הרשמה

המחתרת: Defense Grid

הפנים העצמאיות של האסטרטגיה.

מאת: גיא שגיא

כפי שלימדה אותנו בעבר וממשיכה בסורה חברת בליזארד האהודה, לא תמיד חייבים להמציא את הגלגל. אפשר לפעמים להבריק את הגלגל, לשייף אותו, להדביק עליו פייאטים צבעוניים, למכור אותו כגלגל שלא מתפשר על איכות ולהרוויח מיליארדים.

הנקודה: חדשנות, עד כמה שהיא נחוצה בדור שלא ידע דבר מלבד CoD הזה, איננה הכרחית למשחק מוצלח. באותה הגישה נוקט Defense Grid, משחק Tower Defense של Hidden Path העצמאית.

למעטים מביניכם שלא שמעו על ז'אנר ה-Tower Defense (או TD), הרעיון פשוט: עליכם להגן על אובייקט רנדומלי כלשהו מנחילי אויבים, שלרוב נעים בשבילים קבועים מראש, וזאת באמצעות מיקום אסטרטגי של סוגים שונים של זקיפים נייחים (לרוב) ושדרוגם. אם כבר הזכרנו את בליזארד, הפופולאריות של תת-הז'אנר האסטרטגי הזה קיבלה תנופה רצינית לאחר שהחלו להופיע מפות TD למשחקי Starcraft ו-Warcraft 3 שלה.

Defense Grid מספר את סיפורו של כוכב שהוחרב כמעט כליל ע"י חייזרים-רובוטים, שכעת מנסים לנעוץ את המסמר האחרון ולגנוב ממנו את מקור הכוח שלו, שהוא אוסף של ליבות טעונות אנרגיה. מטרתכם להדוף את החייזרים ולהגן על הליבות האחרונות שנותרו, בהדרכתה של בינה מלאכותית שהיא העתק דיגיטלי של אדם ששכן על הכוכב בימים היותר יפים שלו. בן הלוויה שלכם יספק לכם טיפים מועילים, סיוע טכני ואנקדוטות משעשעות לצד תובנות טרגיות לנוכח מר גורלו של הבית.

ארסנל מגדלי ההגנה של המשחק הוא כל מה שלמדתם להכיר ממשחקי TD: מגדלים בסיסיים לריסוס אויבי קרקע ואוויר, מגדלי נ"מ, מגדלים שגורמים לנזק היקפי, מגדלים איטיים אך רבי עוצמה כנגד בוסים ומגדלים תומכים למיניהם, שלא תוקפים את יחידות האויב אלא משפרים יכולת כללית כזו או אחרת. מאחר וסביבת המשחק נוטה לכיוון מד"ב "ריאליסטי", כך גם עיצוב המגדלים, שיבואו בצורת תותחים, להביורים, סלילי הטסלה האהובים על "רד אלרט", משגרי טילים וכדומה.

גם הצורות בהן יתקפו אתכם תהיינה מוכרות לותיקי הז'אנר: יש לנו את נחילי הארבה החלשים, את המעופפים, את "החמקנים" הדורשים אסטרטגיה מיוחדת, את המהירים, את המאסיביים, את המהירים-מאסיבים-אקספיאלידושס, וכמובן את הבוסים, שהם החלק הכי מעניין של המשחק. חלק מהבוסים יספקו מגן מיוחד לכל היחידות הפשוטות שמסביבם, חלק "ילדו" יחידות לאחר מותם, וחלק יכולים לייצר פורטלים שמתוכם יצאו יחידות נוספות. אומנם אין כאן חדשנות של ממש, גם אצל הבוסים המושקעים, אבל הגיוון בגלי המתקפה מכניס פלפל למשחק ומונע ממנו לסבול מהמונוטוניות שמגדלי TD טובים פחות יכולים ליפול בה.

שלבים מסויימים במשחק יאפשרו לכם לקבוע את מסלולם של האויבים, כפי שעושים משחקי TD מסויימים לכל אורכם. בשלבים הללו תוכלו לעצב נתיב מפותל וקטלני במיוחד לאויביכם על ידי בניה של מגדלים כך שיחסמו את הדרך הישירה לליבה. האספקט הטקטי הזה הוא אחד מהדברים המעניינים במשחק, ולטעמי חבל שהמשחק כולו לא מתנהל בצורה הזאת.

לסיכום, Defense Grid הוא לא העיפרון הכי חד בקלמר: הוא לא חדשני כלל, כמו נגיד Creeper World; והוא לא משעשע כמו Plants vs Zombies. אבל יש לו גם יתרונות: גרפיקה מצויינת, חבר AI שגורם לכם להרגיש שאתם לא לבד בקרב, ומגוון יפה של מגדלים וסוגי אויב, יתרונות שהופכים אותו למשחק מלוטש ומהנה, שבקלות תמצאו את עצמכם שורפים עליו מספר לא מבוטל של שעות.

בעבור עשרה דולרים, מחירו ב-Steam (ואפשר גם לחכות למבצע של חמישה, מחיר בו הוא כבר נמכר מספר פעמים), בהחלט שווה - והמשחק גם קיים ב-Xbox Live Arcade.

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    11:33 15.08.2010 | danik107 danik107

    להגיד את האמת? הוא משחק האסטרטגיה הטוב ביותר (אחריי SCII וRA3) ששיחקתי בחיי (:
    שורף ימים שלמים...וכיפי במיוחד לשחקני הTD הותיקים!

  2. 2

    12:02 15.08.2010 | רועי רועי (אורח)

    משחק פשוט מעולה! הרבה יותר טוב ממשחקים כבדים יותר.

  3. 3

    13:42 15.08.2010 | BiA BiA

    קניתי אותו לפני שנה פחות או יותר, והוא תמיד יזכר אצלי כמשחק ה-TD המהנה ביותר בו שיחקתי:)

  4. 4

    17:28 15.08.2010 | TheYeIIowDucK TheYeIIowDucK

    עדיין לא דיברו על Minecraft בפינה הזאת?
    זה משחק האינדי הכי מבטיח בשנים האחרונות. כותבים עליו כתבות בכל מגזיני הגיימינג הנחשבים, אפילו החברה שיצרו את TF2 כתבו על פוסט מלא בבלוג שלהם. וכל זה כשהמשחק רק באלפא! אפילו לא בטא!

  5. 5

    16:22 16.08.2010 | Calavera Calavera

    אתה בהחלט צודק. אדבר עליו בעתיד, אל תדאג. בעוד כשבועיים בערך הפינה תקבל פן יותר "אקטואלי" ופחות תתמקד בסיקור משחקים. בפועל זה אומר: יותר חדשות אינדי עדכניות, והמלצות חמות למשחקים שהם אינדי טהור. שווה לחכות!

  6. 6

    16:35 16.08.2010 | TheYeIIowDucK TheYeIIowDucK

    תודה :)
    אני חובב אינדי מושבע, אבל לצערי כמעט ואין מקומות שבהם כותבים על זה כתבות וחדשות
    אולי דווקא מVGAMES תבוא הגאולה

  7. 7

    15:33 02.09.2010 | Assassin22-Pov Assassin22-Pov

    קניתי את המשחק הזה מיזמן בסטים,ורק לפני כמה ימים התחלתי לשחק במשחק והוא ממש טוב וכיף השלמתי 22 Achievments בסטים!

  8. 8

       | פורסם ע"י