הרשמה

סיכום השנה של Vgames

שנת 2011 היתה ללא ספק שנה טובה לגיימרים. הגיע הזמן לסכם אותה ולגלות מי הוא משחק השנה של Vgames

 לא משנה אם יש לכם פלייסטיישן או אקס-בוקס, אם אתם מעריצי באטלפילד או מכורי Call of Duty ואם אתם קונים רק משחקי AAA או תומכים אך ורק במשחקים עצמאיים. שנת 2011 היתה שנה מצויינת לגיימרים באשר הם. זה הזמן לסיכומים.

זהירות - סיכום השנה הזה לא הולך להיות שגרתי. כשחשבנו כיצד נסכם את 2011, החלטנו לוותר הפעם על השטאנץ הקבוע. לא חילקנו את רשימת כל המשחקים שיצאו השנה למספר קטגוריות וניסינו לבחור את המשחקים המוצלחים ביותר - פשוט כי זו נראתה לנו משימה קצת אווילית: בשנה בה יצאו כל כך הרבה משחקים מוצלחים, למה לנסות להפריד ולחפש משחקים ספציפיים, במקום לחגוג את השנה בכללותה?

לכן החלטנו לסכם את השנה הפוך: קודם מצאנו את המשחקים והתופעות שהכי הרשימו אותנו או נגעו בנו במהלך השנה, כאלה שלדעתנו מייצגים הכי טוב את הלך הרוח של תעשיית המשחקים בשנת 2011 - ורק אחר כך בחרנו את הקטגוריות המתאימות להן. התוצאה היא סיכום עם קטגוריות קצת משונות - אבל כאלה שמייצגות לטעמנו בצורה המקיפה והתמציתית ביותר את הדברים החשובים שעשו את השנה.

הקטגוריה ה"רגילה" היחידה שהשארנו כאן היא קטגורית "משחק השנה". בכל זאת, ממסורת עד כדי כך שורשית אי אפשר להתעלם. שנתחיל?

הפתעת השנה: ה-3DS

 

ה-3DS הצליחה להפתיע אותנו השנה לפחות שלוש פעמים: בפעם הראשונה - כשהיא הושקה ולא הצליחה לשחזר את ההצלחה האדירה של קונסולת ה-DS שקדמה לה. למעשה, בחודשים הראשונים לחייה נדמה היה שה-3DS הולכת להיות פלופ מטורף - ומקונסולה ניידת של נינטנדו פשוט לא ציפינו לכשלון כזה. 

הפעם השניה היתה חודשים ספורים אחרי ההשקה - כשנינטנדו הודיעה שהיא החליטה להוריד את מחיר הקונסולה בכמעט שליש - מ-250 דולר ל-170 דולר. מדובר היה בצעד יוצא דופן בתעשיית המשחקים - בדרך כלל לקונסולות משחק לוקח שנים עד שהצרכנים מתחילים לראות ירידות במחיר, אך לנינטנדו זה לקח פחות מחצי שנה.

ההפתעה השלישית הגיעה בשבועות האחרונים: כשכבר התרגלנו לעובדה שגורלה של ה-3DS עגום במיוחד ושנראה שנינטנדו לא תצליח להתרומם מהקרשים חל המהפך הגדול: בעזרת שורה של משחקים מושקעים הצליחה ה-3DS להפוך ללהיט עצום, בעיקר ביפן - שם היא הצליחה למכור בשבועיים האחרונים בלבד כמעט מליון יחידות. 

אין לנו מושג האם ההצלחה של ה-3DS תמשיך גם בשבועות הבאים, כיצד היא תתמודד מול ה-Vita החדשה של סוני ומה בסופו של דבר יהיה גורלה. דבר אחד בטוח - מה שלא יהיה, זה וודאי יהיה מפתיע.

ובמקום השני: Saints Row The Third - מה שהתחיל כסוג של חיקוי של סדרת Grand Theft Auto הפך למשחק הכי מפתיע של 2011. בזכות העלילה הפרועה, המשימות חסרות הרסן והתחושה שיוצרי המשחק הלכו עד הסוף בכל אספקט אפשרי הפך המשחק השלישי בסדרת Saints Row לאחת ההפתעות הגדולות של השנה, ומתמודד רציני על תואר "משחק השנה". מי היה מאמין?

חברת המשחקים המעצבנת של השנה: Ubisoft

 

קשה לנו. באמת קשה לנו. כי, למרות הכל, אנחנו עדיין אוהבים את Ubisoft. חברת המשחקים האירופאית הזאת הביאה לנו משחקים נהדרים בשנים האחרונות, כולל סדרת Assassin's Creed החביבה עלינו במיוחד. ועם זאת, Ubisoft ממשיכה לפעול כמו תאגיד מרושע שלא רגיש למצוקות של הצרכנים שלו - ועל זה קשה לנו לסלוח.

איך זה מתבטא? בעיקר ביחס המחפיר לשחקני ה-PC, שמקבלים מיוביסופט יריקה אחרי יריקה. מנגנוני DRM אכזריים שלא מאפשרים להם לשחק ללא חיבור רציף לרשת, דחייה וביטול של גירסאות מחשב של משחקים ופורטים לא מוצלחים למשחקים שכן מגיעים אליו בסופו של דבר הפכו כבר לשגרה קבועה אצל Ubisoft.

ואסור גם להתעלם מ-Assassin's Creed: Revelations - משחק מוצלח באופן כללי, אך כזה שמרגיש כמו נסיון לחלוב את המותג מאשר לייצר משחק מוצלח בפני עצמו, כזה שמשפר על קודמיו ונותן ערך מוסף לגיימרים. "חליבות" כאלה אנחנו רגילים לקבל מחברות כמו Activision או EA - ועצוב לנו לראות שגם Ubisoft מתחילה לעבוד ככה.

ובמקום השני: Bethesda - גם כאן מדובר מבחירה שנעשית מאהבה. חברת Bethesda החליטה לתבוע מוקדם יותר השנה את מרקוס פרסון, יוצר המשחק Minecraft, מכיוון שלטענתם שמו של המשחק הבא שלו, Scrolls מפר את זכויות היוצרים שלהם לסדרת המשחקים The Elder Scrolls. הטענה קלושה וכבר נדחתה פעם אחת בבית המשפט - אבל זה לא מפריע ל-Bethesda לשסות בפרסון את עורכי הדין שלה כאילו הוא מינימום רוצח תינוקות. תגידו, לא עדיף להשקיע את האנרגיה שלכם בדברים אחרים - נניח, תיקון הבאגים ב-Skyrim?

המספר האהוב ביותר על מפתחי המשחקים של 2011: שלוש

Gears of War 3. Uncharted 3. Battlefield 3. Modern Warfare 3. Saints Row 3 - נראה שהשנה יצאו יותר מספרים עם הסיפרה שלוש אחרי השם שלהם מאשר בלי. אפשר היה לראות בכל השלשות האלה עדות מדאיגה על כך שתעשיית משחקי הוידאו עסוקה בלמחזר כותרים וליצור המשכונים - אבל למרבה ההפתעה כמעט כל המשחקים האלה הם משחקים מצויינים.

Uncharted 3 למשל הוא משחק הרפתקאות מעולה עם גרפיקה מצויינת ובימוי שיכול לבייש כמעט כל סרט פעולה הוליוודי שנוצר השנה (ובטח היה זוכה בתואר "משחק ההרפתקאות של השנה" אם היינו עוסקים כאן בקטגוריות כאלה). Battlefield 3 החזיר את הטקטיקה למולטיפלייר של משחקי המלחמה, והצליח לתת פייט נאה למגה-להיט Modern Warfare 3, שגם יצא משחק מוצלח לכל הדעות. Gears 3 הצליח להיות אקורד סיום מוצלח במיוחד לאחת מטרילוגיות המשחקים המשפיעות ביותר בדור הקונסולות הנוכחי ועל Saints Row 3 כבר דברנו ב"הפתעת השנה".

דברים טובים, מסתבר, באים בשלשות.

ובמקום השני: שבע - לפי הספירה הנפוצה, קונסולות המשחק המוכרות לנו כיום (פלייסטיישן 3, Xbox 360 ו-Wii) שייכות לדור הקונסולות השביעי. חברות המשחקים, כך נראה, ממש אוהבות את המספר הזה, כי הם ממש לא ממהרות להכריז על דור הקונסולות השמיני. לא חשוב להן שהדור נכנס כבר לשנתו השביעית, לא משנה להן שהחומרה שלו מיושנת וממש לא איכפת להן שהאיכות הטכנית של משחקים שיוצאים למחשב האישי עוקפת את אלה של הקונסולה בסיבוב. נינטנדו היא החברה היחידה שהכריזה על הקונסולה הבאה שלה, וגם היא צפויה לצאת רק בסוף השנה הבאה. יאללה - תתקדמו כבר.

האיחור האופנתי של השנה: Duke Nukem Forever

לפעמים עדיין קשה לנו להאמין ש-Duke Nukem Forever באמת יצא לחנויות. משחק האקשן שהחזיר לתודעה שלנו את גיבור הפעולה הממוחשב של שנות התשעים בילה למעלה מעשור בפיתוח. הוא נדחה פעם אחר פעם, החליף מנועים גרפיים כמו תחתונים ואף נקלע לקשיים משפטיים וכלכליים שאיימו על קיומו.

רק כש-3D Realms, חברת הפיתוח המקורית של דיוק ניוקם (אותה אחת שהתחילה לעבוד על הפיתוח של Forever לפני 15 שנים) הודיעה כי היא נכנסה למשבר כלכלי שגרם לה לסגור את שעריה דיוק סוף סוף יצא לאור: חברת המשחקים 2K שהחזיקה בזכויות ההפצה של המשחק (ולמעשה מימנה את הפיתוח שלו במשך כל השנים האלה) העבירו את מלאכת הפיתוח לאולפן המשחקים Gearbox, שלקחו את המשחק הלא גמור של 3D Realms, שיפצו אותו קצת והוציאו אותו לחנויות בחודש יוני השנה.

אז נכון, התוצאה הסופית היתה מחרידה (הממוצע של גירסת ה-Xbox שלו עומד על 49 אחוזים עלובים), ויש שיגידו שהיה עדיף ש-Duke Nukem Forever בכלל לא היה יוצא. ועדיין - בשנת 2011 יצא סוף סוף דיוק ניוקם לאוויר העולם. עכשיו רק נותר שיגיע המשיח - וכולם יהיו מרוצים.

ובמקום השני: The Last Guardian - "השומר האחרון", המשחק הבא של אולפן המשחקים הסופר-איכותי Team ICO, היה אמור לצאת השנה לקונסולת הפלייסטיישן 3. אבל אז הוא פשוט נעלם: בסוני לא הביאו את המשחק לאף אחת מתערוכות המשחקים הגדולות, ובשלב מסויים הודיעו כי תאריך היציאה שלו נדחה עד להודעה חדשה. בשבועות האחרונים אף נודע ששני העובדים הכי בכירים באולפן המשחקים שאחראי על המשחק עזבו את סוני - ועתיד המשחק נמצא בערפל. כל עוד המשחק יצליח לשמור על האיכות הגבוהה של שני המשחקים הקודמים של האולפן, ICO ו-Shadow of the Colossus, אנחנו נסלח לו על האיחור ונקבל אותו בזרועות פתוחות גם ב-2012. רק שיצא כבר.

 המשחק העצמאי של השנה: Minecraft

Minecraft נמצא בסביבה כבר כמה שנים טובות, אבל רק השנה הפך משחק האינדי הזה למוצר גמור ושלם: לפני שבועות ספורים בלבד החליט מרקוס פרסון, מי שהתחיל לעבוד על Minecraft כפרוייקט חובבים ב-2009, להשיק את הגירסה הגמורה של המשחק, שכוללת מספר מצבי משחק עם מטרות ברורות.

אבל מיינקראפט לא תמיד היה כזה. המשחק, שמציג עולם פתוח שבנוי מלבנים (שמזכירות קצת אבני "לגו") ומאפשר לשחקן לכרות לבנים מסויימות ולהפוך אותן לחומרי גלם לבניית עצמים אחרים, התחיל בתור המשחק הכי עצמאי שניתן לחשוב עליו: פרוייקט של איש אחד שעלה לאינטרנט בשלבים - בהתחלה גירסת אלפא שכללה פחות או יותר רק את מנוע המשחק, אחר כך גירסת בטא שכללה גם כמה מטרות ורק אז הגירסה הסופית.

במהלך השלבים השונים שלו, הצליח להפוך Minecraft לתופעה של ממש: מעל ארבעה מליון גיימרים כבר רכשו לעצמם עותק, והכניסו לכיס של פרסון מליוני דולרים - אותם הוא השקיע בהקמת בחברת משחקים של ממש, שעובדת בימים אלה על Minecraft ועל כמה פרוייקטים מסקרנים נוספים.

Minecraft הוכיח לנו שהשמיים הם הגבול. שלא משנה מי אתם, איפה אתם ובני כמה אתם - אם יש לכם מספיק כשרון ומספיק משמעת עצמית גם לכם יש סיכוי ליצור את הדבר הגדול הבא של עולם המשחקים.

ובמקום השני: Bastion - עם עיצוב שלבים מבריק, משחקיות מהודקת וקריין שמקנה למשחק אווירה ייחודית - Bastion הוא משחק קטן ומעולה שיתן לכם חוויה שאין דומה לה תמורת כמה דולרים בודדים. לאחרונה אפילו יצאה לו גירסה לדפדפן כרום של גוגל - ככה שלאף אחד אין תירוץ לא לשחק בו.

 

 החוויה הניידת של השנה: Super Mario Land 3D Land

כשתשומת הלב של העולם הנייד נעוצה במכשירים סלולריים ובחנות האפליקציות של אפל - מריו השרברב היה כנראה הדמות היחידה שהיתה מסוגלת להחזיר לנו את האמון בקונסולות משחק ניידות ייעודיות. Super Mario Land 3D Land, שיצא ממש לאחרונה לקונסולת ה-3DS של נינטנדו, הוא הישג נייד שלא היה אפשרי באף מכשיר סלולרי: ההיקף שלו, הגרפיקה שלו והשליטה המדוייקת שלו פשוט מצריכים להריץ אותו על קונסולת משחק ייעודית, כזאת עם כפתורים וארכיטקטורה שנועדה אך ורק למשחקים.

מריו השרברב מצליח לשלב ב-3D Land את כל מה שטוב במשחקיות ניידת עם כל מה שטוב במשחקים "גדולים" לקונסולות נייחות. השלבים בו קצרים מספיק כדי שניתן יהיה להשלים אותם בקלות בנסיעות קצרות בתחבורה ציבורית - אך מושקעים ומשוייפים מספיק בשביל לגרום גם למפתחי המשחקים הפרפקטיוניסטים ביותר להתרשם. הוא אפילו מצליח לנצל בצורה מושלמת את המסך התלת-ממדי של ה-3DS - וגורם לנו להרגיש שאולי יש במסך הזה משהו שהוא יותר מגימיק זול (לביקורת).

ב-2012 החוויות שיציעו לנו קונסולות המשחק הניידות צפויות להיות מוצלחות אפילו יותר. ה-Vita של סוני (שכבר יצאה ביפן) צפויה להציג משחקים ברמה שעדיין לא ראינו, וגם ל-3DS של נינטנדו יש לא מעט משחקים נהדרים על הכוונת.

ובמקום השני: Infinity Blade 2 - משחק החרבות של Epic ל-iPhone ממשיך להיות הדבר הכי מרשים שאתם יכולים להתקין על הסלולרי שלכם. הגרפיקה שלו לא פחות ממדהימה, והפעם, בניגוד למשחק הראשון, גם המשחקיות מאתגרת ומוצלחת. אם בפסקאות הקודמות היללנו את הקונסולות הניידות הייעודיות, אז Infinity Blade 2 הוא הוכחה שגם מהסמארטפונים אסור לנו להתעלם.

הנטע הזר של השנה: The Legend of Zelda: Skyward Sword

Skyward Sword הוא משחק מצויין. הוא נצר לסדרת זלדה המיתולוגית, ומצליח לעמוד ברמה הגבוהה שהציבו המשחקים שקדמו לו. רק מה, כשמשחקים במשחק הזה מקבלים פלאשבק מדהים ללפני עשור. 

כי בסופו של דבר, Skyward Sword מרגיש קצת כמו משחק שנתקע בעבר. הגרפיקה שלו מיושנת (עקב מגבלות קונסולת ה-Wii החלשלושה), סביבות המשחק שלו קטנות ומספר האויבים כל המסך בכל רגע נמוך מאוד יחסית למשחקים מקבילים בפלייסטיישן או באקס-בוקס.

אבל אלה לא הסיבות העיקריות ללמה זלדה מרגיש כמו נטע זר. Skyward Sword מרגיש כל כך לא שייך בגלל הנאיביות שלו. מדובר במשחק תמים מאוד, חמוד, נחמד, צבעוני, כמעט הומוגני - כזה שלא מתאים לתעשיית המשחקים הבוגרת, ממוסחרת והמתוחכמת של 2011. האם מדובר בהכרח בדבר רע? ממש לא (בכל זאת, מדובר באחד המשחקים הטובים שיצאו השנה) - בעיקר אם אתם בקטע של מסעות בזמן.

ובמקום השני: El Shaddai - משחק פעולה קשה בטירוף, המבוסס על סיפורים תנ"כיים ומשלב משחקיות תלת-ממדית ודו-ממדית? רק היפנים יכולים להמציא דבר כזה. El Shaddai: Ascension of the Metatron הוא אחד המשחקים המשונים והמגניבים ביותר ששחקנו בהם השנה, והוא לא דומה לשום דבר אחר בתעשייה. 

האונליין של השנה: Battlefield 3 נגד Modern Warfare 3

נו, חשבתם שניפול בפח הזה? בלתי אפשרי לקבוע בצורה חד משמעית האם האונליין של Battlefield 3 טוב יותר מזה של Modern Warfare 3 - או שמא ההיפך הוא הנכון. דבר אחד בטוח: לא משנה באיזה משחק תבחרו בשביל לספק את צרכי האונליין שלכם - כנראה שלא תיפלו.

שני מצבי הרשת של המשחקים האלה החליטו השנה להתמקד יותר באלמנטים חברתיים: הן בעזרת שירות ה-Battlelog של Battlefield והן באמצעות שירות Elite של Call of Duty - המשחקים האלה יעקבו טוב טוב אחרי הסטטיסטיקות שלכם, יאפשרו לכם לחבור לשחקנים אחרים וליצור קלאנים ויתנו לכם להשתתף בטורנירים נושאי פרסים. גם חברת Activision וגם חברת EA זיהו את הצורך של הגיימרים שלהן לקבל נתונים מדוייקים ומהירים יותר על המשחקים שלהם - ודאגו לספק להם דרכים לבצע את זה.

התוצאה: מצבי אונליין ממכרים יותר, שיוצרים קשר רגשי חזק יותר בין השחקן לבין הדמות הווירטואלית שלו. ולחשוב שכל זה מבוסס על יריות.

ובמקום השני: Assassin's Creed: Revelations - רק בשביל להוכיח שאפשר אחרת. מצב האונליין של AC: Revelations לא כולל רובי סער ולא מתמקד במצבי Deathmatch, מה שחריג מאוד בנוף המקומי. במקום זה הביאו לנו אנשי Ubisoft משחקיות "שוטרים וגנבים" מגניבה לגמרי, שמאפשרת לנו להתרענן מדי פעם בסוג שונה לגמרי של מצב מולטיפלייר (לביקורת).

הקאמבק של השנה: Deus-Ex

Deus-Ex: Human Revolution פתח את עונת החגים של משחקי הוידאו כשיצא בסוף חודש אוגוסט - ומי שחשב שהשנים הארוכות שעברו מאז הפעם האחרונה בה ראינו את סדרת המשחקים המיתולוגית הזאת יעשו לה רק רע - טעה ובגדול.

Human Revolution עשה את הבלתי אפשרי, והצליח באספקטים רבים להתעלות על הזכרונות הטובים שלנו מהמשחק הראשון בסדרה, בו שיחקנו לראשונה בשנת 2000. זה לא אומר שמדובר במשחק טוב יותר מהמקורי, אבל זה כן אומר שהוא הצליח לקחת את האלמנטים הכל כך יחודיים של הסדרה בת ה-11 ולהתאים אותם בצורה מושלמת לנוף המשחקים של שנת 2011. 

שלא כמו במקרה של דיוק ניוקם - במקרה של Deus-Ex ההמתנה השתלמה. 

ובמקום השני: ריימן - ריימן, גיבור משחקי הפלטפורמות הצבעוני, חזר השנה למקורות שלו במשחק Rayman: Origins. אחרי שנים בהן ריימן נראה בעיקר בחברת ארנבים משוגעים, החזרה שלו לשורשים מרגישה מצויין: מדובר במשחק פלטפורמות צבעוני, מאתגר ובעיקר משמח. ריימן - כמה טוב שבאת הביתה.

משחק השנה: Skyrim

למרות שבמהלך 2011 יצאו עשרות משחקים נהדרים, לא היינו צריכים לחשוב הרבה לפני שהחלטנו להעניק ל-Skyrim את תואר משחק השנה שלנו. אף משחק אחר לא הציג עולם משחק כל כך נרחב ומלא חיים שנותן לשחקן עשרות - ולעיתים אף מאות - שעות של הנאה ודרקונים.

כולם צריכים לשחק ב-Skyrim. לא רק כי הוא כיף אדיר, אלא בעיקר כי הוא אחד המשחקים השאפתניים ביותר שנוצרו אי פעם - משחק שבונה עולם פנטזיה חי ונושם, שמאפשר לכל שחקן לשחק איך שהוא רוצה ולחוות חוויה שמתאימה לו. העובדה שכדי לסיים את המשחק הזה צריך להשקיע בערך שנה מהחיים היא גם סיבה מצויינת לתת לו את תואר "משחק השנה".

הבעיה היחידה של Skyrim, שגרמה לנו להתלבט רגע קטן, היא הבעיות הטכניות שלו. ב-Bethesda שחררו גירסת פלייסטיישן 3 עם תקלה שגרמה לכך שהמשחק הופך לכמעט בלתי-שחיק בשלב מסויים עקב שלל באגים - וגם גרסאות ה- Xbox 360 וה-PC לא היו חפות מבעיות. עם זאת, הבאגים האלה הם רק רעה חולפת, וב-Bethesda עובדים על עדכוני משחק שאמורים לפתור אותם. ברגע שזה יקרה נשאר עם המשחק הטוב ביותר של 2011 - כזה שנזכור לעוד שנים רבות.

ובמקום השני: Portal 2 - הפאזלים הנהדרים, הכתיבה החדה, הסיפור המבריק ומצב ה-Co-op המצויין. Portal 2 לקח את אחד המשחקים המקוריים והמגניבים ביותר בהסטוריה והפך אותו לגדול יותר, מצחיק יותר ופשוט טוב יותר. אם עדיין לא שיחקתם במשחק הפאזלים מגוף ראשון הזה אנחנו ממליצים לכם לסגור את הדפדפן ולרוץ לשחק. 

ומה הבחירות שלכם?

"מה זה? איך שכחתם את Forza 4?", "איפה פיפ"א איפה??!?!", "אתם לא מבינים כלום, לא כתבתם מילה אחת על Arkham City"!

כן, כן, אנחנו יודעים. שנת 2011 היתה כל כך עמוסה, עד שלא יכולנו לדחוס את כל המשחקים-שווי-ההתיחסות לסיכום השנה שלנו כל עוד רצינו שהכתבה הזאת לא תהיה באורך של ספר הטלפונים של איזור גוש-דן. אם משחק שאתם אוהבים במיוחד לא הוזכר בכתבה הזאת זה לאו דווקא אומר שהוא לא מספיק טוב - זה פשוט אומר שלא היה לנו יותר מדי דברים מרגשים לכתוב עליו.

חושבים שטעינו? פנו לכם כמה דקות לפני שאתם יוצאים למסיבת הסילבסטר ביום שבת וספרו לנו על כך בתגובות. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    00:37 30.12.2011 | WTF WTF (אורח)

    ארוך... זה צריך להיות הדיון האקדמי...

  2. 2

    01:31 30.12.2011 | DOVAKIIN DOVAKIIN (אורח)

    DRAGON BORN

  3. 3

    01:34 30.12.2011 | D.O.R D.O.R

    אחלה של כתבה!

  4. 4

    02:07 30.12.2011 | נחמד... נחמד... (אורח)

    אני לא יכול לצפות בטריילר של SR3 כי אני לא בן 18. FAIL.

  5. 5

    03:29 30.12.2011 | לזה שמעליי לזה שמעליי (אורח)

    לצפין או לצפות?

  6. 6

    07:45 30.12.2011 | ברק מיכאל שמואל ברק מיכאל שמואל

    כתבה טובה מאוד, באמת טובה, מנוסחת הייתב, והרבה מידע מועיל, תודה רבה, ושיהיה לכולם שנה טובה !

  7. 7

    07:46 30.12.2011 | tom1187 tom1187

    דיון אקדמי!!!!
    ולדעתי gears יותר טוב במולטי שלו מ-AC, ומועמד מוביל למשחק השנה.
    עובדה שגם בביקורת שלך עליו לא הצלחת למצוא בעצם שום דבר רע על המשחק.
    בכל מקרה תודה על הכתבה

  8. 8

    07:47 30.12.2011 | ברק מיכאל שמואל ברק מיכאל שמואל

    סליחה, תיקון, היטב*.

  9. 9

    08:11 30.12.2011 | blisf blisf

    מפתיע שלא בחרתם בכלל את EA בתור החברה המעצבנת של השנה:
    EULA דרקוני ל Origin, באנים מהפורום הם באנים מהמשחק, ולא שתגידו שהם נותנים באנים במקרים קיצוניים, היה מישהו שציטט מישהו שקילל וקיבל על זה באן.
    בנוסף לזה גם האונליין פס לא נשאר לנצח במשחק חדש לחלוטין ועוד שלל שטויות שהם עשו.כתבה מעולה, אני מאוד נהנה לקרוא כתבות כאלו באתר.

  10. 10

    08:26 30.12.2011 | אחד שמבין אחד שמבין (אורח)

    מה זה? איך שכחתם את Forza 4?", "איפה פיפ"א איפה??!?!", "אתם לא מבינים כלום, לא כתבתם מילה אחת על Arkham City!

  11. 11

    08:57 30.12.2011 | גיא גיא (אורח)

    אם כבר הקאמבק הגדול ביותר של השנה הוא SERIOUS SAM 3:BFE

  12. 12

    09:15 30.12.2011 | ירדן ירדן (אורח)

    אחלה כתבה מאוד מעניינת!

  13. 13

    09:37 30.12.2011 | TheDarkSmasher TheDarkSmasher

    ברור שהמולטיפלייר של BF לוקח השנה:
    הרשת החברתית היא בחינם לעומת זאת של COD
    שרתים בעלי 64 סולוטים ביחס ל24 של MW3
    לוחמת רכבים,ולוחמת אוויר לעומת ירי מאקדחי קפצונים
    בקיצור מה השאלה פה?

  14. 14

    12:05 30.12.2011 | yossi465 yossi465

    13 1
    שיחקתי גם ב BF3 וגם בMW3
    MW3 זה כמו
    טרנטה
    וBF3 זה מכונית מרוץ

    ןעכשיו יבואו הפאן בוייזים
    אז כדי שהם לא יבואו
    כן אתם צודקים MW3 זה כיף אבל זה כמעט כמו כול MW אחר... וזה משעמם אחרי כמה זמן

  15. 15

    12:29 30.12.2011 | noan noan (אורח)

    skyrim משחק מצויין, אבל האגים שלו הרסו את חווית המשחק.
    פורטל 2 וzelda SS הם שני המועמדים העיקריים למשחק שנה לפי דעתי, וזה אפילו אם skyrim היה חסר באגים.

  16. 16

    12:39 30.12.2011 | nintendo fan nintendo fan (אורח)

    7 למרות שיש משהו במה שאמרת וגירס 3 באמת לא זכה בשום פרס ובאמת מגיע לו להיות מועמד לדעתי אבל זה שאין לך משהו רע להגיד עליו לא אומר שהחוויה שקיבלת ממנו היא 10 מתוך 10 ולעומת זאת יכול להיות שמצאת כמה בעיות עם משחק אחר אבל החוויה שקיבלת ממנו היא באמת 10 מתוך 10 אתה מבין למה התכוונתי? 15 אתה צודק אחי אני מסכים איתך לגמרי

  17. 17

    12:43 30.12.2011 | k k (אורח)

    שום מילה על באטמן!?

  18. 18

    12:43 30.12.2011 | gtsaf007 gtsaf007

    MW2=MW3 זאת נוסחה שהוכחה ברגע שהמשחק יצא

  19. 19

    12:55 30.12.2011 | דדד דדד (אורח)

    לא הבנתי למה כולם במקום השני ?

  20. 20

    13:00 30.12.2011 | Rd5 Rd5 (אורח)

    10- פשוט תסתום

  21. 21

    13:23 30.12.2011 | CRY-TEK CRY-TEK

    הייתם צריכים לחשוב יותר בנוגע למשחק השנה אני חושב ש THE WITCHER 2 צריך לקבל את התואר הזה

  22. 22

    13:30 30.12.2011 | OMG OMG (אורח)

    איך אין פה אית ARKHAM CITY מה אתם דפוקים?

  23. 23

    13:35 30.12.2011 | killzone killzone (אורח)

    איך שחכתם את killzone 3?

  24. 24

    13:45 30.12.2011 | מני מני (אורח)

    אף לא מילה אחת על "The Witcher 2"?

  25. 25

    13:49 30.12.2011 | מעתיקן45 מעתיקן45 (אורח)

    איפה פיפא איפה

  26. 26

    13:50 30.12.2011 | dexis dexis

    הגזמתם עם יוביסופט... אני לא נתקל בכלל עם בעיו במשחק, ולי יש התנתקויות כל הזמן ואני לרוב מתקין משחקים על 5 KBS בסטים

  27. 27

    13:58 30.12.2011 | OM OM (אורח)

    לא הבנתי כמה מקום שני יש פה??!?!

  28. 28

    14:02 30.12.2011 | גיא גיא (אורח)

    כתבה יפה אה ואיך שכחתם את RAGE היה המשחק עם איכות גרפית מאוד מגניבה היה משחק כיף הייתם צריכים להזכיר גם אותו אבל חוץ מזה כל הכבוד!

  29. 29

    14:10 30.12.2011 | קקי קקי (אורח)

    במקום השני של משחק השנה צריך להיות THE WITCHER!!!!
    ולמה בקאמבק זה לא סם האחו-שקשוקה רציני??!?!?!!?

  30. 30

    14:14 30.12.2011 | DryDude DryDude

    WHOOOOO SAINTS ROW 3!

  31. 31

    14:16 30.12.2011 | sdf sdf (אורח)

    לא מיינקראפט אלא באסטיון אמור לקבל את משחק האינדי של השנה. מיינקראפט הוא לא משחק כמו שהוא צעצוע, לעומת באסטיון, משחק עמוק, עם קונספט מבריק, ביצוע מציון ורמת ליטוש שלא נראתה במשחקי אינדי מאז Another World.
    ואיך לעזאזל Skyrim משחק השנה? לא עבר חודש וכבר נותנים לו את התואר הזה? לי אישית נמאס מהמשחק כבר ברמה 25. המשחקיות חוזרת על עצמה, על אף הסיפורים המדהימים שהוא מעביר. לפורטל 2 לא רק עלילה מבריקה ודמויות מעניינות, אלא המשחק הרבה יותר מלוטש, חסר באגים, משחקיות מעניינת שתמיד מוסיפה משהו חדש ככל שמתקדמים, ומצב קו-אופ מהטובים שנראו השנה. משחק השנה שלי הוא ללא ספק פורטל 2, ובמקום השני DE:HR, עם עיצוב שלבים שתמיד מפתיע מחדש, עלילה עמוקה יותר מהגיהנום ועיצוב מעולה. שלישי הוא סקיירים, בזכות כל הסיבות שכבר נאמרו בכתבה.

  32. 32

    14:53 30.12.2011 | צחי צחי (אורח)

    איזה השקעה ארז! כל הכבוד!

  33. 33

    15:00 30.12.2011 | WarFox89 WarFox89

    כתבה מצויינת - תודה !

    אני בוחר במשחק השנה את - BF3 ללא ספק :)

  34. 34

    15:07 30.12.2011 | SkatMan SkatMan

    DOVAKIN!!!!
    חברה משחק ענק

  35. 35

    15:36 30.12.2011 | DEF DEF (אורח)

    But, there is one they fear, in their tounge, he is an asshole, Activision!

  36. 36

    15:59 30.12.2011 | jo jo (אורח)

    "השנה הייתה מצויינת לגיימרים"??????כל שנה נעשים פחות ןפחות משחקים לPC . . והתחזית הזאת רק תהייה יותר ויותר גרועה על פי כל השנתיים שלוש האחרונות שלא יוצים בכלל משחקים לPC .היו איזה שלושה חודשים של=אף משחק לא יצא עד שיצאו המשחקים (באטמן וכו') לכבוד חג המולד ועכשיו אני בכלל לא יודע מתי יצאו עוד משחקים בכלל. אני מקווה שלפחות מי שיש לו קונסולה חוגג אבל אני גם לא בטוח בזה.

  37. 37

    16:04 30.12.2011 | nimrodmallis nimrodmallis

    באמת? MW3 למולטי של השנה.
    וואי חייבים לשנות/להוסיף כתבים אחרים...

  38. 38

    16:17 30.12.2011 | jkjk jkjk (אורח)

    37 נכון,כי אסור לתת לאנשים דעות.
    עוד פנבוי של bf

  39. 39

    16:19 30.12.2011 | אנלפבט אנלפבט (אורח)

    ארז אתה תותח, קראתי הכל והיה ממש ממש מעניין תודה!

  40. 40

    17:29 30.12.2011 | גלעד גלעד (אורח)

    ACR- המשחק הכי טוב שנוצר אי פעם.
    המשחקיות של המולטי שלו פשוט אדירה וגם אפילו יש לזה עלילה.

  41. 41

    17:59 30.12.2011 | עדן עדן (אורח)

    מסכים עם כל מילה של 31.
    אמר בדיוק כל מה שרציתי להגיד, רק לדעתי, משחק השנה במקום השני צריך להיות Battlefield 3.
    ואל תרצחו אותי עכשיו שאני איזה פאנבוי, אני לא, בעצם, אני ממש ההפך הגמור מפאן בוי של Battlefield. אני משחק מזה כמה שנים בקהילה התחרותית של משחקי ה COD. אני משחק במשחק הזה מאז שהייתי בערך בן 11 עם אח שלי ב COD4. עד לפני חודש בערך, הייתי פאנבוי גמור של COD.
    אבל באמת, אחרי כל כך הרבה שנים שאני משחק במשחק פעולה די מדהים עם אקשן זורם, וקונספט במולטיפלייר דיי חמוד אני חייב להגיד של באטלפילד הוא משחק יותר טוב. אגב, אני חושב שרואים את ההבדל בין המשחקים רק כשאתה נהיה בוגר יותר. כלומר, לילד בן 12-14 לא מוכן להתמקצע במשחק "איטי" כמו באטלפילד (אומנם המפות גדולות והמודים קצת שונים - אבל כשאתה מבין את המשחק הוא זורם יותר מCOD). כשאתה מתבגר, אתה לא מבין מה פספסת.
    אז כן, 'סרט' (כי באמת, שני מצבי הקמפיין דיי מתוסרטים - אתם משחקים - בסרט.) מצב הקמפיין לשחקן היחיד הוא לא הכי להיט בארץ, אבל גם הוא אני חייב לומר לא כל כך נורא (בהשוואה לCOD שהוא ממש מרתק לדעתי). אבל חברים, מצב המולטיפלייר הוא דבר שלא נראה מעולם. זהו סרט אקשן מדהים, רק שהמשתתפים בו הם שחקנים אמיתיים ובדיוק כמוכם.
    חיילים רצים לצד טנק כשלפתע מטוס מגיח לו מעליהם ומשגר טיל מדויק שמפוצץ אותו לרסיסים. נכון, כל אחד יכול לכתוב את זה בתסריט, אבל כשסצנה כזו היא לא מתוסרטת ומתרחשת בזמן אמת, זה פשוט מדהים. עם הגרפיקה הטובה ביותר שנראתה במשחק וידאו כלשהו (לטעמי הוא מנצח בקלות את Crysis 2 ו-The Witcher 2), מפות ענקיות, עד 64 שחקנים במפה אחת, מגוון רכבים, כלי טיס וכמות מטורפת של נשקים ועזרים... כל זה - בזמן אמת ועובד כל כך טוב = משחק השנה (אחרי פורטל).

  42. 42

    19:06 30.12.2011 | ilan12belo ilan12belo (אורח)

    פורטל 2 ללא ספק משחק השנה שלי ומיד אחריו סקיירים פשוט כי אני פחות מתחבר למשחקי תפקידים.
    בקשר ליוביסופט אחרי שהם ביטלו את גירסת הPC של I AM ALIVE הם הפכן למתים מבחנתי

  43. 43

    19:07 30.12.2011 | ;) ;) (אורח)

    מה זה? איך שכחתם את Forza 4?

  44. 44

    19:21 30.12.2011 | נוש נוש חזק בכרית נוש נוש חזק בכרית (אורח)

    1 אתה הומו שעושה נוש נוש חזק בכרית

  45. 45

    20:38 30.12.2011 | Minecraft ~ Minecraft ~ (אורח)

    מיינקרפט נראה כמו גרפיקה של מריו , או גרפיקה מסריחה אבל גם עם היא מסריחה או כמו מריו תאמינו לי זה המשחק הכי נורמאלי. זה לא שאני לא אוהב תמשחקים השאר , להפך גם אותם אני משחק אבל , מיינקרפט זה משחק טוב מאוד. תנסו פעם פעמיים גג * ארבע ...
    תראו שאתם כבר רוצים לקנות את המשחק ואני מוכן להתערב איתכם זה לא לילדים קטנים כי בני 16 או 17 אפילו 15 משחקים במשחק "הדביל" הזה איך שאתם אומרים.

  46. 46

    20:50 30.12.2011 | minkraft minkraft (אורח)

    משחק אחד החזקיםםםםםםםםםםםםםםם

  47. 47

    21:09 30.12.2011 | מוות לכתב מוות לכתב (אורח)

    איך הוא שכח את kz3? סתם עוד אחד הומו שהורס את התחביב המצוין הזה

  48. 48

    21:43 30.12.2011 | ek355 ek355

    חברה זה vgames,מי שם על מה שהם מחליטים? שיזדיינו בתחת D:

  49. 49

    22:33 30.12.2011 | politicai politicai

    אף מילה על CRYSIS 2? אתם לא מבינים כלום...

  50. 50

    22:47 30.12.2011 | gamer gamer (אורח)

    אחלה של כתבה!

  51. 51

    22:56 30.12.2011 | NoBody135 NoBody135 (אורח)

    ת'אמת עצוב שיש פה כ"כ הרבה אנשים שטחיים.
    ואחר כך עוד מתפלאים למה החלטתי לקחת את ההשכלה שלי לחו"ל ולא לבזבז פה יותר מידי זמן.
    השנה יש כ"כ הרבה משחקים מעולים וכ"כ הרבה דעות שונות ואפשריות עד לרמה כזאת שבחירה של משחק השנה תעורר התנגדות בכל מצב, ככה או ככה.
    הם בחרו את המשחקים שלהם, הם לא יכולים ליצור בחירה לגיטימית שתרצה את כולם. מצד שני מדובר פה בגיימינג ישראלי. אז אני באמת מעדיף לא להגיד יותר מידי בנושא.

  52. 52

    23:12 30.12.2011 | לכו תמותו לכו תמותו (אורח)

    כל מי שלא אוהב את kz3 הוא הומו

  53. 53

    23:52 30.12.2011 | fsd fsd (אורח)

    איפה dead island בושה אתם לא מעריכים מקוריות!!!

  54. 54

    01:25 31.12.2011 |  (אורח)

    אני מצטער, אבל ריימן הוא כל כך הקאמבק של השנה...
    קודם כל לריימן חיכינו יותר זמן (ריימן 3 נוצר ב2002, ארנבים לא באמת נחשבים, דאוס אקס השני נוצר ב2003)
    דבר שני, עם כל הכבוד לדאוס אקס, ויש הרבה מאוד כבוד, דאוס אקס הוא עוד משחק. אחד משובח, אבל עוד משחק רגיל.
    ריימן הוא פשוט יצירת אומנות מוזיקלית, חזותית ומשחקית (הגזמתי, אבל...) הוא מראה לנו שלפלטפורמרים טהורים יש עוד הרבה תקווה. מתי לאחרונה ראיתם פלאטפורמר דו מימדי שהוא משחק מלא(כשהוא גם מצויר ככה)?

  55. 55

    03:46 31.12.2011 | אושרי אושרי (אורח)

    ארז, כל הכבוד על הכתבה הרחבה והאיכותית. כיף לקרוא. Vgames, תמשיכו לתת לכתבים שלכם יותר זמן לכתוב כתבות איכותיות כאלו.

  56. 56

    08:31 31.12.2011 | הכתב הימר הכתב הימר (אורח)

    הכתב הימר! הכתב הימר!

  57. 57

    08:42 31.12.2011 | הכתב מושחט הכתב מושחט (אורח)

    כתב זבל מושחט שלא מבין כלום

  58. 58

    12:35 31.12.2011 | רוצה מציצה בזול? רוצה מציצה בזול? (אורח)

    ארז אם אתה החסרתה כל כך הרבה משחקים טובים זה סימן שיש לך בעיות ואגב למישהוא מגרד הביצה כי אני יכול לעזור לו או לה

  59. 59

    13:25 31.12.2011 | באטמן או ברוס ויין? באטמן או ברוס ויין? (אורח)

    הכתבה מאוד טובה אבל איפה ארקהם סיטי?זה משחק שעדיף על קול אוף דיוטי או גירס אוף וור (ככה אני חושב.)זה משחק שמחדש במשחקיות בגרפיקה והעלילה שלו טובה ותר מיתר משחקי הפעולה שיצאו השנה.ומה עוד טוב בו?הוא לא נשען על דבר מאוד מפורסם ומכניס.הוא חדש בזירת המשחקים.

  60. 60

    14:31 31.12.2011 | dfg dfg (אורח)

    עם כול הכבוד למריו, המשחק הכי טוב של השנה לקונסולות הניידות הוא patapon 3, שאולי לא היה בשיאי המכירות, אבל הוא ללא ספק השיא של טריולוגית patapon, ושל הpsp בכלליות

  61. 61

    15:30 31.12.2011 | פנייה ל-58 פנייה ל-58 (אורח)

    שלום אני פונאת אל מספר 58
    שלום אני בת 24 מאיראן ומגרדת לי הביצה, עזרה בבקשה.
    free palestine!

  62. 62

    15:31 31.12.2011 | בקשה ל- 61 בקשה ל- 61 (אורח)

    עזבי את הלוזר הזה ובואי אליי

  63. 63

    15:37 31.12.2011 | מה קורה כפרה? מה קורה כפרה? (אורח)

    לכל ההומוהים שפה (61, 62, 58)
    תיתביישו לעצמכם, EA תיתן לכם באן בסוף :)

  64. 64

    16:05 31.12.2011 | nintendo fan nintendo fan (אורח)

    54 למרות שאני מסכים איתך בנוגע לריימן יש הרבה פלטפורמרים דו מימדיים עם גרפיקה מצוירת בווי כמו doneky kong mario bros kirby epic yarn ועוד

  65. 65

    16:42 31.12.2011 | הערה ל- 64 הערה ל- 64 (אורח)

    רוצה ליראות מאיפה אנשים גומרים?

  66. 66

    19:44 31.12.2011 | aviv12bd aviv12bd

    איפה ארקם סיטי.. איפה כרייסיס ...

    חלש ביותר...
    מסכים בהחלט עם פורטל
    אחלה משחק שווה כל גרוש

  67. 67

    20:04 31.12.2011 | רונן רונן

    סיכום נהדר, תכליתי ומעניין, ארז. תודה.

    אני צופה את התחזקות ההצלחה של ה-3DS בזכות משחקים כמו לואיג'י מנשן, קיד איקארוס ועוד.

    ו-Ubisoft אכן עצבנה בגלל משחקה האחרון של AC, אך Rayman Origins מעדן את האכזבה ממנה. הוא נהדר. משחק השנה שלי ל-PS3.

    וכן, בת'סדה חצופה. היא צריכה לפטר את בודקי הבאגים או המתכנתים, או מי שאחראי לבאגים הכל-כך רבים ומביכים במשחקיה. לכן לא קניתי את סקיירים המדהים שלה, וגם חבר שלי לא. מהסיבה שאנו לא מוכנים שיזלזלו בנו ככה. אקנה אותו בשמחה כאשר ישוחררו עותקים נקיים, גם העדכונים לא מפצים על כך.

    וברור ש-Skyward Sword אינו מחזיק ביכולות טכניות כמו לאלה של הקונסולות החזקות, אך הוא מחזיק במאפיינים שעדיין משחקים רבים יכולים לקנא בהם, וזה עיצוב שלבים, חדשנות (הראשון להראות כיצד מיישמים שליטת חרב נכון, ועושה זאת בצורה יצירתית), חידות שנונות ומשחקיות מהודקת.

    ול-Portal 2 אפילו לא הייתי נותן מקום שני. כל מה שיש בו זו כתיבה טובה וקצת אווירה. תסירו את זה, ועם מה תישארו? משחק עם גאדג'ט אחד, ומקבץ חדרים בצבע כמעט חד-גוני שעמוסים בחידות לא מאוד מעניינות שלעתים קרובות חוזרות על עצמן (משחקי כוח משיכה במהותן).

    ובחירה נוספת שלי: Pullblox הוא משחק הפאזל של השנה עבורי (משחק הורדה בלעדי ל-3DS). יצירתי מאוד, חכם מאוד ומקורי מאוד.

    רונן.

  68. 68

    20:22 31.12.2011 | רועי רועי (אורח)

    וואלה מעתיקה מvgames כתבות כל הזמן..כנסו לוואלה tech ותבדקו

  69. 69

    20:30 31.12.2011 | nintendo fan nintendo fan (אורח)

    65 מה אתה דפוק?

  70. 70

    20:58 31.12.2011 | das das (אורח)

    פעם שלישית גלידה
    Modern Warfare 3, שגם יצא משחק מוצלח לכל הדעות??????????
    מיחזור מוצלח וזה רק כי עוד פעם מפגרים קנו אותו

  71. 71

    21:13 31.12.2011 | עי עי (אורח)

    אני שיחקתי בסקיירים בערך שלושים שעות ונתקלתי רק בבאג אחד וזה גם בגלל שהמחשב שלי חלש במשימה שצריך למצוא את אבן הדרקון נתקע הפזל (כמובן שראיתי מלא גליצים אבל הם בעיקר נחמדים ומצחיקים שום דבר שמפריע לשחק) ולרמאים למיניהם COC QASMOKE אהאהאה

  72. 72

    21:26 31.12.2011 | 71 71 (אורח)

    31 אני רמה 45 עוד מעט 46 ויש כל כך הרבה קווסטים נשקים סודיים וכולי שעד שמישהו יגמור את כולו זה בערך שנה משחק וזה לא מתחיל לשעמם אף פעם

  73. 73

    21:41 31.12.2011 | ל-64 ל-64 (אורח)

    we meet again, are we?
    ראיתי את קירבי אפיק יארן, ווואלה, זה באמת נראה כמו משחק שהייתי רוצה לשחק בו.
    אבל אני לא מתכוון לגרפיקה דו מימדית, אני מתכוון לגרפיקה שצוירה מא' ועד ת' ביד. אם תראה כמה סרטוני מייקינג אוף, תראה שהגרפיקה של ריימן הינה גרפיקה שאכן צוירה מא' ועד ת' ביד, לעומת משחקים רבים שבהם רק השלבים הראשוניים נעשים בסקטשים ואז עוברים לעצב במחשב.
    חוץ מזה, הכל רק דיעות. אני חולה על ריימן (ubisoft fan?) ואתה אוהב נינטנדו. לא נצליח לשנות את דעתו של השני.
    לגבי יוביסופט כחברה המעצבנת של השנה, אני מאמין שהם הקשיבו ללקוחות כשהם הורידו את הDRM בפרום דאסט. להקשיב ללקוחות, דבר שחברה לא מעצבנת הייתה עושה...
    השינוי ברמת העיצבון אכן שייך ליוביסופט, אבל אקטיביז'ן, EA ובת'סדה עדיין נוראיות יותר...

  74. 74

    22:10 31.12.2011 | לא מבינים כלום לא מבינים כלום (אורח)

    כתבה נוראית... עדיף כבר שכן יהיה ''שגרתי'' עם ה''שטאנץ הקבוע''.
    איפה אנצ'ארטד 3? קילזון 3? אינפיימוס 2? לדעתי,
    הקטגוריות שהבאתם משעממות, לא נהנתי לקרוא את הכתבה.
    אנצ'רטד משחק השנה, LA NOIRE שני ואינפיימוס שלישי.
    ההפתעה של השנה היא BULLETSTORM ושני SAINTS ROW

  75. 75

    22:28 31.12.2011 | 74 צודק 74 צודק (אורח)

    74 אתה צודק וגם אם המשחקים של השנה שהיה המון "שלוש" איפה kz3? ו resistance 3? כתבה נוראית שרואים שנעשתה על ידי בן אדם שלא מבין יותר מדי

  76. 76

    23:25 31.12.2011 | mozy mozy (אורח)

    SKYRIM
    השיר דרגון בורן בא בביצוע ענק



    הגירסה הגברית ווקלית


    בצריך איזכור בכתבה נפרדת
    כולל סרטוני חץ בברך

  77. 77

    00:16 01.01.2012 | nintendo fan nintendo fan (אורח)

    ל73 אני גם מעריץ של יוביספוט אני מת על המשחקים שלהם כמו heroes rayman red steel 2 ועוד ואני לא חושב שהם היו צריכים לקבל את החברה המעצבנת של השנה אבל כשאמרת מצוירת חשבתי שהתכוונתי לart style מצויר כזה טעות שלי ואם התכוונת למשחק שכאילו ציירו אותו עם עיפרון ודף ממש כאילו גרפיקה מצויירת אז אני מכיר רק עוד אחד Muramasa the demon blade מכיר? אם לא אתה חחיב לשחק משחק מדהים לווי באמת אחד הטובים אני ממליץ מאוד

  78. 78

    01:28 01.01.2012 | hh hh (אורח)

    שנה טובה וחדשה לכולםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםםם

  79. 79

    07:45 01.01.2012 | what up? what up? (אורח)

    גם לך 78 :)

  80. 80

    09:03 01.01.2012 | אחד אחד (אורח)

    וואלה העתיקו את הכתבה שלכם אחד לאחד בלי לתת קרדיט.

  81. 81

    09:58 01.01.2012 | היי קוקסינל היי קוקסינל (אורח)

    הערה ל- 80 אין על מה לתת קרדיט, סתם כתבה גרוע שנעשתה על ידי בן אדם שלא מבין כלום

  82. 82

    16:32 01.01.2012 | Falcon-Boo Falcon-Boo

    80, You are right 100%, there was no cradit

  83. 83

    19:05 01.01.2012 | הכתב אונן! הכתב אונן! (אורח)

    הכתב אונן, הכתב אונן

  84. 84

    12:23 02.01.2012 | pwnd pwnd

    SKYRIM?! זה משחק השנה שלכם?!
    אף אחד לא שם בכלל על EVE ONLINE? הוא MMORPG אין-סופי בו התחרות בין שחקנים מגיעה לשיאים שלא נראו באף משחק אחר, ואם כבר מדברים על שאפתנות - החברה שפיתחה אותו שוקדת על הפיכתו למציאותי כמה שאפשר - ובעוד כמה שנים ייצא משחק יריות לקונסולות שיתחבר לEVE וישוחק באותו שרת ראשי. והכוונה היא לשרת אחד בלבד לעשרות אלפי שחקנים בו-זמנית!
    כל משחק אחר אפילו לא שואף להתקרב לרמה של EVE ONLINE

  85. 85

    18:43 02.01.2012 | רונן רונן

    ל-80: מערכת 'ויגיימס' היא בבעלותה של 'וואלה!'. אתם לא ערניים.

    רונן.

  86. 86

    17:23 04.01.2012 | חרא בחירות חרא בחירות (אורח)

    COD היה חרא משחק המולטי שלו היה גרוע ממש בגלל שהוא היה בדיוןק כמו השני יש כמעט אותם רובים וכמעט אותם קילסטריק ושום דבר משמעותי לא יתחדש.
    EA חברה הרבה יותר מעצבנת מUBISOFT וכל מי שקנה BATTLEFIELD 3 אמור לדעת
    כל מה שעושים בSKYRIM זה רק ללכת
    לבאטלפילד יש אחלה מולטי.
    אבל לבאטלפילד נראה לי שהיה איחור יותר גדול כי עד היום עשרות אלף איש לא יכולים לשחק

  87. 87

    13:49 17.01.2012 | רע לי רע לי (אורח)

    אני מקווה לעבור את זה

    לא מאבד תקווה

  88. 88

    16:22 08.02.2012 | גיל גיל (אורח)

    המון משחקים מצויינים שהיו השנה,
    שעולים על המשחקים שציינת כאן, לא הזכרת אותם וחבל מאוד,
    כדוגמת - באטמן Arkham City משחק מיוחד במינו
    שחובה לציין אותו לשבח!!!!

  89. 89

       | פורסם ע"י