הרשמה

משחקי הכס – "דם מדמי"

ספוילרים לפרק השישי מהעונה השישית

שכחו את הצפון

תראו מה זה; פרק שלם בלי ג'ון סנואו בחומה, רמזי בוינטרפל וטיריון לניסטר במפרץ העבדים. אבל איכשהו הפרק הזה הצליח להיות מעניין למרות שהיו בו כמה רגעים שהרגישו לי טיפה מיותרים. הפרק הזה גם גרם לי, ואני בטוח שלכל מי שקרא את הספרים, לקפץ קצת משמחה אחרי שגיליתי שדמויות מסוימות מתחילות ללכת לאותו כיוון שהן לקחו בספר.

כבר לא סתם אף אחת

אני רוצה להתחיל דווקא מאריה, הסיפור איתה מרגיש לי כמו עוף מוזר. בתחילת העונה שום דבר לא התקדם עם אריה אבל איכשהו כל הסצנות איתה היו נורא מוצלחות ומעניינות. אבל עכשיו, אחרי שני פרקים שסוף סוף קורה איתה משהו, אני דווקא מאבד עניין. אני גם אוהב את הכיוון שהסדרה לוקחת אותה. אריה היא מרדנית ואין סיכוי שהיא תתחייב לשרת איזה מוסד או אל חסר פנים. לכן זה כל כך הגיוני שהיא פעלה גם בפרק הזה לפי מה שהלב שלה אומר שזה היה להציל את השחקנית. אבל עדיין, משהו בביצוע מרגיש לי לא מדויק ואני מצאתי את עצמי מתעסק עם דברים אחרים בזמן הסצנה שלה. מעניין אותי אבל לגלות אם זה אולי חלק מהמבחן שלה ושהיא דווקא עושה את מה שמצפים ממנה. אני מניח שאנחנו נגלה זאת בפרקים הבאים.

סאם וגילי הגיעו ל-Horns Hill  ונפגשו עם משפחתו של סאם המסכן. עכשיו לפני שאני מדבר על מה שקורה שם אני רוצה לציין כמה דברים מהספר כי אני מרגיש שזה חשוב. בספר, רנדיל טרלי, אבא של סאם, הוא דמות הרבה יותר מרכזית והוא לקח חלק הרבה יותר פעיל במלחמות שהיו עד עכשיו בסדרה ובספר. בית טרלי הוא גם אחד מהתת בתים הגדולים של הטיירלים. אז למה אני בכלל מספר לכם את כל זה? כי יש לי הרגשה שרנדיל כן יהפוך לסוג של דמות משנית בהמשך הסיפור כי גם בספרים הוא הופך לדמות יותר חשובה ככל שמקדמים. בכל מקרה, למרות שהייתה לרנדיל רק סצנה אחת בפרק, היא עשתה עבודה מצוינת בלהכיר לצופים מי הוא באמת ושהוא לא סתם "אבא רע". מדובר בדמות שמבינה רק כוח ואם הוא רוצה משהו הוא ישיג זאת. תנסו לחשוב על גרסה רעה יותר טיווין לניסטר. סך הכל אהבתי את הסצנה עם סם וגילי. היו יכולים לקצר אותה טיפה אבל הסצנה בארוחה הייתה מאוד מוצלחת וגם הייתי מאוד מרוצה כשסאם החליט לקחת איתו את גילי, לרגע הייתי בטוח ששם נפרדות דרכן.

"הם צוחקים עלינו!!!"

אוי! תודה! סוף סוף קורה משהו במעלה המלך! למרות שאני מרגיש שזה קצת התפוצץ לנו בפרצוף והיינו בטוחים שהולך לקרות משהו אחר, אבל היי, כל מי שרואה את הסדרה למד שאי אפשר לצפות לכלום. טומן כהרגלו מתפקד בתור היו-יו של המשפחה. הוא זיגזג בין סרסי לכהן הגדול כל פרק בערך אבל זה נראה שעכשיו הוא מצא את מקומו. אם בהמשך הסדרה יהיו עוד זיגזוגים כאלה איתו אני אשלח אנתרקס לתסריטאים! גם ג'יימי שהיה קצת למל"מ במהלך כל העונה עשה עבודה מצוינת. אהבתי איך הוא עלה במדרגות עם הסוס וגם את המבט שלו כשטומן יצא מהמקדש. אז לבסוף טומן מנדה את ג'יימי ממשמר המלך והוא נשלך לעזור לבית פריי לתפוס מחדש את ריוראן. אני לא רוצה לעשות יותר מדי ספוילרים אבל תנסו להזכר בעוד דמות שנשלחה לריוראן... כן? אתם שם? יפה! וכל מי שקרא את הספרים יכול להתחיל לנחש לאיזה עוד כיוונים הסדרה כנראה תיקח אותנו (אבל אני אישית חושב שאם זה יקרה אז זה יהיה רק בעונה הבאה). גם משפחת פריי חזרה אלינו. מדובר בסצנה קצרה יחסית אבל היא הייתה נורא משעשעת. מסתבר שיש לולדר פריי כמה תכסיסים בשרוול בשביל לכבוש מחדש את ריבראן ואני מניח שאת המצור על ריבראן אנחנו נראה כבר בפרק הבא.

מעבר לחומה מירה ובראן כמעט נתפסים על ידי המהלכים הלבנים, אבל לא לפני שעוד דמות מהספרים מופיע ומצילה אותם. כן חברים! זה קולדהאנד! למרות שהשם שלו לא נאמר בפרק אין כאן בכלל ספק שזה הוא. מה שאנחנו עוד מגלים בהמשך זה שקולדהאנד הוא בנז'ן סטארק, האח הצעיר של נד סטארק מהעונה הראשונה. אם קולדהאנד היה מופיע בסדרה באותו זמן שהוא גם מופיע בספרים אז כבר כולנו היינו צריכים להכיר אותו עוד מהעונה השלישית. בספרים קולדהאנד עוזר לסם וגילי לחזור לחומה והוא גם עוזר לבראן להגיע עד לעורב עם שלושת העיניים. באמת שלא ברור לי למה לא הציגו אותו כבר שם, כי אז החשיפה של מי הוא באמת הייתה יכולה להיות הרבה יותר מרגשת. קבלו גם משהו מעניין שמצאתי אחרי שסיימתי לראות את הפרק, מסתבר שהקולדהאנד של הסדרה הוא לא אותו קולדהאנד של הספרים. ג'ורג ר.ר מרטין אישר לפני כמה שנים שקולדהאנד הוא *לא* בנז'ן סטארק!

טוב וגם היה קטע עם דאינריז והיא רכבה על דרקון בסוף. אז כן, היה קטע ממש קצר וממש מיותר עם דאינריז בסוף הפרק וזה הרגיש כאילו לתסריטאים היה עוד חמש דקות של פרק והם לא ידעו מה לעשות איתן. הנאום של דאינריז בסגנון "היום השלישי" לא היה מוצלח במיוחד ולא ממש הבנתי מה היא רוצה, אבל לפחות הדרקון היה מגניב. אבל זה לא נחשב כי דרקונים הם תמיד מגניבים אז אני לא מוכן לתת לסדרה נקודות על זה! מה שאני כן רוצה לציין זה כמה פאקינג גדול דרוגו! אני מת לראות אותו שורף כבר את מעלה המלך.

לסיכום

יש קווי עלילה במשחקי הכס שנראים כמו מניות בבורסה, שבוע אחד המניה למעלה ואחרי שבועיים היא צונחת ומתרסקת, ובכל פעם מגיע תור של מניה אחרת לקרוס. הפעם הגיע תורה של אריה, לפחות עכשיו היא תתקדם לאנשהו. חוץ מזה אהבתי את הפרק. הייתי שמח לראות קצת מה קורה בחומה במקום מה ש"קרה" עם דאינריז אבל יאאלה נוותר להם. לפחות לא היה כלום עם טיריון, שם בדרך כלל נורא משעמם; אבל נראה לי שכבר בפרק הבא יהיה איחוד בין טיריון לדאינריז וזה יכול להיות מאוד מעניין.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:35 01.06.2016 | אריה סטארק אריה סטארק (אורח)

    היי, מאוד נהנה מהביקורת כל שבוע. רק הערה קטנה, כנראה באמת לא צפית בסצנה של אריה עד הסוף אז תסתכל שוב...

  2. 2

    15:45 05.06.2016 | R.I.P hodor R.I.P hodor (אורח)

    ביקורת ממש טובה.
    הפרק הזה היה הכי משעמם של העונה עד כה. מחכה לפרק 9 ולמצור על ריבראן.

  3. 3

       | פורסם ע"י