הרשמה

כמה עולה לייצר Wii U?

חרושת השמועות על ה-Wii U מסרבת לדעוך, והפעם: האם עלות ייצור הקונסולה של נינטנדו היא 180 דולרים?

 שבוע חדש - שמועה חדשה על ה-Wii U: האתר Forget the Box פרסם ידיעה לפיה העלות של כל הרכיבים והחומרים שמרכיבים קונסולת Wii U חדשה עומדים על 180 דולרים. לא מדובר במחיר הייצור הסופי, והוא אינו כולל גם חישובים של עלויות פיתוח ושיווק - אך כן מדובר בסכום שיכול להעיד, לפחות באופן חלקי, על האיכות המשוערת של החומרה.

כך למשל, בתחילת מחזור החיים של קונסולת ה-PlsyStation 3 עלות החומרים שלה עמדה על בין 805 ל-840 דולרים. כשסוני שחררה את "הדור השני" והדק של הפלייסטיישן 3 בסוף שנת 2008, ירד המחיר הזה לכ-450 דולרים. כמובן שהיום מחיר הרכיבים זול משמעותית - אך עדיין מדובר בהפרש משמעותי. יש גם לזכור שבסוני מכרו בשנים האחרונות את הקונסולות שלהם בהפסד - אסטרטגיה שנינטנדו מסרבת לנקוט.

לפי הדיווח של Forget the Box, הקונסולה עצמה תכלול רכיבים בסך 130 דולרים, ובקר הטאבלט הייחודי שלה יכלול רכיבים ב-50 דולרים נוספים. באתר משערים שנינטנדו תמכור את הקונסולה במחיר מינימלי של 300 דולרים. לשם השוואה - עלות החומרים של קונסולת ה-3DS הניידת של נינטנדו עומד על כ-100 דולרים, ונמכר כיום בכ-170 דולרים.

לפני מספר ימים התבטאו מספר מפתחי משחקים וטענו שה-Wii U צפוייה להיות חלשה יותר מקונסולות הדור הנוכחי, ה-Xbox 360 והפלייסטיישן 3. בנינטנדו הגיבו לשמועה באופן מעורפל למדי, וטענו רק שבחברה שלהם לא עוסקים במפרטים טכניים, אלא בחוויית גיימינג - ולכן החברה לא מתכוונת לפרסם בקרוב את המפרט הטכני ה"קר" של הקונסולה הבאה שלהם.

 

האם ה-Wii U תהיה חלשה יותר מהקונסולות העכשוויות? אם עלות החומרים כל כך נמוכה - יש סיכוי לא רע שאכן כך הדבר, ושגם אם לא אז מדובר בקונסולה שתהיה, לכל היותר, שוות ערך לנוכחיות. עם זאת, יש לזכור שבשלב זה מדובר בשמועות בלבד. ככל שאנחנו יודעים נינטנדו עדיין לא שלחה את ה-Wii U שלה לפס הייצור עדיין, מה שאומר שהמפרט שלה עדיין לא סופי בין כה וכה.

כך או כך, האסטרטגיה של נינטנדו בשנים האחרונות היא לא להתמקד בכח טכני, ולנסות לשבות את לב הגיימרים בדרכים אחרות: החל משליטת התנועה ב-Wii המקורית, דרך המסך התלת ממדי של ה-3DS ועד לבקר הטאבלט של ה-Wii U. האם זה יספיק לה גם הפעם כדי להמשיך ולמכור מליוני יחידות? נצטרך לחכות לסוף השנה כדי לראות.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:03 09.04.2012 | GRI GRI (אורח)

    Tivoli Audio

  2. 2

    14:56 09.04.2012 | Shmati Shmati (אורח)

    לנינטנדו יש כישרון לצאת לשוק עם גימיק זול ולהרוויח מיליונים - מקווה שהפעם זה ייפסק כי זה מתחיל לעלות על העצבים.

  3. 3

    15:14 09.04.2012 | nintendo fan nintendo fan (אורח)

    ל2 גימיק זול? באמת? אני משער שלא שיחקת בskyward sword בwii אם היית משחק היית מבין למה זה ממש לא גימיק זול ואני גם משער שלא שיחקת mario 3d land ב3ds שוב אם היית משחק היית מבין שזה לא סתם גימיק זול וזה משפר את חווית המשחק בצורה משמעותית

  4. 4

    16:11 09.04.2012 | matan1000 matan1000

    3.כן! זה גימיק זול.ה3D של ה3DS הוא סתם דבר מעפן שפשוט עושה UP SCALE ל3DS כדי שהיא תיראה כמו הPSP. והשלא נדבר על הWII MOTE שזה הדבר הכי מטומטם שיצא לי לשחק בו. אז בגלל משחק אחד "בסדר" לכל פלאטפורמה שלהם אני עדיין יכול להרשות לעצמי להגיד שזה גימיק זול

  5. 5

    16:30 09.04.2012 | CooKie Monster CooKie Monster

    3 - אתה דפוק או מה ? אתה משווה משחקים לגימיק ? רואים שאתה לא יודע על מה אתה מדבר .. ותפסיק להיות פאנבוי סתום ! חלאס כבר ..

  6. 6

    17:38 09.04.2012 | ... ... (אורח)

    או שהוא סתם קרוע על סוני או שהוא באמת טמבל!
    להזכיר מי הקונסולה שמכרה הכי הרבה בעולם ה-DS והיא עקפה את כל הפלייסטיישן 3 והXBOX ביחד!
    חוץ מזה יש לי WII,3DS וPSP ואני חייב להגיד PSP זה חרא אחד גדול!!! ואם אתה אומר שהתלת מידד גימיק אז כנראה את עיוור או שאכלת את מה שחברות מתחרות בנינטנדו מכרו לך!

  7. 7

    17:45 09.04.2012 | wise wise (אורח)

    לכל הילדים שחושבים שניטנדו זה לילדים.
    אם כשמריו היה קופץ על פטריה היה יוצא לפטריה דם הייתם מרגישים גברים יותר?

  8. 8

    18:11 09.04.2012 | Devil May Cry Devil May Cry

    אם כשמריו היה יקפוץ על פטרייה ודם יוצא בעבר לה לא נרגיש גברים כי ניטנטו צריכים סדרות חדשים לילדים גדולים.

    אגב, 7, רואים שאתה לפחות בן 13.

  9. 9

    18:24 09.04.2012 | phoenix phoenix

    המפלה של נינטנדו קרובה מתמיד.
    כמה שאני מת לצפות בה.
    ולמי שתוהה, אני כן נהנה מהמשחקים של מאריו ושל זלדה. אבל זה בערך כל מה שיש לנינטנדו להציע. כל מה שנהייה מהווי שלי אחרי שסיימתי את שני המשחקים האלה זה פלטפורמה לגיטר הירו. אני חושב שנינטנדו צריכה להפסיק לייצר חומרה ולהתמקד בתוכנה עבור הקונסולות המתחרות (סוני ומיקרוסופט).

  10. 10

    19:51 09.04.2012 | fgh fgh (אורח)

    5 מדבר הפנבוי הכי נאנן של סוני...

  11. 11

    20:34 09.04.2012 | LL LL (אורח)

    אני חושב שהמושן של הווי הוא אכן גימיק. זה שהוא הלך טוב למישחק אחד לא הופך אותו ליותר מגימיק. אבל מיצד שני לא אומר שהקונסולה רעה. ולנינטנדו פאן. אני זוכר שבאחת הכתבות אמרתה שגראפיקה טובה זה גימיק. והמושן דילדו זה לא גימיק? אתה ממשיך להגיד שאתה לא פאנבויי שיגן על נינטנדו לא משנה מה אבל אתה לא פועל כך.

    ל6. DS אכן קונסולה יותר טובה. אבל זה לא הופך את הPSP לחרא. אתה סתם מיתנהג כמו פאנבוי קטן שקנו לו DS ואכשיו כל המיתחרים זה חראה כי זה לא מה שיש לך.
    שורה תחתונה הDS יותר טובה מהPSP כי יש לו יותר מישחקים טובים. יש לי את כל הפלטפורמות.(חוצמי ויטה).
    וכשזה מגיע לנייחות. זה טעם אישי. אבל הניידות של סוני פשות לא שווה את הכסף שלכם בהשוואה לשעות על גבי שעות שביזבזתי בקרבות מכון בפוקימון. או לימצוא כוכבים חדשים במריאו. פשות משאבת זמן וכיף. לדעתי התחום של נינטנדו זה הניידות. בדור האחרון הם איחזבו אותי. לא שהיו לי יותר מידיי דורות.אני רק בן 16.

  12. 12

    22:26 09.04.2012 | יואב יואב (אורח)

    כל זה היה בסדר אם נינטנדו באמת הייתה מתמקדת ביצירת חוויות גיימינג ייחודיות

    אבל האמת היא שמריו תקוע במקום מאז Mario 64( 1996 )e

    זלדה תקוע במקום מאז ( 1998 )Ocarina Of Time

    פוקימון תקוע במקום מאז שהסדרה התחילה( 1996 )

    ונינטנדו עדיין מתעקשת שלא ליצוק שום סידרה חדשה ככה שאין באמת שום תירוץ לא ליצור קונסולה חזקה יותר

  13. 13

    23:52 09.04.2012 | JBI JBI (אורח)

    TPV

  14. 14

    00:08 10.04.2012 | nintendo fan nintendo fan (אורח)

    אוקיי 11 לא אני ממש לא חושב שמושן קונטרולס הם גימיק זה משנה את חווית המשחק לגמרי ולכל האחרים פה זה לא רק skyward sword זאת פשוט הייתה דוגמה יש עוד משחקים שעובדים מעולה עם המושן קונטרולס של הווי כמוpunch out Red steel 2 metroid prime trilogy (שמשתמש יותר בpointer) והרבה משחקי יריות ארקיידים שהם כיף אדיר אם הwiimote כמו resident evil darkside chronicles או dead space extraction ואחרים אני בטוח שאף אחד לא היה רוצה לשחק משחק כמו dead space extraction אם analog sticks לעומת זאת גרפיקה היא גימיק לדעתי מכיוון שהיא לא מוסיפה כלום למשחק עצמו חוץ מזה שהוא נראה יותר טוב כן זה טוב ויפה אבל צריך שיהיה סדר עדיפויות ואני מעדיף לשחק skyward sword כמו שהוא מאשר עם גרפיקת hd וcontroller רגיל. ל4 אולי לא ידעת את זה אבל ה3ds חזק מהpsp די בהרבה אני לא בטוח בכמה אבל אני כן יודע שה3ds גם חזק קצת יותר מהווי אז אין ספק בכלל שהוא יותר חזק מהpsp וגם אם הוא לא היה ה3ds הוא קונסולוה מצויינת לא רק בגלל ה3d או הכוח הגרפי שלו אלה בגלל המשחקים המצויינים שיש לו כמו resident evil revalations mario 3d land מריו קארט 7 קיד איקרוס ואחרים. ל5 אני בכלל לא יודע איך להגיב לתגובה המטומטמת שלך. ל12 אתה אומר שהמשחקים של נינטנדו לא ייחודיים? מריו גלקסי הוא ממש לא מריו 64 עם גרפיקה יותר טובה לגבי משחקי זלדה כן הם משתמשים פחות או יותר בנוסחה מאוד דומה אבל wind waker twilight princess וskyward sword הם משחקים די שונים ולכל אחד מהם יש אלמנטים ייחודיים משלו חוץ מזה הנוסחה עדיין עובדת מעולה אז למה לשנות אותה לגמרי? לגבי פוקימון אני מסכים זה לא משתנה הרבה אבל זה עובד כמו שהוא ויש שיפורים קטנים מפעם לפעם ואסור לשכוח שיש לנינטנדו משחקים אחרים למשל סדרת המטרויד יש הרבה גיוון במשחקים בסדרה הזאת אין מה להכחיש פה וגם בsmash bros מהראשון לn64 עד לbrawl יש שינויים רבים והקונספט של המשחק הוא ייחודי ואין שום משחק מכות אחר שמשתמש בקונספט הזה ואם אתה משווה בין המשחקים של נינטנדו לרוב המשחקים האחרים אתה תראה שהמשחקים של נינטנדו הם מאוד ייחודיים בהשוואה לרוב המשחקים שיש היום

  15. 15

    01:29 10.04.2012 | matan1000 matan1000

    14.ה3DS בלי ה3D פועל היא בול PSP. מה שבטו שמבחינה גראפית אתה לא יכול להשוות אותה לויטה. אבל זה כבר לא קשור. בתור אחד שהיה לו WII ויצא מאוד מאוכזב כי הקונסולה הזאת פשוט לא פונה אליי. כלומר בסדר אני מקבל את זה שגראפית היא כמו PS2. אבל מכל המשחקיםפ שיצאו לWII,כמה משחקים באמת טובים יצאו שאין להם את השם מריו וזלדה. תן לי 20 כאלה ואני הולך לקנות WII שוב עם כל המשחקים האלה.

  16. 16

    03:42 10.04.2012 | nintendo fan nintendo fan (אורח)

    לא אמרתי שה3ds משתווה לויטה מבחינה גרפית ונכון מאוד הוא לא לגבי הווי הגרפיקה של הווי יותר טובה משל האקס בוקס המקורית שזה הרבה יותר טוב מהps2 אבל זה עדיין מיושן אם היה לך ווי ושיחקת במשחקים הרציניים שלו ויצאת מאוכזב סבבה אני מקבל את זה מעצבן אותי האלה שאומרים שזה חרא כי הם שיחקו wii sport אצל חבר שלהם פעם אחת לאיזה חצי שעה ולגבי 20 משחקים טובים let the countdown begin:1.red steel 2 משחק יריות מגוף ראשון שמשלב חרבות עם מושן קונטרולס מצויינים כמעט כמו skyward sword אני מאוד ממליץ 2.דונקי קונג קאנטרי ריטרנס שזה דונקי קונג כמו שכבר הבנת פלטפורמר דו מימדי מאוד מאוד מאוד מאוד קשה אבל משחק מצויין בלי ספק בכלל 3. sin and punishment star successor משחק יריות ארקיידי מגוף שלישי אתה לא יכול להזיז את המצלמה אבל אתה לא צריך אתה כן יכול להזיז את הדמות שלך על המסך משחק נהדר מלא באקשן אולי אפילו קשה יותר מדונקי קונג מומלץ בחום 4.metroid prime corruption (יש גם את כל הטרילוגיה בדיסק אחד אבל השניים הראשונים הם משחקי גיימקיוב אז אני לא מחשיב אותם) משחק ארוך מלא פאזלים ועולם מאוד יצריתי לחקור ולהינות ממנו (זה לא rpg זה יותר כמו open world adventure) 5.no more heroes 2 משחק אקשן מלא בסטייל נהדר כיף מאוד שלא לוקח את עצמו ברצינות 6.murmasa the demon blade משחק הרפתקה דו מימדי יפני עם אלמנטים של rpg, בדומה לrayman origins ציירו את המשחק ביד והוא אחד המשחקים היפים ביותר שראיתי גם הוא משחק מצויין 7. the last story אחד ממשחקי הrpg הטובים ביותר שיש היום תסתכל על ביקורות אם אתה רוצה 8. xenoblade chronicles כמו The last story אחד ממשחקי הrpg הטובים ביותר שיש 9.monster hunter tri הוא action rpg אבל אתה כנראה מכיר את Monster hunter בתור סדרה אז אין יותר מדי מה להוסיף חוץ מזה שהוא משחק מעולה. 10. pandora's tower המשחק יוצא באירופה ב13 לאפריל ולמרות שלא שיחקתי בו ביפן הוא קיבל ביקורות מוציינות ויש לו הרבה מאוד הייפ כן אני יודע שהוא יכול להיות מאכזב אבל במקרה הזה אני בספק מאוד מאוד גדול שזה יקרה והוא נראה לי הולך להיות אחד ממשחקי הRpg הטובים של הדור. 11. super smash bros brawl אתה כנראה מכיר את המשחק אחד ממשחקי המכות הטובים ביותר בדור הזה לדעתי. 12.tatsunoko vs capcom משחק מכות דומה לmarvel vs capcom 3 אבל באמת הרבה יותר טוב (mvc3 היה די מאכזב). 13. sonic colors אחרי כל כך הרבה משחקי סוניק גרועים או בינוניים קולורס הוא אחלה חוויה מתקנת ופלטפורמר מצויין.14. punch out אין לי ממש איך להסביר אם אתה לא מכיר תראה כמה סרטונים הוא הרבה יותר כיף ממה שהוא נראה. 15.fire emblem radiant dawn משחק אסטרטגיה קשה מאוד אבל מצויין עם סיפור טוב וסך הכל באמת אחלה משחק. 16.okami משחק הרפתקה מצויין must have לכל מי שיש לו ווי.17. madworld משחק beat'em up מעולה עם גרפיקה שנראית כמו קומיקס שחור לבן גיימפליי נהדר וכל כך הרבה דרכים שונות להרוג אנשים פשוט כיף אדיר.18 battalion wars 2 זה משחק מלחמה עם ארט סטייל מצויר כזה שאולי נראה טיפשי אבל הוא מששחק מאוד אסטרטגי וכיף אתה שולט בדמות שלך כמו משחק יריות מגוף שלישי ואתה מפקד על הצבא שלך ובקיצור משחק ממש טוב.19. dead space extraction משחק יריות ארקיידי כיף מאוד יש לו סיפור מצויין והוא מספר על מה שקורה לפני dead space הראשון ודי מפחיד יש בו גם co-op אז אתה יכול לשחק עם חבר וזה מאוד מאוד כיף אחלה משחק.20. metroid other m משחק מטרויד שמזכיר את fusion אבל הוא תלת מימדי משחק מצויין עם סיפור מעולה מומלץ בחום :). תוסיף לזה את המשחקים של מריו וזלדה שביקשת שלא אזכיר ואני מקווה ששיכנעתי אותך לקנות ווי.אה וסליחה על התגובה הארוכה

  17. 17

    10:07 10.04.2012 | Jonathan Jonathan (אורח)

    אנשים צריכים להבין שניתנדו היא לא חברה שמנסה ליצור גרפיקה אדירה ומאבד חזק, ניתנדו היא חברה אשר מתמקדת במשחקים וניתנדו יודעת איך ליצור משחקים.
    Graphics doesn't making gameplay better.

  18. 18

    11:13 10.04.2012 | ran ran (אורח)

    קשה לדעת איך נינטנדו עומדים להתמודד עם התחרות בדור הבא של הקונסולות. אני חושב שאנשים קצת התעייפו מהגימיק של השלט-תנועה. WII הצליחה בזכות העובדה שכשהיא יצאה בסוף 2006 לרוב האנשים עדיין לא הייתה טלוויזיית HD בבית, ולכן לא היה אכפת להם לוותר על הפיצ'ר הזה. בנוסף אנשים התלהבו מאוד מהגימיק של השלט-תנועה ולכן WII הצליחה כל-כך. בדור הבא של הקונסולות המצב יהיה שונה לחלוטין. היום לרוב האנשים יש טלוויזיית FULL HD בבית, מה שאומר שאנשים לא יסכימו לוותר על משחקים ב-FULL HD. החומרה של WII U כפי שזה נראה כרגע, לא תהייה מסוגלת להציג משחקים ב-FULL HD ברוב המקרים, אלא רק ב-HD, כמו ב-PS3 וב-XBOX 360. בנוסף, מפתחות המשחקים לא יסכימו (ברוב המקרים) לפתח משחקים ל-WII U מכיוון שמבחינה טכנולוגית היא מוגבלת מידי. מוצרים אחרים כמו ה-IPAD של אפל גם הם לא יעזרו לנינטנדו לעבור את הדור הבא בשלום, מכיוון שזה עוד מוצר שפונה לשוק שחקני הקז'ואל, ושלא נדבר על משחקים בסמארטפונים כמו אייפון ואנדרויד. נכון לעכשיו נינטנדו נמצאת במעיין "מלכוד 22" עם ה-WII U, ויהיה מאוד מעניין לראות איך היא תתמודד עם המצב הזה.

  19. 19

    19:39 10.04.2012 | רונן רונן

    ארז, עבורי, זה יספיק. רמת המשחקים הם אלה שיקבעו את דעתי על הקונסולה. מקווה שנינטנדו תמשיך לשחרר משחקים ברמתם של Mario Galaxy ו-Skyward Sword, אך בתדירות יותר רבה.

    בכל מקרה, אני כבר עליתי על הספינה הזו. האיכות חשובה לי יותר מהכמות. עד שנינטנדו תראה סימני הידרדרות אמתיים בפיתוח משחקים.

    רונן.

  20. 20

    20:39 10.04.2012 | liam24 liam24 (אורח)

    נינטנדו כבר הכריזה שהווי יו תריץ משחקים בFULL HD למרות שאותי זה לא כזה מעניין כי כל העניין בקונסולה של נינטנדו זה המקוריות של המשחקים.
    כרגע אני משחק skyward sword וקיד איקרוס ואלה משחקים מדהימים וזו הסיבה העיקרית לקנות קונסולות של נינטנדו...

  21. 21

    02:21 11.04.2012 | המעניין המעניין (אורח)

    לשם השוואה, לייצר iPhone 4S עולה באיזור ה-250$.
    המחיר נראה הגיוני.

  22. 22

    02:58 11.04.2012 | LL LL (אורח)

    אותי רק מבאס שעם המישחקים של נינטנדו בחיים לא תוכל להנות מסיפור טוב. ולנינטנדו פאן. אני מדבר על הקונסולה ביפני עצמה לא על PC שלך!

  23. 23

    15:59 11.04.2012 | nintendo fan nintendo fan (אורח)

    22 לmetroid other m יש סיפור מצוין ולמשחקי זלדה יש סיפור טוב (לא מעולה אבל די מעניין) חוץ מזה נינטנדו משקיעים בדברים אחרים במשחקים שלהם כמו הגיימפליי הlevel design העיצוב האומנותי המוזיקה ועוד אני לא משחק משחקים בגלל הסיפור אם יש סיפור טוב זה בונוס נחמד אבל אני משחק משחקים בגלל הגיימפליי

  24. 24

    16:18 14.04.2012 | ןפםף ןפםף (אורח)

    זין

  25. 25

       | פורסם ע"י