הרשמה

המחתרת: Shank ושבוע אינדי

מאת: גיא שגיא

השבוע (והלאה) במחתרת, הפינה עוברת למצב אקטואלי! זה אומר יותר משחקים חדשים להתנסות בהם (רובם חינמיים), טריילרים לכותרים מעניינים שעתידים לצאת, חדשות מתחום הפיתוחים העצמאיים ומדי פעם סיקור באורך מלא על משחק בולט. בשביל שלא תלכו לאיבוד בפורמט החדש והמרגש, אחלק את הכתבה לשלושה: חדשות, המלצות וטריילרים.

החדש

Castle Crashers - כותר ה-Street Brawl הנהדר של טום פאלפ (הדיקטטור המכהן של Newgrounds), עוזב את חיק האקס בוקס החמים, שם רכשו אותו כמיליון משתמשי XBLA, ונודד כעת גם אל הפלייסטיישן, לשם הוא צפוי להגיע כשבוע מהיום. והמחיר? כנראה זהה (15 דולר). טונות של הנאה, במיוחד בקו-אופ ארבעה שחקנים.

Atlus הולכת על אינדי - המפיצה היפנית החליטה לאסוף אל חיקה את יוצרי הלהיטים העצמאיים Trine ו-Zeno Clash, ותהיה אחראית על הפצת הכותרים העתידיים שלהם, Trine 2 ו-Rock of Ages. מאחר והיוצרים הללו כבר הוכיחו עצמם בעבר ובגדול, אני אישית לא יכול לחכות לשני הכותרים החדשים.

פס הקול של Shank - כעת, באתר הרשמי, תוכלו להאזין לחלק מהמנגינות של משחק מכות הרחוב המוטרף ומפוצץ האקשן של Klei Entertainment. כמו כן, טריילר חדש לכבוד השקתו של המשחק השבוע ב-XBLA וב-PSN:

מבצעים! - השבוע האחרון של מכירת הקיץ בגיימרסגייט הוא במוטיב אינדי. תוכלו למצוא שם עסקאות כמו And Yet it Moves ב-4 דולר, Braid ב-4 דולר, Zombie Driver ב-2.5 דולר, ואת משחקי התפקידים האחרונים של אולפן Spiderweb ב-8 דולר האחד, בין השאר.

המומלץ

Mirage - במשחק המזכיר מעט את Flower מבחינת גיימפלי וחקירת עולם, תשלטו באוסף מרחף של רסיסי זכוכית אותם תצטרכו לנווט דרך עולם זר ומוזר אל מחוז חפצכם. במהלך המסע המופלא תצטרכו לשמור על הרסיסים ולנווטם בזהירות דרך מערות, מבנים וצמחיות, להגן עליהם מפני יצורי הכוכב המוזרים, שאותם גם תוכלו לתקוף בהשלכת רסיס חד כתער לכיוונם. על אף אורכו הקצר (מדובר בינתיים בהדגמת קונספט), עולם המשחק הביזארי והייחודי, המורכב מגרפיקה יפהפייה ומלוטשת, הוא שהופך את Mirage לחוויה ייחודית ששווה לנסות.

- Mirage מגיע אליכם מתלמידי האקדמיה למשחקים של שטוקהולם. הורידו אותו פה.

Tricky Truck - בואו לנסות את המקצוע הנחשק של נהג המשאית! Tricky Truck הוא משחק סימולציית נהיגה בו תבצעו משימות כמו חנייה, קפיצה על רמפות, תמרון של פניות U חדות, כל זאת תוך שמירה על סחורה קופצנית ומיטלטלת השוכבת בתא המטען. מגוון האתגרים שהמשחק מציע, יחד עם מנוע פיזקלי מרשים ואכזרי, מציעים שעות של הנאה מזוכיסטית מעט, אך מתגמלת.

- הורידו את Tricky Truck מפה.

Crush The Castle 2 - אם "כיף" היה סוג כלשהו של משאב, הרי ש-Crush the Castle 2 היה נפלש בשניות ע"י צבא ארצות הברית ומשאביו היו נשתים ממנו עוד לפני שהייתם מספיקים להגיד "הליברטון".

זה המשחק השני בסדרת החרבת הטירות, בו המטרה פשוטה להפליא: הפעילו את הקטפולטה שברשותכם על מנת לרסק את טירת האצילים הקרובה אליכם. עד כמה שבעידן האטומי זה נראה טריוויאלי, בימי הביניים השמדת מבנה הייתה מסובכת יותר. עליכם לכוון את התחמושת לעבר נקודה קריטית ביסודות הטירה, ואם תנצלו נכון את התנופה, גם תזכו לראות אותה קורסת. החפצים שיתעופפו על הטירות ישתדרגו בדהרגה, וכך גם מבני הטירות, שיהפכו מסובכים יותר להריסה עם כל שלב.

המופע האור-קולי

Shadows of Abigail - טריילר המספר על אביגייל המסכנה, שנקלעה לקרקס גרוטסקי הנשלט - מובן מאליו - ע"י ליצן פסיכוטי. עיצוב השלבים המקורי והאופי המטורלל נראים מבטיחים.
 

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:35 25.08.2010 | veet veet

    לפי מה ש IGN אומרים , האורך של SHANK הוא שלוש שעות :\

  2. 2

    14:40 25.08.2010 | i i (אורח)

    לפי IGN המשחק הוא גרוע P:

  3. 3

    15:31 25.08.2010 | ET2k ET2k

    עוד לא הורדתי את הדמו (2GB), אבל זה יותר משחק יריות מאשר מכות נדמה לי. זאת אומרת, לא דאבל דרגון אלא Sunset Raiders.

  4. 4

    16:11 25.08.2010 | loler loler (אורח)

    בגלל שזאת כתבת אינדי ואני רואה שכבר הכנסת מבצעים, אפשר גם להוסיף על המבצע בSteam של Plain Sight ב80 אחוז הנחה, אך ורק 2$ עכשיו.
    ללא קשר, אני חושב שZeno Clash לא היה אפילו חצי ממה שכולם עושים ממנו, ממש לא התרשמתי לטובה וקשה לי להאמין שיצא משהו טוב מהמשחק החדש כי החברה עשתה הרבה טעויות חמורות במשחק הראשון שהיא לא טרחה לשפר\לתקן.

  5. 5

    16:22 25.08.2010 | Calavera Calavera

    זינו קלאש דווקא הכיל הרבה מאוד פוטנציאל בתוכו. הוא היה נורא יצירתי, הסטוריטלינג היה מעורפל ומנימליסטי אבל עדיין מעניין, והאטמוספרה הכילה וייב Outworldי מיוחד. זו הייתה המערכת קרב המגוחכת ואורך החיים הקצר שהפילו אותו. אבל היי, לפחות הוא העז. עכשיו, כשיש למפתחים קצת יותר כסף בכיסים, הם יוכלו לתת לנו משחק הרבה יותר "גמור" ומלוטש.

  6. 6

    19:32 25.08.2010 | loler loler (אורח)

    אני מסכים עם הנקודות שאמרת לרעתו, אלו שלטובתו של זינו קלאש פחות?
    יצירתי? אני לא חושב, זה נכון שהמשחק נראה מוזר, אבל זה הכל, כל ה"יצירתיות" של המפתחים התבטאתה בArt מוזר שלא יצא ממנו כלום. לשם השוואה, יצירתיות אמיתית, אתה תמצא במשחק כמו Psychonauts שהוא כל כך יותר מדהים, מוזר ומגניב מזינו קלאש שקשה לתאר. לגבי העלילה, אני לא מצאתי אותה מעניינת, במיוחד סוף המשחק גרם לי להרגשה כללית של "Oo אני באמת סיימתי את המשחק בשביל -זה-?", זאת לא הרגשה שאני אוהב :)
    כמובן שזאת סך הכל דעתי, כל אחד זכאי לדעה משלו.

  7. 7

    19:46 25.08.2010 | Calavera Calavera

    שמע, אני חושב שמתנקש שמשתמש בסנאים מתפוצצים בתור נשק, שהוא זורק מייצורים דמויי ממוטות עצומות, לא נופל מהרעיונות היותר משעשעים ומקוריים שבסייכונאוטס. וזה מגיע ממישהו שחושב שטים שייפר הוא אלוהי הגיימינג.
    אני חושב שהמשחק מתעלה מעבר לרמת ה"מוזרות", כפי שאתה בוחר לכנות אותה. אני חושב שהם יצרו עולם שהרגיש חי ונושם, על יצוריו ונופיו, והכתיבה עם הטאץ' המסתורי והלא מוסבר גם קסמו לי.
    זה שמגרעותיו הן הדבר שבסופו של דבר זכרת, לא אומר שהמשחק לא מכיל בחובו נקודות אור. ושוב, כולי תקווה שהמשחק הבא יהיה מגובש יותר.

  8. 8

    23:41 25.08.2010 | סטודנט סטודנט (אורח)

    TRINE2 נראה יפהפה!
    TRICKY TRUNK ממש קשה, אבל מגניב.
    עכשיו מוריד את MIRRAGE, שנראה ממש מעניין.

    ושמח לשמוע שהמחתרת הולך להיות בקרוב על בסיס קבוע יותר (או לפחות עם רווחים פחות גדולים בין כל פוסט). אלו משחקים ממש מעניינים, רק הלוואי והיה את כולם אפשר להשיג ב-PC.
    אני עדיין לא הצלחתי לשים את ידיי על LIMBO (רק ל-XBOX, הה?)

  9. 9

    02:09 26.08.2010 | loler loler (אורח)

    לא יודע, אני לא קיבלתי את ההרגשה הזאת של יחודיות, של עולם חי ונושם. כל מה שאני ראיתי זה משחק רגיל לגמרי, עם מערכת קרב חלשה, שמשתמש בArt Style מוזר בשביל להיות כביכול "שונה", אבל כשזה מתבטא בעיקר באיך שהמשחק נראה ולא איך שהוא משוחק, זה פשוט לא עובד.
    אני לא יודע אם אתה שיחקת, אבל במקרה של Psychonauts הרבה מהשלבים משוחקים בצורה שונה ויחודית, כל שלב שונה מהשלבים האחרים ולא רק במראה, אלא גם בדרך שבה הוא משוחק, עם עוד דמויות מטורפות וכו'. כשאני משווה את השניים, Zeno Clash נראה כמו משחק הרבה יותר חלש לעומת Psychonauts.

  10. 10

    02:31 26.08.2010 | Calavera Calavera

    אין ממש מקום להשוות בין שני המשחקים, ואין לי ספק שסייכונאוטס מוצלח בהרבה מזינו קלאש.
    אבל, אל תשכח שזינו קלאש הוא בסך הכל מוד קטנטן. הוא אומנם לא מושלם, ויש בו מספיק בעיות, אבל מידת המקוריות והעלילה שבו הם כן דברים שכדאי לחוות, לדעתי. אז כן, הוא נורא מוזר וגרוטסקי, אבל זה מה שמבדיל את החוויה הזאת מעוד חווית גיימינג טיפוסית שתקבל מדור שכבר מזמן שבע ממקוריות, ועכשיו הוא סתם רוצה את הלחם וחמאה הרגילים שלו.
    ובכל מקרה, מלבד הדעה האישית שלי, נראה שגם ATLUS מצאו במשחק מספיק פוטנציאל כדי לתמוך בפיתוח המשחק הבא של החברה, כך שיכול להיות שבכל זאת אתה מפספס כאן משהו ;)

  11. 11

       | פורסם ע"י