הרשמה

חומרה למחשבה: גיימינג בדרכים

המכשירים שרוצים להתחרות על מקומה של הקונסולה הניידת בעתידנו.

מאת: CoreOxide

פינה זו של "חומרה למחשבה" תתמקד בגיימינג לא סטנדרטי. היא לא תציג לכם כרטיסי מסך חדשים וחזקים, לא מעבדים בעלי מספר הולך ומתרבה של ליבות עיבוד ואפילו לא מחשבי גיימינג ניידים. פינה זו תתמקד בגאדג'טים קטנים וקומפקטיים יותר – טלפונים חכמים ומחשבי טאבלט, אולי יורשי הקונסולות הניידות.

פלאפון-פלייסטיישן

המכשיר הסלולארי החדש של Sony Ericsson, ה-Xperia Play, קיבל את הכינוי "פלאפון הפלייסטיישן" לפני שנודע שמו הרשמי, והוא ממשיך לשאת את השם הזה גם אחרי. זוהי התשובה של סוני למכונת המשחקים הניידת של אפל – האייפון. המכשיר נושא את שם ה-Playstation בצדק בזכות הבקר דמוי ה-Dual Shock המשולב בו. בקר פיזי שכזה ודאי יתעלה בהרבה מקרים על ממשק המגע אותו מציעים מכשריי הסמארטפון למיניהם, שלא תמיד מצליחים לחקות כפתורים וסטיקים אנלוגיים היטב.

בחבילה תקבלו סמארטפון מבוסס אנדרויד פעיל ומלא עם אפשרות לבצע שיחות, לשלוח מסרוני טקסט ולגלוש באינטרנט האלחוטי – כל דבר שסמארטפון אחר בטכנולוגיית גוגל יכול לעשות. מתחת למכסה המנוע תמצאו מעבד המכיל ליבה בודדת במהירות 1Ghz, מאיץ גראפי מסוג Andreno 205 ו-512MB של זכרון וירטואלי, כאשר רק 400MB זמינים להרצת אפליקציות. המפרט הטכני לא יפיל אף אחד מהכיסא, אך אינו נופל ממכשירים מתקדמים אחרים בשוק, אם אתם לא מחשיבים מכשירים מטורפים לחלוטין כדוגמת ה-Optimus 3D.

היחוד של המכשיר נחשף ברגע שתחליקו את המסך החוצה, אז תגלו, במקום מקלדת קשיחה מלאה, גירסא מוקטנת של בקר ה-Dual Shock, הכולל כפתורי חצים וכפתורי פעולה מקודדי-צורה האופייניים לפלייסטיישן, ושני משטחי מגע עגולים שאמורים לדמות סטיקים אנלוגיים. המשטחים עושים עבודה לא רעה בכלל, כאשר חריץ קטן במרכז כל אחד מהם עוזר לכם למקם את האגודלים בדיוק במקום הנכון ומבטל את הצורך להסתכל למטה על הבקר עצמו.

זהות הפלייסטיישן לא מסתכמת בבקר בלבד, והמכשיר מאפשר לכם להוריד ולשחק משחקי PS1, מבחר שילך ויגדל עם הזמן, בתוך סביבת אפליקציה בשם Playstation Pocket. המשחקים אף מכילים אופציה למשחק רשת דרך קישוריות WiFi ו-3G. המשחקים עצמים רצים מעולה על המכשיר, אך עבודת ההמרה לא בוצעה במלואה. אתם מבינים, משחקי ה-PSOne אותם מריץ המכשיר הותאמו ליחס מסך של 4:3 (מסך מרובע) בעוד המכשיר מכיל מסך עם יחס תצוגה של 16:9 (מסך רחב) כך שתצטרכו למתוח או לעשות "זום" לתוך המשחק על מנת שימלא את כל שטח המסך.

כפתורי הבקר המוצמד, אגב, יוכלו לשמש אתכם גם בעת ניווט בתפריטי המכשיר, שליטה על הנגן וגלישה באינטרנט. להקלדת הודעות SMS, מצד שני, הוא לא אופטמילי.

גם סמסונג רוצה כזה

בנימה דומה – הכירו את ה-HD3, מעין חיקוי-PSP שרץ על מערכת האנדרויד. מבנה האליפסה, יחד עם הסטיקים האנלוגיים ה"מעוכים", מזכירים מאוד את הבקרים של ה-PSP. הקונסולה הניידת הזו, שנמצאת כרגע בשלבי תכנון, תכיל מסך AMOLED מולטי-טאץ' רחב, חיישני תנועה והטייה, קישוריות 4G ו-WiFi. בנוסף (כדאי לכם לשבת עכשיו) – כונן SSD בגודל 250GB.
בדקו את תוכניות החסכון שלכם - זו בהחלט לא תהיה קונסולה זולה. כמו כן, איננו בטוחים איך סמסונג מתכוונת להשיק משחקים שיתחרו ב-PSP 2 או ב-3DS, משחקי אנדרויד כשלעצמם לא בדיוק מפילים אף אחד מהכיסא.

מחשב-טאבלט-נטבוק

אם אתם לא רוצים לשחק על מסך פצפון בעודכם בדרכים ויש לכם את האפשרות להסתובב עם תיק נשיקה – ודאי תעדיפו לקחת אתכם מחשב נייד. או טאבלט. או נטבוק. אולי את שלושתם?

בקרוב כבר לא תצטרכו להחליט: תוכלו לקחת מכשיר אחד שישחק תפקיד שונה בכל פעם שתרצו בכך. קונספט חדש מבית Yanko Design מבטיח לשנות את חוקי המשחק ולחסל את מלחמת הטאבלטים נגד המחשבים הניידים, כך שלא תצטרכו להקריב מקלדת פיזית עבור ניידות, או ניידות עבור מקלדת פיזית.


הרובוטריק הזה מתקפל פעמיים לחצי ומכיל מסך המסתובב על צירו. ברגע שתפתחו רק את החלק העליון תקבלו נטבוק עם מקלדת מלאה – אך לא בגודל מלא. מעולה אם אתם רק רוצים להקליד כמה שורות On the go. אם תפתחו את כל ארבעת החלקים המקופלים תקבלו מחשב נייד בגודל מלא לכל דבר – ואם תסובבו את המסך ב-180 מעלות תקבלו גם טאבלט.
נתונים טכניים עדיין אין, כך שאנחנו לא יודעים אם המחשב יריץ קרייסיס 2, אך נטבוק ומחשב לוח עם ביצועים של מחשב נייד מלא בהחלט יהיו מבורכים. הקונספט הזה עדיין צריך להתגבר על הרבה מגבלות טכנולוגיות, כגון משקל, זמני סוללה, עמידות ופיצול המסך לחלקים מתקפלים, אך באם יעבור את כל שלבי הבדיקות מחכה לנו פה מכונת גיימינג מולטי-פונקציונלית.

נטבוק גיימינג של Razer

אם מישהו היה אומר לי שהוא משחק על הנטבוק שלו, כנראה שהייתי חושב שהוא מתכוון לסוליטר. מה עוד המיני-מחשבים האלה יכולים להריץ? אבל המוצר הבא עליו נדבר מגיע מבית Razer, והחבר'ה האלה בהחלט יודעים ליצור מוצרי גיימינג מן השורה הראשונה.


הכירו את ה-Switchblade, גם הוא עד לא מזמן נחשב בגדר קונספט לא מוכח, אך Razer כבר הודיעה כי תשיק אותו בסין בקרוב. הנטבוק הלז יגיע עם מסך מגע בגודל 7 אינצ' ומקלדת עם מקשים ניתנים לתכנות לפי סוג המשחק שאתם משחקים.
גם כאן איננו בקיאים בחומרה או בסוג המשחקים ש-Razer מתכוונת להריץ על המיני-מחשב-גיימינג שלה. מעניין איך הוא יתחרה עם מחשבי Alienware.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:02 27.04.2011 | 21 21 (אורח)

    ראיתי כבר סרטונים על ה Switchblade הזה.. נראה ממש ממש טוב
    מקווה שזה לא יעלה הון :|

  2. 2

    17:16 27.04.2011 | ביקורת ביקורת (אורח)

    כתבה מעולה נהנתי לקרוא!!
    נקווה שה"רובוטריק" יצא לשוק ואכן ימלא את הציפיות.

  3. 3

    17:17 27.04.2011 | Spell Touch Spell Touch

    לחשוב לשחק וואוו בזמן נסיעה יכול להיות סבבה :)

  4. 4

    17:31 27.04.2011 | asd asd (אורח)

    מעניין כמה יעלה ה-PSPhone , וגם איזה משחקים יצאו (לא באלי

    לשחק פיפ"א 2001 כמו שיש ל-PS1)

  5. 5

    17:52 27.04.2011 | shaythan shaythan (אורח)

    הexperia play כבר יצא, ומה שמיוחד בו זה אפליקציה של סוני שמלאה במשחקים שהיו פעם על ה PS1...
    היא גם אמרה שיוצרו משחקים אחרים בנוסף שלא היו על ה PS1, אבל ההתלהבות של סוני מזה באה ביחד עם האפליקציה שלה לאנדרואיד של משחקי PS1 (שזה אומר שאפשר לשחק משחקי PS1 על כל סמארטפון עם אנדרואיד ומעבד מספיק חזק)

    וה optimus 3d הוא לא דוגמא לשיא הטכנולוגיה, היום שיש את מעבדי ה tegra...

  6. 6

    21:33 27.04.2011 | VoTeKicK VoTeKicK

    חחח בסרטון הכרזה של הSwitchblade הם דיברו עליו כאילו הם מצאו תרופה לסרטן

  7. 7

    21:50 27.04.2011 | BrB BrB (אורח)

    זה נראה אדיר!!!(הכל חוץ מהחיקוי הקטן של סמסונג, הוא נראה סבבה)..

  8. 8

    00:38 28.04.2011 | ET2k ET2k

    אני חושב שיהיה מאוד רלוונטי לקרוא טור שיסביר על כרטיסי מסך ניידים לעומת כרטיסי מסך רגילים. חבר שלי למשל ניסה להריץ את GTA IV על נייד עם HD 5XXX (לא זוכר בדיוק איזה), וזה רץ יחסית מאוד לאט למרות שכרטיס כזה על מחשב רגיל היה אמור לאכול אותו...

  9. 9

    20:16 30.04.2011 | DP DP (אורח)

    יש לי בGALAXY PS1 שעובד על כל המסך וגם רץ מעולה!

  10. 10

    21:37 30.04.2011 | eyalKrEmbo eyalKrEmbo

    שפשוט PLAYSTATION יוציאו עוד גירסאת PSP וזהו

  11. 11

    12:52 01.05.2011 | zxcd zxcd (אורח)

    פינה מעולה

  12. 12

    18:46 01.05.2011 | אניי אניי (אורח)

    אין פלא שאפל תבעו את סמסונג הם מאתיקנים למרות שיש להם כמה מחשירים די טובים אני דיי בטוח שהקונסולה תחזיר אותם מהר מאוד לבין המשפט והפעם נגד סוני

  13. 13

       | פורסם ע"י