הרשמה

הענן של סוני - בשביל תמיכה לאחור

דיווח: סוני תשתמש בענן כדי להחזיר את משחקי הפלייסטיישן 2 ל-PS3

 שובו של הפלייסטיישן 2: דיווח של Game Industry International מספר ש"עסקת הענן" המסתורית של סוני נועדה כדי להחזיר לקונסולת הפלייסטיישן 3 את האפשרות להריץ עליה משחקים של דור הקונסולות הקודם של סוני. 

לפי הדיווח, סוני תחתום בימים הקרובים על עיסקת שיתוף פעולה רחבה עם חברת Gaikai, שמפעילה שירותי "הזרמת משחקים" מהענן. הענן של סוני ו-Gaikai יכלול בתוכו את משחקי העבר של סוני, כך שבעלי פלייסטיישן 3 יוכלו להנות מהם למרות שבפועל החומרה של ה-PS3 אינה תומכת בתמיכה לאחור למשחקי פלייסטיישן 2.

ההסטוריה של האפשרות לשחק משחקי עבר בפלייסטיישן 3 ארוכה ומפותלת: במקור, תכננה סוני לאפשר לכל בעל פלייסטיישן 3 לשחק גם במשחקי PS2, ואכן הגרסאות הראשונות של הקונסולה אפשרו להכניס אליהן דיסקים ישנים של הקונסולה הקודמת ולשחק בהם בקלות. רק מה - ה"תוספת" הזאת ייקרה מאוד את עלות ייצור הפלייסטיישן 3, שכן היא דרשה מסוני להכניס אליה מספר שבבים יחודיים שבלעדיהן לא ניתן "לקרוא" את המשחקים של הקונסולה הישנה.

מהר מאוד החליטה סוני שהמאפיין הזה לא ממש משתלם לה: תוך חודשים ספורים הכריזה החברה כי היא מוציאה את האפשרות הזאת מהקונסולה כדי לקצץ בעלויות הייצור שלה - ואכן החל מה"גל השני" של גרסאות הפלייסטיישן 3 (שהתבטא בעיקר בסדרות הייצור ונפח הדיסק הקשיח של הקונסולה) כבר לא היה ניתן לשחק במשחקי PS2 ישנים בקונסולה.

 

בחודשים האחרונים התחילה סוני להציע משחקי פלייסטיישן 2 נבחרים, שעברו התאמה מיוחדת לחומרת הפלייסטיישן 3, ככותרים להורדה בחנות ה-PSN. בנוסף, סדרות משחקים מצליחות במיוחד של הדור הקודם מוציאות אוספי HD, שכוללים חידושים למשחקי העבר על קונסולת ההווה. 

 כעת נראה שסוני מצאה דרך להחזיר את התמיכה בצורה כמעט מלאה - בלי להשקיע עוד כסף רב בחומרה עצמה. עדיין לא ידוע כמה רחבה תהיה ספריית המשחקים שסוני תציע דרך הענן, כמו גם מה יהיה עלות השירות, אבל כל עוד שיתוף הפעולה הזה יוכל לאפשר לשחקנים צעירים לשחק בקלאסיקות שהם פספסו בזמן אמת - אנחנו בהחלט בעד.

סביר להניח שנשמע עוד מידע על הענן של סוני במהלך מסיבת העיתונאים שלה בתערוכת E3.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:19 03.06.2012 | orerez orerez (אורח)

    אני לא מבין מה לנו יוצא מכל העסק הזה. הרי הענן הוא כמו הפלייסטיישן נטוורק, כלומר המשחקים מאוחסנים ברשת ולכן המכשיר עצמו לא יקרא חומרה פיזית. במילים פשוטות, גם אם ברשותך עותק פיזי של משחק לPS2 אתה תצטרך להוריד את המשחק דרך הענן לPS3 וגם לשלם על זה. אז מה הרווחנו ? שילמנו עוד בשביל לקנות משחק שכבר יש לנו...

  2. 2

    16:25 03.06.2012 | בן בן (אורח)

    זה אומר GTA SA על הפלייסטיישן!!!

  3. 3

    18:12 03.06.2012 | בדוי בדוי (אורח)

    באקס בוקס יש את זה כבר מעתקינים באקס בוקס אפשר להוריד מהלייב משחקים ישנים של האקס בוקס הראשון סוני מעתיקנים

  4. 4

    19:01 03.06.2012 | אתם לא מבינים אתם לא מבינים (אורח)

    הרעיון בענן הוא שאתם לא צריכים להוריד את המישחקים וסוני לא צריכים להוציא תוספים לקונסולה כי המישחקים לא ירוצו על הקונסולה אלה על הסרברים

  5. 5

    19:34 03.06.2012 | ל-3 ל-3 (אורח)

    אתה מטומטם, גם בpsn אפשר להוריד משחקים של הps2 והps1.
    אבל פה מדובר על דבר אחר לחלוטין

  6. 6

    20:54 03.06.2012 | jo jo (אורח)

    ענן זה העתיד. בעתיד הכל יהיה דרך ענן וכל חברות הכרטיסים הגראפיים, הקונסולות -ועוד כאלה וכאלה - יוכלו לקפוץ לי. פשוט לא יהיה בהם צורך.

  7. 7

    21:44 03.06.2012 | ... ... (אורח)

    כעיקרון 1 צודק...
    כל משחקי הPS2 שיש לי הם עדיין דיסקים חסרי תועלת... הענן לא באמת עוזר לי...
    מה שכן יהיה אפשר להציג אותם בלי להוריד אותם (לא יתפוס נפח בקונסולה) אבל אני לא אשלם על משחק פעמיים רק כי אני מתגעגע אליו...
    6 - קודם כל יהיה מאוד אכפת לך, כי הזרמת נתונים דרך האינטרנט הם לא המומחיות של מדינת ישראל, מה גם שהטלוויזיה שלך צריכה להיות טובה מספיק בשביל שמה שהאינטרנט מזרים לך יוצג טוב...

  8. 8

       | פורסם ע"י