הרשמה

משחקי השנה של טקס ה-VGA

איזה משחקים זכו בטקס הפרסים הפופולרי ביותר בתעשייה?

 מתחילים לסיים את השנה: ערוץ הטלוויזיה Spike TV ערך גם השנה את טקס ה-VGA, בו הוא מעניק פרסים לתעשיית המשחקים. כמדי שנה, הערוץ בוחר משחקים מובילים בשלל קטגוריות, החל מ"ממשחק השנה" הכללי, דרך פרסים למשחקים אקסקלוסיביים לכל אחת מפלטפורמות המשחקים המרכזיות, ועד לפרסים זניחים יחסית, כמו "המשחק החברתי הטוב ביותר".

בדרך כלל, חובבי המשחקים לא ממש לוקחים את הטקס הזה ברצינות, וטוענים שהוא מסחרי מדי, ומתייחס אך ורק למשחקים הגדולים והמצליחים שיוצאים כל שנה (בקאליבר של Call of Duty, Halo וכו'). משחקים אלה, טוענים המבקרים, הם כבר מזמן לא מדגם שמייצג את תעשיית המשחקים כולה - שכוללת כיום גם יוצרים עצמאיים רבים, ומשחקים מוצלחים בתקציבים נמוכים יחסית.

תוצאות הטקס השנה בהחלט לקחו את הביקורת הזאת בחשבון, ויצרו רשימת זוכים מאוזנת ומפתיעה, שמצליחה לדעתי לייצג את כל האספקטים של תעשיית המשחקים של שנת 2013. להלן רשימת הזוכים המלאה - עם פרשנות קצרה בקטגוריות המרכזיות:

משחק השנה: The Walking Dead

זו, ככל הנראה, ההפתעה הגדולה ביותר. The Walking Dead הוא קווסט אפיסודיאלי המבוסס על סדרת הקומיקס הנושאת את אותו שם (על פיה נוצרה גם סדרת הטלוויזיה המצליחה). הדגש של המשחק הוא הצבת בחירות בלתי אפשריות לשחקנים, שצריכים לעיתים קרובות להכריע את גורלן של דמויות משניות, לעיתים בסיטואציות טראומתיות מאוד.

המשחק בהחלט מוצלח - אבל העובדה שמדובר במשחק בתקציב נמוך, ולא בבלוקבאסטר, הפכה את הבחירה שלו ל"משחק השנה" למפתיעה מאוד, ומאוד מאוד משמחת.

אולפן השנה: Telltale Games

Telltale, שהכין את The Walking Dead, הוא אולפן שמתמקד כמעט לחלוטין בז'אנר הקווסטים הוותיק. במהלך שנותיו הוא הוציא גרסאות חדשות למותגי קווסטים מיתולוגיים כמו Monkey Island ו-Sam & Max, אך ההצלחה הכי גדולה שלו עד עכשיו היא ללא ספק "המתים המהלכים".

משמח לראות שהאולפן הזה זוכה סוף סוף להערכה אליה הוא מגיע - במיוחד כשהיא מגיעה אחרי תקופה יחסית לא מוצלחת שלו, שכללה משחקים בינוניים כגון "פארק היורה". האולפן הציג התאוששות מרשימה עם רף האיכות הגבוה של The Walking Dead - ויש לקוות שהוא ימשיך לעמוד בו גם במשחקים הבאים שלו.

משחק ה-Xbox 360 הטוב של השנה: Halo 4 - לא ממש מפתיע, שכן מדובר באחד האקסקלוסיביים היחידיים של ה-X360 השנה המיועד לגיימרים. לטובת המשחק, יש לציין שסביר להניח שהוא היה זוכה גם אם היתה לו תחרות רצינית יותר, ואכן מדובר בהרפתקת Halo ראוייה.

משחק ה-PS3 הטוב של השנה: Journey - עוד הפתעה. משחק עצמאי וקטן, שנמכר אך ורק בחנות ה-PSN המקוונת, זכה בתואר משחק השנה. האמת? זו גם היתה הבחירה הנכונה. Journey הוא חוויה ייחודית ויוצאת דופן, שמשאירה רושם עמוק על כל מי שאי פעם שיחק בה. העובדה שזו היתה שנה יחסית דלילה במשחקי PS3 אקסקלוסיביים גם לא הזיקה. 

משחק ה-Wii / Wii U  הטוב ביותר: New Super Mario Bros. U - מצד אחד, קצת מציק שאיחדו בין ה-Wii ל-Wii U, שכן מדובר בפלטפורמות שונות לגמרי. ה-Wii זכתה גם היא לכמה משחקים מצויינים השנה בארה"ב (בעיקר The Last Story ו-Xenoblade Chronicles), וקצת חבל שהם נדחקו החוצה לטובת הפלטפורמה החדשה. מצד שני, NSMBU הוא משחק השקה מצויין לקונסולה החדשה, ללא ספק המריו הדו-ממדי הטוב ביותר מאז ימי Super Mario World העליזים. 

משחק ה-PC הטוב ביותר: XCOM: Enemy Unknown - למרות שהוא יצא גם לקונסולות, XCOM היה ונשאר מותג שמרגש במיוחד את שחקני ה-PC הוותיקים. המשחק החדש הצליח לשמר על האיכות הגבוהה של קודמיו, ולהוכיח שאפשר לעשות משחק אסטרטגיה מוצלח גם בימינו. 

המשחק הנייד הטוב ביותר: Sound Shapes - בחירה משונה למדי במשחק המוזיקלי-אווירתי של סוני ל-Vita. מצד אחד, מדובר במשחק מוצלח, במיוחד לחובבי הז'אנר. מצד שני, זהו לא משחק בלעדי לקונסולה ניידת (יש לו גם גירסת PS3), ובשנה בה הושקה קונסולה ניידת חדשה לגמרי וספריית המשחקים של ה-3DS צמחה וגדלה - ציפיתי לראות משחק אחר זוכה בתואר הזה. 

משחק הירי הטוב ביותר: Boarderlands 2
משחק הפעולה-הרפתקה הטוב ביותר: Dishonored
משחק התפקידים הטוב ביותר: Mass Effect
משחק המולטיפלייר הטוב ביותר: Borderlands 2
משחק הספורט האישי הטוב ביותר: SSX
משחק הספורט הקבוצתי הטוב ביותר: NBA 2K13
משחק הנהיגה הטוב ביותר: Need for Speed Most Wanted
משחק המכות הטוב ביותר: Persona 4 Arena
האדפטציה הטובה ביותר: The Walking Dead
המשחק העצמאי הטוב ביותר: Journey
הגרפיקה הטובה ביותר: Halo 4
השיר הטוב ביותר במשחק: Cities של בק, שהופיע ב-Sound Shapes
פס הקול הטוב ביותר: Journey
השחקן הקולי הטוב ביותר: דימון קלארק, ששיחק את Handsome Jack ב-Borderlands 2
השחקנית הקולית הטובה ביותר: מליסה האצ'יסון, ששיחקה את קלמנטיין ב-The Walking Dead
משחק ההורדה הטוב ביותר: The Walking Dead
המשחק החברתי הטוב ביותר: You Don't Know Jack
ה-DLC הטוב ביותר: Dawnguard ל-Skyrim
המשחק המצופה ביותר: Grand Theft Auto V

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:55 09.12.2012 | gtsaf007 gtsaf007

    דוריטוס

  2. 2

    15:56 09.12.2012 | Spride Spride

    עם bbq

  3. 3

    23:51 09.12.2012 | Goosh_kakA Goosh_kakA

    זין

  4. 4

    13:55 11.12.2012 | tom1187 tom1187

    אין לי מושג איך border lands נבחר למשחק היריות הטוב של השנה...

  5. 5

       | פורסם ע"י