הרשמה

סוני בדרך לעננים?

שמועה: סוני הולכת לשנות את פני קונסולות המשחק, ולהתחיל להזרים משחקים מהענן

 ההכרזה הגדולה של E3 דלפה? שמועות רבות טוענות שסוני עומדת לרכוש בימים הקרובים את אחת משתי חברות "הזרמת המשחקים" הגדולות בשוק, Onlive או Gaikai, ולהשתמש בטכנולוגית הענן בקונסולת המשחק הבאה שלה. 

"הזרמת משחקים" מאפשרת לשחק במשחקים רבים דרך החיבור המהיר לרשת, מבלי שיהיה צורך להתקין משחקים על המחשב, או אפילו בלי שהגיימרים יצטרכו לרכוש חומרה חזקה במיוחד כדי להריץ את המשחקים הכי חדשים ומשוכללים. בדומה לסרטוני יוטיוב, המשחקים עצמם רצים על שרתים מרוחקים ו"מוזרמים" למחשבי הקצה בזמן אמת. 

כרגע, השחקנית המרכזית בשוק זה היא חברת Onlive, שכבר מציעה את השירות ללקוחותיה, ואף מוכרת חומרה משל עצמה: מעין "ממיר משחקים" זול במיוחד שניתן לחבר לטלוויזיה כדי להזרים אליה משחקים מהענן, וגם בקר משחק ייחודי משלה. Gaikai קצת פחות פעילה, אך חתמה לאחרונה על שיתוף פעולה מעניין עם חברת LG, שמתכוונת להוסיף לדור הבא של הטלוויזיות החכמות שלה שירות הזרמת משחקים בילט-אין.

וכעת, נראה שיש גם דיבורים מאוד מתקדמים בין אחת החברות האלה לסוני. לא קשה לדמיין מה סוני תוכל לעשות עם שירות הזרמת משחקים משלה: לשם התחלה, היא תוכל לספק לגיימרים דרך מהירה מאוד להתחיל לשחק במשחקים שהם רוכשים דרך הרשת, שלא דורשת הורדה של מאות מגה לכל משחק. בשלב מאוחר יותר היא אף תוכל לזנוח את המדיה הפיזית (הדיסקים) ואת המירוץ הטכנולוגי שדורש ממנה כל כמה שנים להוציא את הקונסולה החזקה ביותר, ולהתחיל למכור משחקים אך ורק דרך שירות ענן שכזה ודרך מכשיר זול יחסית שיזרים אותם לטלוויזיה.

 

האם זה אומר שהפלייסטיישן 4 תהיה "קונסולת ענן"? כנראה שלא. קצב האינטרנט בעולם עדיין לא מהיר מספיק כדי להצדיק מהלך כל כך קיצוני מצד אחת מיצרניות הקונסולות הגדולה בעולם, ובמקביל לשמועה הנ"ל נפוצה לאחרונה שמועה נוספת, לפיה סוני לא מתכוונת לוותר על המדיה הפיזית בקונסולה הבאה שלה.

עם זאת, שילוב מושכל של שירותי ענן עם משחקים פיזיים בהחלט אפשרי בדור הבא של הקונסולות - ואולי אפילו בזה הנוכחי. בסוני אמנם לא הגיבו רשמית לשמועות, אבל ציינו ללא קשר כי הם מתכוונים לבצע שינוי מהותי בשירות הפלייסטיישן פלוס, אותו הם עתידים לחשוף בתערוכת E3. אם שני פיסות המידע האלו קשורות זו לזו - יש מצב שסוני בדרך לגנוב את ההצגה ב-E3. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:50 31.05.2012 | Nyromith Nyromith (אורח)

    סדר בשמועות:

    1. סוני לא מתכוונת להוציא קונסולת ענן בלבד. המטרה העיקרית של השירות הזה כרגע היא תמיכה לאחור ב-PS3, מכיוון שיהיה יקר מדי לשלב תמיכה מובנית ב-PS4. בנוסף, השירות הזה יתן הזדמנות לנסות משחקים לפני קנייה והורדה.
    2. סוני גם הודיעה שהקונסולה הבאה לא תהיה להורדות בלבד, אלא תהיה גם מדיה פיזית.

    אני מאוד מקווה שבעתיד הרחוק השירות הזה לא ישמיד את הקונסולות הפרטיות ואת המדיה הפיזית, אלא יהיה עוד אופציה לבחירה.

  2. 2

    11:52 31.05.2012 | blisf blisf

    תודה על התגובה עם התיקונים.

    בד"כ מחסירים בכתבות כאן עובדות קריטיות, ואני צריך לחפש את המידע בעצמי.

  3. 3

    20:00 31.05.2012 | חזבלון חזבלון (אורח)

    שלום שלום לכל קוראי המטורללים מטורללים וגם כן ממש
    לא כך מפני שכך סופר להם מסתובב פה חקיין שלי מפני שאהבי אותי מאוד ואפילו מאוד למה מפני שכך סופר לו לכן אמרתי כל שימוש מופרע מופרע במותג חזבלון יחשב כעבירה חמורה למה מפני שכך היה למה מפני שחזלון האימתני רצה ולכן אני חזלון ידאג לעונשך הנורא נורא למה מפני שכך היה.!!!!
    אתה:אוי לא מה עשיתי חזבלון יהרגני
    חזבלון:נכון מאוד למה מפני שכך יתבצע

  4. 4

    20:34 31.05.2012 | Jiddu Jiddu

    ל2 אז למה אתה קורא כתבות בויגיימס?
    עדיף לקרוא בגיימס או פשוט באתר שכותב באנגלית(IGN,GAMESPOT וכל אלה...).

  5. 5

    22:44 31.05.2012 | היי היי (אורח)

    סרטון בנושא מעניין שווה כנסו! - אנימציה מגניבה
    http://penny-arcade.com/patv/episode/spectrum-crunch

  6. 6

    14:15 02.06.2012 | Me Me (אורח)

    In 5 years from now...
    EA Games, Ubisoft and Blizzard launch Streaming-Only games to counter piracy.

    You can't copy what you don't have.

  7. 7

    17:41 03.06.2012 | חזבלון חזבלון (אורח)

    חזבלון הבן זונה

  8. 8

       | פורסם ע"י