הרשמה

"דדפול"

הוא אולי מתאמץ קצת יותר מדי, אבל "דדפול" הוא אחד הסרטים המפתיעים והמצחיקים בהיסטוריה של מארוול

"דדפול" הוא לא מושלם אבל הוא בכל זאת אחד הסרטים היותר מוצלחים והמיוחדים של מארוול מזה שנים

יש שני סוגי אנשים בעולם: אלה שמכירים את דדפול מהקומיקס ומחכים כבר שנים לסרט שיביא את האישיות המוחצנת והמוטרפת שלו למסך הגדול, ואלה שמכירים את הגרסה המעוותת והמעפנה של דדפול רק מההופעה בסרט "וולברין: ההתחלה". ויש עוד סוג - אנשים בדיוק כמוני, שמכירים את דדפול ממשחקים כמו Marvel Vs Capcom 3 וכמובן Deadpool. אבל כל זה לא ממש משנה, כי אם אתם יודעים למה לצפות וגם אם לא - "דדפול" הוא אחד הסרטים המפתיעים שראינו ממארוול בשנים האחרונות, ואני יכול להגיד שהפעם האחרונה שנהניתי ככה מסרט של גיבורי על היתה ב-"שומרי הגלקסיה" (שהוא אחד הסרטים הטובים ביותר, אם לא ה-טוב ביותר בהיסטוריה של מארוול). אז תשאירו את הילדים בבית והכינו את עצמכם לסרט מארוול שתמיד רציתם לראות עם דם, קללות, ציצים ורפרנסים שרק אתם יכולים להבין. זה אולי מרגיש מדי פעם שהסרט מתאמץ קצת יותר מדי, אבל זאת הסיבה היחידה לא לראות אותו - והיא לא טובה במיוחד.

לא הגיבור שלמדתם להכיר

אז מיהו דדפול ומה כל כך מיוחד בו? ובכן, דדפול הוא דמות מאוד לא שגרתית ביחס לגיבורי העל שאנחנו מכירים מסרטי מארוול: בתור התחלה, הוא לא לגמרי גיבור - הוא חושב בעיקר על עצמו, הוא לא לוקח שבויים והוא מקלל בלי סוף. חוץ מלהיות דמות לא-חינוכית-בעליל, דדפול הוא גם פסיכופט עם קבלות ובחוברות הקומיקס (וגם במשחק שיצא ב-2013) הוא מתואר בתור סכיזופרן ששומע שני קולות שמדברים איתו. הגרסה הקולנועית של דדפול בכיכובו של ראיין ריינולדס (כן, אותו אחד שגילם את Green Lantern של המתחרה DC Comics) אמנם לא שומעת קולות בראש אבל כן אוהבת "לשבור את הקיר הרביעי" ולדבר עם הצופים, לקלל בלי הפסקה, לרצוח אנשים בלי נקיפות מצפון והכל מהמניעים הכי אנוכיים שיש. את הסגנון המיוחד של "דדפול" מקבלים כבר מהפתיח הססגוני של הסרט, שמכריז על הסרט המגניב מאת "הבמאי הדושבג ההוא", "הגיבור שאף אחד לא הכיר", "גיבור על נוסף בהופעת אורח מחייבת" ועוד. מכירים את הילד החכם הזה שאי אפשר לצחוק עליו כי הוא צוחק על עצמו מול כולם? אז זה בדיוק מה ש-"דדפול" עושה כבר בדקות הראשונות כשהוא מצליח לצחוק גם על הגלגול הקודם של ריינולדס (בתור גרין לנטרן) וגם על הגלגול הקודם של דדפול (בסרט המזעזע של וולברין). אבל כמו עם המשחק שקיבל ציונים בינוניים, זה שאתה מודע לעצמך וצוחק על אחרים - לא אומר שאתה טוב יותר מאחרים.

לא עוד סרט גיבורי-על... או שמא? (הספוילרים מתחילים כאן)

"דדפול" מנסה להימלט מהמבנה הסטנדרטי של סרט גיבורי-על ועושה בזה עבודה לא רעה בכלל: כל החצי הראשון של הסרט נע בין סיפור המקור של וייד ווילסון ואיך הוא הפך לדדפול, להווה שבו דדפול מנסה לתפוס את הבחור הרע שהפך אותו ליצור מעוות. כל החצי השני של הסרט הוא פחות או יותר קרב אחד ארוך, ואיפהשהו באמצע יש סיפור אהבה לא ממש מעניין שמניע את דדפול קדימה. הסיפור די פשוט: רוצח שכיר וחייל לשעבר מכיר בחורה, מתאהב בה, כבר מתחילים לחשוב על חתונה והופה - מגלים סרטן סופני. ווייד קיבל פניה מהאיש הכי מפוקפק עלי אדמות להשתתף בניסוי קליני מסתורי שירפא את המחלה ויהפוך אותו לגיבור על. הבחור הרע של הסרט הוא בעצם המנהל של מכון המחקר הסודי, שמצא דרך להפוך את עצמו ואנשים רגילים אחרים למוטנטים על ידי שיטות לא נעימות בלשון המעטה. הוא חזק, לא מרגיש כאב אבל יותר מכל הוא פשוט מגה-דוש. אין לו שאיפות להשתלט על העולם כמו שלדדפול אין שאיפות להציל את העולם, והאמת שזה די מרענן. אחרי ה"טיפול" ווייד מקבל יכולות ריפוי יוצאות מן הכלל, קצת כמו חברו הותיק וולברין, אבל זה השאיר אותו עם גוף מעוות ומלא בכוויות מכף רגל ועד ראש. כעת, כל מה שדדפול רוצה זה לתפוס את הבחור הרע כי הוא היחיד שיכול להחזיר אותו לקדמותו כדי שיוכל להתאחד עם אהובת ליבו. אה ואיפהשהו בדרך יש גם את "הופעת האורח המחייבת" של שני גיבורי אקס-מן, Collosus הגדול והמתכתי ו-Negasonic הצעירה שיכולה להאיץ כמו קליע ולפגוע כמו כדור הריסה.

אף אחד לא מושלם

הבחור הרע של הסרט הוא לא מהטובים שיצא לנו לפגוש בסרטי מארוול, אבל קל לשנוא אותו וזה מה שחשוב. שאר הדמויות בסרט נוצרו כדי שיאהבו אותן, ובאיזשהו שלב זה מתחיל להרגיש שהסרט מתאמץ יותר מדי להתחבב על הצופים. תוסיפו לזה את ההומור העצמי, שבירת הקיר הרביעי והאלמנטים שהופכים אותו לסרט מגיל 18 ומעלה - וזה כבר לא מרגיש כמו הילד החכם שיודע לצחוק את עצמו, אלא הילד שהופך לבדיחה שהוא בעצמו מספר. האבסורד הוא ש-"דדפול" היה עובד מצוין גם בלי כל האלימות המוגזמת, הקללות וקטעי העירום - אבל אני שמח ששמרו עליו בצורה הזאת וניסו להתקרב כמה שיותר לסגנון של הקומיקס. כמו כל סרט גיבורי-על אתם יכולים לצפות להרבה מאוד אקשן ממוחשב, וגם שם מתמקדים על ההומור יותר מהכל. התוצאה די מצחיקה והאקשן מצליח להיות מעניין, אבל בקטעים מסוימים הוא גם מצליח להיות טרחני ומיותר. ובכלל, כדאי שתדעו שיותר מכל "דדפול" הוא סרט קומי וככה צריך להסתכל עליו - אם צחקתם הרבה לאורך הסרט, כנראה שהוא עשה את העבודה שלו.

השורה התחתונה

זה לא משנה מה ואם בכלל ידעתם קודם על "דדפול", מה שחשוב זה שמדובר כאן באחד הסרטים היותר מוצלחים של מארוול מזה שנים. הוא קומי וקליל, יש בו אקשן לא רע, יש בו דברים שבד"כ לא תמצאו בסרטי גיבורי-על כמו גיבור שרוצח באלימות את היריבים שלו לצד קללות ועירום, והכל מבוצע עם זרימה מצויינת וכיפית. הוא לא יצירת מופת בשום צורה אבל בכל זאת נהניתי ממנו בטירוף וצחקתי גם מבדיחות הקרש. נכון, לעתים זה מרגיש שהוא פשוט מנסה יותר מדי קשה להתחבב על הצופים ורואים את זה, אבל ברוב הזמן הוא מאוזן ועובד כמו שצריך. אה והזכרתי שיש כאן את הופעת האורח הכי אדירה של סטן לי אי פעם? אני לא אהרוס לכם את ההפתעה, חכו ותראו! ויש עוד הפתעה, בסוף הסרט מכריזים כבר על "דדפול 2" עם הופעת אורח של Cable עם היד הביונית.

עושה חשק לשחק ב: Deadpool (מ-2013)

זה היה אחד קל! ב-2013 הגיע משחק אקשן בכיכובו של גיבורנו האהוב דדפול. ברמת מכניקה הוא היה גנרי וקצת משעמם, אבל האישיות המוחצנת והמוטרפת של דדפול התבטאה שם באופן מושלם. ההומור של המשחק יורד קצת יותר נמוך מזה של הסרט אבל עדיין כולל את כל הדברים שראיתם בסרט כמו הופעת אורח מחייבת, שבירה של הקיר הרביעי, מלא רפרנסים לעולם הפופ ואפילו יש את האישיות הסכיזופרנים שמעריצי הקומיקס כל כך אוהבים. כמו הסרט, המשחק רחוק מלהיות מושלם אבל הוא עושה עבודה כל כך טובה בלהיות מודע לעצמו שרוב הזמן זה פשוט עובד.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    08:02 12.02.2016 | פעם היית פה פעם היית פה (אורח)

    אתה מודע לעובדה שגיבורי הגלקסיה הוא סרט מאוד כיפי אבל בשום מצב לא סרט מארוול הכי טוב?
    ולעניין, דדפול בהחלט יכול להיות סרט כיפי אבל הוא פונה למעריצים הכבדים. בתור אחד שהוא לא מעריץ כבד, אני חושב שיכלו לעשות את כל הדברים שעשו בסרט תחת הדירוג PG-13. אני יודע שדירוג כזה משקף את דדפול האמיתי אבל מי צריך את דדפול האמיתי? בסופו של דבר, הסרט פונה בעיקר למעריצים הכבדים ולא כל אחד יאהב אותו. מארוול או לא.

  2. 2

    08:07 12.02.2016 | פעם הייתי פה פעם הייתי פה (אורח)

    תיקון טעות "אני יודע שדירוג כזה ל-א משקף את דדפול האמיתי"

  3. 3

    17:21 12.02.2016 | :David :David (אורח)

    סרט מצחיק ומשעשע ! תודה רבה :)

  4. 4

    17:53 12.02.2016 | אורח אורח (אורח)

    יש רק בעיה אחת בכתבה - הסרט לא של מארוול אלא של אולפני פוקס, שאחראית על הזיכיון של אקס-מן.
    הקומיקס דדפול ואקס-מן אמנם שייכים למארוול אך פוקס קנו מהם את הזכויות לסרטים עוד הרבה לפני שחשבו על העולם הקולנועי של מארוול ולכן אין דמויות של אקס-מן (ושל דדפול) בסרטים של מארוול.

  5. 5

    13:11 15.02.2016 | אור מנטש אור מנטש

    מסכים לגמרי עם הטענה שהיו יכולים לוותר על הדם\קללות\עירום ועדיין לשמור על האישיות של דדפול, זה גם אמור להיות איפהשהו בביקורת :)
    לגבי עניין הזכיונות, מבחינתי זה לא ממש משנה אם זה הפקה של מארוול או הפקה של מחזיק-זכיון - הסרט הוא סרט מארוול לכל דבר. יש התעסקות אובססיבית וחסרת טעם בקטע הזה, כי בשורה התחתונה גם לפוקס וגם לאולפני מארוול יש סרטים טובים ורעים.

  6. 6

    22:29 22.02.2016 | Captain Deadpool Captain Deadpool (אורח)

    ברור שדירוג זה ממש לא משקף את Deadpool האמיתי,
    אלה אם זה מקבל 100 מתו 1.
    אגב, אני חושב שהדם\קללות\עירום קשורים קשר די חזק,
    ולכן זה סבבה והגיוני שהם הוסיפו את זה לסרט.

    מבחניתי, כבר סרט על Deadpool זה 8/10, אבל הסרט הזה במיוחד 9.6/10.

  7. 7

       | פורסם ע"י