הרשמה

ביקורת - South Park: The Fractured But Whole

בר עזב את הטלוויזיה ונכנס לנעליו של אריק קארטמן, האם הוא הצליח לייצר מגה-פרנצ'ייז?

  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 17/10/2017

אחרי המון התאמות להשקפתם של טריי ומאט יצאתי לבדוק האם המשחק מתעלה על קודמו בסדרה

כבר כשכתוביות הסיום של The Stick of Truth ריחפו על המסך זה היה ברור שהרומן של טריי פארקר (Trey Parker) ומאט סטון (Matt Stone) עם עולם משחקי המחשב לא נגמר והוא רק התחיל. זה לא שלא היו משחקי סאות' פארק בעבר, היו לא מעט. אך The Stick of Truth הראה לכל התעשיה איך מכינים משחק-מבוסס-סרט שהוא לא סתם מסחטת כספים, אלא משחק שמרגיש כחלק אינטגרלי בפרנצ'ייז והולך איתו יד ביד. המעורבות של הצמד בהחלט תרמה לכך, המשחק נעשה בצמוד להם והצוות שעבד על המשחק אמר כי היה צריך לשנות באופן תדיר את קוד המשחק שלא תאם להשקפתם. התוצאה הייתה משחק מלוטש, מלא עלילה והרגיש כמו פרק ארוך ומהנה בעולם של סאות' פארק.

3 וחצי שנים עברו מאז The Stick of Truth והנה מגיע ההמשך הישיר לחלוטין של המשחק העונה לשם The Fractured But Whole (כן, משחק המילים הוא בכוונה) וממשיך בדיוק מהרגע שבו עצרנו את המשחק הקודם. אנחנו אותו הילד החדש (שענה במשחק הקודם לכינוי דושבאג) שהוא מלך המשחק. נראה שנמאס לכולם לשחק ב-Stick of Truth והנה הגיע הזמן לשחק בגיבורי על. אנחנו עוקבים אחר קבוצת Coon and Friends הנשלטת על ידי אריק קארטמן (מישהו יכול להסביר לי איך לקארטמן יש כלכך הרבה שליטה יחסית לדמות שאף אחד לא סומך עליה, לא מאמינה לו, שיוצא דושבאג אמיתי כל פעם מחדש?! מה הוא ביבי?!) במטרה לייצר מגה-פרנצ'ייז שישלוט בדיוק כמו מארוול.

איך מתחילים פרנצ'ייז?

כולם יודעים שצריך תקציב התחלתי ול-Coon and Friends ישנו קצה חוט - חתול זקן נעלם ופרס של 100$ יינתן למוצא הישר. הילדים מנסים לפתור את התעלומה ולמצוא את החתול. בהמשך הם יגלו שהחתול והם מעורבים באיזו מזימת-ענק שכולה לא מקבלת תשומת לב בכלל, כיאה לילדים שלא מבינים את התמונה הכללית. אחד הדברים הראשונים שנעשה במשחק הוא לעצב את הדמות ולקבוע רמת קושי. בהתאם לרוח הדברים והמחשב ששורר בעולם והעולם הקומי חסר הגבולות של סאות' פארק - צבע עור של הדמות ישתנה לפי רמת הקושי וככל שרמת הקושי תהיה קשה יותר כך צבע העור יהיה כהה יותר ולהיפך.

עיצוב המשחק ממשיך את הקו של קודמו ושל הסדרה. טריי ומאט כבר אמרו בעבר שהם לא פיתחו את המשחק מוקדם יותר כי הם רצו שהמשחק יראה כאילו צופים בפרק בסאות' פארק. בנושא הזה Fractured But Whole מצליח בהחלט כמו קודמו. האנימציה נראית בדיוק כמו בסדרה ולצפות במשחק עובד בדיוק כמו לשחק בו (ואולי אפילו יותר).

מערכת הקרבות עברה שדרוג רציני מהמשחק הקודם והיא הרבה יותר מורכבת וכוללת בתוכה הרבה יותר סוגי מתקפות וקלאסים פתוחים. כרגיל בסאות' פארק, הרוב המוחלט של המתקפות הן הזויות וחלק גדול מהן מבוססות על גזי-קיבה ריחניים. הקרבות עצמן התארכו והם מבוססים על טוויסט באמצע הקרב, מה שלא כלכך תורם לעניין. את רוב הקרבות הקשים הייתי צריך לעשות פעמיים. פעם אחת כשהגעתי אליהם לראשונה ופעם אחת כשהבנתי מתי מגיע הטוויסט. באופן כללי, לא נהניתי מהקרבות יותר מדי שהתארכו יתר על המידה והרגישו כמו מכשול בדרך סתם. מה גם, שבניגוד למשחק הקודם, אין פה קרבות שאזכור בתור וואו כמו הקרב מול הגמדי-גינה בזמן שההורים של הדמות עושים סקס וצריך לברוח מציצי וביצים תוך כדי הקרב.

למערכת הזו הוסיפו מערכת Crafting מיותרת לחלוטין, לא הרגשתי צורך להשתמש בה גם כששיחקתי ברמה הגבוהה ביותר. ישנם כלכך הרבה פריטים במשחק שלחלק גדול מהם יש רק הבדל בשם ולא בתפקוד שרק למצוא בתפריט ה-Crafting מה אני רוצה לשדרג לקח המון זמן ובכל מקרה שכחתי את שם הפריט. אין אפשרות לשדרג פריט ישירות דרך ה-Inventory וזה מייגע מאוד. גם כל הפריטים שאוספים במשחק הם Trash רציני. להגנתם, חלק גדול מהפריטים נמצאים שם רק בתור רפרנס לפרקים בסאות' פארק ומעלים חיוך על הפנים.

בעיה גדולה במשחק היא שאין פה דמויות מיוחדות מדי. אם אפשר היה לזכור את הזומבי-נאצי-פרינסס-קני בקלות מהמשחק הקודם, השלב בחיפוש אחר ילדיו של מיסטר האנקי בביוב, השלב 16bit בקנדה או השלב בחלל שנגמר בביצוע הפלה לרנדי (שצונזר באוסטרליה ומס' מדינות באירופה) ובכלל, רמת השגעון שהיה בקודמים - חסרים פה כולם. זה לא שהמשחק לא מצחיק, נהפוך הוא - הוא מצחיק מאוד ומלא בבדיחות פלוצים. בעצם, כל המשחק הוא בדיחת פלוצים אחת גדולה. ישנם המון רפרנסים ענקיים ל-Pop culture, דמויות ופרקים שלא ראינו מזמן (אנחנו בעונה ה-21 של סאות' פארק והיא משודרת רצוף כבר משנת 97, כדאי להזכיר), פוליטיקה ודת. אך בניגוד למשחק הקודם, את המשחק הזה אף אחד לא ביקש לצנזר והוא גם לא לוקח את עצמו רחוק מדי. הוא בעצם הפך להיות יותר קאז'ואלי ונוח למפיצה שכנראה לא רוצה להסתבך עוד פעם עם הצורך לצנזר משחק. זו בעיה של כל יוצר מצליח שקיבל יד פתוחה לעשות ככל העולה על רוחו ואז המפיצה רוצה להתאים את המשחק הבא  לקהל הרחב. לסאות' פארק זה לא עשה טוב, לפחות למשחק. הסדרה עדיין נשארה אותו הדבר.

השורה התחתונה

המשחק לא רע, הוא מאוד מצחיק וגם לא קצר בכלל. לקח לי יותר מ-14 שעות לסיים אותו כשאני לא מאלה שהולכים ומחפשים כל Collectible שקיים במשחק. למרות זאת, המשחק הוא רק צל חיוור של המשחק הקודם בכל אספקט כמעט, בין אם אלו הדמויות, העלילה, גיוון השלבים וכמות הפעמים שהפסקתי לנשום מרוב צחוק. מי שהוא Fanboy של סאות' פארק כמוני או לא שיחק במשחק הקודם מאוד יהנה מהמשחק. מי ששיחק במשחק הקודם ולא היה בקיא בעלילה של סאות' פארק יכל להינות מהמשחק. מי שלא בקיא בעולם המצויר של טריי פארקר ומאט סטון כנראה יפספס את החלק העיקרי של הבדיחות במשחק וכדאי שיוותר. יוביסופט גם דחפה למשחק מיקרוטרנזקציות ובניגוד למשחק הקודם שהם היו רק פריטים קוסמטיים - הפעם הם מבטיחים גם תוספת לעלילה וזה יכול להסביר הרבה מחוסר התוכן של המשחק, כנראה שיוביסופט שמרה שלבים מחוץ למשחק בכדי למכור לנו אותם.

7.8
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • מלא בדיחות פלוצים
  • עדיין מצחיק

הרע

  • פחות מצחיק ופורץ גבולות מקודמו
  • קרבות ארוכים מדי
  • מלא בדיחות פלוצים

והשיר

  • Crab people, Crab people, Look like crabs, talk like people
בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    09:51 17.11.2017 | LAgamemaker LAgamemaker

    ביקורת לא קונקרטית, מה שווה משחק אלים בלי הרבה קרבות, וזה south park חלק מהקטע זה מלא בדיחות פלוצים

  2. 2

    12:34 17.11.2017 | WonderTweek WonderTweek

    אני נאלץ לחלוק על הביקורת, אין ספק שזה נכתב על פי טעמך האישי, אני גם בתור fan boy של סאות'פארק מאז 97 (כן אני זקן חח) שיחקתי במשחק הראשון רק החודש עם רכישת המשחק הזה בחודש הנוכחי סיימתי את שניהם לפי הסדר הנכון וקיבלתי חוויה ממש ממש כיפית גם מהראשון וגם משדרוג הקרבות והעלילה במשחק החדש, וכן אפילו שהקרבות יתארכו היה בהם משהו מאתגר ואף דורש מחשבה אסטרטגית איך להפיל את הבוסים שהם היו עיקר הכוח של הקרב.
    השילוב של מורגן פרימן ובן דודו של קייל במשחק היה מאוד משעשע.
    נהנתי לחקור כל תיבה, תיק ופח זבל בעולם של סאות'פארק, לפתוח אצ'יוומנטס (באקסבוקס) והעיקר למשוך עוד כדי שלא יגמר מהר המשחק.
    ראיתי את עונה 21 במשך החודש במקביל למשחק ואפשר להגיד שנהנתי יותר מעלילת המשחק מאשר מהעונה עצמה! מחכה לDLC שיצאו בהמשך!

  3. 3

    13:07 18.11.2017 | בר הוכמן - כתב תוכן בר הוכמן - כתב תוכן

    מכיןמשחקיםמלא - לא אמרתי שיש בעיה עם הקרבות, אמרתי רק שהם ארוכים מדי ולא מהנים כלכך.
    טוויק, דווקא אתה מחזק את מה שאמרתי. אם אתה fan של סאות'פארק אתה תהנה מאוד.

  4. 4

       | פורסם ע"י