הרשמה

ביקורת - Watch Dogs 2

בעוד המשחק הראשון בסדרה היה פלופ, Watch Dogs 2 אמור להיות ההפך המוחלט ולשפר את המשחק באלמנטים רבים. האם יוביסופט עמדה במשימה?

  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 29/11/2016

שמואל מגיע לסן פרנסיסקו כדי לגלות כמה באמת העולם של Watch Dogs 2 שונה מקודמו

בואו נקרא לילד בשמו - Watch Dogs היה מאכזב. המשחק שהוכרז בהוד והדר ע"י חברת Ubisoft בשנת 2012 והבטיח גרפיקה מדהימה, משחקיות בה אתה מרגיש חלק מעולם רחב ומתפתח וסיפור מעולה, נתן לנו בסופו של דבר משהו שדומה לחיקוי GTA עם אלמנט של האקינג ופריצות (סייבר, סייבר), גרפיקה שלא התקרבה למה שהובטח וסיפור שבמרכזו עמד גיבור כ"כ לא מרגש שזה כאב לי כמה שהייתי אדיש לכל מה שקורה לו. אז כש-Ubisoft הכריזה שיצא משחק המשך השנה, הרגשתי מאוד, אבל מאוד, סקפטי לגבי המשחק.  מצד אחד אולי החברה באמת רוצה להראות שיש עתיד ליקום שהיא הציגה ושהיא באמת יכולה לשפר את הבסיס הטוב שהיא נתנה במשחק הקודם, אבל מצד שני יכול להיות שהיא פשוט תמשיך באותו הכיוון, וסתם הוציאה משחק המשך בזכות המכירות הגדולות של הראשון.

גיבור חדש, עולם חדש:

אז בניגוד לסיפור של המשחק הראשון הסיפור של Watch Dogs 2 לוקח אותנו הפעם לסן פרנסיסקו, שם הממשלה מחליטה לפרוס את הגרסה החדשה של ctOS – מערכת ההפעלה שעוזרת לכל מכשיר אלקטרוני להתחבר לכל מכשיר אחר, כולל תשתיות רמזורים, מצלמות וטלפונים – אחרי כל האירועים שקרו בשיקאגו עם הגרסה הישנה. המשחק מתנהל הפעם דרך רגליו של מרקוס הולווי (ידוע יותר בכינויו Retr0), האקר צעיר שסומן ע"י המערכת החדשה כפוטנציאל למפגע וחשוד בפשעים שהוא לא ביצע. תוך כדי פריצה למערכת וניקוי שמו הוא מגלה שהוא לא היחיד, ושאנשים חפים מפשע יכולים להיות מואשמים ע"י המערכת ללא עוול בכפם ובכך להסב להם נזק. מרקוס מחליט להצטרף לקבוצת ההאקרים DedSec במטרה להפיל את ctOS 2.0 ואת החברה ששולטת בו – Blume.

ברמת הסיפור, המשחק לקח את עצמו צעד קדימה. הגיבור הראשי של המשחק מקל על השחקנים להזדהות איתו: הוא לא איזה סופר האקר מטורף שיודע לירות בכל אקדח ולנהוג בכל רכב. טוב, הוא כן; אבל הוא לא מרגיש קר וחסר רגש כמו שאיידן פירס היה. בנוסף מטרת העל שלו ושל הצוות השלם שהוא עובד איתו מאוד ברורה על ההתחלה ולכן הבנתי מה הם מנסים לעשות בכל משימה ולמה הם מנסים לעשות את זה. מרקוס הוא דמות מאוד אהובה, היא יותר קלילה מאיידן, מתבדחת יותר ממנו ולכן גם יותר נהניתי לשחק איתה. הצוות שלו יכל להיות יותר מעניין או לפחות לגרום לי להיות אכפת מהם יותר, אבל ככל שהתקדמתי במשחק שמתי לב שזה לא הפריע לי וכאילו שהמפתחים רצו שכל האווירה תישאר ברמה הקלילה והכיפית ולא תהייה ברצינות תהומית כמו במשחק הראשון, וזה עבד לה. אני בהחלט מעדיף את הגיבורים של Watch Dogs 2 המרגישים לי יותר אנושיים מאשר סתם האקר מטורף ומנותק רגשית.

כבר הזכרתי שהמשחק מתרחש בסן פרנסיסקו והסביבה, אז שווה לציין את ההשקעה של יוביסופט במשחק הזה מבחינת שחזור אמין של העיר הזו. היא לא שחזרה את כל סן פרנסיסקו. זה היה לוקח לה עוד כמה שנים של פיתוח, אבל האזורים שהיא כן שחזרה הם ממש אחד לאחד. תוך כדי אחד מה-Playthroughs שלי עצרתי כדי לתהות כמה מדויקת עבודת השחזור שלה, ומכמה כתבות באינטרנט שקראתי שהשוו בין המשחק לבין המציאות, אני חייב לומר שהעבודה שהיא עשתה דיי מדהימה. אם מישהו מכם נולד בסן פרנסיסקו או ביקר שם לאחרונה, יראה כי המשחק נאמן למציאות ורוב המקומות יהיו שם כמו שאתם זוכרים (עם כמה הפתעות פה ושם). בכלל, הרמה הגרפית של המשחק הזה מאוד גבוהה, אבל גם מחשבים שהם לא מחשבי על יוכלו להריץ את המשחק וזה אבל גדול. אם חלקכם זוכרים, אחת מהתלונות הגדולות על Watch Dogs הייתה העובדה שהגרפיקה שלו לא הייתה מהמרשימות ועל המחשב האישי המשחק סבל מאיטיות חמורה בעיקר בזמן נהיגה גם על מחשבים עם מפרט מפלצתי. יוביסופט לקחה את התלונה לתשומת ליבה והכניסה למשחק המון אופציות גרפיות לשחק איתן על ה-PC כדי שהמשחק יראה טוב ויהיה יציב. אני באופן אישי לא נתקלתי בבעיות מיוחדות בזמן ששיחקתי. 

רפדטיביות מעולם לא הייתה תכונה טובה:

המשחק, שכמו קודמו, מתנהל ממשימות עיקריות ומשימות צדדיות שהגיבור שלנו יכול לקחת על עצמו. המשימות העיקריות ברובן דומות אחת לשנייה: תגיע לאזור כלשהו שבו יש מידע שצריך להוציא/למחוק, תפרוץ למחשבים שם באיזושהי דרך, תמחק/תוציא את המידע, תברח. איך שהמשימה תתבצע נתונה לבחירת השחקן. אתה יכול להתגנב פנימה ולהמם את השומרים אחד אחד, לרוץ ולירות בכולם בלי אבחנה עד שתגיע למחשב שאותו אתה צריך או, אפשרות חדשה במשחק הזה, להשתמש ב-drones כדי לסרוק את האזור כדי לדעת מאיפה הכי נוח להיכנס, או כשהמשחק מאפשר זאת, אפילו לעשות את העבודה בשבילך בלי שתצטרך לעשות כלום. המשימות האלו מתחילות לחזור על עצמן באיזשהו שלב, ואלמנט ההתגנבות לא מרגש או נותן שום דבר לך כשחקן. זה חבל כי בהתחשב בכמה חלש מרקוס לעומת שאר השומרים במשחק רואים שכוונת המפתחים הייתה שלא נהיה אקדוחנים ונתחיל לירות לכל עבר אלא שנעקוף את ההגנות של המקום בצורה חכמה. אני מרגיש שהמפתחים היו יכולים לעשות יותר בגזרה הזו, להכין מבנים שבנוים טוב יותר, או לומר מראש לשחקן שזאת משימה שהוא לא יוכל להשתמש ב-drones כדי לעבור אותה, או לתת אלמנטים שגם עובדים טוב יותר עם יכולות ההאקינג המשופרות שהמשחק נתן לך.

אם כן בחרתם שבא לכם לירות לכל עבר כי להתגנב לכל מקום לוקח יותר מידי זמן ו-Ain't nobody got time for that, המשחק יכול להעניק לכם מגוון רחב של נשקים להשתמש בהם דרך מדפסת תלת מימד שיש לגיבורים שלנו במטה שלהם. אתם יכולים ליצור אקדחים משופרים, רובי סער ונשקים רבים אחרים. כמו רוב משחקי היריות מגוף שלישי, גם Watch Dogs 2 מתנהל עם מערכת Cover. זה דיי בסיסי ובהתחשב בכך שה-AI במשחק כן יכול לבוא ולאגף אותך הייתי שמח לעוד שיפור בכל הנושא של יכולות התנועה של מרקוס בזמן קרב. מצאתי את עצמי ברוב הקרבות נכנס למחסה, יורה בכמה אויבים, בורח אחורה תוך כדי שאני חוטף כדורים, נכנס למחסה אחר וחוזר חלילה. ברמתו הבסיסית, כל העסק עובד, אבל הוא גם מאוד בסיסי ולא מאתגר במיוחד. מרקוס, כמו איידן מהמשחק הקודם, יכול ללמוד יכולות חדשות של פריצה, לשפר את יכולות הירי שלו או ללמוד דרכים חדשות להשתמש בסביבה לטובתו. מה שמגדיל ממש את האורך של המשחק הזה הן המשימות הצדדיות שמפוזרות בכל רחבי העיר, ובעוד שרובן דומות אחת לשנייה, יש גם כאלה שהן ממש משעשעות ומצחיקות. זכורה לי במיוחד משימה בה התבקשתי לפרוץ לאולפני Ubisoft כדי לפרוץ למחשבים שם ולשחרר טריילר למשחק שעוד לא יצא. המשחק יכול לקחת כמה עשרות שעות בסה”כ אם עושים הכל או לפחות מנסים.

השורה התחתונה:

Watch Dogs 2 בסופו של דבר מרגיש כמו שיפור של המשחק הקודם. הדמויות מרעננות וכיפיות, אלמנט ההאקינג יותר רחב ויותר הגיוני מהמשחק הקודם והסביבה שאנחנו נמצאים בה מרגישה חיה יותר; גם מבחינת העיצוב שלה וגם מבחינת הגרפיקה של המשחק. המשחק סובל מבינוניות בחלק מהמקומות כמו לדוגמא בכל מה שקשור להתגנבות וליריות, ויכל לעשות יותר כדי לגרום למשחק להיות משהו מיוחד בניגוד ל”יותר טוב מהקודם”. האם נהניתי? כן, זה משחק כיפי. האם זה אחד מהמשחקים הטובים של השנה? פחות. Watch Dogs 2 הלך על בטוח בחלק מהמקומות ויצר חוויה שהיא כיפית אבל גם גנרית באותה המידה וקיוויתי ליותר מזה.

7.5
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • שיפור מהמשחק הקודם
  • גרפיקה טובה ושחזור מעולה של סן פרנסיסקו
  • דמויות כיפיות ומצחיקות

הרע

  • מנגנוני ההתגנבות והיריות בינוניות
  • משימות יכולות לחזור על עצמן

והקלישאה

  • "סייבר סייבר סייבר" אפילו המשחק צוחק על המילה הזאת
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:17 18.12.2016 | יאיר יאיר (אורח)

    אתה כותב ממש יפה

  2. 2

    23:52 19.12.2016 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    תודה רבה יאיר :)

  3. 3

    23:52 19.12.2016 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    תודה רבה יאיר :)

  4. 4

    13:23 20.12.2016 | איתי איתי (אורח)

    מחזק את יאיר, ביקורת מאוד טובה

  5. 5

    19:17 20.12.2016 | WarFox89 WarFox89

    משחק אולי כייפי לעשרים דקות אבל עלילה של עשרים אגורות גם כן, דיאלוגים ודמיות משעממים, משחקיות ירי ונהיגה על הפנים ובכללי הקהל יעד של המשחק הזה הוא ממש לא אנשים בוגרים.

  6. 6

    16:07 30.12.2016 | DarthVader DarthVader

    כתוב בצורה מעולה, העברת לי את המסר בנוגע למשחק.

  7. 7

    15:29 30.04.2017 | גבר גבר (אורח)

    איך המשחק מתכופפים

  8. 8

    23:16 01.08.2017 | אליקו אליקו (אורח)

    משחק ממש טוב שכולל מלבד משימות האקינג מרוצים גראפיטי והיתולים כמו סלפיז במקומות ועם אנשים מיוחדים. חוץ מזה מסרים חינוכיים לוחמה וחשיפת שחיתויות עלילתיות מורכבת ומשתנה. וכן, אולי מסר חזוני אודות הסכנות בהתפשטות הטכנולוגיה שרלבנטיים כיום מתמיד. המשחק נותן לנו להיווכח כמה כוח יעמוד לרשות האקרים בעתיד הקרוב. לדעתי לא מספיק מוערך. העולם עשיר מורכב ומצחיק. לשחקן יש אפשרות תקיפת מילי מיוחדת וכל הרעיון של דרונס מגניב גןם כו

  9. 9

    23:21 25.12.2018 | Editforce Editforce

    אחלה ביקורת, אהבתי. וקניתי את המשחק:)

  10. 10

       | פורסם ע"י