הרשמה

מריו יקר יותר בדיגיטל

דפוק: גירסה דיגיטלית של המשחק החדש של מריו יקרה בכ-30 אחוזים מהגירסה הפיזית

 לא משתלם לקנות דיגיטלית: נינטנדו פרסמה את מחירי המשחק New Super Mario Bros. 2 בבריטניה, ומעריצי השרברב גילו להפתעתם שהגירסה הדיגיטלית של המשחק, שתמכר ישירות דרך ה-Eshop של נינטנדו, תהיה יקרה משמעותית מהגירסה הפיזית שתמכר בחנויות.

בעוד חנויות המשחקים הבריטיות ימכרו את המשחק החדש של מריו ב-30 פאונד, גיימרים שירצו לרכוש את המשחק דרך החנות הדיגיטלית יתבקשו לשלם עליו 40 פאונד - הפרש של כ-60 שקלים (!), או למעלה מ-30 אחוזים - זאת למרות שעל פניו, הגירסה הדיגיטלית אמורה להיות דווקא זולה יותר, שכן הפצתה לא כוללת עלויות הדפסה, אריזה, משלוח וכו'. כשהפרש המחירים כל כך גדול, לא ברור מי בדיוק אמור לרכוש את הגירסה הדיגיטלית. 

במקביל, נודע שגם משחקים אחרים שימכרו הן דיגיטלית והן פיזית, יעלו יותר בגירסתם הדיגיטלית: New Art Academy יעלה חמישה פאונד יותר בחנות הווירטואלית, ו-Freakyforms Deluxe יעלה עשרה פאונד אקסטרה.

 

מדוע נינטנדו יורה לעצמה ברגל, והופכת את הרכישה הדיגיטלית ללא משתלמת? ככל הנראה, התשובה טמונה בקשר של החברה עם חנויות המשחקים, שחוששות שמעבר לקוחות לרכישות דיגיטליות יגרום להן להפסדים כספיים. במצב זה, בו משתלם הרבה יותר לרכוש את המשחק בחנות האמיתית, נינטנדו מצליחה גם לתפעל חנות דיגיטלית משל עצמה - וגם לא להרגיז את החנויות הוותיקות, שהן השותפות העסקיות הכי חשובות שלה.

אך בעוד בעלי החנויות וודאי משלבים את ידיהם בסיפוק, הגיימרים עצמם לא ממש מרוצים מהסידור הזה של נינטנדו: במקום לשלם פחות (או לפחות אותו מחיר) ברכישה הדיגיטלית ולהפוך את חנות ה-Eshop לאלטרנטיבה אמיתית לחנויות המשחקים, נינטנדו שוב השאירה אותם מאחור, ו"שלחה" אותם בחזרה לחנויות המשחקים הוותיקות - אפילו אם הם לא מעוניינים להעמיס על הספרייה שלהם עוד קופסא פיזית של משחק. 

עדיין לא ידוע אם הפרש המחירים הנ"ל יישמר גם בגרסה האמריקאית של המשחק. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:36 14.08.2012 | גלעד גלעד (אורח)

    זה למה אני שונא את נינטנדו.
    הם כל כך לא מקצועיים!
    תסתכלו על ה-PSS בויטה, שם משחקים עולים פחות מעותקים פיזיים.
    טוב, שנינטנדו יעשו מה שהם רוצים, קשה לי להאמין שהרבה ייקנו מהאישופ את המשחק אם בכלל.

  2. 2

    13:56 14.08.2012 | ישי לוי הזמיר הנעלה ישי לוי הזמיר הנעלה (אורח)

    בריטים מטומטמים

  3. 3

    20:40 14.08.2012 | אלמוג אלמוג (אורח)

    ידוע בדיוק מה הולך להיות באמריקאי כבר לפני שבוע בESHOP אמרו שזה יעלה 39.99 דולרים גם בדיגטלי וגם פיזית ומי שיקנה בחודש הראשון דיגיטלית יקבל כפול נקודות בNinntendo Club T אז אני מציא שתבדקו את העניין לפני שאתם מפרסמים כתבה שיש בא משפט שגוי.

  4. 4

    22:01 15.08.2012 | ET2k ET2k

    זה לא חדש, מיקרוסופט עושה את זה כבר שנים, אחרת קשה להסביר איך משחק כמו גולדן איי המחודש עולה 60$ למרות שהוא בן יותר משנה... זו בדיוק הבעיה עם פלטפורמות הפצה סגורות, זה אפילו יותר בעייתי מהחנות של אפל, שם לפחות יש תחרות בין אלו שמעלים את האפליקציה...

  5. 5

    15:06 16.08.2012 | תייש תייש (אורח)

    ומה תגידו על הזמנת כרטיסים לקולנוע באינטרנט?
    הם מסתמכים על זה שהנוחות תמשוך את הלקוחות ומנסים לסחוט יותר כסף.
    טעות גדולה במיוחד אבל הם בטוח לא היחידים שעשו או יעשו טעות כזו

  6. 6

       | פורסם ע"י