הרשמה

ביקורת - Metroid: Samus Returns

חזרה למקורות או משחק שלא עומד בציפיות? שמואל יצא לבדוק את הרימייק של Metroid 2 ל-3DS

  • Nintendo 3DS
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 15/09/2017

המפתחת Mercury Steam יצרה כאן רימייק נהדר שאם לשפוט ממנו מצביע על עתיד טוב יותר עבור סדרת המשחקים

מאז Metroid: Other M סדרת המשחקים של Metroid חטפה מכה רצינית בכנף. המשחק שיצא ל-Wii זכה למטח ביקורות שליליות הן ממבקרים והן ממעריצי הסדרה ולדעתי היה בין הגורמים הכי גדולים לכך שסדרת המשחקים הכל כך אהובה הפסיקה לקבל משחקים בתקופה האחרונה. למעשה, מאז אותו המשחק עברו 7 שנים עד שראינו משחק אחר בסדרת Metroid שכלל את Samus, אחת הדמויות האייקוניות בתולדות משחקי הוידאו (אני לא מחשיב את Federation Forces כי זה לא היה משחק Metroid של ממש בעיניי). Metroid: Samus Returns שיצא השנה ל-3DS הוא רימייק למשחק הגיימבוי משנת 1991 ונחשב בעיניי רבים למשחק שאמור לקבוע עבור נינטנדו האם העולם מוכן לשיבה של Metroid או שלא. אז איך המשחק החדש של נינטנדו, במיוחד לעומת Another Metroid 2 Remake או AM2R, משחק המעריצים המצוין שגם עושה חידוש לאותו המשחק? בואו ננחת ונבדוק.

הלכה רחוק מידי

החידוש של המשחק שומר על הסיפור המקורי של Metroid 2: Return of Samus, במסגרתו שכירת החרב המפורסמת Samus Aran נשלחת לסיים את המשימה שהיא התחילה במשחק הראשון בסדרה ולמנוע מפיראטי החלל להשיג את הכוח של המטרוידים על ידי כך שהיא תחסל את כולם מהשורש בעולם הבית שלהם, SR388. המשחק שם את Samus בכוכב הזה לאחר שכמה קבוצות שונות של לוחמים כבר ניסו לסיים את המשימה ונכשלו מה ששם את הגיבורה שלנו לבד אל מול הסכנה. הסיפור של המשחק מאוד אפל, גם במונחים של מטרויד, ושם את הגיבורה של המשחק בנעליים של רוצחת של גזע שלם של חייזרים.

יצא לי לשחק ב-Metroid 2 המקורי על ה-3DS ובעוד שזה לא המשחק שהכי נהניתי ממנו בסדרה, היו כמה דברים שממש אהבתי בעיצוב של המשחק ובמסרים שהוא ניסה להעביר לשחקן על המשימה של Samus. המשחק המקורי שם דגש גדול על אווירה אפלה ומדכאת שאלו שיצא להם לשחק במשחק המקורי יודעים שבהרבה רגעים במשחק מוסיפה למשחק טון כבד שנכנס גם לחיים האמיתים וגורם לכם להיות מתוחים ודרוכים לקראת מה שעומד לקרות. המשחק החדש, בעוד שהוא כיף, לא מצליח להעביר את אותה החוויה כמו המשחק המקורי או אפילו AM2R - פרויקט המעריצים של המשחק שנינטנדו סגרה. המשחק שם דגש על לחימה והפיכת Samus לגיבורה ללא חת שיכולה לנצח כל יריב עם סגנון. בכמה רגעים Samus עושה כל מיני קפיצות אקרובטיות ויורה מקרוב בחייזרים השונים מבלי למצמץ כמו איזו גיבורת על ולטעמי, בעוד שהגישה הזו יותר מתאימה ל-Samus מאשר מה שהיה ב-Other M אבל היא גם טיפה מתרחקת ממה ש-Metroid 2 ניסה להעביר בסיפור שלו ובאטמוספירה המאוד רצינית שלו.

חייב לציין: זו ביקורת על איך שהמשחק מתפקד כרימייק של משחק ישן ופחות על המשחק עצמו, אבל שוב: בגלל שכבר קיים רימייק של המשחק בדמות AM2R, רציתי לציין את העובדה שקיים חידוש של המשחק שעושה עבודה יותר טובה בלהישאר נאמן למשחק המקורי.

יורה לכל הכיוונים

SR388 הוא עולם גדול מאוד, אבל גם הרבה יותר לינארי ממשחקים אחרים בסדרה. המשחק כולל שילוב נהדר של חקר העולם, חיפוש אחר שיפורים לחליפה של Samus Aran ומלחמה בסוגים השונים של המטרוידים שהגיבורה שלנו תמצא במהלך המסע שלה. הסיבה שהעולם מרגיש יותר לינארי היא כי המשחק עובר מאזור לאזור בלי המון חזרה לאחור לאזורים קודמים. יש אנשים שיאהבו את זה יותר, אני יותר בעד העולם השלם והחי של Super Metroid, אבל בכל מקרה האזורים כולם כוללים מגוון רחב ומאוזן של נשקים ושיפורים עבור Samus. אבל גם עם השמירה על האותנטיות של החידוש, המשחק לא נותן לכם להילחם במטרוידים בלי טריקים חדשים לחלוטין ול-Samus יש שניים כאלה. הראשון מאפשר לגיבורה שלנו לירות לכל הכיוונים: ברגע שאתם לוחצים על מקש ה-L בקונסולה Samus עוצרת במקום ויכולה לירות לכל אזור שתכוונו אליו. היכולת הזו מוכיחה את עצמה כשימושית במיוחד לחיסול יריבים שנמצאים מחוץ לטווח הראייה שלכם והיא מוכיחה את עצמה גם כשימושית לפתרון של פאזלים שדורשים יריות מדויקות של טילים.

היכולת השנייה היא האפשרות להכות יריבים מקרוב בסוג של מתקפת נגד מגניבה שמהממת יריבים ומאפשרת לSamus לירות עליהם באופן נקי ולהרוג את רובם בירייה אחת. היכולת הזו (שהיא מאוד שונה ממה שרבים מאיתנו רגילים לראות ממשחקי Metroid) תעצבן או תלהיב מעריצים שונים של הסדרה ואני שייך לצד שדווקא מתלהב מהיכולת. היא אפשרה לי לרוץ על הרבה מקומות במפה ולהרגיש ממש חזק. היכולת עובדת כמו שצריך גם בקרבות בוסים ונותנת יתרון שלפעמים באמת צריך בעיקר ברמות הגבוהות.

חשוב לציין שגם אחרי שהמשחק נגמר יש סיבה לחזור ולשחק בו עם פתיחה של רמות קשות וניסיון להשיג 100 אחוז בזמן הקצר ביותר כמו במשחקי Metroid קודמים, ובגלל כמה שהמשחק כיף אז זהו אתגר שבאמת שווה לנסות כי זה דורש מכם ללמוד את המשחק על בוריו ולדעת מה הדרך הכי מהירה לסיים אותו. זה הופך את הערך של המשחק לגדול יותר ממה שהוא וכיפי מאוד גם לאנשים שאוהבים להשלים משחקים ב-100 אחוז.

חדש יותר לא אומר טוב יותר

המשחק עושה שימוש במודלים תלת ממדיים כדי להביא את Samus ואת העולם שלה לחיים וכאן אני חייב לומר שלעומת מה שקיבלנו ב-AM2R המשחק נראה פחות טוב. זה נופל לטעם אישי, אבל בעוד שהמשחק כולל הרבה יותר פיצ'רים גרפיים ומודלים יותר מושקעים  אבל בעיניי הפשטות של מודלים דו-מימדיים מאפשרת למשחק להרגיש גדול יותר ויפה יותר לטעמי. הגרפיקה עדיין טובה יחסית ל-3DS, האנימציה של המשחק נהדרת וזה לא משחק מכוער בשום צורה, אני פשוט חושב שהמשחק היה עובר מסך בצורה טובה יותר אם הוא היה דו-מימדי זה הכל. בנוסף, בעוד שהמוזיקה במשחק סבבה לגמרי, אני חושב שהמוזיקה המקורית ששמה דגש עמוק על האווירה האפלה במשחק עד כדי כמעט שקט מוחלט עדיפה עבור המשימה של Samus שהיא משימת סולו מסוכנת במיוחד על סף משימת התאבדות. גם הפרזנטציה וגם המוזיקה הם בעיניי טובים אבל לא מצוינים - המשחק יכל ללמוד ממקומות אחרים.

השורה התחתונה

אוהבים משחקי Metroid ו-Castlevania מהשנים האחרונות? אז אתם תאהבו את Samus Returns. למשחק יש גרפיקה טובה ומוזיקה טובה ומשאיר את המשחקיות האהובה והמוכרת יחד עם עוד שיפורים ותוספות שמשפרות את המשחקיות. אני באמת מקווה שהמשחק הבא בסדרה כבר לא יהיה רימייק של משחק מוכר אלא משחק חדש לחלוטין עם מפות חדשות ויכולות חדשות. בנוסף, אני חייב לציין שבין המשחק הזה למשחק המעריצים AM2R, אני אעדיף את השני. אני יותר מתחבר לסגנון הגרפי שמשחק המעריצים מציע שיותר דומה למה ש-Super Metroid הביא לנו והעובדה שהאווירה בו יותר מתאימה בעיניי לאווירה במשחק המקורי. בכל מקרה, זה משחק טוב מאוד ששווה לבעלי 3DS לקנות במיוחד אם התגעגעתם למשחק Metroid קלאסי.

8
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo 3DS

הטוב

  • משחקיות משופרת ונהדרת
  • חזרה של משחקי Metroid לפרונט
  • שם דגש על קרבות וחקר המפה במידה שווה

הרע

  • הסיפור איבד את האווירה המקורית שלו
  • מודלים תלת-מימדיים לא נראים טוב כמו דו-מימדיים

והחליפה

  • הייתי רוצה אחת. סליחה לא, שתיים.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י