הרשמה

ביקורת - Civilization VI

רועי יצא למסע בנבכי הזמן וההיסטוריה וחזר מרוצה לרוב

אחרי הטיול לחלל סדרת Civilization חוזרת לכדור הארץ

את הרומן שלי עם סדרת משחקי Civilization התחלתי כבר לפני כמה שנים טובות בעודי מחפש משחק אסטרטגיה שיפיג לי את השעמום. אחרי התחלה קשה ולמידה רבה התחלתי להבין את סדרת המשחקים והיא אותי, ולאט לאט נרקם בנינו קשר חזק. לכן הייתי מלא התרגשות לקראת המשחק החדש בסדרה ולקראת השקתו אפילו מנכ''ל פייסבוק מארק צוקרברג הודה ש- Civilization הוא משחק האסטרטגיה האהוב עליו. ימים ספורים לאחר ההשקה המשחק כבר צבר מעל מיליון שחקנים, אז האם מיליון שחקנים לא טועים?

שלושה צעדים קדימה ואחד אחורה

אחרי Beyond Earth שהיה שילוב מושלם של הרבה דברים רעים אבל בעיקר של אכזבה, שהיה משחק ממוחזר ובזבוז זמן הגעתי מלא ציפיה לקראת Civ 6 שחוזר למקורות של הסדרה ולמה שהביא אותה לגדולה. אני יכול לבשר שהחזרה רק הטיבה עם המשחק. המשחקיות לא השתנתה בהרבה ומה שכן השתנה שונה לרוב לטובה. מה בעצם שונה? הדבר הראשון ששמתי לב אליו הוא שמערכת הדתות שהייתה חבילת הרחבה נפרדת ל-CIV V ועלתה 30 דולר (כחצי ממחיר המשחק) באה כבר כחלק מ-CIV 6. מערכת הדתות של CIV 6 עברה שדרוג מהמשחק הקודם, כשעכשיו היא הרבה יותר נוחה, מובנת ועושה חשק באמת להשתמש בה מאשר להתעלם ממנה. מלבד מערכת הדתות CIV 6 הביא איתו הרבה מאוד שיפורי גמפליי קטנים כמו סלילת דרכים על ידי סוחרים שגורמים לשחקן לחשוב ''איך יכולתי לשחק בלי זה?''.

אבל עם כל השיפורים ישנן גם כמה מגרעות או דברים שהייתי רוצה שישופרו בעידכון למשחק. מערכת האידאולוגיות קיבלה קצת אהבה מהמפתחים והיא נהייתה עמוקה יותר עם הרבה יותר אופציות. רציתי לאהוב אותה בכל ליבי ולהשתמש בכל האופציות שהמערכת מציעה אבל פשוט לא הצלחתי. למערכת יש הרבה אופציות שונות ומגוונות אבל לא שמתי לב לשינוי שהן מביאות למשחק, אם בכלל. בדרך כלל ביצעתי את הבחירה שלי בשלב מוקדם של המשחק ואז לא נגעתי במערכת יותר והאמת שהיא די הציקה לי כשכל הזמן הייתי צריך לבחור אידיאולוגיה חדשה לחקור. עוד פן שאני רואה שיכול להיות בעייתי ומציק, במיוחד לשחקנים חדשים הוא נגישות המשחק. CIV 6 הוא משחק עשיר עם הרבה מאוד אופציות ומאכניקות מורכבות שלא תמיד מוסברות כמו שצריך לפי דעתי. שחקנים חדשים יכולים להרגיש קצת אבודים בים האפשרויות והייתי ממליץ על משחק שינוצח על ידי כוח צבאי כדי להכיר את כל המערכות או לחילופין לראות כמה מדריכים ביוטיוב לפני.

חיים ומוות ביד הלשון

אחד הדברים שהכי חיכיתי להם עם CIV 6 היה לראות את מערכת הדיאלוגים והאם היא שופרה מאז המשחק הקודם בסדרה, והאכזבה הייתה גדולה. מערכת הדיאלוגים היא הדרך לתקשר וליצור משא ומתן עם הדמויות האחרות במשחק אבל המערכת צפויה מאוד ומשעממת לרוב. אני תוקף עיר- הדמויות במשחק מגנות אותי, אני הורג שבטי ברברים- אני מקבל שבחים, אני מקים עיר חדשה ליד גבולות האויב- אני מקבל אזהרה וכן הלאה. גם בשיחות מול שאר הדמויות במשחק אין הרבה אופציות וגיוון כמו במשחק הקודם, אך כן ישנם יותר משאבים ואופציות לסחור בהן כדי להגיע להסדרים ולפתור סיכסוכים.

יפיפה מתמיד

2K לקחה את הגרפיקה של CIV V שהייתה טובה צעד קדימה, הגרפיקה של CIV 6 היא הרבה יותר צבעונית, חדה ומפורטת וזה מורגש גם במשחקיות. במקום שלשחקן יהיה צריך לפתוח את פנאל הניהול של העיר ולהסתכל ברשימה איזה משאבים יש לו בעיר ואיפה הם הוא פשוט יכול להסתכל על שטח העיר ולראות את אותם המשאבים ואיפה הם ממוקמים. למרות הקפיצה הגרפית דרישות המערכת של המשחק הן נמוכות מאוד ומאפשרות להריץ את המשחק גם על מחשבים ישנים וחלשים. דיבוב הדמויות עשוי בצורה מעולה וממש אפשר להתחבר למקור של הדמויות, הסאונדטרק של המשחק לא מרשים יותר מידי והוא מורכב ברובו ממוזיקה שקטה שמוסיפה לאוירה האיטית והמחושבת של סדרת CIV. 

השורה התחתונה

אם אתם אוהבי משחקי אסטרגטריה בעלי אופי של ''רק עוד 5 דקות ואני הולך לישון'' רק כדי לגלות שעברו כבר כמה שעות, סדרת CIV היא בשבילכם. אם יש לכם את CIV V עם כל ההרחבות ואתם לא מעריצים שרופים של הסדרה אני לא בטוח שכדאי לכם לרוץ ולקנות את הכותר החדש, אך אם תקנו את CIV 6 מובטחות לכם שעות רבות של הנאה, רק תראו קצת מדריכים לפני.

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC ו-Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:15 06.12.2016 | איתי איתי (אורח)

    ביקורת טובה

  2. 2

    10:35 07.12.2016 | נעם נעם (אורח)

    לא הבנתי מהביקורת, אם יש לי civ v עם כל ההרחבות משתלם לי לקנות את vi רק בשביל השינויים או לחכות עם זה?

  3. 3

    12:47 07.12.2016 | רועי באלוה - עורך תוכן רועי באלוה - עורך תוכן

    לנעם, זה תלוי בך. אם אתה מעריץ את סדרת המשחקים ואתה חייב את CIV 6 אז תקנה. לפי דעתי בתור מי שיש לו את CIV V עם כל ההרחבות הייתי מחכה להנחה על המשחק החדש

  4. 4

       | פורסם ע"י