הרשמה

מתחברים לקינקט

כן, לקח לנו חצי שנה להתגבר על העכבות.

מאת: ניב ליליאן

"מה? הם באמת רוצים שאקום מהספה? לא מקובל עלי!"
-- ג. יימר, אי שם

כן, לקח לנו קצת זמן להגיע לקינקט. אחרי הכל, אנחנו גיימרי הרדקור מכובדים. הבעיה היא שאני חושב שכבר לא יקבלו אותי למועדון - אחרי כמה שבועות עם קינקט גיליתי שאני ממש נהנה מהבקר-ללא-בקר של מיקרוסופט. למי אני צריך להחזיר את כרטיס הגיימר שלי?

בסוף השנה שעברה קרה הבלתי יאומן – מיקרוסופט, החברה שהדבר המגניב האחרון שהיא עשתה היה כנראה Halo, הצליחה להוציא מתחת ידיה משהו באמת מגניב, מסוג הדברים שאני בטוח שגם סטיב ג'ובס היה קונה הביתה אלמלא הוא היה צריך לקנות כבד חדש: ה-Kinect.

עם הקינקט לא צריך להחזיק ביד משהו שנראה כמו נונצ'קו, או שדומה באופן חשוד לגביע גלידה (וזה הדימוי הפחות בוטה). רק לקום מהספה ולזוז – משהו שגיימרים שמכבדים את עצמם לא היו עושים גם אם חייהם היו תלויים בכך (דני, הבית עולה באש, קום מהספה! אבל אני באמצע קיל-סטריק ב-Black Ops!).

מיקרוסופט אולי רק עכשיו מתחילה להתאמץ להראות לשחקני ההרדקור שגם אותם הקינקט יכול לשרת, אבל הנה השאלה בינתיים: כמה כיף אפשר להוציא מהמשחקים הקיימים של הדבר הזה? לשם כך קפצנו, התכופפנו, בעטנו, התאגרפנו, רקדנו, עשינו תנועות טפשיות באוויר, איבדנו את כבודנו העצמי (שספק אם היה לנו מלכתחילה), הזענו ובדקנו ששה משחקי תנועה - וההתרחשות אפילו תועדה להנאתכם, ולדראון עד בעבורנו, בוידאו שהופק על ידי צוות הקפסולה.


אל אתר הקפסולה

Kinect Adventures

הרפתקאות קינקט הוא אחד המשחקים המלוטשים שיצאו למצלמה לוכדת התנועה. הוא חייב להיות כזה, כי הוא המשחק שמקבלים יחד איתה בתוך החבילה וקובע את הרושם הראשוני.

המשחק בנוי על חמש פעילויות: נהיגת רפסודה במים סוערים, כדור פיצוץ, מסלול הרפלקס (הכי דומה למריו!), סתימת נזילות ופיצוץ בועות תוך כדי ריחוף. השמות נשמעים דביליים, נכון – אבל הם כיף אמיתי.

בפיצוץ בועות נצטרך, ובכן, לפוצץ בועות על ידי נגיעה בהן, ולפעמים נצטרך לשם כך לנפנף בידיים כדי לרחף באוויר (כן, מי שלא תרגל בילדותו את ריקוד הציפורים – זו שעת הנקמה!). מסלול הרפסודות מבוסס על הטיה של הגוף ומסתמן כלהיט, סתימת החורים היא באקוואריום תת מימי בגלל דגים מרושעים מפוצצי זגוגיות וגנבי קרח – שנעשית באמצעות הידיים והרגליים, וכדור פיצוץ דומה לסוג של סקווש – אבל יותר כייפי ויותר אלים, במובן ה"לכל המשפחה" של אלים.

לבסוף, מסלול הרפלקס ידרוש מכם לקפוץ, להתכופף ולאסוף מטבעות. וכן, אתם הולכים להזיע בלי להרגיש. האתגרים, פלטפורמיים באופיים עם משחקיות פשוטה וממכרת. מוגשים במצב קמפיין עם צבירת תגים ואביזרים לאוואטר שלכם, מצב אקשן מיידי שיהפוך למסמר מסיבות קינקט ומפשיר קרח מיידי בין אנשים זרים בהנחה שהדגים לא גנבו אותו, משחק נגד השעון ומשחק אונליין. כל זאת ועוד, עם תוספות בצד של גרפיקה נעימה ומוזיקה קצבית שתגרום לכם להרים את ישבנכם המכובד מהספה.

הרפתקאות קינקט היא מנה טעימה של משחק מסיבה ממיקרוסופט; לא בדיוק משהו שתבלו עליו שעות לבד, אבל מושלם לערבי אירוח עם בירה.

Kinectimals

אווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווווו!!!

זו, סביר להניח, תהיה התגובה הראשונה שלכם כשתפעילו את קינקטימלס, כי הגורים הפרוותיים (פנתר, צ'יטה, נמר בנגלי, נמר חברבורות ואריה אפריקני) שהם מרכז המשחק הם עד כדי כך חמודיייייייים! הם ילקקו את המסך, יגרגרו בהנאה כשתלטפו אותם, ובכלל יפעילו לכם בלוטות אימהיות שלא חשבתם שיש לכם.

כפי שהבנתם, קינקטימלס הוא משחק לכל הגילאים. בהווייתו, הוא מיועד לילדים, אפילו פעוטות מגיל 3 או 4, שבמרכזו אי מטמון בשם למוריה שעליכם לחקור, תוך שמתלווה אליכם חיית מחמד אחת מהנ"ל (מאוחר יותר תפגשו את השאר). תוכלו ללמד אותה טריקים, להאכיל אותה, להבריש אותה ופעילויות אחרות שבוודאי גורמות כרגע לכל קורא זכר מעל גיל שבע אלרגיה חמורה.

המשימות באי פשוטות מאוד: משחקים של זריקת חפצים (שגור החתולים הגדולים יחזיר לכם בחדווה), נהיגה לא מסובכת, משחק בכדור וכיוצא באלה. עם המטבעות שתרוויחו תוכלו לרכוש צעצועים לחיית המחמד, או לרהט את הבקתה שלכם באי - בואו נחנך את הילדים להיות צרכני איקאה טובים! למשחק יש גם עלילה שכוללת מציאת חלקי מפת מטמון עתיקה של פיראט ששכן באי וגילוי אזורים חדשים.

השליטה קלה ונעימה, הגרפיקה והסאונד (במיוחד דיבוב החיות) מקסימים והכל חמוד להקיא. ילדים וילדות קטנים יתאהבו במשחק הזה, אבל מבוגרים גם ימצאו בו עניין, במיוחד אם הם הורים. רק אל תשכחו להזריק אינסולין אחר כך כדי להתמודד עם רמות הסוכר המסוכנות.

Motionsports

המשחק הזה מבית Ubisoft נותן לכם את האפשרות להתחרות בששה ענפי ספורט פופולריים יותר או פחות: סקי, אגרוף, פוטבול, כדורגל, גלשן רחיפה ורכיבה על סוסים.

הגרפיקה סבבה לגמרי, אבל בעיות הממשק במשחק הזה מדגימות את הבעיות שיש עדיין לקינקט – הוא לא מיועד לבעלי סלון קטן. כל חריגה קטנה מהמשבצת שלכם תגרום למשחק לעצור ולגעור בכם, ואם בצעתם תנועה שהיא מחוץ לטווח – היא פשוט לא תיקלט.

הבעיה הזו נעה מ"קלה" בענפים כמו רכיבה על סוסים או גלישת אוויר ומגיעה לרמות הורסות משחק בענפים כמו הפוטבול. וזה מוזר, כי משחקים אחרים, כמו ה-Adventures, שמחייבים לא פחות תנועה כמו התכופפות או קפיצה – מסתדרים מצוין גם עם מרחב קטן. לא לכולם יש סלון בגודל של מגרש כדורגל תקני - כך שאו שמישהו כאן לא חשב על עניין המרחב הזמין לרוב האנשים, או ש-Ubisoft עוד לא יודעת להוציא מהקינקט את הדיוק שהאולפנים הפנימיים של מיקרוסופט יודעים.

המשחק היחיד שהצלחנו ממש ליהנות ממנו ב-Motionsports הוא האגרוף – כי הוא לא מחייב תזוזה קדימה. את האגרופים שלנו הקינקט קלט מצוין.

תוסיפו על זה קריינות מלגלגת של שדרני הספורט כאשר תכשלו ותבינו למה Motionsports יוצר בכם יותר מכל את הרצון להכניס אגרוף במסך. 

Fighters Uncaged

ואם כבר דברנו על אגרופים – לוחמים משוחררי כלוב, בתרגום מזעזע (כל הזכויות שמורות), הוא משחק מכות שהקונספט שלו יושב יופי על הקינקט. הביצוע קצת פחות. 

אז המשחק הזה באמת מוציא הרבה אגרסיות וזיעה, אבל לא מייד. דבר ראשון יש תהליך לימוד ארוך של המכות, שהוא חובה. אין פטורים, אין שחרורים ואל תרוצו למרפאה. קשה באימונים, קל בקרב זו ססמה שמפתחי המשחק מאוד מאמינים בה. כשתסיימו את האימונים, תתחילו לטפס ליגות מול אויבים קשוחים, שרובם לא ראו הרבה זמן מכונת גילוח.

אם חשבתם שעכשיו תוכלו להתפרע ולזרוק על המסך את כל מה שיש לכם – תשכחו מזה. זה לא יעבוד כאן. אם חשבתם להיות סוג של מוחמד עלי – תשכחו גם מזה. החיישן יקלוט את התנועות שלכם קצת באיחור, מה שאומר שבין כל בעיטה וכל אגרוף שתתנו באוויר, תצטרכו לעשות הפוגה קלה. המשחק לוקח את זה בחשבון, ייאמר לזכות המפתחים, אבל במקום להרגיש כמו הלוחם שעל המסך, אתם מרגישים כאילו אתם מפעילים בובת לוחם מפגרת קצת.

ושוב, זה משחק שהוא מעט בעייתי לחללים קטנים, כי אם אתם עסוקים בלהעיף בעיטות מסובבות וגבוהות כמוני (נא להרחיק את הווזות היקרות של אמא מהטווח) – אתם תתקדמו קדימה ומהר מאוד תמצאו את עצמכם מחוץ לשטח הקליטה של הקינקט במציאות – ועל הרצפה במשחק, כי היריבים שלכם לא ימתינו שתחזרו לטווח קליטה. כאן זה לא סלקום. נגעת-נסעת, יצאת-חטפת.

בשורה התחתונה: ל-Ubisoft עוד יש מה ללמוד על פיתוח לקינקט.

Dance Central

בדיסק של Kinect Adventures ישנם גם כמה דמואים למשחקים נוספים של הקינקט. כמובן שניסינו אותם.
Dance Central הוא משחק ריקוד מלוטש היטב מבית הרמוניקס, היוצרים של גיטר הירו – ופשוט נולד (לרקוד) למי שאוהב להזיז את הישבן. הוא מבוסס על החל ממוזיקה עכשווית כמו ליידי גאגא, ריאנה ועד אגדות אולד סקול כמו סנופ דוג והביסטי בויז.

המדגימים הם שני רקדני היפ הופ (לא אמיתיים) בשם אמיליה ומו. הם ילמדו אתכם את הצעדים ואחרי זה תצטרכו לחקות אותם ולהיכנס לקצב. תענוג טהור ועושה חשק לרכוש את המשחק המלא.

Joy Ride

משחק מירוצים חופשי וכייפי. הגרפיקה שלו די בסיסית, אבל למי אכפת מהגרפיקה כשאוחזים ביד הגה מדומה במירוץ מהיר עד טירוף? 40 מכוניות במשחק המלא – שיחקנו בו מירוץ או שניים, בהחלט עשה חשק לעוד.

לאחר התנסות עם הקינקט המסקנה היא שיש מלא פוטנציאל. נכון לכרגע, נראה שהוא מסתדר בעיקר עם משחקים פשוטים יותר. בעתיד הטכנולוגיה בוודאי תשודרג ונתחיל לראות משחקים עם משחקיות וממשק מורכבים יותר,שגם נענים במהירות (אני מפנטז על משחק אסטרטגיה מלא בזמן אמת לקינקט - זה יכול להיות שוס!). מאלה שבדקנו, מסתמן שהמשחקים הפשוטים מבית Microsoft Games- הם ההימורים הבטוחים כרגע מבחינת מי שרוצה להתנסות בצורת השליטה החדשה.

לסיום, תודה לרשת חנויות באג על השאלת ה-Xbox 360 ובקר ה-Kinect, ולחנות המשחקים מדיה-גיים, שמייבאת משחקים גם לאקסבוקס האמריקאי - על השאלת המשחקים לסקירה.
 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:12 03.05.2011 | ביצה ביצה (אורח)

    יש אני ראשון תודה לישו המתוק

  2. 2

    18:20 03.05.2011 | v v (אורח)

    יש שני תודה לבודהה המתוק

  3. 3

    18:29 03.05.2011 | hot dog... olso hot dog... olso

    יש שלישי תודה ל... אין לי :P

  4. 4

    18:59 03.05.2011 | hghg hghg (אורח)

    יש רביעי תודה לשלישי שהרס את הכול

  5. 5

    19:14 03.05.2011 | פיג פיג (אורח)

    4 מפגרים

  6. 6

    19:19 03.05.2011 | ff ff (אורח)

    כולל את 5

  7. 7

    20:02 03.05.2011 | My_T My_T

    הפסקתי לראות את הוידאו באמצע, אתם חייבים לקנות מיקרופון שמתלבש על הבגד או משהו כי איכות הסאונד פשוט נוראית, ואני רואה את זה די חוזר על עצמו גם בפרקים בלי הוידאו.

  8. 8

    20:32 03.05.2011 | רון רון (אורח)

    מה זו הסקירה החובבנית הזו חבר'ה אתם יכולים לעשות את זה הרבה יותר טוב (מתיחס לוידאו).

  9. 9

    21:51 03.05.2011 | שלום שלום (אורח)

    אתם לא באמת "ניסיתם" את משחק הריקודים נכון?

    אוי...

  10. 10

    22:18 03.05.2011 | עעע עעע (אורח)

    נשמע נחמד הייתי קונה אם זה היה עולה 300 פלוס מינוס אבל 800 בחיים לא

  11. 11

    23:54 03.05.2011 | סתם סתם (אורח)

    סקירה בלי קינקט ספורט זאת לא סקירה. מצטער.

  12. 12

    07:24 04.05.2011 | (אורח)

    לידיעתכם קינקט הוא פרוייקט אישראלי ששמו מקורי הוא נט"ל. מיקרוסופת קנו את הפרוייקט כבר בסןף פיתוח as is סגרו את החברא באישראל והעבירו אותה לאה"ב. :-(

  13. 13

    07:24 04.05.2011 | (אורח)

    לידיעתכם קינקט הוא פרוייקט אישראלי ששמו מקורי הוא נט"ל. מיקרוסופת קנו את הפרוייקט כבר בסןף פיתוח as is סגרו את החברא באישראל והעבירו אותה לאה"ב. :-(

  14. 14

    09:18 04.05.2011 | בלאט בלאט (אורח)

    אי אפשר להבין מה העילגים האלה מדברים בכלל
    סקירה חובבנית עלובה

  15. 15

    09:55 04.05.2011 | דוד דוד (אורח)

    12 ו-13 (אני בטוח שזה אותו אחד) - תפסיק לחרטט
    פרוייקט נטאל נקרא על שם מקום מגורים של עובד מיקרוסופט שקידם את הפרוייקט.
    בכל אופן מצלמת העומק הזו היא פיתוח של פריים-סנס הישראלית, שעדיין ממוקמת בבסיבה בישראל וממש לא נסגרה (והיא ממש לא עובדת רק עם מיקרוסופט)

    כמו כן, מסכים עם 11 קינקט ספורטס זה המשחק הכי טוב כרגע בעיני לקיקנקט.

    Sonic Free Rider גם נחמד, ולטעמי אלו משחקים שהייתם צרכים לנסות, בעיקר כ"גיימרים".

    אז מילא הדיליי, אבל לפחות הייתם מנצלים אותו בשביל לבחור את המשחקים ה"נכונים" לסקירה.

    טוב נו מילא....

  16. 16

    18:00 04.05.2011 | Lickmyx Lickmyx (אורח)

    כמו WII...מחדש ונחמד מאוד אבל עד שלא יביאו לו משחקים שאשכרה מיועדים לגיימרים הוא אף פעם לא יהיה טוב...
    אהה כן, ואם הם לא יעשו את זה, יבואו סוני ויעשו משו דומה אבל שבאמת מתאים לגיימרים כמו שעשו לWII ועושים לIPAD

  17. 17

    18:02 04.05.2011 | Kuala Kuala

    לא כ"כ הסתכלתי אבל מזכיר קצת eyetoy של פעם לא?

  18. 18

    19:10 04.05.2011 | רוי רוי (אורח)

    אני בודק מישחקים לקינקט ל side kick וזו חברה ישראלית אהבתי את קינקט אדבנצ׳רס הינה קישור לטרילר המישחק

     

  19. 19

    21:31 04.05.2011 | ? ? (אורח)

    נו באמת... עם היה עולה 800 עוד מחיר זול, בטח יאללה איזה 3000.

  20. 20

    15:21 06.05.2011 | שחר שחר (אורח)

    על הבירה היה אפשר לוותר

  21. 21

    11:55 07.05.2011 | dave_kaw dave_kaw

    חבל שהאיכות סאונד הייתה לא נעימה

  22. 22

    00:52 09.05.2011 | cheap shot cheap shot (אורח)

    מסוג הדברים שאני בטוח שגם סטיב ג'ובס היה קונה הביתה אלמלא הוא היה צריך לקנות כבד חדש... ובתרגום מכה זולה.

  23. 23

    09:33 14.05.2011 | יובל יובל (אורח)

    אדוני מה עם עם קינקט ספורט

    המוטין ספורט לא שווה

  24. 24

    21:45 23.05.2011 | MrBlueCraft MrBlueCraft

    עלוב הקינקנט הזה...

  25. 25

    00:41 28.05.2011 | דן דן (אורח)

    חרא דבר

  26. 26

    20:59 13.06.2011 | * * (אורח)

    וואו כמה שהקינקט מתקדם....

  27. 27

       | פורסם ע"י