הרשמה

קאפקום משנה כיוון עם Resident Evil

להתראות הישרדות-אימה, שלום פעולה: קאפקום משנה כיוון בשיווק סדרת Resident Evil

 בקאפקום לא רוצים לפחד יותר. מסצ'יקה קאווטה, מי שהפיק את Resident Evil: Revelations שיצא לאחרונה לקונסולת ה-3DS, סיפר בראיון ל-Gamasutra כי בקאפקום החליטו להתרחק מסגנון ה"הישרדות אימה" שאפיין את הסדרה עד עתה, ולהתמקד באקשן סטנדרטי יותר - לפחות בכל הנוגע לשיווק המשחקים הבאים בסדרה.

קאווטה הסביר שמבחינה שיווקית, קאפקום לא יכולה להרשות לעצמה לשווק את המשחקים הבאים בסדרה כמשחקי "אימה", מכיוון שמדובר בז'אנר זניח יחסית. Resident Evil הוא המותג הגדול והחשוב ביותר של החברה, והיא צריכה להתאים את עצמה למגמות השולטות בתעשייה אם היא רוצה שמכירות המשחקים האלה ימשיכו לעלות.

"במיוחד בשוק האמריקאי, אני חושב שהסדרה צריכה להמשיך ולצעוד בכיוון האקשן", הוא אמר, "משחקי Resident Evil המרכזיים צריכים להמשיך את השינויים שהצגנו ב-Resident Evil 4 ו-5. המשחק הרביעי התחיל ללכת בכיוון הזה, והחמישי המשיך. אני חושב שאנחנו צריכים להמשיך בכיוון הזה, וללכת אפילו רחוק יותר".

קאווטה השווה את Resident Evil לסדרת Call of Duty, סדרת המשחקים המצליחה ביותר בשנים האחרונות. הוא טען שלדעתו הסדרה לא צריכה לנסות להיות Call of Duty, אבל שהיא בהחלט צריכה ללמוד מסדרת הפעולה המערבית המצליחה, אחרת היא תהפוך מסדרה מצליחה לסדרה זניחה. 

כדי להמשיך ולרצות את מעריצי הסדרה המקוריים, קאווטה מציע לנצל את הספין-אופים הרבים של הסדרה. "יש לנו את הסדרה המרכזית הממוספרת, אבל גם יש לנו גירסה שמרגישה יותר כמו משחק הרפתקאות, כמו Revelations. יש לנו גם את Operation: Racoon City שהוא בכלל משחק ירי מגוף שלישי", הוא אמר. 

סביר להניח שדבריו של קאווטה מייצגים את הלך הרוח הכללי בקאפקום. סדרת Resident Evil הצליחה במשך השנים לשנות ולחדש את עצמה מספר פעמים - ונראה שהיא עומדת לעשות את זה פעם נוספת. בקאפקום לא יכולים להרשות לעצמם שהמשחק השישי בסדרה יהיה פלופ - והם בהחלט יצטרכו להתאים אותו לטעם הקהל האמריקאי  כדי שיהיה למשחק סיכוי להצליח.

Resident Evil 6 צפוי לצאת לקראת סוף השנה לקונסולות ה-HD, ומאוחר יותר גם ל-PC.  

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    10:57 25.03.2012 | sineye sineye

    יופי, הנה עוד משחק שהולך לפח.

  2. 2

    13:39 25.03.2012 | דן דן (אורח)

    חבל מאוד לדעתי..

  3. 3

    14:27 25.03.2012 | nintendo fan nintendo fan (אורח)

    אם הוא יהיה כמו הרביעי זה יהיה סבבה כי לרביעי הייתה אווירה כזאת והוא כן היה סוג של מפחיד אבל אם הוא יהיה כמו החמישי אז לא הייתי ממליץ אפילו להוריד אותו פיראטית

  4. 4

    15:41 25.03.2012 | קרירין קרירין

    הסידרה הולכת לזבל
    קאפקום לא הוכיחו את עצמם בRE5 ובסיגנון הזה לא בליגה של החברות המערביות

    RE קוד וורוניקה היה הכי טוב בסידרה וגם RE 4 היה מאוד טוב כי היה בו גם אימה
    אבל RE5 הוא מישחק אקשן בינוני

  5. 5

    18:49 25.03.2012 | scd scd (אורח)

    מה עם החידות שהיו בשאר משחקי הסדרה!?

  6. 6

    19:02 25.03.2012 | גלעד גלעד (אורח)

    Oh God
    Why?

    יש לי את Resident Evil: Revelations וזה המשחק הכי אדיר שיכול להיות...
    הוא מפחיד בטירוף, ממש קשה והעלילה אדירה.
    חבל שהם ככה מעיפים משחק אדיר לפח...

  7. 7

    19:30 25.03.2012 | ברק ברק (אורח)

    אני לא מבין למה אתם מתפלאים, הם עושים נכון שיווקית וגם אם זה לא נראה לאף אחד, אין ממש ברירה.
    אם המשחק יהיה בסגנון שיותר אנשים מכירים ומחבבים הוא ימכר טוב יותר ויהיה נגיש ליותר אנשים. מה לעשות שאם רוצים לעשות משהו ייחדוי הוא צריך להיות ממש ממש טוב אחרת חבל על הזמן. המצב הכלכלי של קאפקום גם ככה לא מזהיר אז עדיף ללכת על בטוח והנפיץ את המשחק לקהל גדול יותר מאשר ללכת על ייחודיות עם קהל קטן יותר.

  8. 8

    23:37 25.03.2012 | Bulletproof Bulletproof

    איכזבו בענק....ואני כבר חשבתי שחזר להם השכל.

  9. 9

    00:34 26.03.2012 | nintendo fan nintendo fan (אורח)

    7 אף אחד לא ממש מופתע אנחנו יותר מאוכזבים ממופתעים ולא אני לא ממש מסכים איתך כי אם הולכים על משהו מיינסטרים שכמעט כל משחק אחר עושה מי שלא היה מעריץ של resident evil כנראה לא יהפוך לאחד עכשיו רק בגלל שהמשחק לא מפחיד ויש בו יותר אקשן בגלל שאני די בטוח שהאקשן במשחקים שאמורים להיות כאלה כמו gears of war cod halo ואחרים יהיה יותר מוכר להם והם יאהבו אותו יותר וגם למפתחים של משחקים כאלה יש יותר ניסיון בז'אנר לפי דעתי הם צריכים לעשות משחק שדומה לרביעי ואז ככה גם המעריצים הותיקים של הסדרה יקנו את המשחק ויאהבו אותו וגם אנשים חדשים יצטרפו בגלל שיהיה בו גם אקשן

  10. 10

    11:04 26.03.2012 | BrB BrB (אורח)

    חחח אולי עכשיו גם יוביסטפט יתבעו את קאפקום על זה שבמשחק שלהם הם השתמשו במילה Revelations כמו שBethsda או איך שלא קוראים להם טבעו את נוץ' על שימוש במילה Scrolls?

  11. 11

       | פורסם ע"י