הרשמה

המשדרג מסכם את כנס CES 2016

רועי באלוה עם כל החידושים הכי מבטיחים בתחום החומרה והטכנולוגיה

רועי באלוה מסכם את כנס החומרה הגדול של השנה. איך תיראה 2016 בחומרה ובטכנולוגיה?

כמו בכל שנה, בשבוע הראשון של ינואר מתקיימת בלאס ואגס תערוכת CES שהיא תערוכת האלקטרוניקה הגדולה ביותר שמתקיימת. בין כל ההכרזות ראינו מוצרים ממגוון תחומים החל ממכונת כביסה ועד מדפסת שיכולה להדפיס לוחות אלקטרונים, אז מה הם המוצרים שהולכים להגיע אלינו ב-2016, וחשוב מכך - בין אלפי המוצרים והטכנולוגיות החדשות, מה הכי צריך לעניין אותנו?

כמו תמיד, קחו בחשבון שהרשימה למטה מבטאת את הדעה האישית שלי. אם ראיתם מוצר מגניב שלא נמצא כאן, אתם מוזמנים לספר לי עליו בתגובות. אז שנתחיל?

HyperX

חברת הבת של ענקית הטכנולוגיה קינגסטון הגיעה לכנס עם שתי הכרזות על מוצרים חדשים

HyperX Cloud Revolver

HyperX ממשיכה לתקוף את שוק אוזניות הגיימינג עם אוזניות החדשות ה-HyperX Cloud Revolver, שימשיכו את דרכן של אוזניות ה-Cloud II המוצלחות. בדגם החדש תוכלו למצוא רמקולים בגודל של 50 מ׳׳מ שיספקו ׳׳סאונד יותר פתוח׳׳ לפי HyperX, מיקרופון ניתן לניתוק, בניה מתכתית ועוד. מחירן של האוזניות יעמוד על כ-120$, לא מחיר זול במיוחד אבל רחוק מהטווח היקר באמת כשזה נוגע לאוזניות.

HyperX Predator NVME SSD

HyperX הכריזו גם על כונן חדש SSD חדש שיתמוך בטכנולוגיית NVME שמספק מהירויות כתיבה וקריאה גבוהות. בדוכן של HyperX הוצג מבחן ביצועים של הכונן החדש עם מהירות קריאה של 2.5 ג׳יגה לשנייה ומהירות כתיבה של 1.3 ג׳יגה לשניה, מה שהופך אותו לאחד הכוננים המהירים שיש כיום.

Razer

אחרי ההצגה הכושלת לפי דעתי של רייזר בכנס PAX מוקדם יותר השנה, רייזר פיצו על הכישלון ב-CES.

Razer Nabu Watch

רייזר השיקה את השעון הראשון מתוצרתה שיהווה את הצלע השלישית בסדרת ה-Nabu המיועדת לניטור בריאותי. השעון יאפשר חיבור לטלפון על מנת לקרוא הודעות, שימוש בתור שעון מעורר ויוכל להעביר את הנתונים שהוא מודד כגון מספר צעדים, כמות קלוריות שנשרפו ועוד.

Razer Core + Razer Blade Stealth

הלפטופ החדש של רייזר מנסה לפנות לכיוון טיפה שונה משאר הלפטופים של רייזר עם מעבד Skylake, כרטיס מסך מובנה, דקות וניידות יותר מהדגמים האחרים וכל זה במחיר של 1000 דולר. נראה כי רייזר מכוונת יותר לשוק האולטרה-בוקים ופחות לשוק הגיימינג.

רגע, אבל זה לא מחשב של אמיתי של רייזר אם אין לו משהו שקשור לגיימינג, לכן בנוסף רייזר הכריזה על ה-Razer Core שהוא בעצם התקן לכרטיס מסך שיתחבר למחשב דרך חיבור ה-USBC ויתן למחשב ביצועים של מחשב גיימינג בהתאם לכרטיס המסך שהמשתמש יבחר להתקין בו. הטכנולוגיה הזו מנסה לתת לנו את המיטב מכל העולמות כולל גישה לגרסת הדסקטופ של כרטיסי מסך עוצמתיים במקום לסדרת המובייל, אבל היא קיימת בסביבה כבר זמן מה ועדיין לא תפסה אחיזה בשוק. אולי השנה?

Razer Stargazer

רייזר הכריזה על מצלמת רשת שבזכות שיתוף פעולה עם אינטל, תכלול גם את טכנולוגיית Real-Sense המאפשרת סריקה תלת מימדית על ידי המצלמה. המצלמה תאפשר צילום ברזולציית 1080 בקצב של 30 פריימים בשניה, בנוסף לאפשרות להפריד את המשתמש מהרקע ובכך מורידה את הצורך להשתמש במסך ירוק על מנת ליצור את האפקט הזה.

המצלמה תוכל להזרים תכנים רק ברזולוציה של 720 בקצב של 60 פריימים בשניה, לטענת רייזר בגלל שזו האפרות הנפוצה ביותר בקרב סטרימרים. מחירה של המצלמה יעמוד על 200 דולר.

Intel

מסיבת העיתונאים של אינטל הייתה גדושה בהכרזות אך בחרתי להתמקד רק בשתיים:

אינטל בעולם הספורט

אינטל הכריזה על שיתוף פעולה עם כמה חברות שונות בעולם הספורט ביניהן חברת הנעליים ניו-באלנס שעובדת עם אינטל על פיתוח של נעל עם מחשב בסוליה. בנוסף, אינטל בשילוב ערוץ הספורט ESPN תשלב מחשבים זעירים בגלשני סנובורד כדי לקבל מידע מדויק כמו גובה ומרחק הקפיצה בתחרויות.

Intel Replay Thecnologies

אינטל הכריזה על שיתוף פעולה עם הסטארטפ הישראלי, במסגרתו תוקם פלטפורמה שתאפשר לצופי ספורט באיצטדיונים או בבית ליצור בעצמם הילוכים חוזרים תלת-מימדיים מכל זווית צילום אפשרית, לנגן אותם במכשירים ניידים ולשתף אותם עם חברים.

AMD

AMD הגיעו לתערוכה יותר כדי לעשות שרירים מול המתחרות מאשר כדי להכריז על דברים חדשים, ולפי דעתי זה כדי להראות שהם עדיין במשחק ולא הולכים לשום מקום.

ארכיטקטורות חדשות

AMD נתנו לנו הצצה לארכיטקטורת המעבדים החדשה שעליה אנו שומעים כבר הרבה זמן על ידי השקת מעבד apu חדש. המעבדים בעלי האריכטקטורה החדשים ייוצרו ביצור בגודל 14 ננומטר ויהיו חזקים יותר ובעלי צריכת חשמל טובה יותר מהמעבדים הקיימים. זוהי התשובה של amd למעבדי הסקיילייק של אינטל, אבל האם זה יהיה מספיק כדי להטות את המאזניים לטובתה? כמו כן amd הכריזה על הארכיטקטורת כרטיסי המסך החדשה שלה - פולאריס שצפויה גם היא להביא שיפורים בביצועים ובצריכת חשמל.

קירור חדש למעבדים

amd הציגו מערכת קירור חדשה שתגיע עם המעבדים שלה. המערכת תהיה גדולה יותר מקודמתה אבל תספק ביצועים שקטים בהרבה בנוסף לשיפור ביכולת הקירור.

Nvidia

אנוידיה הציגה בכנס את מחשב העל החדש שלה שמיועד להיות מובנה בתוך מכוניות, לספק ניתוח מלא של הנתונים ובעצם ליצור את הנהג האוטומטי המושלם. חברת Volvo תיהיה החברה הראשונה שתציג את הטכנולוגיה ברכביה במקביל להרבה חברות שעובדות על טכנולוגיה דומה. האם עוד 20 שנה כבר לא נשלוט ברכבים שלנו בצורה ידנית?

Asus Republic Of Gamers

אסוס הגיעו לתערוכה עם שלל הכרזות חדשות.

Asus ROG XG Station 2

זוהי בעצם התשובה של אסוס ל-Razer Core, גם כאן המשתמש מכניס כרטיס מסך ועל ידי חיבורו למחשב נייד אפשר לקבל ביצועי גיימינג גבוהים ממחשב נייד קטן.

Maximus VIII Formula

זהו בעצם האח הקטן של ה-Maximus VIII Extreme. ההבדל בניהם הוא שהלוח החדש יצויד בנורות Led שיספקו ללוח צבע לפי בחירת המשתמש/ בנוסף הלוח יכוסה כולו בשריון המונע פגיעות בלוח ומעניק לו מראה מעולה.

Asus ROG GT51

אסוס הציגו מחשב עוצמתי חדש בעל מעבד i7 6700k ומערך כרטיסי TitanX ב-SLI. המחשב יהיה בגודל של מחשב רגיל ואינו יהיה קטן וקומפקטי כמו מחשבי ה-G20.

Asus MG 4K + ROG Swift PG348Q

אסוס החליטה להעלות רמה ולהכריז על שני מסכים בעלי רזולוציה של 4K כאשר האחד הוא מסך אולטרה רחב והשני הוא מסך ׳׳רגיל׳׳ בעל מסך בגודל 28 אינץ׳.

המסך האולטרה רחב יגיע עם תמיכה בטכנולוגיית G-Sync של Nvidia ומסך ה-28" יגיע עם תמיכה בטכנולגיית Free-Sync של Amd.

MSI

חברת החומרה הטאיוונית הגיעה לתערוכה עם הרבה מאוד מוצרים חדשים בניהם לוחות אם, מחשבים ולפטופים חדשים.

MSI Vortex

MSI חשפו את אחד המחשבים היפים ביותר שראינו כבר תקופה ארוכה.

MSI Vortex הוא מחשב גיימינג בעל מפרט של שני כרטיסי GTX 980 במערך SLI ומערכת קירור שקטה בזכות הנדסת הבניה שלו עם מאורר בקצה העליון של המחשב. רכיבי המחשב יהיו ניתנים להחלפה או שדרוג בהתאם לרצון המשתמש.

GS72 Stealth Pro

ה-gs72 הוא לפטופ גיימינג שמצויד במסך ברזולוציית 4k, מקלדת צבעונית ומפרט מתקדם למיקסום היכולות של המסך. למרות המפרט החזק, הלפטופ יספק ניידות יחסית עם גודל של 17 אינץ אך משקל ועובי זעומים לעומת האלטרנטיבות שקיימות בשוק.

Z170A GAMING PRO CARBON Edition

נדמה שבחצי השנה האחרונה, לאן שלא מתסכלים בשוק החומרה רואים את המעבדי סקיילייק של אינטל וגם כאן MSI הציגה לוח אם חדש שמצויד בערכת השבבים Z170 לתמיכה במעבדי סקיילייק.

הלוח יהיה מצויד בכרטיס קול וכרטיס רשת מתקדמים בנוסף לחיפוי הלוח בכיסוי קרבון שנועד לשמור על הלוח ועל הרכיבים שעליו מפגיעות.

Nightblade X2/MI2

MSI החליטה גם על רענון של סדרת הנייטבלייד מתוצרתה על ידי שדרוג של כרטיס המסך לכרטיס GTX980Ti/GTX970 בהתאם לבחירת הלקוח בנוסף לשדרוג למעבד סקיילייק וזכרון DDR4.

EVGA

חברת החומרה הכריזה על כמה מוצרים מעניינים בתערוכה

GTX980TI VR Edition

כמו שהשם מרמז, זוהי גרסה מיוחדת של כרטיס המסך המיועדת למשקפי המציאות המדומה שיהיו זמינים בהמשך השנה. מבחינה טכנית הכרטיס אינו שונה מכרטיס ה-GTX 980ti אך ההבדל הוא שבאחורי הכרטיס יש חיבור HDMI שמוביל להתקן מיוחד בעל שני חיבורי USB 3.0, וחיבור HDMI ייעודי למשקפי מציאות מדומה.

EVGA Gaming Case

כפי שהשם מרמז זהו מארז שמיועד בעיקר לגיימינג. המארז עצמו גדול מאוד ומיועד לאנשים שרוצים להכניס הרבה חומרה כמו ארבע כרטיסי המסך או מערכת קירור מים רצינית במחשב שלהם וצריכים את מרחב העבודה הגדול.

Gigabyte

גיגהבייט הציגה את כרטיסי המסך שלה מסדרת האקסטרים החדשה, הכרטיס יציג חיבור חשמל נוסף שיאפשר להגיע לתוצאות אוברקלוק גבוהות בזכות תוספת החשמל.

מפני שהכרטיס מכוון לאוברקלוק, גיגהבייט הגדילה גם את גוף הקירור כדי לשמור על הכרטיס והוסיפה נורות צבעוניות למאווררים של הכרטיס למקרה שאין לכם מספיק צבעים גם ככה במחשב.

זה הכל ל-CES 2016. פספסתי מוצר מגניב וחדשני? ספרו לי עליו בתגובות!

רועי באלוה - עורך תוכן

רועי באלוה - עורך תוכן

משחק על: PC, PS5, Xbox Series S

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: FPS ומשחקי Co-Op

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit 2

כשאני לא משחק אני: כנראה שובר או מרכיב משהו

מסר לעולם: כל מה שעשיתי זה ניסיתי לחסוך טיפה לפנסיה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    10:35 20.08.2016 | מתי זה יגיה מתי זה יגיה (אורח)

    מתי המחשב שאסוס אציגה יגיה כי אני רוצה ליקשות אותו

  2. 2

       | פורסם ע"י