הרשמה

לא רק מאריו: ארנבים בזמן

הארנבים חוזרים (בזמן), טורניר האגדות מאכזב.

מאת: ערן שבי

הסיפור האחרון

הווי היא לא קונסולה לחובבי RPG - אי אפשר להתווכח על כך לאור העובדה שיצאו לה, כמה? ארבעה משחקי תפקידים מאז ההשקה.

ולמרות החסך שפיתחנו, מסיבה כלשהי לא ידענו על The Last Story כלום עד עכשיו, חצי שנה לאחר ההכרזה, מלבד כמה ציורי קונספט שכרגיל מרשימים יותר מהמשחק שמאחוריהם.

אם היו שואלים אותי הייתי אומר שהמפתחת, Mistwalker, חיכתה שהסערה שעורר Xenoblade, משחק RPG עם פרסום נרחב ביפן, תעלם. לפחות עכשיו קיבלנו טריילר:

 

יכול להיות שהשם של המשחק ו/או הלוגו שלו יזכירו לכם סדרת משחקים אלמונית כלשהי, אך אל דאגה - היוצר של המשחק הוא לא אחר מהירונובו סקאגוצ'י, יוצר סדרת Final Fantasy שהקים סטודיו פיתוח משחקים משלו לפני כמה שנים. להעתיק מעצמך מותר, לא?

הארנבים נוסעים בזמן

אחרי שה-Raving Rabbids ניצלו את ריימן בלי בושה בשביל הפירסום (במשחק האחרון המשותף לשניים ריימן הופיע רק בכותרת ובסירטון הפתיחה...), חוזרים הארנבים למשחק שני בכיכובם בלבד, בלעדי לווי.

ב-Raving Rabbids: Travel in Time יסעו הארנבים בזמן בעזרת מכונת כביסה, יחוו אירועים בעלי חשיבות היסטורית מהדרגה הראשונה - גילוי האש, בניית הספינקס, האדם הראשון על הירח - וישנו אותם כך שיתאימו לטעמם הפסיכוטי היחודי.

מפרטים ראשונים על הכותר ניתן להבין שהוא יהיה משחק מסיבה - כמו הרבה ממשחקי ה-Rabbids - המורכב ממגוון משחקונים. השחקן יוכל לבחור איך ישנה את האירועים ההיסטוריים אליהם יגיע (עדיין לא ברור איך זה יקרה בדיוק), ובפעם הראשונה בסדרה נוכל לשחק במשחקונים גם במוליפלייר מקוון ולא רק מקומי.

Travel in Time יתמוך בתוסף ה-MotionPlus לשיפור השליטה, אך כנראה לא יחייב אותו, כפי שהמשחקים הקודמים תמכו אך לא חייבו שימוש ב-Balance Board. המשחק ייצא בארצות הברית ב-9 לנובמבר, ובאירופה ב-11. אם אתם רוצים הפתעה או שתייים במהלך הצפיה בטריילר, ראו אותו באתר הרשמי.

בנושא קרוב - צוות המפתחים הודיע שיש סיכוי שהמשחק הבא בסדרת ריימן, Rayman Origins, יגיע לווי. כמובן שגרסת הווי תהיה נחותה גרפית מגרסאות ההורדה לקונסולות ה-HD, בהם למשחק גרפיקה דו מימדית מרשימה ברזולוציה הכי גבוהה שאפשר (1080p), לעומת הווי שמסתפק ב-480p.

פיקמין 3 בפיתוח מתקדם

שיגרו מיאמוטו, האיש שבזכותו הרשת מוצפת בפארודיות מאריו, הודיע למגזין נינטנדו הרשמי (כן, יש עיתון כזה, וכן, הוא מחלק ציונים מופקעים למשחקי נינטנדו) שעבודת הפיתוח על פיקמין 3 מתקדמת מצוין, וגם שנינטנדו לוחצים עליו לעבור כבר ל-3DS (צפו למשחק מריו בהשקה).

"עברו 10 שנים מאז שיצרתי את פיקמין, אני מרגיש שהשנה הגיע הזמן לעבוד על דמות חדשה" הוסיף מיאמוטו בנימה מרדנית. הבעיה כאן היא נינטנדו - למה לתת למיאמוטו ליצור כותר חדש כמו פיקמין, שמכר מליון יחידות, כשהוא יכול לעבוד על עוד משחק מריו שימכור 15 מליון? (הנתונים אמיתיים)

מבחינתי כמובן עדיף שאדמירל מיאמוטו יעבוד על משחק חדש מהיסוד, ואולי נזכה לעוד סדרת משחקים מצויינים כמו פיקמין, אבל כבר בחודש שעבר נינטנדו הראתה שהיא מעדיפה ללכת על ישן ובטוח, בתערוכת E3 בה הוצגו קירבי, מריו, קיד איקרוס, מטרויד, עוד מריו, דונקי קונג, וזלדה חדשים.

החופש משעמם? הגיע הזמן לצוד

נמצא משחק להפגת השעמום: חודשיים לאחר יציאתו לחנויות, Monster Hunter Tri הגיע להישג המכובד של מליון שעות משחק - 50 שעות לשחקן בממוצע, מה שממקם אותו במקום החמישי.

לשם השוואה, Super Mario Galaxy 2 עקף אותו בהקפה שלמה מבחינת מספר שעות משחק כללי - קרוב לשני מליון -
אבל השחקן הממוצע שיחק בו 20 שעות בלבד, כלומר הרבה יותר שחקנים ששיחקו פחות.

כל הנתונים האלה מגיעים מערוץ נינטנדו, ערוץ ווי הנגיש לבעלי חיבור לרשת. על פי אותו ערוץ המשחק המשוחק ביותר עד עכשיו הוא, באופן לא מפתיע, Super Smash Bros. Brawl.

אכזבה במתח גבוה

High Voltage, החברה וההבטחות ("The Conduit יראה כמו משחק Xbox360"), הוציאה לאחרונה משחק מכות חדש - Tournament of Legends.

אז מה יש לנו ב"טורניר של אגדות"? 10 דמויות מהמיתולוגיה היוונית, כולן שטחיות וג'נריות להחריד, כולל דמות הפרופסור-המשוגע-על-כיסא-גלגלים-קוסמי-שמזמן-לצידו-גולם-לוחם-מונע-קיטור.

הגרפיקה, על פי כל הרשמים, מביכה. כנראה המפתחים היו צריכים לבחור סיגנון גרפי שלא יבליט את חוסר היכולת של הווי לתמוך בטקסטורות בהפרדה גבוהה.

הגיימפליי גם הוא רדוד ברובו ומורכב מגימיקים. לכל דמות התקפה רגילה אחת המתבצעת על ידי הנפת הווימוט, שתי התקפות מיוחדות ומתקפת נשק. ארסנל ההתקפות המצוצם הופך את הקרבות, שאמורים להיות דמויי Punch-Out, לצפויים מראש ומשעממים.

בהפסקות שבכל קרב או כשדמותכם תתעלף יופיעו משחקונים - אם אפשר לקרוא לזה ככה - שמורכבים בעיקר מנפנוף חסר מטרה של השלט ויעזרו לכם לקבל נקודות חיים בחזרה - תוספת מיותרתשמראה שיש למפתחים הרבה מה ללמוד מ-Punch-Out.

הציון הממוצע של המשחק בביקורות - 44.

השאלה הגדולה היא איך SEGA אפשרו לאולפן שלהם ליצור משחק שכל כך לא מתאים לווי, במיוחד אחרי הכישלון של קונדואיט - אם הם רוצים לפרק את הצוות הכושל הרבה יותר פשוט לפטר אותו.

בקרוב: מלחמה באוסטרליה

האם נינטנדו היא מושיעת האוסטרלים? אחרי שחייה של אם מקומית ניצלו, בערך, בזכות מכשיר DS, הודיעה נינטנדו אוסטרליה שיותר ממליון עותקים של משחקי הכושר Wii Fit ו-Wii Fit Plus נמכרו יחד עם משטח ה-Balance Board.
מכאן שלפחות חצי ממכשירי הווי באוסטרליה משמשים, או לפחות שימשו, לכושר מול הטלוויזיה. בחודשים הקרובים יגיעו לחזית האוסטרלית חיילים טריים בשם Move ו-Kinect, שילחמו על מה שנשאר מהדולר האוסטרלי - את התוצאה של הקרב המשולש נדע רק בשנה הבאה.

פיתרון לבעיה שנפתרה

לא מזמן נחשפו שירטוטים של דגם ווימוט חדש, שנראה בדיוק כמו הקודם, מה שהוביל לתאוריות קשר לפיהן מדובר בווימוט סודי המשלב בתוכו את תוסף ה-MotionPlus ועשוי להחשף בקרוב.

חודש עבר, ופיסת חומרה נוספת מבית נינטנדו נחשפת באופן בלתי רשמי, ושמה ה-Wii HD.

לא, לא מדובר במכשיר שיישדר ברזולוציית HD - נינטנדו מכחישה מכל וכל שהיא שוקלת בכלל כזה דבר - אלא בקונסולה עם דיסק קשיח בתוכה - תחום בו נשיא נינטנדו, סאטורו איווטה, הביע עניין בעבר.

מהשקתו סבל הווי מבעיית איחסון, ונינטנדו שקלה אפשרויות שונות, ביניהן גם דיסק קשיח. שנתיים עברו ונמצא פיתרון, גאוני יש לומר, לבעיה - עידכון המאפשר הרצת משחקים ישירות מכרטיס ה-SD, ששימש עד כה לגיבוי שמירות. גאוני.

הפתרון קיים ועובד, מה שהופך את מכשיר הווי המשודרג לדי חסר תועלת. בכל זאת, אם האפשרות להמנע מהחלפת דיסקים במעבר בין משחקים קורצת לכם, תוכלו לחכות להכרזה רשמית על המכשיר החדש (אם תתרחש אחת כזאת), לשקול חלופות הומברו קיימות או פשוט לגנוב אחד מבית חולים.

פינת ההורדות

בשבוע שעבר הגיע ל-WiiWare הפיתרון האולטימטיבי לטלוויזיות חסרות שימוש - Zenquaria, אקווריום וירטואלי. בזנקווריום ניתן לגדל בערך 40 סוגי דגים, להאכיל אותם ולצפות בהם גדלים. ההתרחשויות באקווריום ימשיכו גם כאשר הווי מכובה, וממש כמו באקווריום אמיתי תוכלו לצלול עם דמות ה-Mii שלכם ולשחות בין הדגים.

מבחינה גרפית המשחק מפתיע לטובה, במיוחד בהתחשב בהגבלות החמורות של שירות ההורדות של נינטנדו. הבעיה העיקרית היא שהדגים זזים כמו מטוסים קטנים.

התענוג המימ יעלה לכם 600 נקודות ווי (6 דולר/אירו).

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:11 13.07.2010 | -Black- -Black-

    הסיפור האחרון נראה משחק פשוט מדהים. אני מוריד את הכובע בפני WII.

  2. 2

    17:19 13.07.2010 | JitoN JitoN

    איזה עוד משחק היה לארנבים חוץ מריימן ארבע?

  3. 3

    17:37 13.07.2010 | MisterFF MisterFF

    The Last Story נישמע לגמריי כמו Final Fantasy Ripoff, קודם כל השם Last - Final, Story - Fantasy. משמעויות דומות. הלוגו עצמו מזכיר כמעט כל קונספט לוגו של Final Fantasy.
    אין לי שום דבר נגד זה, רק רציתי לראות כמה אנשים חוץ ממני הבחינו בזה. אבל חוץ מזה- ניראה משחק נהדר.

  4. 4

    17:53 13.07.2010 | DK1995 DK1995 (אורח)

    יאצי סיכם את הקונדויט בצורה מושלמת
    מאמץ לשווא להוכיח שאפשר לבחון משחק לווי בסטנדרטים של היום למרות שהסטנדרטים הנמוכים הם הסיבה היחידה שמשחקי ההארד קור של הווי מצליחים כל כך (למרות שנראה שנינטנדו מתחילים לעזוב את הקאז'ואל וחוזרים לרימייקס הטובים והישנים) ונראה שהמשחק הזה שלהם הוא אותו הדבר
    הראשון נראה מעניין

  5. 5

    17:57 13.07.2010 | tripel5 tripel5

    3 (MisterFF), הכתבה התייחסה לזה, מתחת לטריילר.

  6. 6

    21:52 13.07.2010 | idanro idanro

    יוביסופט צריכה להבין שלאף אחד לא אכפת מהארנבים ושהם רק הרסו את ריימן

  7. 7

    23:14 13.07.2010 | ל-6 ל-6 (אורח)

    וואו!!! תירגע! קח את החיים באיזי...
    יוביסופט רוצה קצת כסף מבני החמש שנהנים לראות ארנבים טיפשיים ומצחיקים...
    לגבי ריימן... הוא חוזר לא רק למשחק רגיל, אלא משחק בדו מימד, אז הארנבים לא כל כך הרסו את ריימן. אולי בזכות הארנבים יוביסופט הבינו שדרוש משחק ריימן דו מימדי... לך תדע...

  8. 8

    11:50 14.07.2010 | מתגעגע למשחקי העבר :( מתגעגע למשחקי העבר :( (אורח)

    מחזק את 6
    אני מתגעגע לריימן הדו מימדי :( אהבתי אותו כל כך :(
    אבל אני לא רוצה עוד משחק אחרי 2000 שנה כי אני מפחד שיהיה מעפן כמו POP החדשים
    או משחקי סיילנט היל החדשים (שהרבה פחות טובים מהקודמים לדעתי)
    מה קרה לתקופה ההיא? :(
    של הפלטפורמר הילדותיים והפשוטים (ולא המאריו סטייל)
    של קראש, ריימן והדרקון הסגול ההוא? (משמו?)

  9. 9

    13:57 14.07.2010 | tripel5 tripel5

    אתה מתכוון לספיירו

  10. 10

    14:13 14.07.2010 | JustOneMore JustOneMore

    לכל מי שמשחק ב league of legends הם הוציאו טרילר חיה לעונה התחרותית החדשה:

  11. 11

    16:47 14.07.2010 | Calavera Calavera

    הדמות החדשה של מימאטו: שטר כסף שמדבר עם ילדים ומבקש מהם את פרטי כרטיס האשראי של ההורים שלהם!

  12. 12

    18:13 14.07.2010 | 77777777 77777777 (אורח)

    http://s1.bitefight.co.il/user/bite/109177

  13. 13

    11:11 15.07.2010 | ל-11 ל-11 (אורח)

    איזה מימאטו?
    ולמה שילדים ידעו לעזאזל את פרטי כרטיס האשראי של ההורים שלהם?!

  14. 14

       | פורסם ע"י