הרשמה

ביקורת: משחקי הכס – "האישה האדומה"

זהירות: ספוילרים

מראה מראה שעל הקיר, מי הכי יפה בעיר?

יש דברים שקשה לתאר במילים. לפני שאנחנו יוצאים לאיזה טיול גדול, כשאנחנו בדרך להפגש עם חברים שלא ראינו שנים, יציאה של משחק שחיכינו לו או אפילו סתם איזה אירוע חברתי; יש את התחושת ההמתנה של "טוב חיכיתי לזה כל כך הרבה זמן זה חייב להיות א-ד-י-ר!!". את ההרגשה הזו אני יכול לייחס גם למשחקי הכס. כל הצפייה שאני מרגיש בגופי גורמת לי להתחיל להריץ מחשבות על "מה יהיה ומה יכול להיות" עם חברים, קריאה על תאוריות שונות וכמובן כל הפוסטים של החברים שלך בפייסבוק: "חג משחקי הכס שמח לכולם". אחרי ציפייה של שנה שלמה, אני יכול לומר בבטחה שהנה זה מתחיל. הפרק הראשון של העונה השישית יצא ואנחנו מתחילים את מסע מהתחלה. אז מה היה לנו בפרק הראשון? בואו נדבר על זה ונראה מה אנחנו למדנו.

אם יש לכם זיכרון טוב אתם זוכרים איך נראו הפרקים הראשונים בעונות הקודמות, שום דבר לא השתנה גם בעונה הזאת. קיים ניסיון לא מוצלח במיוחד להכניס את כולם לפרק אחד, טעימה מהצפון, עוד קצת מהחומה, טיפות מידע על מה קורה עם דיינריס והכל רק בנגיעות, לא קורה שום דבר מהפכני. וזה בסדר, באמת, אני יכול להבין למה עושים את זה. מדובר בסגירת מעגל מהעונה הקודמת ונגיע לקראת מה שהולך לקרות בפרקים הבאים כאשר תיהיה יותר התמקדות בכל דמות ודמות.

אני מזהיר ספוילרים לפרק הראשון של העונה השישית מתחילים עכשיו.

סאנסה וחברים

בוא נתחיל בשאלה: האם משהו צפוי יכול להיות מעניין? התשובה היא כנראה שלא. אבל איכשהו הסיפור של סאנסה שובר את ההגיון הזה ולמרות שזה היה צפוי שבריאנה תפגוש את סאנסה התרגשתי קלות. משהו בתוכי אמר "ישששששש סוף סוף!" מעבר לכמה שזה היה צפוי אנחנו מקבלים את סצנת האקשן הראשונה לעונה השישית כאשר בריאנה ורודריק נלחמים בחיילים של הבולטונים, אפילו טיאון המסכן לוקח חלק קטן בקרב ומצליח להרוג את אחד החיילים. חשוב להבין שמדובר בפריצת דרך בשבילו. תנסו להיזכר בדמותו של טיון כדי להבין את משמעות העניין. בין זה לבין להרים חרב ולהרוג מישהו זאת התקדמות משמעותית; ואולי הרצון להרגיש אנושי שוב (להיות אנושי על ידי הריגה של מישהו, לאיפה הגענו).

אני גם שמח שיש לנו סוף סוף דמויות מרכזיות שמתאחדות, כך החלוקה בפרקים הבאים מצטמצמת וכמובן שתמיד כיף לראות דמויות חשובות כמו סאנסה בריאנה וטיאון משתפות פעולה. אבל השאלה היא מה עכשיו? אז ההימור שלי הוא כזה: הם יתחילו ללכת לכיוון החומה אבל הם לא יגיעו לשם, משהו יקרה להם בדרך. הנה... עוד 2-3 פרקים תחזרו לפה ותראו שצדקתי.

המהפכה הכי משעממת בעולם

אז אלריה ובנותיה, נחשי החול, רצחו את מלך דוראן ואת היורש שלו. מה זה אומר? הם יצאו למלחמה נגד הלניסטרים? אולי. עכשיו אלריה היא המלכה? לא ברור. הבעיה היא אחרת, זה לא מעניין! הסדרה לקחה כיוון אחר מהספר, שם דוראן משתתפת בהרבה אירועים מאחורי הקלעים. בסדרה לעומת זאת, כל מה שקורה בדוראן פשוט נופל בין הכסאות, הסיבה היא שפשוט לא נבנה מספיק רקע סביב הדמויות שם. בואו נקווה שההנהלה החדשה שם בדוראן תגרום לנו להסתכל על ממלכת המדבר קצת אחרת.

הבת שלך מתה? למי בכלל אכפת?!

המוות של מירסלה הוא בסך הכל כלי שנועד לקדם את העלילה של דמות חשובה יותר; סרסי. האם זה עוד צעד לכיוון של מלחמה בין הלניסטרים לבין דוראן? כנראה שרק הזמן יוכל לומר. אבל עזבו את זה עכשיו, סרסי וג'יימי בסך הכל משלימים קצת פערים בשביל הסדרה ומתאבלים על הבת שלהם, דבר שהוא בהכרח מעניין, אך היה נראה מוזר אם לא היה קורה. נקווה שמהפרק הבאה הגישה שלהם תהיה יותר בכיוון - We are back In business.

קיבלנו גם הצצה קטנה לתוך תא המעצר של מארג'ורי, היא והספטה דיברו טיפה על חטאים וכו' וכו'. ממה שזה נראה מארג'ורי כנראה מבינה מה שסרסי הבינה בעונה הקודמת. היא צריכה להתוודות בחטאים שלה בשביל שהיא תוכל לצאת לחופשי.

עוד דמות שמקבלת זמן מסך מצומצם היא אריה, לא הרבה קורה שם, סתם עוד יום "אימונים" רגיל. וכשאני אומר אימונים אני מתכוון ללשבת ברחוב ולבקש נדבות ואחר כך לחטוף מכות עם מקל מעץ. אני מקווה שבפרקים הבאים אנחנו נגלה את ההגיון שעומד מאחורי מה שאריה עוברת כי כרגע זה פשוט נראה מוזר.

מעבדות לחרות.. לעבדות?

השותפים של דיינריס מנסים להשלים עם העובדה שהמלכה שלהם לא תחזור בזמן הקרוב. טיריון יוצא לסיבוב בעיר ומבין שלפני שהמצב יהיה טוב, הוא הולך להיות הרבה יותר גרוע. המרד האלים רחוק להסתיים, דיינריס כנראה לא תחזור והאחריות על שלום העיר נופלת עליו. הוא בנוסף מגלה כי גם העבדים, שהיו הקבוצה שהייתה אמורה להרוויח הכי הרבה מהשלטון של דיינריס, גם מתחילים לחשוב שהמצב הקודם היה כנראה יותר טוב. בסוף הסצנה איתו מתבצעת עוד מתקפה של בני ההרפי, כשהם שורפים את כל הספינות. כל זה כנראה מצביע על דבר אחד: גם בעונה הזאת אנחנו לא נראה את דיינריס מנסה לכבוש את מעלה המלך. אוף!

דיינריס מבחינתה יצאה לה לטיול ארוך ביחד עם כמה אלפי דוטרקים. היא מגיעה למנהיג שלהם ואחר דיאלוג מעניין במיוחד היא מגלה להם מי היא באמת. יש פה סוג של סגירת מעגל, פעם אחרונה שהיא הייתה עם הדוטרקים היא הייתה ילדה קטנה ומפוחדת ועכשיו 6 עונות מאוחר יותר, היא שוב איתם והיא אכן גידלה זוג ביצים. מכל הדמויות שעבר מהפך במשחקי הכס אין ספק שדיינריס לוקחת את המקום הראשון.

האם ג'ון סנו חיי?

אם יש משהו אחד שאנחנו זוכרים מהעונה הקודמת זה שגון סנו נדקר למוות על ידי אחיו למשמר הלילה. ואם יש שאלה אחד ששאלנו במשך שנה שלמה אז זו זאת האם ג'ון סנו פקינג חיי?!?!?

אבל למרות שלא קיבלנו תשובה בנוגע לשאלת מיליון הדולר היא כנראה קרובה. אך מעבר למוות של ג'ון סנו, יש לא מעט בעיות לא פתורות באזור החומה. אנשי משמר הלילה מתעוררים ומגלים שהמפקד שלהם, ג'ון סנו, נרצח על ידי הקצינים הבכירים וכך בעצם המשמר מתחלק ל-2 קבוצות; מי שבעד הרצח ומי שנגדו. רק שהקבוצה המעוניינת לנקום את מותו של סנו מורכבת מחמישה אנשים בלבד. דבוס, ביחד עם עוד 4 אנשים ממשמר הלילה מבינים שזה הסוף והם מוכנים למות למען מפקדם לשעבר. אבל לדבוס יש עוד קלף נסתר, הוא רוצה להשתמש במיליסנדרה, החלטה מאוד מעניינת, במיוחד לאור העבודה שדבוס ומיליסנדרה לא ממש חברים.

אבל זה לא נגמר שם, בדקות האחרונות של הפרק אנחנו מגלים את המראה אמיתי של מילסדרה. אני לא יודע עד כמה זה ישפיע על העלילה ברגע זה, אבל אני דיי בטוח שמעבר לעבודה שהיא זקנה היא גם בת כמה מאות שנים ואולי היא יודעת דברים שישפיעו על הסיפור בעתיד.

לסיכום, פרק שמעלה יותר שאלות מאשר תשובות. אבל כמו שכבר אמרתי בהתחלה, מדבור בפרק ראשון ובדרך כלל זה מה שהפרקים הראשונים עושים, הם רק נוגעים באירועים שקרו בסוף העונה הקודמת. בואו רק נקווה לעונה מוצלחת, מעניינת ועם הרבה מאוד דם!

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    10:00 26.04.2016 | AstroPony AstroPony

    תודה על הסיקור האדיר!
    ראיתי גם את הפרק הראשון כמו כולנו בציפייה רבה ב4 לפנות בוקר ובאמת כמו כל עונה פתח לי את התיאבון לפרקים הבאים.. חבל שיש רק 10: /
    נחכה ונראה!

  2. 2

    11:41 26.04.2016 | אנונימי אנונימי (אורח)

    1 אני לגמרי איתך!
    דרך אגב רשמת בטעות רודריק והשם שלו זה פודריק אם אני לא טועה..
    ככה זה גם נשמע וגם כתוב בתרגום, אבל יכול להיות שאני זוכר לא נכון..
    בכל אופן כתבה מאוד מוצלחת. כיף שאתם נפתחים לעוד קטגוריות שקשורות לעולם "הגיקי" כמו סרטים וסדרות

  3. 3

    19:13 26.04.2016 | zivik zivik (אורח)

    מדהים אותי איך כל עונה הם מוצאים דרכים חדשות להשפיל את משפחת סטארק חח

  4. 4

       | פורסם ע"י