הרשמה

לראשונה ב-Steam: משחק הוסר מספריות המשחקים

תקדים מסוכן שמעלה את סוגיית הבעלות על משחקים דיגיטליים

אחרי יותר מ-10 שנות פעילות ואלפי משחקים שבאו והלכו מחנות המשחקים העצומה של Steam, קרה משהו בלתי נתפס: Steam הסירה משחק הישר מספריית המשחקים של כל הבעלים, והזכירה לנו את העובדה הכואבת שאנו לא הבעלים האמיתיים של המשחקים שלנו. המשחק שהוסר הוא כותר האסטרטגיה Order of War: Challenge וגם יש לכך סיבה הגיונית (בערך), אבל מה שצריך להדאיג כל משתמש Steam זה שמדובר בתקדים מסוכן שפותח את הדלת לעוד משחקים שעלולים להיעלם מהספריה שלנו בכל רגע.

Valve נוהגת להסיר משחקים מהחנות ב-Steam ועושה זאת באופן שוטף עם משחקים מיושנים (למשל Football Manager 13), משחקים עם בעיות של באגים או הגבלות איזוריות ומשחקים שעם הזמן סגרו עליהם את השאלטר. Order of War: Challenge נכנס לקטגוריה האחרונה: הוא היה משחק שהתקיים ברובו ברשת ודרש התחברות לשרתים של Square Enix. השנה, Square Enix החליטו לסגור את המשחק סופית וחיסלו את השרתים ששימשו למשחקי רשת, מה שהשאיר את המשחק עם מצב השחקן-יחיד בלבד. אז למה הסירו את המשחק כולו מספריות המשחקים ולא רק מהחנות? כי מסתבר שהמשחק הושק עם מערכת DRM (הגנה הדורשת חיבור רציף לאינטרנט) וכעת שהשרתים לא פעילים, אי אפשר להתחבר כלל למשחק אפילו אם רציתם לשחק לבד.

התוצאה שציפינו לה היא שהמשחק ימשיך להיות זמין בלי הגנת ה-DRM הטורדנית, אך במקום זאת - Valve נאלצה להסיר את המשחק לחלוטין מ-Steam. להגנתה אפשר להגיד שגם אם היינו קונים את המשחק הפיזי הוא עדיין היה הולך לזבל, אבל זה עדיין מפחיד לראות משחק שנמחק מהקיום למרות ששילמו עליו.

מה דעתכם בעניין? ספרו לנו בתגובות!

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:48 01.01.2014 | Hollow Hollow

    וזה הסיבה שתמיד עותק פיזי של המשחק יהיה עדיף על עותק דיגטלי
    ולא משנה המחיר רק תזכרו את זה

  2. 2

    21:10 01.01.2014 | sagimi sagimi

    בטח! כשעותק פיזי עולה כפול מדיגיטלי, איזה שטות 1

  3. 3

    16:53 02.01.2014 | Hollow Hollow

    2 אתה ממש לא יודע לקרוא תחזור לכיתה א'

  4. 4

       | פורסם ע"י