הרשמה

ביקורת - Titanfall 2

האם המשחק החדש בסדרת Titanfall יצליח לשכנע אותנו לדבוק בו מאשר כותרי היריות האחרים שנמצאים בשוק?

  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 28/10/2016

Titanfall 2 עושה לא מעט דברים כמו שצריך, אך אינו מצליח לחבר הכל ליצירה אחת שנוכל לזכור

EA ו-Respawn הוציאו את המשחק השני של Titanfall במהלך החודש האחרון, והיה נראה כי שתי החברות הפיקו לקחים מהמשחק הראשון שיהפוך את השני ללהיט. החברות צירפו מצב קמפיין שלא הופיע במשחק הראשון ושדרגו את המולטיפלייר, כשהן מודיעות כי כל השינויים יעשו במטרה לשמור על הקצב המהיר של המשחק הראשון שמעריצים כה אהבו. למרות שלא שיחקתי במשחק הראשון בסדרה, התרגשתי לקבל את Titanfall 2, בגלל שלא כל יום משחק מבטיח לך שילוב בין לשחק חייל לבין האפשרות להיכנס לנעליו של רובוט ענקי; והכל במטרה ליצור אקשן מהיר וחסר פשרות. האם Titanfall 2 אכן הצליח לספק לי הנאה גדולה, והאם הוא כותר FPS חזק מספיק לעמוד באותה קבוצה עם משחקים כמו: Battlefield 1, Infinite Warfare שיצאו יחד איתו? 

אוואטר מישהו?

הסיפור של Titanfall 2 עוקב אחר החייל אנדרסון קופר אשר חולם להיות טייס ולקבל את הטיטן הראשון שלו, אך רגעים לפני שהוא מקבל את ברכתו של המפקד שלו, הוא נשלח לשטח יחד עם חבריו לצוות במטרה להילחם על כוכב שכוח אל שנראה בצורה יוצאת דופן כמו אחד הג'ונגלים של הסרט המצליח של ג'יימס קמרון - אוואטר. לאחר כמה רגעי לחימה חביבים אנחנו נתקלים בטייס שבנשימתו האחרונה מעביר לנו את השליטה על הטיטאן שלו - BT 7274. השניים יוצאים למילוי המשימה של החייל המת ובדרך מגלים כי עליהם לעצור שימוש לא ראוי של טכנולוגיה חדשה של חזרה בזמן ע"י כוחות עוינים. 

הסיפור עצמו הוא חלש בצורה מחרידה. לא לרגע אחד היה אכפת לי לאן העלילה תיקח אותי, כנראה בגלל הידיעה של כל המהלכים מראש וחוסר המקוריות של הכותבים. ניתן לראות בסצנות מסוימות שאכן יש רצון לרגש את השחקנים בעזרת קטעים גרנדיוזים שרוצים להרגיש כמו הדקות האחרון של ארמגדון, אבל בסופו של דבר אם אין רגשי קונקרטי שיחבר בין השחקנים לדמויות ולרצונות שלהם, אלא כמו שאמרתי, סתם אסופת טכניקות קולנועיות שנועדו לרגש את הצופה.

דווקא את ההנאה הסיפורית שלי מצאתי במערכת היחסים שנוצרה בין קופר לבין BT. במהלך המשחק נוכל לראות את קופר ו-BT יוצרים אינטרקציה אחד עם השני ברצף של שאלות ותשובות שהם מספקים אחד לשני. ישנה אפשרות לבחור בין שני משפטים שיצאו לקופר מהפה כשמדברים עם BT  ובכך לקבוע את טיב היחסים בין השניים. רוב התקשורת שלהם מתסכמת בכך ש-BT אומר משהו ברובוטיות מוחלטת, קופר עונה לו בצורה קצת סרקסטית (בחירה שלי) ו-BT, כמו רובוט נאמן, עונה לו ברצינות יוצאת דופן. לא הברקה גאונית, אבל ללא ספק עושה את העבודה.

מעבר לסיפרו החלש, הבנייה של הקמפיין עשויה בצורה טובה. השלבים שממלאים את העולם עשויים בצורה נפלאה, נראים ומרגישים מדהים. לא פעם יצא לחברים שלי לעבור בסלון כשהייתי משחק בשלבים הראשונים של המשחק, כשהם שואלים אותי אם אני משחק במשחק מחשב של אוואטר ועוצרים להתרשם מהגרפיקה. הבנייה של השלבים טובה ולרוב מאפשרת יותר מדרך אחת לגשת אל האויבים, כשמערכת התנועה של קופר ושל BT יאפשרו לשחקן לצאת ולחקור את השלבים.

מעבר לשלבים המרהיבים של המשחק, ישנם אויבים שכבר פגשתם בכל משחק יריות בעבר. החל מחיילים רגילים, חיילי עילית וחיילים שמסתובבים עם מגן עליהם, Titanfall 2 לא יחדש לכם שום דבר בנוגע לאויבים הסטנדרטיים של עולם ה-FPS. איפה שכן ישנו שינוי מרענן הוא בגזרת הבוסים. את הבוסים של המשחק תפגשו אחת לשלב או שתיים, כשהם גם מגיעים עם טיטאן בעל כוחות וכלי נשק שונים משלכם; ולאחר שתנצחו אותם, תוכלו לקבל את אותם כוחות ונשקים לטיטאן שלכם. הקרבות עם הבוסים היו טובים; במיוחד הקרב שהיה לי לקראת סופו של המשחק, שם הרגשתי כי עליי להשתמש בכל מה שלמדתי כדי לעבור אל השלב הבא.

לסיכום אומר כי מצב הקמפיין של המשחק הוא לא רע בכלל. הוא קצר מאוד, ויש לו ללא ספק רגעים מעניינים וכיפיים, אך הוא עדיין לא יכול להחזיק את המשחק לבדו. למזלנו ל-Titanfall 2 יש מצב מולטיפלייר שאמור למלא את המשבצת הזו, אך האם הוא עושה את העבודה?

אינטנסיביות היא לא בהכרח הנאה מובטחת:

מצבי המולטיפלייר, אלה שאמורים להיות גולת הכותרת של המשחק, חיכו לי לאחר שסיימתי את הקמפיין של Titanfall 2. אשקר אם אומר שלא קצת התרגשתי לשחק במצבי המולטיפלייר של Titanfall 2. מעולם לא שיחקתי באונליין של המשחק הראשון ותמיד סקרן אותי לדעת איך הגיימפליי של שימוש ברובוטים בזמן אמת על שדה הקרב יתורגם למשחק אונליין. ל-Titanfall 2 יש מספר מצבי משחק שהם בעצם גרסאות של Team Deathmatch, Heist ו-Capture the Flag וגם מצבי משחק בהם אתם יכולים לשחק רק בתור טיטאנים או רק בתור חיילים.

מצבי האונליין של Titanfall הם מאוד אינטנסיביים; לטוב ולרע. ברגעים הראשונים ששיחקתי במצבי האונליין של המשחק נהנתי מאוד והרגשתי כי התנועה של השחקן זורחת במצב האונליין משמעותית יותר ממצב הקמפיין של המשחק. האפשרות לקפוץ בין קירות, להוריד אויבים מהאוויר וכמובן, להשתגע שאתה נמצא בגוף הטיטאן הרגישה מגניבה מאוד, אך לאחר מספר שעות בהם ניסיתי את מצבי המשחק השונים הבנתי כי לא אחזור לשחק אותם בגלל העובדה הפשוטה שהם לא הצליחו לרגש אותי בשום צורה. בעוד המשחקיות של המשחק זורחת במצב האונליין, האיזון של המשחקים אינו טוב ובניית השלבים אינה נכונה. 

הסיבה לחוסר האיזון במשחקים נובע לרוב בגלל השילוב של הטיטאנים במשחק. לא מעט פעמים הייתי מוצא את עצמי וחברי הקבוצה שלי רומסים את הקבוצה השנייה, או ההפך, בגלל הסיבה הזו. כאשר שחקן משיג מספר מסוים של הריגות הוא מקבל את האפשרות לזמן טיטאן אל שדה הקרב כדי להשיג לו ולחברי קבותו יתרון בשדה הקרב. אבל מה קורה עם אתה נמצא בקבוצה טובה ומשחק טוב? כמעט בטוח שבשלב כזה או אחר כולכם תהיו בתוך טיטאנים ולקבוצה היריבה באמת לא יהיה שום דבר לעשות העניין. נכון שלחיילים יש את האפשרות להרוס טיטאנים בעזרת כלי נשק שונים וגם לקפוץ ישירות על ראש הטיטאן ולהרוס אותו, אבל כשיש יתרון מובהק של קבוצה אחת וכמות לא ריאלית של טיטאנים על המגרש, אפילו הריסה של טיטאן אחד או שניים לא תעזור לקבוצה היריבה לנסות להפוך את המשחק.

אם כן תמצאו הנאה במצבי האונליין של המשחק, תוכלו להנתחם בעובדה שיש לא מעט נשקים וסקינים לפתוח. בגלל שהמשחק יאפשר לכם לשחק בתור חייל וגם בתור טיטאן, אתם תצטרכו לפתוח נשקים ויכולות בשביל שניהם בנפרד. אחלה גריינד למי שאוהב להשיג דברים ולהתרברב ברשת.

תנועה ללא פשרות:

אציין ואומר כי מערכת התנועה של המשחק עובדת בצורה מדהימה. לאחר כמה דקות שבהם התרגלתי לעובדה כי החייל שלי יכול לרוץ על קירות ולנתר כמעט לכל מקום שיחפוץ, הרגשתי כמו גרסת חלל של ספיידרמן שלא צריך להיעזר בקורים. התנועה החלקה הזו גם עוברת אל הטיטאן שלכם. למרות שהתנועה של החייל והטיטאן שונות בתכלית, בגלל העבודה שאחד הוא בן אדם שנעזר בזריזות בעוד השני הוא רובוט ענק, האלגנטיות שבתנועה נשארת גם כשעוברים אל המודל הכבד יותר במשחק. לטיטאן יש אפשרות לרוץ ממקום למקום ובמקרים מסוימים אף לשלוח את עצמו במהירות אל או נגד כיוון האויב. נחמד לראות שדווקא כשאתה מצפה לקבל טנק שעומד על שתי רגליים, פתאום מתגלה לך מערכת תנועה מתחשבת בגודל של הטיטאן, אך יודעת איך לגרום לו לדהור.

בין קולנוע הוליוודי לסרט סטודנטים:

הגרפיקה של Titanfall 2 היא אחת מנקודות האור הגדולות ביותר של המשחק. כמו שציינתי כבר מקודם, השלבים של המשחק פשוט עוצרי נשימה. הבנייה של המודלים, בין אם מדובר בג'ונגל, סביבה אורבנית, או בקרב על גגותיהן של רכבות משא מעופפות, תמיד הופתעתי מכמה שהמשחק נראה טוב. אפקטי התאורה של המשחק ממש מכניסים חיים אל העולם של Titanfall 2 והמודלים של הדמויות עשוים בצורה טובה מאוד. מלבד נפילת פריימים פה ושם בקטעים סינמטיים, הגרפיקה של Titanfall 2 לא הייתה מביישת משחקים כמו Battlefield 1 או Battlefront.

בעוד הגרפיקה של המשחק עשויה בצורה טובה, נראה כי דווקא מחלקת הסאונד היא זו שקופחה ע"י המפתחים ב-Respawn. אל תטעו, הסאונד עצמו במשחק לא רע בכלל, אך ישנם פעמים שהוא לא קיים בשום צורה. ישנה משימה אחת בה אני נמצא על גג של רכבת משא אשר זזה במהירות אדירה. כדורים שורקים לידי כשאני נמצא בטיטאן שלי ואני שומע את חיילי האויב מתקרבים אלי, אך משום מה אני לא שומע רוח. מוזר מאוד שהדבר הראשון שאני אמור לשמוע כשאני נמצא באוויר אינו שם. זוהי רק דוגמה אחת ממספר פעמים שבהם הייתי משחק ופתאום מבין שאין כמעט שום קשר בין הצלילים שאני שומע לבין הנעשה מול המסך. חבל שגרפיקה כל כך טובה לא מגובת בסאונד איכותי. 

השורה התחתונה:

Titanfall 2 הוא משחק כיפי וזורם עם מצב קמפיין מהנה, אך קצר למדי. מצב המולטיפלייר שלו חביב, אך חוסר האיזון שקיים בו יחד עם בניית השלבים הבינונית גורם לכך שהוא נהפך לשכיח ולא מרגש. אני לא יכול לומר ש-Titanfall 2 הוא משחק רע, בגלל שהוא נתן לי מספר שעות לא מבוטל של הנאה, אך באותה נשימה אומר כי אני לא אחזור אליו בזמן הקרוב. אולי מפעם לפעם לאיזה משחק לא מחייב ברשת.

7
מתוך 10
נבדק על:
Xbox One

הטוב

  • מצב קמפיין כיפי
  • גרפיקה מצויינת

הרע

  • מולטיפלייר מאבד מהקסם שלו לאחר כמה שעות משחק
  • עלילה רדודה

והמכונה

  • תסמכו על BT שיהיה החבר החדש שלכם

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:42 22.11.2016 | ליאור ליאור (אורח)

    ביקורת הכי פתטית שראיתי.
    המולטי זה החלק הכי חלש? כנראה שכתשו טותך כמו כל נוב שמשחק Fps.
    L2pk

  2. 2

    19:55 22.11.2016 | WarFox89 WarFox89

    ל-ליאור,
    נכון כי כל מי שיש לו דעה שונה משלך טועה ?

  3. 3

    20:19 22.11.2016 | דיאנדרה הענק דיאנדרה הענק (אורח)

    מה עם הביקורת של 2k?

  4. 4

    11:16 23.11.2016 | דניאל לברן דניאל לברן

    היי ליאור!

    נוב זה רק מי שקורא את השורה התחתונה ולא את הביקורת. התלונה שלי בנוגע למולטיפלייר שהוא חלש, היא בגלל שהוא לא מאוזן בעליל ונותן לשחקנים יתרון, או חסרון לא מוצדק. אני בטוח שאתה נהנה להרוג כשאין אתגר ב-Titanfall 2; אבל משחק מולטיפלייר אמיתי יגרום לך להרגיש אתגר כלשהו. Titanfall 2 פשוט לא עושה את זה

  5. 5

    11:41 10.01.2017 | Arieltayar10385 Arieltayar10385

  6. 6

    10:17 05.03.2017 | MaorVered2005 MaorVered2005

    שיחקתי בקמפיין וסיימתי אותו והוא פשוט מגניב!!!
    (סיימתי על דרגת קושי רגיל)
    עכשיו אני הולך קצת לשחק במולטיפלייר
    זה משחק מגניב!
    חבר שלי המליץ לי עליו וקניתי אותו

  7. 7

       | פורסם ע"י