הרשמה

רואים כפול: סופר סקריבלנאוטים

מאת: רונן אטיאס

בשבוע שעבר יצא Super Scribblenauts, המשך לכותר הפאזל-פלטפורמה היחודי מהשנה שעברה. כמו בקודמו, גם במשחק החדש נשחק את מקסוול, ילד עם הרבה מזל שזוכה במחברת מיוחדת במינה - כל עצם שרושמים בה מתעורר לחיים. כמובן שלא הכול וורוד, ומקס יאלץ להיעזר בה כדי להתגבר על כל מיני חידות ומכשולים שעומדים בדרכו אל המטרה הנכספת - כוכב זהוב (או בשבילנו - סיום השלב).

מבחינה טכנית, המשחק סוף סוף עושה את העבודה. סקריבלנאטס הראשון אמנם היה החדשני מבין השניים, אך השליטה בו, שהשתמשה בלעדית בסטיילוס, הייתה לקויה, ולהזיז את הדמות בדיוק לאן שרצינו היה לפעמים הרבה יותר קשה מלחשוב על פתרון לשלב. המפתחים השכילו ללמוד מהתגובות, ובסופר-S נכללת האפשרות לבחור בין סטיילוס או מקשי החיצים, הנוחים יותר.

המפתחים לא רק תיקנו בעיות מהמשחק הקודם, אלא גם הוסיפו מספר אפשרויות חדשות, כשהמפורסמת בהן היא מערכת התארים. עכשיו נוכל להצמיד לדברים שאנחנו מזמנים גם שם תואר (צבע, צורה, התנהגות) וכך להתאים אותם יותר לתפקיד שאנחנו רוצים שהם ימלאו בעולם המשחק. זה בתיאוריה. בפועל, התארים שימושיים בעיקר לשלבים מיוחדים שנבנו סביב הצורך בחפץ מוגדר מאוד, ובשלבים הכלליים יותר לא מוסיפים הרבה למשחק.  

עוד שינוי שעבר הכותר הוא במערכת הכסף. בכותר הקודם, כל שלב שסיימנו היה מקנה לנו כמות מסויימת של כסף, איתו היינו קונים עולמות משחק (אוספים של שלבים). בגרסת הסופר, הכסף משמש דווקא לקניית רמזים, אלמנט חדש שיעזור לנתקעים ולחסרי הסבלנות שבינינו. עכשיו, כששלבים כבר לא נקנים בכסף, הם פשוט יפתחו בהדרגה ככל שנפתור יותר שלבים מעולמות קודמים. 

השלבים גם לא מחולקים יותר בצורה גסה לשני סוגים (אקשן ופאזל), ויש הכול מהכול, ושילובים ביניהם. חשוב מכך, 5th Cell יכלו להשקיע הפעם את מירב האנרגיה שלהם בעיצוב שלבים מעניינים - והם עשו עבודה מצויינת. שלבי סופר-S הרבה יותר מגוונים ומהנים בממוצע מהמבחר הקודם, ועכשיו, שהתסכול נעלם עם שליטה נוחה יותר ומערכת רמזים, השחקן יכול להתפנות לגמרי לכיף.

עורך המפות הוא עוד חלק שעבר שיפור משמעותי. עכשיו ניתן להניח ולעצב גם את הבסיס לשלב בפורמט של כל אחד מתשעה סוגי עולמות, ולא רק להוסיף לשלב קיים חפצים ויצורים. כמו כן, אנחנו כבר לא מוגבלים רק לשלבי אקשן (שמשימתם הקבועה היא להגיע לכוכב שנמצא בסוף השלב), אלא יכולים להגדיר לשלב כל אחד מ-16 סוגים שונים של משימות. כמובן שאת היצירות נוכל להמשיך לשתף באמצעות הווי-פי.

לסיכום: S-סקריבלנאוטס הוא שדרוג משמעותי למשחק המקורי, ואיפה שלראשון היה את מרכיב החדשנות, למשחק ההמשך יש ליטוש, מרחב אפשרויות ועיצוב שלבים טוב יותר. לשפר אותו עוד יותר, מעבר לגרפיקה ולסאונד הבינוניים שגם לא היה מזיק להם טיפול, יהווה אתגר רציני.

-  ל-Super Scribblenauts ממוצע 84 לאחר 12 ביקורות.


 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:57 21.10.2010 | LooLzzz LooLzzz

    נראה כמו אחלה משחק!
    אני מאוד מקווה שימירו אותו לiPhone, יכול להיות מגניב חח

  2. 2

    14:51 21.10.2010 | LeL LeL

    OMG אני לא מאמין שאשכרה הצליחו לשפר את המשחק הסוס הזה!

  3. 3

       | פורסם ע"י