הרשמה

ביקורת - ערכת PlaySeat והגה ודוושות Logitech G920

דניאל בדק את ערכת הנהיגה המטורפת של Playseat ו-Logitech וחזר מלא באדרנלין. האם החוויה המיוחדת שווה את המחיר?

דניאל עלה על כיסא הנהג ובדק את הערכה המשולבת של Playseat עם הגה G920 של Logitech

נדירות הפעמים בהן יוצא לי לקבל משהו שרציתי לנסות כל החיים שלי - ואפילו יותר טוב, לחזור עם התובנות ולחלוק אותן עם כל העולם (כן גולשי ויגיימס, אתם כל העולם בשבילי!). לא מזמן הטילו עלי משימה חשובה: לסקר את מה שכבר קראו לו "ערכת הנהיגה האולטימטיבית" הכוללת כיסא מירוצים של חברת PlaySeat (שעולה כ-2,300 ש"ח) ביחד עם הגה ה-G920 של Logitech (שעולה כ-1,900 ש"ח). כמו עובד צייתן, התיצבתי אל מול המשימה החשובה הזו והזמנתי את המונית הגדולה ביותר שאני מכיר שתיקח אותי הביתה עם הדבר הנפלא הזה.

את הביקורת אחלק לשני חלקים, כשבחלק הראשון אסקור את שני המוצרים בנפרד ובחלק השני אדבר על החוויה הכללית של שני המוצרים יחדיו בתור ערכה לסימולציות נהיגה. לפני הכל, תוכלו לראות כאן למטה את הנסיון של קריס על הכיסא לפני שהספקתי לחטוף אותו ממשרדי ויגיימס אלי הביתה.

כסא הנהיגה PlaySeat Forza Motorsport

או: איך ויתרתי בשמחה על הכורסא בסלון

אני חייב לומר אם יש משהו שאני אזכור מהכסא הזה, זה שהוא היה מדהים ביופיו ושאני אתגעגע לנוכחות שלו בסלון. הכסא מגיע עם ריפוד דמוי עור שחור ותפירה מקסימה של לוגו החברות PlaySeat ו-Forza בקדמת וצידי הכסא שנותנת טאץ' חצי אלגנטי וחצי אותנטי.

הכסא, שהוא לא קטן בכלל (130 ס"מ גובה, 90 ס"מ אורך ו-50 ס"מ רוחב), הצליח לאכסן את עכוזי ואת עכוזיי חברי בקלות כשכולם רק מדברים על הנוחות שלו ועל האפשרות להשאיר אותו בסלון בתור רהיט. אם הגודל מרתיע אתכם, אפשר לאחסן את הכסא בצורה נוחה כשמקפלים אותו לחצי. למרות זאת, הוא עדיין תופס מקום מסוים ולא יהיה אפשר להניח אותו מתחת למיטה או בפינת הארון. זה אומר שלפני הכל תצטרכו לוודא שיש לכם מקום קבוע לערכה הזאת בסלון או בחדר המשחקים.

הכסא מגיע עם מוטות ברזל שהותאמו במיוחד לסט של הגה + דוושות בדיוק כמו שקיבלתי עם ה-G920. הכיסא מגיע בארגז כבד אך קטן מימדים (באופן מפתיע לגודל של הכיסא), ושמחתי לגלות שההרכבה עצמה עברה חלק וכל החלקים נכנסו לאן שהם היו צריכים להיות בלי לגרום לי לכאב ראש. את הכיסא אפשר לעצב ולהתאים בקלות יחסית בעזרת מחברים ידניים ותצטרכו לעשות את זה כמעט בכל פעם ששחקן אחר עולה על ההגה.

גם הכיסא וגם ההגה מגיעים עם הצהרה ש"אין צורך בכלים נוספים" אבל כמו עם רהיט ממוצע של איקאה, כדאי להיות מצויידים במפתח אלן לחיזוק, מברג טוב וכמה ברגים. רוב ההברגות והחיבורים ניתנים לחיזוק באופן ידני, אבל גיליתי לצערי שהמחברים שנועדו לקבע את ההגה למעמד של הכיסא - לא תמיד עושים את העבודה ועלולים להתנתק כאשר מושכים את ההגה. את הבעיה הזאת פתרתי בעזרת שני ברגים שחיזקו את החיבור ודאגו שההגה לעולם לא יזוז ממקומו.

הגה + דוושות Logitech G920

מי נתן לי רשיון?

לפני שאני אמשיך, אני חייב להוריד אבן מהלב - אני דניאל ואין לי רשיון נהיגה. כן, אני בן 25 בלי רשיון וכנראה שבשנים הקרובות המצב ישאר זהה. לא בגלל שאני לא יודע לנהוג, אלא בגלל שאין לי ממש עניין בזה. אני מעדיף להתנהל בעזרת שתי רגליי ותחבורה ציבורית במטרה לשמור על חיים קלים ונטולי לחץ. אז לקראת המפגש שלי עם ההגה הייתי צריך לנקות כל מחשבה שלילית שיש לי בנוגע לכביש ולהתחיל עם דף חדש.

נתחיל עם העיצוב של ההגה. ה-G920 נראה כמו הגה של מכונית מודרנית, כשההילוכים נמצאים בצדדים כמו במכוניות מירוץ אמיתיות (אפשר לקנות גיר בנפרד לחוויה של מכונית רגילה). יש עליו גימור דמוי עור יפה והעיצוב הכללי שלו שואב השראה מההגה של הבוגאטי ביירון, שזה כבר מגניב בפני עצמו. מעבר לכך, כל הכפתורים הזמינים לכם על שלט ה-Xbox One ממוקמים בצורה נוחה ואינטואיטיבית מלבד הג'ויסטיקים, אבל הם מעולם לא חסרו לי במהלך כל החוויה. ההגה עצמו מרגיש מצוין בידיים ובעזרת מערכת ה-Force Feedback והיכולת להסתובב 900 מעלות, הרגשתי כמו נהג מירוצים אמיתי. שוב, אני לא יודע איך זה ממש אמור להרגיש בכלי רכב אמיתיים, אבל כשהייתי צריך לייצב את עצמי בכביש רטוב ומערכת ה-ABS נכנסה לפעולה ודאגה למקם לי את ההגה כדי שלא אחליק, זה היה הרגע שגרם לי להבין שיש פה מערכת רצינית ולא סתם הגה פלסטיק עם כפתורים. אבל מה הגה שווה בלי מהירות?

הדוושות של ה-G920 מגיעות בסט יחיד בעיצוב מטאלי חלקלק ועובדות כמו קסם. התחושה שלהן מצוינת והן מגיבות תמיד כשצריך אותם. כמו כל מכונית אמיתית, יש לדוושות רגישות גבוהה ובמשחקים כמו Forza 6 אתם תיענשו אם תחליטו להוריד את הדוושה עד הסוף מניוטרל. אני יכול לומר שאף פעם לא הרגשתי שמערכת הדוושות מרמה אותי, ושהכל ביחד גרם לי להרגיש שאם היתה התרסקות - אין אף אחד להאשים חוץ מאת עצמי. בתור מישהו שלא נוהג במציאות, הצלחתי להשתלט על העניינים די מהר וללמוד איך להעביר הילוכים, איזה לחץ רצוי להפעיל על הדוושה בכל זמן נתון וכמה חדש אני צריך לסובב את ההגה בשביל לצלוח פניה. אם חששתם להתקדם מעולם הג'ויסטיק לעולם של הגה + דוושות, עקומת הלמידה זה הדבר האחרון שצריך להדאיג אתכם.

ה-G920 תומך ב-Xbox One וב-Windows PC. החיבור של ההגה אל ה-Xbox One היה קל ופשוט: כשחיברתי את כבל ה-USB שלו אל הקונסולה הוא הסתובב פעם לימין ופעם לשמאל כדי להודיע לי שהוא מוכן לעבוד. כשחיברתי אותו אל המחשב בבית הייתי צריך להוריד את הדרייבר שלו מהאתר של Logitech ומשם יכלתי לנהוג במשחקי מירוץ במחשב. בכל מה שנוגע למשחקים עצמם, על ה-Xbox One תוכלו ליהנות משניים מכותרי המירוצים הכי טובים של הדור הנוכחי: Forza 6 ו-Forza Horizon 2, לצד משחקי צד-שלישי שאפשר לשחק על ה-Xbox One או על המחשב כמו Need for Speed, Project Cars ו-The Crew.

לפני שאמשיך לספר לכם עוד על החוויה הכללית של שני המוצרים כאחד, אציין כי מבין השניים, ההגה הוא גולת הכותרת בעוד התמחור הגבוה של הכסא אינו מרגיש לי מוצדק. עם זאת, שני המוצרים נועדו להיות ביחד ולזה נגיע מיד.

לשבת בסלון ולהרגיש את המסלול

השילוב של הכסא של PlaySeat וההגה והדוושות של חברת Logitech היו וישארו לתקופה ארוכה מאוד לאחד הדברים הכי מגניבים שהיו לי בסלון. אני אפילו לא יכול להתחיל להסביר איזו הנאה הצלחתי לקבל מהשילוב הקדוש הזה. האפשרות לשבת בבית על כסא מרוצים כשאתה נוסע במהירות של 280 ק"מ בסראונד סאונד מול מסך גדול זו חוויה מספקת ומלאה באדרנלין. לא היה אדם אחד שביקר בבית ולא מיהר לבקש סיבוב.

למרות ההתחלה הטובה, ההתרגשות התחילה לדעוך עם הזמן. את הכסא הזה לא הייתי ממליץ לאנשים שרוצים לחדש את הסלון שלהם במשהו חדש ומגניב כי חבל להשקיע את הסכומים האלה בשביל משהו שנידון לצבור אבק בסלון. הערכה הזו מתאימה לאנשים שחיים ונושמים הגה - המכורים האמיתיים של משחקי מירוצים, אלה שידעו להעריך את כל הדברים הקטנים שהופכים משחק לסימולציה הכי מציאותית ונאמנה שאפשר לשים בסלון. לאותם אנשים אני יכול להבטיח תמורה מלאה למחיר ושעות אינסופיות של כיף.

השורה התחתונה

נכון, זה לא זול, ונכון, תצטרכו לפנות מקום מיוחד בסלון או בחדר, אבל אם אתם מהאנשים שמבלים עשרות ומאות שעות במשחקי מירוצים - לא תוכלו למצוא שילוב טוב יותר מהכיסא המקצועי של Playseat וההגה המצויין של Logitech. בתור "גימיק לגיימינג" מדובר בעסקה לא משתלמת במיוחד ותמיד יש את הסיכון שבאיזשהו שלב גם המערכת היקרה והיוקרתית הזו תתחיל לשעמם אתכם... וזאת בדיוק הסיבה לא להסתכל על הערכה בתור גימיק אלא בתור ערכה מקצועית שתיקח לא רק את חווית הנהיגה אלא גם את יכולות הנהיגה שלכם - לרמה אחרת לגמרי. זו הערכה שתעביר אתכם ממשחק לסימולטור, וכשמסתכלים על המחירים של ערכות מתחרות - מגלים שהעסקה כאן היא לא רעה בכלל: מבחינת מימדים של הכיסא, מחירים וכמובן הרגשה וביצועים. מומלץ בחום למי שאוהב משחקי מירוצים ובייחוד משחקי סימולטור.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:49 19.01.2016 | XS XS (אורח)

    טוב לראות שעדיין יש דברים כאלה, פעם זה היה להיט נקווה שזה יחזור זאת היית תקופה יפה...

  2. 2

    10:22 21.01.2016 | haborer haborer (אורח)

    אף על פי שאין לי Xbox One וגם המחשב סביר בלבד, קראתי את הסקירה ומאוד אהבתי, מקצועי ומושקע. כל הכבוד.

  3. 3

    11:00 24.01.2016 | מאור מאור (אורח)

    וואי איזה מטורף אני רוצה כזה!!!

  4. 4

    16:36 26.01.2016 | ירון ירון (אורח)

    הגה מדהים , קניתי לאקסבוקס בVGS.CO.IL

  5. 5

       | פורסם ע"י