הרשמה

ביקורת - LEGO Marvel Super Heroes 2

גיא השתגר לקרונופוליס וחזר עם אהבה מחודשת לגיבורי העל של ילדותו

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 14/11/2017

קאנג המעניש העביר אתכם ליקום מקביל. מה הצעד הבא?

בשנים האחרונות משחקי ווידאו של LEGO הפכו לטרנד משוגע ואפשר להגיד שיש להם כבר ז'אנר משלהם. הם מהנים, ממכרים, עם פאזלים שיגרמו לכם להשתמש קצת בראש וקורעים מצחוק. כשאנשים שומעים על המשחקים האלו, הם ישר חושבים שמדובר במשחק לילדים בני 8 שלא שווה את הזמן שלהם, אבל האנשים האלו בבירור לא שיחקו בהם. לא משנה באיזה מהם שיחקתי, בין אם זה היה Jurrasic World או Harry Potter, או אפילו משחקי Star Wars הנוסטלגיים, תמיד מצאתי את עצמי דבוק למסך עם חבר או אח קטן במשך שעות. האם LEGO Marvel Super Heroes 2 יגרום לכם לאותו האפקט? בואו נגלה.

היקום של Marvel, התאחד!

הכל מתחיל מהעובדה שהמשחק הזה לא מגיע לקונסולות הדור-הקודם. מדובר בכותר בלעדי לדור-הבא, השיפורים ניכרים בסינמטיות של המשחק, גודל המפה וכמות הדמויות שזמינות. תהיה לכם גישה ליותר מ-200 דמויות מהיקום של Marvel, כל אחת עם יכולות מיוחדות ומהלכים משלה. כמובן שרק המעריצים המושבעים ביותר יוכלו להכיר כל דמות ודמות, לרוב מצאתי את עצמי מגרד את הראש כשפגשתי דמויות כמו Black Knight או White Tiger, אבל המשחק עושה עבודה מצוינת בלהציג לשחקנים את הדמויות האלו תוך כדי שילובם בעלילה הראשית של המשחק. הקפיצה לדור הבא עוזרת לסצנות המעבר להיות הרבה יותר עמוסות בתוכן ואקשן שלא מבייש שום סרט של החברה.

זהו עוד יום רגיל ביקום של Marvel, אנחנו פוגשים את שומרי הגלקסיה בעוד משימה להציל עוד כוכב מחורבן. לאחר שהם מחסלים ישות שמימית שהובאה לכוכב על ידי קאנג הכובש (Kang The Conqueror), הצוות מגלה כי לקאנג יש תוכנית לקרוע אזורים שלמים מכל רחבי הגלקסיה כדי להוסיף אותם למציאות בה הוא שולט בשם Chronopolis. על מנת לעצור אותו, הנוקמים ושומרי הגלקסיה מאחדים כוחות ביחד עם כל דמות שתוכלו לחשוב עליה מהיקום של Marvel. בניגוד למשחקי לגו הקודמים של החברה, למשחק הזה יש עלילה מקורית שמתחברת לעלילה של הסרטים האחרונים של Marvel כמו דוקטור סטריינג', שומרי הגלקסיה 2 ואפילו ת'ור: ראגנארוק הטרי. עוד יותר מיזה, המשחק לוקח על עצמו את האתגר להוסיף המשכיות לסרטים האלו, כמו אזהרת ספוילרים! הקטע בסצינת הפוסט-קרדיט של דוקטור סטריינג' מראה את הברון מורדו לוקח את הכוח של מכשף אנונימי, מה שמראה כי הוא מחליט לבגוד בדוקטור סטריינג'. המשחק לוקח את זה כמה צעדים קדימה ומחליט להפוך את מורדו לנבל. כמובן שהדמות עצמה אכן משמשת כנבל בקומיקסים, אך ביקום הסינמטי הדבר רק נרמז. אם אי פעם רציתם משחק שיכין אתכם לאיך האיחוד של היקום של Marvel יראה ב-Infinity War, זה המשחק שיקח אתכם הכי קרוב לזה.

המון חברים בכל מיני צבעים

Chronopolis, היקום אליו קאנג (Kang) מביא אתכם ומפת העולם הפתוח אותה תוכלו לחקור היא פשוט תענוג. המפה מורכבת ממגוון רחב של אזורים שונים, כמו מנהטן בשחור לבן, מדבר עם פסל הספינקס, יערות וואקנדה (Wakanda), כוכב הלכת סקאר (Sakaar) ואפילו אסגרד (Asgard). כל מקום נראה שונה וייחודי לעצמו, עם מגוון פרטי אספנות ודמויות שיתנו לכם משימות צדדיות. הם לרוב יבקשו מכם לאסוף חלקים למשהו מסוים או להרביץ לכמות מסוימת של אנשים, המשימות האלו חוזרות על עצמן לא מעט פעמים. לרוב המשימה תיקח אתכם למקומות חדשים שבחיים לא הייתם חושבים לחקור, זה נותן לכם לראות את היופי האמיתי של המשחק והיחס לפרטים הקטנים.

זה מחזיר אותי לטיעון הראשוני שלי שאנשים מחשיבים את המשחקים הללו למשחקים עבור ילדים בלבד. כל מי שניגש למשחק הזה צריך לבוא בגישה של "מדובר במשחק לגו שלא לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות ושסך הכל רוצה שיהיה לי כיף לשחק בו." ולמרות שהמשימות חוזרות על עצמן, הן עדיין מהנות. תוכלו לגלם איזו דמות שרק תרצו והפאזלים שהמשחק יציג בפניכם מהנים לפתירה ולרוב הצריכו ממני יותר מדי נסיונות עד שהצלחתי להבין מה לעזאזל רוצים ממני. כל דמות מתנהגת באופן שונה במהלך קרב. דמויות גדולות כמו הענק הירוק או Carnom (שילוב של הדמויות Venom ו-Carnage) יכולים לחסל אויבים רבים בשנייה ולהרים סלעים מהאדמה ולזרוק אותם, בעוד שדמויות כמו קפטן מארוול או ספיידרמן משתמשים ביריות כדי להיפטר מהאויבים מרחוק. אם יש איתכם עוד שחקן, לכל 2 דמויות יש מתקפה מיוחדת שהם יכולים לבצע. לא משנה על איזה שילוב מוזר אתם חושבים, למשחק יש מתקפה מדהימה או מוזרה שהשניים יכולים לבצע ביחד.

ואם כבר מדברים על שני שחקנים, המשחק כמובן מעוצב בדרך שתיתן לכם ליהנות יותר מהמשחק אם יש לידכם חבר או אח קטן שיחלוק אתכם את הכיף. מבחינת משחקיות, מדובר בחוויה מהנה וממכרת בטירוף, אבל מבחינה טכנית, המשחק מתקשה כשזה מגיע לשני שחקנים ביחד. רק כאשר שיחקתי ביחד עם מישהו נוסף, המשחק התחיל לחוות נפילות פריימים קשות שנמשכו יותר מדי זמן. לצד זה, המשחק בכללי סובל מלא מעט תקלות טכניות. קריסות ובאגים כמו דמויות שמסרבות לזוז או נפילות דרך המפה התרחשו כמעט בכל שלב או שניים ומדובר במשהו שלא אמור לקרות על קונסולות הדור הבא.

השורה התחתונה

LEGO Marvel Super Heroes 2 הוא כנראה המשחק היחידי שיצליח לשלב כל כך הרבה דמויות מהיקום של Marvel ולאחד אותם בצורה שלא תבייש סרט הוליוודי. מדובר במשחק שיתן לכם גישה למגוון עצום של דמויות ואזורים אייקונים ויספק שעות על גבי שעות של הנאה, בעיקר אם יש לכם שותף שנמצא לידכם על הספה. אם מתעלמים מהתקלות הטכניות, מדובר בחוויה שלא תרצו לפספס.

9.4
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4

הטוב

  • מגוון עצום של דמויות ואזורים שונים
  • עלילה מעניינת שנותנת מקום לכל דמות
  • המשחק מנסה לתת המשכיות לסרטים מסוימים ומצליח בגדול

הרע

  • תקלות טכניות
  • משימות צדדיות רפטיטיביות

והלבנה

  • לא תצטרכו לשבור את הראש על איפה כל חלק נכנס
גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    09:52 15.11.2017 | Maorborn Maorborn

    שאלה לבוחן המשחק - איך השגת את המשחק ? הוא אמור לצאת ב17 לנובמבר ?
    בבקשה בבקשה תענה
    תודה מאור

  2. 2

    00:23 17.11.2017 | בר הוכמן - כתב תוכן בר הוכמן - כתב תוכן

    היי מאור, יש גרסאות לכתבים שמגיעות לפני הזמן כדי שתוכל לקרוא ביקורות לפני שהמשחק יוצא.

  3. 3

       | פורסם ע"י