הרשמה

ביקורת - Battlefield 1

כמו כולם, גם דניאל שלנו התרגש כמו ילדה קטנה להגעתו של Battlefield 1, אך האם ההייפ הענק הצליח לספק אותו?

  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 21/10/2016

האם ההימור של EA להתמקד במלחמת העולם הראשונה הצליח להניב פירות?

Battlefield. לפני שאני אתחיל לספר לכם על האהבה שלי לכותר, אסביר לכם מתי הקליק הראשוני שלנו התחיל. את ימי כחובבן משחקי יריות התחלתי שכקניתי את Modern Warfare 2 אי שם בסוף 2009. הייתי משחק המון עם חברים במצב ה-Spec Ops ונהנתי מכל רגע, אך מעולם לא יצאתי אל רחבי האינטרנט. תקראו לי זקן (26), אבל כשאני התחלתי לשחק ברשת, לא האמנתי כל כך במצבי אונליין והייתי מעדיף משחקים עם עלילה טובה מאשר מולטיפלייר מפוצץ. ותאמינו לי שהכל היה יכול להישאר ככה אם יום אחד לא הייתי מרים עותק של Battlefield: Bad Company 2. כשנה לאחר מכן הסתקרנתי מהטריילרים הגרנדיוזים של EA ו-DICE והחלטתי לתת צ'אנס למתחרה. בעוד שלמשחק היה קמפיין חביב עם דמויות שהצליחו לגרום לי להתעניין; מצבי הרשת הרבים, המפות הענקיות, כלי הרכב וההתנהלות של יחידה צבאית עם מחשבה טקטית גרמו לי להתאהב, ומאז אני גאה לומר שאני מאוד מעריך את סדרת Battlefield; ומלבד לטעויות כאלו ואחרות בדרך כמו Hardline או חוסר רצון לחידוש כדוגמת Battlefield 4, אני חייב לומר סדרת משחקי היריות המועדפת עלי. אז עכשיו לשאלה האמיתית, האם Battlefield 1 ימשיך להשאיר אותי דבוק למסך שעות נוספות רבות, או שמא כמו קודמו, אאבד עניין אחרי כמה שעות משחק?

המלחמה הגדולה

EA ו-DICE חברו והחליטו כי השנה הן לא ילכו עם הזרם של מלחמה מודרנית עם נשקים חדשניים ואולי קצת עתידניים ויחזרו אל השורשים, או יותר נכון, אל מלחמת העולם הראשונה.

קצת רקע על מלחמת העולם הראשונה: המלחמה הייתה המלחמה הגדולה ביותר עד התקופה ההיא בעולם, כשמשתתפות בה היו מדינות על-פני יותר מחצי מכדור הארץ. במלחמה זו נהרגו למעלה מ-16.5 מיליון בני אדם, כש-40% היו אזרחים. לפי ההסבר הקצרצר הזה אפשר לומר משהו אחד ברור בהחלט על המלחמה הזו - שהיא הייתה אכזרית וחסרת פרופורציות לכל מה שהעולם ראה אי פעם. אז האם Battlefield 1 הצליח להעביר את התחושה הזו בי כששיחקתי בו? בהחלט שכן! החל מסרט הפתיחה/ משימת פרולוג, המפות רחבות הידיים של מצבי ה-Conquest, מצב ה-War Pigeons החדש, ועד המשימה האחרונה של מצב הקמפיין, EA ו-DICE משתמשות בכל הטריקים שלהן כדי לגרום לנו להרגיש את העוצמה הברברית של צעדיה הראשונים של מלחמה מודרנית.

בעוד המולטיפלייר עושה עבודה מצוינת במה שציפיתי ממנו שיהיה, אני אבחר דווקא להתחיל עם מצב הקמפיין של המשחק. הקמפיין של Battlefield 1 לוקח אתכם למסע ברחבי העולם בתקופת המלחמה במטרה לחוות את סיפורים של חמישה גיבורים שונים בעלי רקע ושדות קרב שונים ומגוונים. עוד לפני שאתם מתחילים את המשימות של הדמויות השונות, המשחק יזרוק אתכם ישר למים העמוקים עם אחת ממשימות הפרולוג הטובות ביותר שחוויתי בשנים האחרונות. אתם תתחילו בתור חייל שנזרק ישר אל שדה הקרב. ברגעיה הראשונים של המשימה הייתי קר רוח והרגתי את האויבים שהמשחק זרק עלי, אבל לאט לאט משהו התחיל להרגיש לא הוגן. האויבים המשיכו להגיע בכמות לא הגיונית, התחמושת שלי הלכה ונעלמה וכל כדור פתאום הפך להיות קריטי. פאק, אפילו החיים שלי הפסיקו להתמלא בקצב ריאלי למשחק יריות. נלחמתי בשיניי רק כדי לגלות שאין לאן לברוח מהמוות. הדמות שלי מתה ופתאום עלה תאריך לידה ופטירה יחד עם השם שלה. הסיפור הזה חזר על עצמו כעוד ארבע פעמים, רק כדי לתת לי הקדמה למה Battlefield 1 אמור להיות - שחזור של מלחמה עקובה מדם בה אין גיבורים, אלא רק אנשים פשוטים שנשלחו להיטבח בשל גחמות של ממשלות וכוחות פוליטיים.

המשימות במצב הקמפיין, אשר מורכבות ממספר רעיונות מגניבים כמו טיסה בשמי האלפים, הסתערות של חברי צוות עם טנק אל תוך שדה האויב, הסתננות במדבריות של סיני, וטיול למרגלות ההרים הירוקים של הגבול האיטלקי והאוסטרו-הונגרי עם חליפת שיריון ותת מקלע רצחני, התמקדו בגישות הללו כמעט לאורכן המלא, ובכך קטעו את התחושה שהייתי מקבל מקמפיינים של משחקי יריות, שהיו מנסים לפתור הכל עם גימיק כמו Button Mashing בזמן סצינה מלאת אקשן. השילוב הנכון בין הטוויסים של המשימות, בשילוב עם מה שאני רגיל לראות בקמפיינים של משחקי יריות (קרבות יריות מול אויבים בחללים קטנים, להרוג שיירות לא נגרמות של אויבים וכו'), מצליח לעשות את ההבדל ולגרום לקמפיין של Battlefield 1 כמו משהו מרענן. אוסיף לומר כי איני שונא את הרפטטיביות של קמפיינים של משחקי יריות בשום צורה, אך נראה כי בשנים האחרונות חברות המשחקים עלו על רעיון מסוים בו הן חושבות שאם הן יבנו שלב צר יחסית או מסדרון עם קירות רבים לתפוס בהם מחסה וישלחו כמות אינסופית של אויבים, הן בעצם יצרו שלב. גם  Battlefield 1 חוטא בדברים אלה מפעם לפעם, אך הוא בחלט מצליח לשמור על גיוון כמעט לאורכו המלא של הקמפיין. בחלק מהמשימות בעוד שהייתי יכול להיכנס עם אקדחים שלופים ולנסות להוריד את מי שמתקרב אלי, הרגשתי שניתנת לי האפשרות לפעול גם אחרת; ואכן כשהחלטתי להתחבא בצללים ולתקוף את אויבי בשקט, המשחק איפשר לי לעשות זאת. אז אפילו בקטעים הכיביכול גנריים של המשחק, EA ו-DICE הצליחו להוסיף אלמנט נוסף של הנאה. אך למרות כל המילים היפות, הרצף של המקוריות נקטע בשלבים כאלו ואחרים של הקמפיין, אך זה בהחלט לא סוף העולם.

מבין חמשת המשימות שהמשחק מציע, שניים הצליחו להיכנס לי ללב. הראשונה מבינהן, הייתה המשימה הראשונה אשר הכניסה אותי לנעליהם של לוחמי טנק אשר נקלעים בשטח אויב. בעוד הבנייה של השלב הייתה לא רעה וסיפקה לי כמה רגעי אקשן לא רעים בכלל, את ההנאה הגדולה שלי מצאתי דווקא בסיפור. האינטרקציה בין הדמויות והאופי של כל אחת מהן הועברו בצורה יוצאת דופן, ולמספר הרגעים שזכיתי לראות אותן על המסך שלי בסלון, הצלחתי למצוא חיבה לכל אחת מהן, או לפחות שיהיו לי יחסי שנאה/ כבוד עימן. ביצוע נכון לכל הדעות לאיך לגרום לשחקן לאהוב את הדמויות מול המסך שלו בזמן מצומצם. אולי התאהבתי בדמויות מהפרק הראשון יותר מדי, כי לאחר מכן לא ממש הצלחתי להתחבר לדמויות האחרות, כשאחת אפילו ממש באה לי ברע; אבל זו לא הנקודה. בסופו של יום, המופיעות במשחק עשו עבודה טובה בלהעביר לי את הזמן במהלך הקמפיין.

המשימה השנייה הייתה שכשנתנו לי להיכנס אל תוך חליפת שיריון מגניבה שגרמה לי להרגיש כמו אביר, ובמקום מסוים זה היה באמת המצב. הטכנולוגיה של התקופה הזו הייתה כל כך מיושנת וקרובה לתקופה של מלחמות העבר, שהיה נראה להם הגיוני להוציא חיילים עם חליפת שיריון ענקית ותת מקלע עצום עם תחמושת כמעט ואינסופית. הכיף במשימה הזו היה העבודה כי יכולתי להסתובב ולקצור אויבים ללא מפריע. תקראו לי משוגע, אבל זה מנחם לדעת כי ישנם רגעים שאני לא חייב להיות אפוף בתוך עננת המלחמה ופשוט להנות מזה שאני משחק משחק יריות. תוסיפו לזה את הגבעות היפיפיות של צפון איטליה, והכל מקבל פתאום מקבל פאן פסטורלי. אז כן, זו לא הייתה משימה קשה במיוחד, אבל היה לה אלמנט של רוגע חביב ולא מובן כל כך.

לסיכום, אפשר לומר שהקמפיין של Battlefield 1 עושה בדיוק את העבודה שלשמה הוא הוכן. הוא מציג בפני כלי נשק רבים, מוציא אותי לסיבוב ברחבי העולם ומספר לי על אנקדוטות מתוך מלחמת העולם הראשונה, והוא מסקרן כמעט לאורך כל דרכו. כמו כל קמפיין של משחק יריות עם דגש על מולטיפלייר, לא תמצאו כאן הנאה ארוכה, אלא מספר שעות מהנות שישאירו אתכם עם טעם מתוק בפה.

ממשטח האימונים לשדה הקרב

אבל כמו כל משחק קודם בסדרה שיצא קודם לכן, אתם לא מעוניינים שאני אספר לכם איך הקמפיין היה, אלא האם המולטיפלייר שווה. אז לשאלתכם, הוא מצוין! ואני אעשה את המיטב כדי להסביר לכם בדיוק למה אני חושב ככה.

אם אתם חובבי הסדרה תשמחו לגלות כי מצבי המשחק האהובים כמו Conquest, Rush, Domination ו-Team Deathmatch חזרו גם הפעם. העיצוב של המפות מגניב ממש והן אינן קשות מדי ללמידה במצבי המשחק השונים. את אהבתי כמו כל שנה מצאתי ב-Conquest. הגודל של המפות והאפשרויות הטקטיות הרבות של המשחק ממש גרמו לי להרגיש שוב בבית. EA ו-DICE עשו עבודה מעולה בלהעביר את סדר הגודל של מלחמה עם חיילים וכלי נשק רבים אל מפה אחת מלאת אקשן. תוספת אחת מגניבה ממש שהוסיפו היא האפשרות לתת לקבוצה המפסידה תמיכה. במהלך משחק Conquest הקבוצה המפסידה תקבל גישה חד פעמית לרכבת, ספינת קרב ואפילו צפלין, במטרה לתקוף את אויביה ולמצוא שיווין במערכה. לא תמיד הרגשתי כי התוספת הזו יכולה לעזור לקבוצה המפסידה, אבל לאחר מספר פעמים כי ראיתי שישנן קבוצות אשר מצליחות להפוך את המשחק בזכות אותם כלים, התחלתי להבין את הקסם שלהם. 

בכלל ישנה תחושה כי Battlefield 1 לקח הרבה אלמנטים חיובים מ-Battlefront והצליח להתאים אותם לעולם של מלחמת העולם הראשונה. במקום גיבורים כמו האן סולו ודראת' ווידר, אתם תקבלו גישה לערכות לחימה שיהפכו אתכם ללהביהור אנושי, יחידת לחימה עצמאית מול טנקים, או פשוט תת מקלע אנושי עם שיריון של אביר (זוכרים?). כל היכולות האלה מוסיפות אלמנט נוסף של טקטיקה למלחמה, ואחרי שתצאו עם חברי הצוות שלכם ותצילו את כולם עם נשיפה כועסת אחת של אש, אתם תבינו את על מה אני מדבר.

כדי להתקדם במצבי הרשת ולהיות זכאים לנשקים טובים יותר שחקנים יגלו כי עליהם להתמקצע בכל Class שהמשחק מציע ובכך לקבל גישה לנשקים יותר מתקדמים מהסוג המועדף עליהם. בנוסף ל-Grind הרגיל שחקנים יקבלו משימות אשר אמורות להחלף על בסיס יומי ושבועי שיעזרו להם לקבל את ה-XP אותו הם כל כך צריכים.

אז עד כאן הכל טוב ויפה. Battlefield 1 הביא לנו את המצבים האהובים והוסיף להם טוויסט קטנטן, אך למזלנו זה אפילו לא נגמר כאן. ישנם שני מצבי משחק חדשים אשר נקראים War Pigeons ו-Operations. המצב הראשון הוא אקשן טהור. אתם תיכנסו למפה קטנה ויחד עם חברי הצוות שלכם אתם תצטרכו לשגר יונים אל האוויר עם קורדינציות על מיקום ה-Spawn של האויב שלכם. תעשו זאת ארבע פעמים ולקחתם את הסיבוב. הסיבה שהמצב הזה גרם לי להנות ממנו כל כך הוא רמת הטירוף שיש על המפה בכל רגע נתון. בניגוד למשחקים אחרים בסגנון כמו Capture The Flag, כאן אתם צריכים לרוץ עם הציפור כמה שיותר עד שתוכלו לשחרר אותה אל האוויר הפתוח, כשאין נקודה אחת ספציפית בה ניתן לשחרר אותה. עובדה זו גורמת לכם ולחברי הצוות שלכם לרוץ כמו ילדים הבורחים מהמשטרה בסימטאות, כשבכל פנייה חדשה, חייל צבא האויב יכול לחכות לכם ולגנוב מידכם המתות את הציפור. ללא ספק מדובר במצב משחק הכי אינטנסיבי של Battlefield 1, ואני חייב לומר שאני מת עליו!

מצב המשחק השני נקרא Operations והמטרה העיקרית שלו הוא להוציא אתכם למשימה חובקת עולם יחד עם חברי צוות, כשאתם מבצעים משימות כאלו או אחרות. מצב המשחק הזה פחות גרם לי להתחבר אליו, כי הוא דורש זמן רב יותר מול המסך ולאחר שני משחקים בהם הצוות שלי דאג להתעסק בדברים שאינם קשורים למשימה עצמה, מצאתי את עצמי מתעצבן קלות וחסר מוטיבציה לחזור אליו. אני בטוח שהייתי יכול להנות מהצב הזה אם היו לי לפחות שנים או שלושה אנשים לשחק את זה איתם ברשת, אבל לצערי זה לגמרי לא המצב.

סרט מלחמה

המחלקה בה אפשר לומר כי נעשתה עבודה יוצאת מן הכלל, היא מחלקת הגרפיקה והסאונד. לאורך כולו, ואני באמת מתכוון לכולו, Battlefield 1 נראה ונשמע מצוין, כשסצינות מעבר וקטעים מתוך המשחקים נראים מדהים בזכות אלמנטים של תאורה ומזג אוויר שגורמים להכל להראות חד ואמיתי יותר. תוסיפו לזה את המודלים של החיילים, נשקים, סביבות, נופים, בניינים וכלי הרכב ואתם תבינו שכמעט אין שום משחק שמצליח לקלוע בכל כך הרבה אלמנטים שעשויים היטב וברמת דקדקנות כמו Battlefield 1.

אותן איכויות סינמטיות ש-Battlefield 1 זוכה להן, גורמות למשחק באמת להרגיש כמו שדה קרב ברגעים מסוימים. כשהייתי משחק עם אוזניות ומרגיש את הכדורים שורקים לי מול הראש, צרחות מלחמה של חברי הצוות שלי ופיצוצים רחוקים של ארטילריה, לא הייתי יכול לדמיין שאני לא נמצא עמוק בשדה הקרב. נכון, שכבר שנים ש-EA ו-DICE עושות עבודה מעולה במחלקה הזו, אבל גם שחשבתי שאין מקום לשיפור, גיליתי כי הדבר בהחלט אפשרי.

אם אני נהנה, למה לגרום לי להפסיק?

במחלקת הבאגים של המשחק, אין כמעט הרבה תלונות, אבל כמו כל השקה של משחק גדול, יש לפחות כמה. אחד הבאגים המעצבנים ביותר שהיו לי היה קריסה של המשחק לאחר כמה שעות משחק. כן אני יודע שזה לא כזה נורא, אבל כשאני נמצא עמוק במשימת Conquest ופתאום אני מגלה שהמשחק קופא, אני נוטה להתעצבן. מעבר לזה גיליתי כי לא תמיד המשימות שהמשחק נתן לי במצבי המולטיפלייר יתאפסו, ובמקום לנסות משימות חדשות כדי להרוויח XP, הייתי מוצא את עצמי מסתכל על המדליה שכבר הרווחתי, כשאין לי דרך למצוא אתגר חדש. בחלקו הטוב של עולם הבאגים אציין כי קיבלתי הישג מרשימת ההישגים של Xbox בלי שעשיתי אותו. אז היי, תודה רבה.

השורה התחתונה:

Battlefield 1 הוא בהחלט שינוי מרענן למשחק שכבר עשה בתקופתו כמעט כל דבר אפשרי. הבחירה במלחמת העולם הראשונה וההצגה שלו לקהל הגיימרים נעשה בצורה מעולה. מצבי המולטיפלייר בו מרגשים ועשויים בצורה טובה מספיק כדי שאני אראה את עצמי חוזר לשם לפחות לתקופה הקרובה. זה עוד מוקדם לומר, אך לפי הביצוע שלו, יכול להיות ש-Battlefield 1 הוא משחק היריות הטוב ביותר של 2017.

8.5
מתוך 10
נבדק על:
Xbox One

הטוב

  • שינוי חיובי ומרענן לעולם ה-FPS
  • מולטיפלייר סוחף ואינטנסיבי
  • מצב קמפיין עם כמה רגעים מצויינים בהחלט
  • גרפיקה וסאונד מעולים

הרע

  • המשחק קורס לאחר כמה שעות משחק

והיונה

  • אל תהרגו את השליח!

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:47 25.10.2016 | גל גל (אורח)

    2 שאלות:
    1. אתם ממליצים את המשחק לחדשים בסדרה? שיחקתי בבאטלפילד 4 ולא אהבתי ואני מקווה שהחדש שיפר קצת כמה דברים.
    2. תעשו ביקורת על Titanfall 2 ? נראה משחק די טוב אבל אין לי מושג האם לקנות אותו.

  2. 2

    16:58 25.10.2016 | טל טל (אורח)

    באמת שאחרי mw2 לא היה משחק שביליתי עליו כל כך שעות מהסינגל המדהים ועד המולטי המטורף, כאילו נכנסת לי לראש וכתבת את כל מה שאני חושב על המשחק, כתבה ממש טובה.

  3. 3

    17:00 25.10.2016 | aiden aiden (אורח)

    והנה בא ההבדל בין cod לבאטלפילד: המטרה של הקמפיין הזה היא להראות לך שאתה לא גיבור, אתה סתם אדם שהממשלה שלך אותך למוות. ובcod זה "אתה חצי סייבורג, עכשיו לך תהרוג אנשים(או רובוטים, כל העתידניות הזאת בלבלה אותי)"

  4. 4

    21:28 25.10.2016 | WarFox89 WarFox89

    ביקורת מצוינת ומשחק מצוין. תאמת לא חשבתי שאוכל להתחבר לעניין של מלחמת העולם ה-1 כי אני מעדיף הרבה יותר תקופות מודרניות אבל באתי עם ראש פתוח ואני נהנה מכל רגע עם BF1 :)

  5. 5

    21:41 25.10.2016 | אבי אבי (אורח)

    תגובה לגל... אתה תהנה בטירוף מהמשחק הזה שגם כך לוקח אותך לתקופה אחרת מביטלפילד 4 וחוצמזה שבאמת שלא אהבתי את 4 . ולגבי טיטן פול המשחק לפי דעתי על פי הבטא ששחקתי לא ממש כייף ולדעתי ישעמם מהר אבל זה רק אני :]

  6. 6

    00:53 26.10.2016 | אורח אורח (אורח)

    בהחלט ביקורת שעושה חסד עם המשחק.

    רק התייחסות אחת,

    העובדה שהמשחק קרס אצלך יכולה להיגרם מכמה סיבות וזה יכול להיות פרטני אליך. מיותר לכתוב את זה כנקודה רעה למשחק.

  7. 7

    11:58 26.10.2016 | PS4 PS4 (אורח)

    הכתיבה שלך עמוסת ספויילרים!!! אני יודע מה הולך להיות בקמפיין. שווה לקנות את המשחק רק בשביל הקמפיין? אני לא סובל מולטיפלייר.

  8. 8

    13:05 26.10.2016 | דניאל לברן דניאל לברן

    היי כולם,

    קודם כל תודה על התגובות המפרגנות. אבל אני חושב שמי שלא אהב את BF 4 לא יהנה המשחק החדש בסדרה, בגלל שהגיימפליי בכלל לא השתנה ו-סדרת BF תמיד דורשת הסגלות למקשים ולתנועת השחקן, כך שאם לא נהנת ב-BF 4,אני לא רואה איך תהנה מ-BF 1.

    את המשחק שיחקתי על ה-Xbox One.

    וכמובן שיהיו לי ספויילרים, זו ביקורת. בנוגע ללקנות את המשחק רק בשביל הקמפיין שלו, לא בטוח שהייתי עושה זאת. למרות שהוא כיפי לרובו, לקח לי משהו כמו שש שעות לסיים אותו, ואני לא רואה את עצמי חוזר לשם כדי לאסוף את הקודקסים והחוברות החבויות.

  9. 9

    14:54 26.10.2016 | דור דור (אורח)

    יכול להיות שלמשחק יש באג של fps drops?

  10. 10

    18:43 26.10.2016 | WarFox89 WarFox89

    לא מומלץ לקנות רק בשביל הקמפיין. אומנם הוא ממש טוב אבל הוא גם מאוד קצר וזה אחלה תוספת למנה העיקרית שהיא המולטיפלייר אבל לא כמשהו בפני עצמו.

  11. 11

    20:50 26.10.2016 | שאלה שאלה (אורח)

    עדיף לשחק עם עכבר ומקלדת או שלט?

  12. 12

    09:41 28.10.2016 | yairfuchs yairfuchs

    אתה כותב ממש יפה ואני אוהב ליקרוא את הביקורות והכתובות שלך נ.ב. תכול לעשות ביקורת על mafia 3? תודה

  13. 13

    10:31 28.10.2016 | בוריס בוריס (אורח)

    לדעתי המשחק באטלפילד אחד יותר טוב מה משחקים של החברה הקמפיין של המשחק נותן את הרגשה שאתה משתתף במלחת העולם הראשונה תוך המשחקיות אתה גם לומד על מלחמת העולם

  14. 14

    23:03 02.11.2016 | oridion oridion

    אחלה כתבה, אך קשה להתעלם מהצורך בהגהה. "שני משימות", "קורדינציות" וכו'.

  15. 15

    00:57 24.02.2017 | יניר גילאור יניר גילאור (אורח)

    ביקורת מעולה כתובה בצורה מדויקת תיארת את המשחק באופן מושלם, תודה רבה על הביקורת אהבתי!

  16. 16

    10:15 24.02.2017 | מאור מאור (אורח)

    פשוט ביקורת מעולה ומשחק מעולה!

  17. 17

    19:03 17.04.2017 | עדי עדי (אורח)

    האם האפשר לשחק מחשב ופלסטיישן ביחד (באונליין)?

  18. 18

    01:17 24.08.2017 | מתן דבח מתן דבח (אורח)

    תשמע אני חייב את עזרתך בדחיפות עתרה, איל שומרים שלבים אני יוצא והכל נמחק.....

  19. 19

    07:51 29.08.2017 | גיימר הכי חזק בארץ גיימר הכי חזק בארץ (אורח)

    המשחק בחיים לא קרס לי

  20. 20

       | פורסם ע"י