרחיבים דמויות חלשות.
זוכרים את המערכת המטבע הוירטואלי המסובכת? אז היא הוחלפה לגמרי במערכת פשוטה ונוחה יותר.
המפתחת גם מוסיפה פריטים (Gear) למשחק, כ-50 פריטים נוספו רק בעדכון האחרון לכל דמות. - בנקודה הזו אתעסק בהמשך.
האם המשחק עדיין נראה טוב?
כן. הגרפיקה שהרשימה אותנו (ועוד במשחק מכות!) ב-2017 ממשיכה להרשים גם שנה אחר כך. משחקי מכות לרוב לא מתהדרים בגרפיקה יוצאת דופן, אלא בגרפיקה שבה מבינים מי משחק את מי - לא פה. עם כל כך הרבה דמויות שמגיעות מקומיקסים על צבעיהן NetherRealm היו חייבים לספק גרפיקה צבעונית וטובה למשחק ואת זה הם מספקים גם ב-2018. עם Super-Moves יצירתיים ו-Transitions שעם טיפה Gore יכולים להגיע ישירות למורטל קומבט, המשחק נראה טוב.
אז נכון שאת התמונות היפהפיות הזכורות לי ממהלכי Fatality של Mortal Kombat הכוללים סדיקת גולגלות, מעיכת אשכים ושליפת עמוד שדרה דרך הגרון לא ראיתי ב-Injustice 2, אך ה-Super Moves (מהלך מיוחד וייחודי לכל דמות) מהנים ובהחלט מייחדים כל דמות ודמות. אין שתי דמויות שמרגישות אותו הדבר.
הדמויות החדשות מפורטות, ה-Voice Line שלהן מתאים והמתקפות הגיוניות. מתוך כל הדמויות החדשות, הכי נהניתי לצפות בקומבואים של TMNT שבעצם מסתיר בתוך דמות אחת את כל ארבעת צבי הנינג'ה שלכל אחד מהם (בהתאם לנשק אותו הוא מחזיק) מתקפות משלו.
יש אנשים באונליין?
זה תמיד מפחיד בכל משחק מכות על המחשב - הם ננטשים די מהר. למרות זאת, הצלחתי למצוא גם ב-2 בלילה באמצע שבוע עם מי לשחק תוך שניות. מישהו שכמובן קרע נוב כמוני לחתיכות. הפעם היחידה שבה נתקלתי בקשיים היא ביום שישי ב-5 לפנות בוקר, בה צפיתי עם עיניים אדומות במסך בתקווה לעוד סיבוב והשרתים לא הצליחו לצוות לי אדם חדש שיקרע לי את הצורה.
אך מבחינתי, משחקי מכות הם לא עניין לאונליין - יש את כל עניין הפינגים ומיקום השרתים האירופיים וזה לא תמיד נחמד לשמוע מישהו צועק במיקרופון בצרפתית. המשחק בלט במיוחד כשהזמנתי כמה חברים לערב פיצות ומכות והצעקות בשפות לא מוכרות הפכו לצעקות בעברית ואי אפשר היה להאשים את הפינג.
שלם בכדי לנצח
נקודת החולשה הגדולה ביותר של המשחק היא מערכת ה-Progression במשחק. ישנו כמובן In-Game Currency שמקבלים עבור השלמת משימות, התקדמות עם דמויות וניצחון/הפסד בקרבות איתם ניתן לקנות כספות ("Vaults") בהן יש פריטים אותן ניתן לשים על הדמויות. אותם הפריטים לא רק קוסמטיים, הם משפרים את הדמות ומחזקים אותה מה שהופך משחק מכות למשחק Pay2Win. אז נכון שהמשחק הפעיל יותר והמוצלח יותר נמצא בתוך סקציית ה-Competitive במשחק שמנטרל את הפריטים ומשאיר אותם רק כפריטים קוסמטיים. זה נכון שהם הוסיפו את האפשרות גם באופליין להפעיל את ה-Competitive Mode, אך העובדה שמצב ברירת-המחדל של המשחק היא שה-Gear משפיע על הדמות הוא בעייתי במיוחד. החברים שלי למשל היו מספיק טרולים להחליף למצב הרגיל בלי שהאחרים שמו לב רק כדי לקחת דמות חזקה יותר.
אשמח אם המערכת הזו תיעלם ממשחקי מכות. היא לא מוסיפה למשחק ברגע שמוסיפים עוד שחקן וצריכה לא להיות אפילו אופצינאלית - אלא רק באופליין מול NPCים.
יש עולם שלם בחוץ
מערכת ה-Multiverse עושה חיל גם היום. בקצרה, המולטיורס מציג ייקומים מקבילים שנמצאים בסכנה כזו או אחרת ואנחנו צריכים להגיע אליהם כדי להציל אותם. ביקומים הללו נילחם בדמויות שקצת דומות לנו (ייקום מקביל, כן?) אבל הן לא אנחנו. לפעמים עם הגבלות בכדי לאתגר את השחקן, כמו לשחק רק עם Black Canary. עבור כל ניצחון נקבל כספת חדשה עם פריטים חדשים או פריטים מיוחדים לאותו Event/Multiverse.
המערכת מצליחה להשאיר אותי במשחק בשביל רק עוד קרב אחד וזהו. אני מוצא את עצמי בשעות הקטנות של הלילה מנסה להתמקצע עם Hellboy, דמות שאני לא משחק בכלל ביום יום, רק בשביל להוריד עוד עולם מהמפה.
ומי שלא אגדי?
הבעיה עם ה-DLCים היא מחירם - כל דמות עולה בין 7.99$ ל-13.49$. ישנן גם 3 חבילות שחקנים (Fighter Packs) במחיר של 26.99$ לחבילה, מה שמביא את ה-DLCים ל82.97$ לכל הדמויות. עדיף כמובן, לרכוש את ה-Legendary Edition במקום לשדרג את הגרסא הבסיסית, מהלך שיוזיל עלויות. מי שרוצה לקנות את המשחק כמובן עדיף שישים ידיו על ה-Legendary Edition. כמות הדמויות שנוספה ואיכותן מוסיפה המון למשחק המקורי. מי שקנה את הדמויות בזמן ההשקה של ה-DLCים כמובן שקצת "אכל אותה", אבל כנראה ידע שזה מה שיקרה.
סך הכל NetherRealm Studios עושים עבודה טובה בשימור המשחק והשארתו אטרקטיבי גם שנה לאחר ההשקה. העדכונים השוטפים, הDLCים ובכלל החבילה הכללית ש-Injustice 2: Legenedary Edition מביא איתו היא מצוינת בתור משחק מכות והמשחק מרגיש הרבה יותר נכון מאשר בהשקה. מזל שניתן לנטרל את השפעת ה-Gear וכל הציוד של המשחק ולשחק ב-Vanilla שלו. אמשיך כמובן, לשחק במשחק עם כל חבר שירצה לנוח רגע על הספה ולתת סיבוב. למרות שיש מצב די גדול ש-Inustice 2 יוחלף חזרה במשחקה הקודם של NRS, הלא הוא Mortal Kombat XL.
תגובות
1
17:12 18.04.2018 | DrizziTx
רק על "שרדר! הטכנודרום! הוא שוקע!" מגיע לך תגובה, תודה שהבאת לידיעתי שגירסה זו יצאה, בהחלט עדיף על הרגילה.
2
| פורסם ע"י