הרשמה

ביקורת - King of Fighters XIV

המשחק האחרון בסדרת King of Fighters נראה שונה... האם הוא שומר על אותה הרמה שמאפיינת את סדרת המשחקים הזו?

  • PC
  • PlayStation 4
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 15/06/2017

אל תתנו לפרזנטציה המוזרה להטעות אתכם: King of Fighters XIV הוא אותו משחק לחימה מוכר ואהוב שקהילת משחקי הלחימה למדה להעריך.

למשחק האחרון בסדרת משחקי הלחימה של SNK לקח המון זמן להגיע למחשב. King of Fighters XIV יצא לראשונה בקיץ של 2016 לקונסולת ה-PS4 ולאחר כמעט שנה של ציפיה הגיע גם למחשב. זה לא השנתיים שהיינו צריכים לחכות במקרה של המשחק הקודם בסדרה, King of Fighters XIII אבל היי, שנה זה עדיין הרבה. אחת הסיבות שחיכיתי כל כך הרבה זמן לשחק במשחק הייתה העובדה שהוא פשוט נראה שונה. מאוד שונה. King of Fighters XIV הימם המון אנשים בהכרזה שלו כשהוא הראה שינויים גרפיים מרחיקי לכת, וגרם לכל המשחק להיראות מוזר. וכמובן שזה בא עם השאלה: האם זה משפיע על המשחקיות באותה הצורה? סדרת משחקי King of Fighters ידועים במשחקיות כאוטית, מלאה עד הקצה בקומבואים מסחררים, קאמבקים מרשימים ומשחקיות מהירה וקצבית ביותר, ולעיצוב המקורי שכלל מודלים דו-מימדיים עם אנימציה משובחת יש חלק לא קטן בזה. אז עכשיו כשהמשחק עבר ממודלים דו-מימדיים לתלת מימדיים לראשונה בהסטוריה שלו ובנוסף שמר גם על משחקיות ממבט צד.

יצאתי לבדוק האם המשחק שומר על אותה המשחקיות והמכניקה שגרמה לי לבלות שעות על גבי שעות בניסיון ללמוד את הקומבואים של הדמויות האהובות עליי.

רגע, כמה דמויות יש פה?!

King of Fighters XIV הוא משחק הלחימה ה-14 בסדרת משחקי הלחימה של King of Fighters והוא שומר על המכניקה הבסיסית של המשחק: אתה יכול לבחור קבוצה של שלושה דמויות מתוך יותר 50 דמויות שונות (וכן, אלה יותר מ-50 דמויות שונות ללא DLC) שמגיעות מרחבי היקום של SNK וממשחקים כמו Fatal Fury, Art of Fighting ו-Samurai Showdown. ולהילחם בצורה של הטוב מ-5, כשהקרבות הן קרבות של 1 מול 1 כל פעם בסדר מסוים שמוחלט מראש. המשחק גם מאפשר לשחקנים להילחם בזירות שונות כשלחלק מהדמויות יש אינטראקציות לפני הקרבות שלהן.

כל דמות מתאפיינת בקומבואים משל עצמה ויכולות שונות, כשכולן יכולות לעשות שימוש בטכניקות המיוחדות שהמשחק מאפשר להשתמש בהן: ביטול מתקפות או Canceling, יכולת לעבור ל-Max Mode ושימוש בטכניקה חדשה לגמרי שנקראת Rush. ביטול מתקפות מאפשר לשחקנים להתחיל קומבו עם מתקפה אחת ותוך כדי הביצוע של המתקפה להחליף למתקפה מיוחדת אחרת. Max Mode הוא מצב שמאפשר לשחקן להשתמש בגרסה מחוזקת של אחת מהמתקפות החזקות שלו ומאפשר לשחקנים מנוסים לסיים ככה קרבות בסטייל. המוד השלישי הוא מוד חדש: קומבו Rush, מאפשר לשחקנים לתת מתקפה מיוחדת על ידי לחיצה רבה על כפתור האגרוף החלש ליד היריב. זה טיפה מחזיק את היד של השחקן אבל באיזשהו מקום גם פותח את המשחק לכל השחקנים שלא רצו להגיע כי חשבו שהם לא יכולים להתמודד מול שחקנים מנוסים יותר, ובנוסף שחקנים מנוסים ישימו לב שלעומת קומבואים רגילים, מוד Rush לא עושה יותר מידי נזק ויחסית קל להתחמק ממנו כל עוד אתה לא נמצא ממש ליד היריב שלך.

המשחק גם לוקח צעד אחורה מהמשחקיות המהירה מאוד של King of Fighters XIII ובמקום זה קצת מורידים את הקצב כדי לתת לשחקנים החדשים יותר זמן להתאקלם לקומבואים של המשחק. כל המודים של המשחק חזרו מהמשחק הקודם, חלקם פחות טובים כמו מוד הסיפור ששוב, ואני לא יכול להדגיש את זה מספיק, לא עונה על הסטנדרטים שהתחילו להציב משחקים כמו Injustice, Mortal Kombat ולאחרונה גם TEKKEN 7. מוד סיפור טוב נהייה משהו ששחקני לחימה אשכרה מצפים לו, וכשה"סיפור" שלכם הוא בעצם מוד ארקייד אחד ארוך, זה לא מספק. מוד שאני כן יכול לומר עליו רק דברים חיובים הוא מוד האימונים. האימונים מחולקים לאימונים חופשיים ומשימות שאפשר לעשות שמאפשרות לכם ללמוד ולהתאמן על קומבואים של דמויות אהובות. המודים האלה נותנים חופש מוחלט לשחקן ללמוד מה שהוא רוצה מתי שהוא רוצה מבלי לדחוף לו איזה סשן למידה ארוך ולא רצוי עם דמויות שהוא לא יעשה בהן שימוש. אם תשימו לב, רוב הדברים כאן לא נועדו לשחקנים שכבר יודעים מה הם מחפשים במשחק King of Fighters, ככה שאפשר לומר שזה המשחק הכי נגיש לשחקנים חדשים עד היום ואם אתם רוצים לתת לחברים שלכם לשחק נגדכם הם לא ירגישו מקופחים לחלוטין או יזרקו את השלט כשאתם נותנים קומבו של 14 מכות ברצף.

דוג'ו הבובות

אז לא צחקתי כשאמרתי שהמשחק נראה מוזר. המשחק עבר לראשונה ממודלים דו מימדיים למודלים תלת מימדיים והמעבר לא עשה למשחק טוב. הדמויות שבמשחקים הקודמים נראו באופן אבסורדי יותר חיות ועם יותר אופי מאשר במשחק הנוכחי. הדבר ניכר בעיקר בזמן של Cutscenes ששם הדמויות נראות נוקשות וכמו שהזכרתי קודם, המשחק קצת ירד בקצב שלו, ובעוד שזה עובד מעולה עם שחקנים חדשים לסדרה, זה כן מראה עד כמה הדמויות בצורה התלת מימדית שלהן נראות כמו בובות פלסטיק. לעומת זאת, אם אנחנו מסתכלים על האנימציה שלהן בתוך הקרבות אז שם הדמויות זזות בצורה חלקה ונהדרת. המשחק על המחשב תומך ברזולוציה של עד 4K ויש אופטימיזציה מעולה ככה שבהרבה מקרים והרבה מחשבים המשחק ירוץ בצורה חלקה וישמור לפחות את ה-60 פריימים לשנייה שצריך בשביל לשחק בצורה תחרותית. שיחקתי במשחק על ה-1050TI בגרסתו הניידת והמשחק לעיתים הגיע אף ל-110 ו-120 פריימים לשנייה ב-1080p, ככה שהמפתחים שהעבירו את המשחק למחשב עשו עבודה מעולה עם המשחק. מה שכן, המשחק לא נותן המון אפשרויות לשחק עם האפשרויות הגרפיות של המשחק, ורוב האופציות מתרכזות בהאם יהיה פיצ'ר מסוים או האם הוא יוסר. זה יכל להיות טוב יותר, אבל המשחק רץ בצורה נהדרת אז אני לא יכול להתלונן יותר מידי.

השורה התחתונה

אל תתנו לפרזנטציה החדשה והמוזרה להטעות אתכם: King of Fighters XIV הוא אותו משחק לחימה מוכר ומהנה ששיחקנו בו עד היום. זה נכון שהמודלים התלת מימדיים מרגישים חסרי חיים והרבה פחות מגניבים ממה שהתרגלנו, הרבה מאוד בגלל האנימציה שהחליטו להשתמש בה עבור הדמויות כשלא בקרבות, אבל כשכן נלחמים, אוטומטית מקבלים את אותו הוייב ואותה המשחקיות האכזרית והקצבית מהמשחקים הקודמים. הדמויות הרבות והמגוונות שאפשר לשחק איתם והתחושה המספקת שיש לך כששחקן כשאתה מצליח לתת את הקומבו שאתה רוצה בזמן קרב מול מישהו אחר מביאים חווית משחקי לחימה נהדרת ששווה לנסות אם תהיו מוכנים להסתכל מעבר לפרזנטציה המוזרה. והיי, זה משחק הלחימה הגדול השני שכבר יוצא למחשב השנה אחרי TEKKEN 7 ובנוסף גם הוא מתאפיין בביצועים מעולים על המחשב, ככה שזאת עוד נקודת זכות. King of Fighters XIV הוא אולי לא המשחק הטוב ביותר בסדרה, אבל הוא בהחלט ראוי לשמו.

8
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • אותה משחקיות נהדרת וקצבית
  • סגל דמויות רחב
  • ביצועים נהדרים על המחשב
  • נגיש מאוד לשחקנים חדשים

הרע

  • המעבר למודלים תלת מימדיים לא עשה טוב למשחק
  • מוד סיפור מאוד מצומצם

והבובה

  • ברצינות, אם סטריט פייטר יכולים להצליח לעשות את המעבר, גם אתם יכולים
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:30 09.07.2017 | גל גל (אורח)

    אחרי כל כך הרבה משחקי לחימה שיצאו השנה, אני כבר מתלבט איזה מהם לקנות חחחחחח.

  2. 2

    12:53 09.07.2017 | בועז בועז (אורח)

    גל תיקנה את תקן 7 ניראה יותר טוב

  3. 3

    21:44 09.07.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    בהחלט קשה להחליט גל - לפי דעתי, TEKKEN 7 הוא המשחק היותר טוב. King of Fighters XIV הוא משחק כיפי, ככה שאם אתה אוהב את סדרת המשחקים זה אחלה משחק לשחק בעיקר עם חברים שלא מכירים את המשחק, אבל TEKKEN 7 הוא משחק שלם יותר. אם אתה יותר בקטע של מבט מהצד, אז לך על Injustice שנגיש כמו KOF אבל עם יותר דמויות מוכרות ומכניקה שטיפה יותר נגישה לשחקנים חדשים. ואם יש לך סוויץ' אז זה פשוט הולך להיות מאוד מוזר וכיף XD

  4. 4

    19:41 10.07.2017 | אבי אבי (אורח)

    שמע שמואל, אני ממש אוהב שאתה נותן ביקורות למשחקים שהם לא 100% מיינסטרים זה ממש מרענן.

    וכמובן אחלה כתבה!
    אני ניצלתי את מבצעי הקיץ בשביל לקנות את BlazBlue, אז יש לי כבר משחק לחימה אחד לכלות בו את הזמן הפנוי שלי... אבל אולי אחר כך אני אתן לKOF צ'נס :)

  5. 5

       | פורסם ע"י