הרשמה

סיכום כנס WWDC 2015

שעון חכם יותר, סירי אינטיליגנטית יותר ושירות מוזיקה חדש

כנס ה-WWDC 2015 נערך אתמול וחשף את כל החידושים של חברת אפל. הדובדבן שבקפצת: שירות מוזיקה חדש ומבטיח

אחרי תקופה ארוכה של שמועות והשערות, כנס המפתחים השנתי של אפל הערב היה עמוס בהכרזות ובחידושים כמידי שנה. זכינו לקבל הצצות לגרסאות החדשות של ה-iOS, OS X וה-Watch OS. קיבלנו גם מידע אודות שירות מוזיקה של אפל בשיתוף Beats ואפילו זכינו לחזות בעדכון החדש של ה-Apple Watch. רוצים לדעת עוד? המשיכו לקרוא.

הכירו את OS X El Capitan

כפי שפרסמנו קודם לכן, אפל חשפה הערב את גרסא 10.11 של מערכת ה-OS X שלה למחשבי ה-Mac אשר נקראת El Capitan. כצפוי, הגרסא החדשה שמה דגש רחב על שיפור הביצועים ושיפור חווית המשתמש מאשר שינויים עיצוביים מרחיקי לכת. ניקח לדוגמה את ספארי, דפדפן ברירת המחדל, שכעת נותן לנו את האפשרות "לנעוץ" אתרים ולשמור אותם מידית. כעת נוכל גם להשתיק כל אודיו שאת מקורו אנו לא יודעים באמצעות לחיצה פשוטה על הלשונית. שירות החיפוש Spotlight מאפשר לנו כעת יכולות חיפוש נרחבות ומשולבות יותר כמו: היכולת לחפש כרטיסים לאירועי ספורט, לבדוק את מזג האוויר או לצפות באירועים הבאים שלנו בקלות רבה יותר. הגרסא החדשה תאפשר לנו גם לנהל את החלונות שלנו באופן מסודר יותר בכך שנוכל לפצל את המסך לשניים, כאשר בצד אחד יהיה יישום ראשון ובצד השני יהיה יישום שני וכדומה. בנוסף, אפל הכריזה על Metal, כלי אופטימיזציה חדש אשר אחראי על שיפורי הביצועים בגרסא החדשה. 

הפתעה! גם ה-iOS 9 כאן!

בדיוק כמו הגרסא החדשה של ה-OS X, גם ה-9 iOS מתמקדת פחות בשינוי עיצובי ויותר בשיפורי ביצועים. אפליקציית הפתקים זוכה ליותר פיצ'רים כמו יכולת לצייר באמצעות האצבעות שלנו ויצירת רשימות. אפליקציית Passbook הופכת ל-Wallet. אפליקציית ה-Newstand הופכת ל-News, שהיא אפליקציית חדשות מרהיבה אשר אמורה להקל על הדרך שבה אנו צורכים חדשות. אפליקציית ה-HealthKit תאסוף יותר נתונים, כמו מידת החשיפה לקרינה אולטרא סגולה ומידע לגבי המחזור החודשי. גם אפליקציית המפות זוכה לשדרוג משמעותי וכעת נוכל לראות את מצב התחבורה הציבורית בשטחנו (זמין רק בערים מסוימות) ביחד עם מפה מפורטת היטב. ה-iOS 9 צפוי גם להעיב פחות על האחסון של האייפון ואפילו הסוללה זוכה לתשומת לב, עם מצב מיוחד שנקרא "מצב צריכת חשמל נמוך" שבעזרתו תוכלו לסחוט עוד כ-3 שעות מהסוללה. מנגד, גם האייפד זוכה למספר פיצ'רים מיוחדים כמו פתיחת 2 אפליקציות זו לצד זו ותמיכה בריבוי משימות. הגרסא תשוחרר בסתיו. 

Siri יותר אינטיליגנטית

בדומה ל-Google Now, אפל מציגה את ה-Proactive Assistant, תכונה חדשה שצפויה להביא לנו טיפים ואפשרויות נוספות באמצעות הפרטים ששמורים לנו במכשיר כמו לדוגמה סריקת מייל ושמירת הזמנות באופן אוטומטי ללוח השנה. סירי כעת תציג עבורנו אנשים שאליהם נרצה להתקשר, אפליקציות שאולי נרצה לבדוק, ואפילו חדשות שנרצה לקרוא. בנוסף, אפל מרגיעה אותנו ואומרת שכל המידע יישמר במכשיר ולא בענן כך שהפרטיות שלנו לא צפויה להיפגע מהחידושים של אפל. 

גרסא חדשה ומשמעותית לשעון החכם

חודשיים בלבד לאחר יציאתו לשוק, אפל מציגה היום את ה-WatchOS 2. הגרסא החדשה תביא עוד סקינים של השעון, פיצ'ר חדש שנקרא Time Travel אשר יציג בפנינו סקירה של אירועים עתידיים שלנו ביחד עם מה שקורה ממש באותו רגע. בנוסף, כעת נוכל לענות למיילים ישירות דרך השעון במקום רק לצפות בהם. ואולי החדשה החשובה ביותר היא שמפתחים יוכלו כעת לשלוט יותר ולהביא לנו אפליקציות מגניבות הרבה יותר מאלו שקיימות היום. העדכון כמובן יגיע יחד עם שאר העדכונים בסתיו. 

יצרני רכב יוכלו להכניס את אפל גם לרכבים

גם ה-CarPlay, מערכת ההפעלה של אפל לרכבים זוכה היום לשדרוג גדול. החידוש החשוב ביותר הוא שכעת, יצרניות הרכבים יוכלו לייצר אפליקציות עבור ה-CarPlay אשר ישלטו בפיצ'רים של הרכב שלנו.

והדובדבן שבקצפת, Apple Music

אפל שמרה את שירות המוזיקה החדש שלה לסוף. במבט ראשון, זה נראה כאילו ה-Apple Music מכיל את כל הפיצ'רים שאנחנו צריכים. אנו נוכל לצפות בקליפים של השירים האהובים עלינו, להאזין לפלייליסטים ועוד. ישנו גם פיצ'ר שנקרא Connect שיאפשר ליוצרים לא רשומים להעלות את השירים שלהם. כל הטוב הזה יעלה כ-10 דולר בחודש, ויש גם תוכנית משפחתית שתעלה 15 דולר ובאמצעותה נוכל לשתף את Apple Music עם 5 אנשים נוספים. השירות יהיה זמין ב-iOS החל מה-30 ביוני, אמנם טרם ברור כיצד ואם בכלל יעבוד כאן בארץ. ויש עוד פרט שלא ציפיתם לשמוע - השירות יגיע גם לאנדרואיד לקראת הסתיו.

מה דעתכם על ההכרזות של אפל ב-WWDC השנה? ספרו לנו בתגובות!

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:45 20.06.2015 | TimeLiGhT TimeLiGhT

    היה שוב אירוע רדוד ולא מרגש, אני בדרך כלל נוהג לצפות באירועים של אפל ב-LIVE והשנה לא יצא לי אבל גם לא הרגשתי הרגשת פספוס...

  2. 2

       | פורסם ע"י