הרשמה

ביקורת - Dragon Ball Xenoverse 2

לאחר שחווה הנאה סבירה מה-Xenoverse הראשון, דניאל חוזר לבדוק האם המשחק החדש בסדרת Dragon Ball יצליח להחזיר לו קצת מהתמימות שאבדה עם השנים

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 02/11/2016

המשחק החדש של דרגון בול מצליח להציג רעיונות חדשים רבים, אך חוזר על חלק מהבעיות מהמשחק הראשון

זה לא סוד שאני אוהב ממש את Dragon Ball והיקום שסובב אותו. אני ראיתי את כל הסאגות הישנות, הסרטים, שיחקתי ברוב המשחקים שיצאו, ואפילו אני חושב שאני אחד האנשים היחדים בעולם שכמעט הצליחו לעשות Kamehameha. אז שה-Xenoverse הראשון יצא במהלך 2015 והיה למשחק הראשון שהיה זמין לקונסולות החדשות, והיה אמור לשלב אלמנטים של MMORPG אל החבילה, לא היה לי צל של ספק שאני הולך לנסות את המשחק הזה. ואכן, Xenoverse יצא, אך לרוע המזל הוא לא היה כלל מה שציפיתי לו. היה לו קמפיין קצר, העולם שלו היה ריק מתוכן, ובכללי היה נראה כי היה עדיף עם המשחק היה מקבל עוד קצת זמן אצל Dimps, החברה המפתחת.

משום מה, כל מה שנוגע אצלי להרגשה של להיות ילד מגיע גם עם כמות לא קטנה של נאיביות, ולמרות שלא נהנתי כל כך מהמשחק הראשון בסדרה, התרגשתי מאוד לשמוע ש-Xenoverse 2 ייצא וקיוותי שאולי יצליח להחזיר לי את ההנאה שהייתי מקבל מ-Dragon Ball בתור ילד; בדיוק כמו ש-Dragon Ball Super עושה בשבילי עכשיו. למזלי Xenoverse 2 הוא משחק טוב בהרבה יותר מהמשחק הראשון, אך הוא עדיין סובל מחלק מהבעיות שהפריעו לי במשחק הראשון.

מה זה זמן בכלל?

העלילה של Xenoverse 2 תציב אותנו שוב לצד טרנקס (Trunks) והקאי הגדולה של הזמן (Supreme Kai of Time), במטרה להגן על צירי הזמן מפני שדת הגהנום טוואה (Towa), המנסה לשבש את צירי הזמן השונים ובכך להשתלט על היקום. אנחנו, בתור הגיבור היומי שנקרא להציל את היקום ולשמור על סדר הזמן, נצא לקרבות שבהם נלחמו לוחמי הזי, כאשר טוואה משבשת את ציר הזמן ומטה את המאזניים לצד האויב. מבחינת העלילה של הסיפור, לא ציפיתי לאיזו יצירת מופת, ואכן לא התאכזבתי. העלילה של המשחק בינונית וחסרת פלפל, ולא מצאתי את עצמי מופתע במהלכה משום דבר שהתרחש על המסך. דבר אחד טוב שאפשר לומר על העלילה של המשחק הוא הדמויות. למרות שאינן גרמו לי להנאה רצופה במהלך העלילה, דמויות כמו הקאי הגדולה של הזמן ואלדר קאי (Elder Kai) הצליחו לשעשע אותי לפרקים עם דיאלוגים מצחיקים.

למזלי, איפה שהעלילה נופלת, אפשר לסמוך על הקרבות שיש במהלכה. בניגוד למשחק הראשון, בו הייתי מרגיש שהייתי מקבל את אותם קרבות שראיתי בעבר ושיחקתי כבר עשרות פעמים, רק עם טוויסט מינימלי שאחרי שאני מנצח אותם, הם פתאום מתעוררים חזקים יותר ומנסים להרוג אותי שוב; Xenoverse 2 השכיל ולמד מהטעויות והבין שמעריצי הסדרה עדיין אוהבים את היקום של Dragon Ball, אבל חייבים משהו מרענן כדי להכניס קצת עניין למשחק. המשחק החדש אפשר לי שוב להתמודד מול האויבים המוכרים מהסאגות השונות, אבל הצליח להפתיע אותי לא מעט פעמים,כשהכניס אלמנטים מפתיעים לקרבות. לשם ההמחשה של העניין, כשהייתי צריך להילחם מול מקטיה כשהוא קוף, פתאום קיבלתי את נאפה גם בצורת קוף. בקרב על כוכב נאמק, כשהתמודדתי מול פאריז, פתאום קולר הגיע להפריע לי ולגוקו . הייתי שמח לספר לכם דוגמאות נוספות לטוויסטים המגניבים שיש בעלילה של Xenoverse 2, אבל היו פעמים שכל כך התרגשתי לראות אויב חדש ומפתיע מולי, שאני יודע שעדיף שאשמר על כך בסוד ולתת לכם לגלות בעצמכם.

תוסיפו לכך את העובדה שהשלבים האחרונים של המשחק הם הטובים ביותר ששיחקתי במשחק Dragon Ball בשנים האחרונות, ואת הטוויסיט היפה של האויבים השונים שמצטרפים לציר הזמן הכה מוכר, ואעיז לומר שהיא העלילה הטובה ביותר שיש למשחקי דרגון בול. לא שיש לה תחרות קשה.

אל תטעו, יש רגעים מסוימים שהמשחק מרגיש קצת רפדטיבי, והשעות הראשונות של המשחק עוסקות בהצגתו, אך לאחר שתעברו את רף עשר השעות, העולם האמיתי Xenoverse 2 יציג את עצמו בפניכם.

צור את הגיבור שלך:

כמו במשחק הראשון, גם הפעם תצטרכו ליצור את לוחם הזי שלכם, כשתהיה לכם את האפשרות לבחור בין גזעים שונים החל מבני האדם, הסאייאנים, בני נאמק, אנשי פריזה ומאג'ין, כשלכל גזע יש את היתרונות שלו, משימות אשר מתאימות לגזע שלכם ומכות מיוחדות והציוד שמותאמים להם אישית. במשחק החדש יש אפשרויות רבות יותר ליצור את הדמות שלכם, אך אל תצפו למשהו בסדר גודל של Skyrim.

שחקנים ששיחקו במשחק הקודם יוכלו להעביר את הדמות שלהם מהמשחק הראשון לשני בלחיצת כפתור ולהשתמש בה. אם לא בא להם לחזור ולהשתמש באותה דמות, ובא להם להתחיל עם אחת חדשה, אך עדיין להנות מדי פעם עם הדמות הישנה, הם יוכלו לעשות לה כבוד ולשים לכבודה פסל במרכז העיר (עליה ארחיב בקרוב) על כך שהצילה את היקום בפעם שעברה. 

טוקי טוקי אינה קיימת עוד. מהיום, אמרו קונטון

העיר טוקי טוקי כבר אינה עוד העיר הקטנה והחובבנית שהייתה במשחק הראשון ונהפכה להיות עיר אמיתית, עם אזורים שונים אשר מציעים מגוון של דרכים שונות בהם תוכלו לחוות את חווית הדרגון בול המתאימה לכם ביותר. 

בנוסף למצב הקמפיין של המשחק, תוכלו למצוא גם הפעם את קרבות האונליין שיציאו לכם להתמודד מול חברים בקרבות של אחד על אחד או שלוש על שלוש, איסוף כדורי הדרגון בול להגשמת משאלות, משימות ציר הזמן הפרללי ואימונים, בהם תוכלו לאסוף ציוד וקפסולות כדי לחזק את הלוחם שלכם, וקרבות אחד על אחד מול חבר בבית. מלבד משימות ציר הזמן הפרללי, שזכה למספר קרבות מגניבים כחלק מקו העלילה החדש, המצבים שהיו במשחק הקודם נשארו ללא שינוי. הם עדיין מהנים, אך הם עדיין לא מספקים מספיק בשר כדי להשאיר אותי בפנים.

אך בגלל שמדובר במשחק חדש, כמובן שיש מצבי משחק חדשים. מצבי המשחק החדשים כוללים הצטרפות לצבא הלוחמים של פריז במלחמות מול האויבים שלו והתברגות בשרשרת הפיקוד, האכלתו של מאג'ין בוו שדרכה תוכלו ליצור לו בני משפחה חדשים ומהם להפיק אביזרים מיוחדים, הפיכה לשומר הראש של מר שטן תוך כדי השלמת אתגרים כמו ביצוע קומבואים והשלמת משימות, הגנה על כדורי הדרגון בול של כוכב נאמק, כשבמהלך משימות אלה תצטרכו לאסוף ולהחזיר את כדורי הדרגון בול מהצבא של פריז ומשימות של קרעים בציר הזמן בהן אתם ועוד חמישה חברי צוות ברשת או בוטים, יוצאים להתמודד בקרבות מול אויבים חזקים במיוחד.

מבין המשימות החדשות הכי אהבתי את משימות הקרעים בציר הזמן, שאיפשרו לי וללוחמים נוספים לצאת מול האתגר האולטימטיבי. משימות אלה היו דוחפות אותי ואת חברי הצוות שלי אל הקצה כשהמשחק היה מכניס אותי לקרבות שבהם האויבים שהתמודדתי מולם יכולו לשטוף לי את המוח תוך כדי הקרב ולשלוח אותי להילחם מול עצמי בעולם השדים, כשבזמן זה, גרסת בוט שלי תוקפת את חבריי. רק לאחר שהייתי מנצח את עצמי, הייתי יכול לחזור להילחם עם חברי לצוות. 

השילוב של מצבי המשחק הקיימים, יחד עם המשימות שהיו זמינות במשחק הקודם, הצליחו להפוך את Xenoverse 2 למשחק עשיר יותר ובעל עומק גדול בהרבה ממה שהיה לו בעבר.

נקודת נוספת לטובת המשחק מגיעה לו על מגוון הלוחמים שהוא מציע. אני לא אקלקל לכם מי נמצא, אבל אם כל הדמויות שרציתי שיהיו שם, בכל הגרסאות השונות שלהן, אז אני מבטיח לכם שגם שלכם. המשחק מאפשר לעצמו במהלך העלילה להעלות כמה דמויות מגניבות ביותר מארכיון של דרגון בול, ונראה שההימור ש-Dimples לקחה עם סט הלוחמים שלה, השתלם.

אלימות זה שם המשחק

המשחקיות של Xenoverse 2 תצריך ממכם זמן מסוים כדי להבין מה קורה סביבכם, אך מאוד קל להתמקצע בה. כדי להשיג שליטה כמעט אבסולוטית בדמויות השונות, כל מה שעליכם לעשות הוא ללמוד מספר קומבואים ולדעת להשתמש בתנועות ההתחמקות, ויהיה לכם מסע נעים במהלך המשחק שלכם במצב המצב הקמפיין.

אך כשתמצאו אתכם משחקים מול שחקנים אמיתיים בבית או ברשת, שם קרב המוחות האמיתי יתחיל. לכל דמות יש מד של אנרגיה (Ki), שיקבע כמה מכות אנרגיה הדמות שלכם תוכל לתת, ומד סיבולת אשר קובע את יכולת התזוזה שלכם במגרש בכל הנוגע לתרגילי התחמקות, חיבור קומבואים וטיסה מהירה. מדי פעם, פתיחה מהירה והתקפית עם הדמות שלי הייתה מסיימת לי את מד האנרגיה והסיבולת, ובכך הייתי משאיר את עצמי חשוף להתקפות חזקות ומתואמות בהרבה מצד השחקן שמולי. העניין במשחק הזה הוא לא לימוד קומבואים מסובכים ותזמון מדויק בביצוע שלהם, אלא לדעת מתי לשחרר את כל הכוח שלכם ברצף אפי של מכות וכדורי אנרגיה כשאתם מעיפים את האויב שלכם ברחבי המגרש. אם תיישמו את עקרון זה, תוכלו להוציא את המקסימום מהלוחמים שלכם ובכך גם לזכות לכמה רגעים מרגשים במיוחד בסלון או בחדר שלכם, והכל באווירת דרגון בול גדולה מהחיים.

אנימציה - מה שאתה חושב שזה, ומה שזה באמת

כשזה מגיע לגרפיקה של Xenoverse 2, יש קצת בעיה בלתאר אותה. מצד אחד האנימציה של המשחק יכולה להיות מדהימה ולא מעט פעמים הייתי כמעט מרייר מול מסך הטלוויזיה כשהייתי רואה סצנות מסוימות, אבל סצנות אלה היו סינמטיות והיו מגיעות בתדירות רחוקה מאוד כדי שאוכל להנות מהן כמו שצריך. מהצד השני והמכוער יותר של של קשת הגרפיקה, יש את סצנות האין גיים (in Game) של המשחק. שם הסיפור שונה לגמרי. הגרפיקה והמודלים של הדמויות והעולם של המשחק פשוט מכוערים. התנועות של הדמויות קהות מאוד ולא נראות יפות כמו שמצפים מהן. אני יודע שתמיד יהיה הבדל בין גרפיקה של סצנה סינמטית לבין סצנת אין גיים, אבל המשחק פשוט יוצר שני עולמות שונים מבחינה גרפית. אולי אם הסצנות הסינמטיות לא היו כל כך יפות, יכול להיות שלא הייתי מתבאס על סצנות האין גיים כל כך הרבה.

הצד האפל של Xenoverse 2

אבל כמו שציינתיי בתחילת הביקורת, כמו שיש ל-Xenoverse 2 יתרונות רבים על קודמו, הוא סובל מפגמים שעוד רדפו אותו מהמשחק הראשון. מלבד מקרה הגרפיקה שציינתי למעלה, גם הפסקול אינו במיטבו. בעוד הוא מנסה לשמור על קו שתואם את סדרת האנימציה, עם מיקס של מוזיקת קרנבל שמחה ומוזיקת מטאל, זה פשוט לא נשמע טוב. למרות שאני אוהב את סדרת דרגון בול בקטע מוגזם, תמיד היה לי קשה עם הקו המוזיקלי של הסדרה. אז יכול להיות שהמוזיקה של המשחק לא תפריע לכם בכלל, אבל אני תמיד סבלתי ממה שהולך שם.

בנוסף התפריטים של המשחק עדיין מרגישים מסורבלים ומיושנים ביחס לאיך שמשחקים נראים בימנו. גם שהדמות שלי נושקת לרמה 70, אני עדיין מוצא את עצמי מתבלבל עם לחיצות כפתורים ויוצא מתפריטים ללא סיבה הגיונית.

במשימות מסוימות שהיו לי, הייתי כמעט ומביס אויב לגמרי, רק שהוא עדיין היה צריך לסיים מספר שורות טקסט כדי לקדם את המשימה, ובמקום לתת לי נצחון, או לפחות את האפשרות לא לקבל מכות בזמן שהאויב שלי לא יכול לספוג נזק, המשחק היה ממשיך כרגיל. מדי פעם זה היה קורה במשימות שהייתי מתקשה בהן קצת וזה ללא ספק עיצבן אותי.

השורה התחתונה

Dragon Ball Xenoverse 2 הוא משחק טוב בהרבה יותר מקודמו. הוא מצליח לכפות על בעיות רבות שהיה למשחק הקודם בסדרה. אבל זה עוד כלום ביחס למה שהוא נותן לי בתור מעריץ של הסדרה. המשחק מספק מספיק אתגרים, משנה מספיק על העלילה הכה מוכרת ומצליח לעשות עבודה מעולה בלגרום לי להרגיש כמו לוחם זי אמיתי. אני לא יודע אם הייתי ממליץ את זה למישהו שמעולם לא ראה את המשחק, כי הוא לא מפורט מספיק כדי לגרום למישהו שלא עקב אחרי הסדרה להישאב אליה, והשעות הראשונות שלו לא כוללות הרבה אקשן, אבל אם אתם מעריצים של הסדרה, ל-Xenoverse 2 יש המון להציע לכם.

7
מתוך 10
נבדק על:
Xbox One

הטוב

  • סיפור מגוון
  • קרבות מגניבים
  • דמויות מגוונות
  • אנימציות סינמטיות מרהיבות

הרע

  • תפריטים מסורבלים
  • מוזיקה לא לטעמי
  • גרפיקת end game זוועתית

והמשאלה

  • מה תבקשו משנרון?

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:43 02.11.2016 | גוטאנקס גוטאנקס (אורח)

    ביקורת מקצועית ונהדרת כמו תמיד דניאל לברן! נהנה לעקוב אחריך ומצפה בקוצר רוח לביקורות הבאות

  2. 2

    20:24 02.11.2016 | הלום הלום (אורח)

    איך לעזאזל לא עשיתם ביקורת על מאפיה 3?

  3. 3

    10:10 06.11.2016 | מאור המלך מאור המלך (אורח)

    אני חייב שיהיה לי את המשחק הראשון כדי לשחק עם הדמות שיצרתי במשחק הקודם או שזה לא חובה?

  4. 4

    12:55 07.12.2016 | אורח אורח (אורח)

    ביקורת טובה אך רצופת שגיאות כתיב ותחביר... זה לא מוסיף לכם..

  5. 5

    22:53 05.04.2017 | עמית עמית (אורח)

    איך עושים קרבות 1 על 1 מול חבר בבית??

  6. 6

    02:36 03.08.2017 | ישראל ישראל (אורח)

    איך אני משיג את ההרחבה של המשחק אם גוקו השחור והקרבות נגד עולמות שונים

  7. 7

    14:47 10.08.2017 | דודו פרץ דודו פרץ (אורח)

    אני בזכות המשחק נכנסתי לעולם הדרגון בול

  8. 8

       | פורסם ע"י